Autobusy Elektromobilita

FlixBus vyjíždí v Německu s elektrobusy na dálkové linky

Elektrobus BYD C9 v barvách FlixBusu. Foto: FlixBus
Elektrobus BYD C9 v barvách FlixBusu. Foto: FlixBus

Společnost FlixBus spouští v další zemi první linku, kterou bude provozovat elektrobusy. Od dnešního dne spojil Frankfurt s Mannheimem autobusem na baterie. FlixBus je první firmou, která začala jezdit elektrobusy v dálkové dopravě.

Po premiéře elektrobusů na lince Paříž – Amiens  je Německo druhou zemí, kde firma testuje takový provoz. Firma slibuje, že provoz bude stoprocentně ekologický: půjde o elektřinu z obnovitelných zdrojů dodaných společností Greenpeace Energy.
„I když jsou elektrobusy zatím mnohem dražší než ty s běžným naftovým pohonem, věříme, že jde v dlouhodobém měřítku o investici, která se vyplatí. Nejen firmě, ale hlavně zákazníkům a životnímu prostředí,“ řekl André Schwämmlein, zakladatel a šéf FlixBusu.

Autobus BYD C9 od čínského výrobce firma nasadí na linku mezi Frankfurtem a Mannheimem se zastávkami na frankfurtském letišti a Heidelbergu. Autobusy se budou dobíjet jednou nebo dvakrát na dobíjecí stanici v Mannheimu na autobusovém nádraží nebo na dočasné nabíječce ve Frankfurtu.

Elektrobus BYD C9 v barvách společnosti FlixBus na nabíječce v Mannheimu. Foto: FlixBus
Elektrobus BYD C9 v barvách společnosti FlixBus na nabíječce v Mannheimu. Foto: FlixBus

Cesta podle jízdního řádu trvá hodinu a 55 minut. FlixBus v rezervačním systému elektrobus speciálně označuje, upozorňuje současně cestující na skutečnost, že nemá toaletu.

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • To bude nějaká „čistá“ energie jako když svého času se prodávaly v Rakousku nějaké udělátka do zásuvek pro ekoblázny, aby se vyfiltrovala elektřina z Temelína? Tak určitě. A ten autobus je taky vyroben zcela ekologicky. V Číně, takže tady nám továrna nekouří, takže je to ok
    Prostě jen PR, nic víc nic míň.

  • Tohle fakt nedává smysl. Při dlouhých jízdách dálničního typu je diesel poměrně ekologický. Stačil by tedy nějaký hybrid, který by dovoloval jezdit autobusu na baterky do centra měst, která spojuje, aby nezhoršoval místní rozptylové podmínky. Při plynulé jízdě mimo město by mohl v pohodě využívat naftu. Tohle plně elektrické řešení je zbytečně drahé a stejně neekologické (a to pomíjím skutečnost, že na to nasadí nějakou čínskou plečku a nechávají tady „rudé bratry“ se roztahovat se svojí ideologií). Zrovna teď se objevila nějaká srovnávací studie, která konečně bere v potaz uhlíkovou stopu výroby a recyklace baterií do aut. A ejhle, elektromobil už zdaleka není tak ekologický, jak se nám snaží zelená lobby namluvit. A ty kecy Flixbusu, že berou pouze zelenou energii od nějaké zelené „neziskovky“… Různé „druhy“ elektřiny nelze oddělit a elektřina se obecně komplikovaně přepravuje. Takže stejně v jejich dobíjecích stanicích skončí třeba elektřina z nejbližší uhelné elektrárny, jen za ni zaplatí tolik, jako by se vyrobila v elektrárně sluneční na druhé straně Německa. Ať už jdou s tím zeleným vymýváním mozků někam.

    • Taky jsem se chtěl zeptat, jak ze sítě rozliší špatné a dobré elektrony. 🙂
      Předběhl jste mě.
      „Eko“ to bude, až se před jízdou připojí čistě jen na fotovoltaiku nebo větrníky.

      • Je to tak, že čistá energie barví čisté elektrony nazeleno (a díry na žluto), a nabíječka baterií pak jednoduše pustí do baterek jen ty zelené, a navíc má ještě kontrolu (kdyby nějaký elektron chtěl podvádět) v těch žlutých dírách. Takže zelený elektron dovnitř a žlutá díra ven. Úplně jednoduché a každému pochopitelné.

  • A to, že ten autobus nemá toaletu je taky nějak součástí toho celého zdravého a zeleného směru, kam se to ubírá? Protože ten autobus je velkej jako kráva, nevím, proč ten záchod nemá. Ale je zas fakt, že jestli se to musí co hodinu nabíjet, tak vždycky je kam si odskočit. Jinak chválím Flixbus za tu reklamní , grafickou a vizuální stránku, taky ten autobus se mi vizuálně moc líbí, ale jedním dechem dodávám, že Flixbusu nepomůže ani svěcená voda. Zkušeností s nimi mám hodně a ani jedna nebyla pozitivní (to už je dosti na pováženou, protože občas se statisticky musí něco povést, dojet někam včas apod.)

    • To já si za posledního cca 6-8 nemám moc většinozu na co stěžovat(snad někdy wifi a jednou pozdní přistavení).
      Myslím konkrétní jízdy, ne celkovou politiku zelených.
      Pro mě je neuvěřitelný, že by jste s nima měl mít pokaždé vážný problém….
      Dokonce jsem měl poslední dobou štěstí na výrazně ochotnější zaměstnance na rozdíl od Regiojetu….

    • Tak z Frankfurt do Mannheimu je to podle Googlu je to podle Googlu 80 km, 55 minut. Se zastávkama něco přes hodinku.

      Popravdě, jsou linky, které jedou mnohem dýl (třeba na Slovensku jsme jeli nějakou „lokálkou“ z Popradu do Rožňavy přes 2 hodiny) a taky nemají záchod.

      • já si pamatuji dobu, kdy jsme projeli evropu s karosou bez klimatizace. Ale divým se, že německá firma si kupuje čínský buse.

      • Prozatím dvě cesty s flixbusem a taky bez problémů. Ale raději jezdím vlakem, ačkoli je většinou podstatně dražší:/

      • Jako že autobus vůbec přijel a někam dojel, nějaký JŘ se u nich občas moc neřeší. Pak jo, pozitivní to je oproti tomu, že klidně vynechají spoje bez omluvy či upozornění předem. A
        Ale na to nemusím jet Flixem, ale můžu s kýmkoliv.

Newsletter

Partneři


Výběr editora