cargo

Firma Ekova Electric se pod novým majitelem přejmenovala na Škoda Ekova, bude vyrábět i tramvaje

Zaměstnanci firmy Škoda Ekova s prezidentem Škody Transportation Petrem Brzezinou. Pramen: Škoda T.Zaměstnanci firmy Škoda Ekova s prezidentem Škody Transportation Petrem Brzezinou. Pramen: Škoda T.

Škoda aktuálně hovoří o tom, že má zásobu práce na čtyři roky dopředu, a to v hodnotě zhruba 80 miliard korun.

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MKzB

Nic proti Škodovce, ale ostravští soudruzi udělali obrovskou chybu, že se vzdali dílen. Za pár let zjistí, že externí údržba je v porovnání s Prahou nebo Brnem drahá, začne se to flikovat po vozovnách, a nakonec se draho postaví nové dílny. Ostatně za ten prodej by se zastupitelé mohli zažalovat, protože podle zákona o obcích se mají o veřejný majetek starat hospodárně. Jenže onu nehospodárnost ukáže až budoucnost, až bude mít DPO reálná čísla, která na rozdíl od prognóz nepůjdou zpochybnit.

Axel

Měl bych dotaz na znalejší… Prý o EKOVu měl zájem i Jaroslav Strnad, který prý mj. provozuje opravnu nákladních železničních vagonů http://www.vitkovicke-zo.cz/ (vzdušnou čarou zhruba 7 km od areálu EKOVy)…

To jako by šlo opravovat nákladní vagony v opravně tramvají EKOVA?

Jenki

Nákladní vagóny by tam opravovat určitě šly, vlečka tam vede.

Do jaké míry byl ten zájem opravdový, nebo zda šlo jen o „křoví“, to je jiná otázka.

Axel

Díky za názor!

jkjk

Strnad není žádné ořezávátko ani křoví. Ale na to, aby přetlačil Škodovku (resp. PPF), to zase nemá.

Axel

Tak ono nabídka rodiny/přátel Strnadových za nějakou firmu byla už víckrát „přebita“ jiným koupěchtivým zájemce
Vagonka v Lounech
středočeské Aero
pražské vydavatelství Mladá Fronta

A zejména s ohledem na osud firmy Vítkovice Heavy Machinery, kterou Strnadovi vlastnili z větší části, mi není jasné, proč by Stradovi měli mít urgentní zájem kupovat ostravskou EKOVu… Prostě mi to nedává smysl… S ohledem na sortiment EKOVy totiž Strnadovi neměli ani know-how, ani neznali zákazníci/dodavatele/konkurence a ani neměli hotový produkt…

Jarmil

A v Olomouci postaví za ty prachy halu na odstavení 18 tramvaji, tady koupili “fabriku” včetně lidi, vybavení, know-how, zákazníka (DPO)…

Tunel za bílého dne!!! OSTRAVA!!! Faltynek ostravski to dobre zrobil!!!

https://zdopravy.cz/olomoucky-dopravni-podnik-zacal-soutezit-dodavatele-odstav-tramvaji-za-ctvrt-miliardy-78047/

bently

Když pomineme nejrůznější spekulace ohledně pořizovací ceny se Ekovákům nic lepšího než akvizice Škodou stát nemohlo.
Škodovka je zakázkově narvaná na roky dopředu, hodlá zde investovat víc než sto milionů korun, rozšířit výrobní program a přijmout vyšší desítky nových zaměstnanců. Nic z toho by se pod vedením DPO – zcela bez diskuse – nestalo.
Držím Ostravákům palce, ať se daří i dál!

Petr

No to nejsou žádně spekulace , prodat takový objekt za cca 320 000 000 je nebetyčná hloupost, zvláště, když bývalý vlastník DPO nasypal do opravy střechy (nyní se dodělává) 60 000 000 Kč. A za poslední léta se tam investovalo nemálo peněz. Na prakticky stejnou částku (290 000 000) odhaduje Olomouc cenu objektu pro 18 tramvají. Kdybyste chtěl něco takového postavit, tak vám možná nebude stačit desetinásobek. Vedení města a DPO se drží hesla: Draho nakupovat (třeba tramvaje ze Škodovky)a levně prodávat (firmu Ekova) . A opravují se tam tramvaje většinou právě pro DPO , případná konkurence bude znevýhodněna už… Číst vice »

PvvS

A to za co to Schadewerku odprodali, tak do pár let vrátěj v platbách za opravy a servis tramvají. Navíc pochybuju, že Stadler předá Schadewerku servisní materiály ke svým výrobkům.

Augusto Pinochet

…100 mega stojí jedno obráběcí centrum…

medical examiner

Takže se scénář zoufale předražených a nespolehlivých tramvají pro Prahu už nebude opakovat, protože bude Scheißewerke oblažovat už jen samé zahraničí?