Doprava ve městě Tramvaje

Olomoucký dopravní podnik začal soutěžit dodavatele odstavu tramvají za čtvrt miliardy

Tramvaje v Olomouci. Pramen: DPMO
Tramvaje v Olomouci. Pramen: DPMO
Součástí odstavu bude hala pro odstavení až devíti dvouvozových souprav tramvají.

Více než deset let po schválení záměru projektu začal Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) soutěžit firmu, která postaví nový areál pro odstavování tramvají v Jeremenkově ulici. V Olomouci jde o další velkou investici do tramvajové infrastruktury.

Podle informací na profilu zadavatele je odhadovaná cena zakázky 290 milionů korun. Stavba má začít v červnu nebo červenci a potrvá rok a půl.

Areál odstavného kolejiště bude sloužit jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku, jednak pro kontrolní a drobnou servisní činnost. Areál je v blízkosti olomouckého hlavního nádraží v těsném sousedství tramvajové smyčky Fibichova. Napojení na stávající tramvajovou trať bude provedeno vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu bude umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ve směru od Hodolan.

V hale o délce 105 metrů budou tři odstavné koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav. Dále bude v areálu odstavu vybudován objekt výpravny tramvají, kde bude umístěno zázemí pro řidiče tramvají a dále zde bude vybudováno pracoviště dispečera a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které bude zajišťovat bezpečný provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.

V Olomouci projekt odstavu schvalovali radní už v roce 2011, kdy se cena za projekt odhadovala na 57 milionů korun. Projekt má z velké části financovat Evropská unie.

V Olomouci už letos začala jiná velká tramvajová investice, prodloužení tramvaje do Trnkovy ulice.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Hyanek

Není na novou vozovnu? Haha ha za ty pozemky v centru města vám postavím novou s vybavením a relaxačním centrem jídelnou a s ubytováním

Mišin

Přímý vjezd od Hodolan? To by musel být odstav ve spádu nebo dvoupatrový 🙂 Přímo jen od nádraží, např. tu je dokumentace: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000823/zakazka/383820

Radek

Vypadá to rozumně, držím jim palce.

jva

Ono je otázka, k čemu – na argument „je to zastaralé“ nikdo dotaci nedá a kapacitní důvody? Když v bezvýlukovém stavu jezdí v pracovní den 70% stavu (při čtvrtině času proflákaných po konečných, takže oběžná doba je jak v počátcích provozu) a po dostavbě NS vyjede max. o vůz víc***, těžko bude rozumný donátor slyšet i na nářky „je to malé“… Takže ta Jeremenkova je asi maximum, navíc z hlediska pozice v síti na nejlepším místě. *** Vypravenost po dostavě k Jižní (a tedy se smyčkou): d-1 3x Astra/Trio d-2+7 7x souprava („převlékačka“ v NE) d-3 4x souprava d-4+6 8x… Číst vice »

jva

Pardon, týká se nové vozovny, šoupl jsem to nového okna místo do reakcí na L. Beneše.

Michal

Řekneme si otevřeně, že odstav je dlouhodobé provizorium, protože Olomouc má velké dluhy a hodně nutných investic napřiklad do nové linky na recyklaci odpadu v Chválkovicích…

Hlavně že budem mít parku nový vodotrysk…

Luboš Beneš

A nebylo by lepší vybudovat novou vozovnu? Uvolnit tak kapacitně nedostatečné prostory v centru města. Dvě pracoviště na takto malém tramvajovém provozu se zbytečně prodraží. Zřejmě na novou vozovnu nejsou peníze, což olomoucké v důsledku bude stát více.

Tady na Moravě

Toz kdyz prispejete …

Rajče

Bylo. A v plánu je to už od 50tých let minulého století. Bohužel ale Olomouc asi nikdy nedá takový balík peněz dohromady. Aspoň se to žádné politické reprezentaci nepodařilo.

Michal

V plánu vozovna je v Hodolanech, ale při ceně mezi 0.7-2 mld na to město rozhodně nemá.
Když si pročtete postup stavění, nestavění stavění trati ke Slavonínu i včetně 85% státní dotací, tak je víc než jasné, že ta nová hala bude provizorium na dost dlouho.

Tady na Moravě

Je v planu v Neredine (pozemky po byvalych kasarnach), odhadovana cena je vysoce pres 2 mld.

Vojta1

Možná se pletu, ale nejsou to ty pozemky, co se nedávno prodaly k výstavbě nové čtvrti?

Jinak Olomouc, byť je to poměrně malý provoz, má opravdu snad nejhorší vozovnu v zemi.

Šejdr

O nové vozovně se v Olomouci mluvilo už v 80. letech, Rubik měl být dočasné provizorium „na těch pár let, než se postaví nový areál“. V takové situaci se těžko plánuje větší investice do rekonstrukce stávající vozovny, pokud místní politici před každými volbami mluví o výstavbě nové vozovny během několika málo následujících let. Kdo by byl ochotný se podepsat pod velkou investiční akcí v areálu, který přece už za pár let nebude potřeba…

Tady na Moravě

O výstavbě nové čtvrti u neředínského letiště jsem fakt nikdy neslyšel a ty pozemky jsou tam víc jak z poloviny městské, což je právě jeden z důvodů, proč tato lokalita.

X 1

Dotyčný měl nejspíš na mysli kasárna na jihu města u čtvrti Povel. Tedy ty u trati z Olomouce na Prostějov.