Firma CZ LOKO předala ČD Cargu první tuzemskou lokomotivu se zabudovaným ETCS
EffiShunter 1000 s označením 744.110 je první českou lokomotivou s ETCS přímo z výroby. Autor: Michal Roh
EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.
Jen takový drobný dotaz, to ETCS je tam L1, L2, nebo rovnou L3?
Měla by tam být Level 0/1/2/NTC.
L3 nehrozí ještě hodně dlouho.
„EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS“
To samozřejmě není pravda.
Vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS byla 362.166. 🙂
Vlastně ne, první takovou byla 124.601 🙂 🙂
To je nově vyrobená lokomotiva?
Když to vezmu obráceně – v té větě se nepíše, že byla „nově dodaná a hned s ETCS“. Jen že to je první u nás vyrobená lokomotiva, co má ETCS.
Je 362.166 či 124.601 vyrobená u nás? Je. Má ETCS? Má. 🙂
Jo a „úplně prvním nově vyrobeným vozidlem, dodaným i s ETCS“ byly 471.042 + 971.042. Pravda, nejsou to „lokomotivy“ (naštěstí 🙂 ).
Na těch dvou bylo ETCS přímo z výroby? To by v DPMB mohli hodit ETCS na Caroline (no co, u Mendláku je propojka se železnicí) a budou mít celosvětové prvenství.
A nebo v Práglu na Lachtana − podívejte, jak moderní vlaky máme! Se šesti 010 …
To musíme pogratulovat firmě Škoda Plzeň, která v období převratu skvěle odhadla potřeby české železnice za 30 let. Též dokázaly na lokomotivu osadit systém, o němž západní státy teprve hovořily a neměly připraveny ještě žádné specifikace. 🙂
CZ loko přeji hodně štěstí a aby se jim i do budoucna dařilo.
Mám laický dotaz. Proč je vývoj lokomotivy s ECTS tak nákladný? To neexistuje nějaký výrobce co to vyrábí na klíč a ve velkém a výrobci lokomotiv to tam jen namontují? To si to musí všichni vymýšlet sami?
…a japa si to „jen namontování“ představujete? Ono to musí mít vazbu na řídicí systém a na brzdu, musí se to schválit,…
A právě ta vazba a především to schvalování jsou asi dvě nejdražší položky toho celého…
A ještě k tomu se průběžně „vylepšuje“ specifikace ETCS.
Když jsem si ty materiály od DB Netz kdysi četl, tak snad chtěli posílat šifrovací klíče mailem. Což by nevadilo, kdyby šel mailem pouze veřejný klíč. Jenže ty klíče byly tehdy symetrické. Už tuhle díru (a tahle je velikosti Macochy) zadělali?
Mailem se dají poslat i zašifrované a zaheslované soubory, nemusí to být hned v plaintextu.
Těším se na den, kdy to budou mít i s tím ETCS pod papírem 🙂
Pardon lokomotivy řady 380 od Škody nemají ETCS?
Nemají.
Ten pocit kdyz nejdrazsi lokomotiva sveta nema ani ETCS
Ten pocit když někdo chce působit světácky a mele nesmysly …
380 pro ČD ne, ETCS mají jen 381 pro ŽSR.
Takže to není první vyrobená lokomotiva u nás s ETCS.
Hezká mašinka, snad si jich ČDC pořídí víc 😊
To je překopávka 742, nebo komplet novostavba?
Novostavba.
A opravdu už 80 % výroby tvoří novostavby? Já je mám pořád zaškatulkované jako specialisty na velké rekonstrukce starých lokomotiv z ČKD. Poslední dobou navíc tahali širokorozchodné stroje z východu, pak belgičanky ze západu. Zakázky pro ČDC (5 novostaveb + 50 rekonstrukcí) taky nevypadají na 80 % novostaveb.
…ale nezapomínejte třeba na nové MUVky a spol.
Já tomu sdělení rozumím tak, že 80% tržeb pochází z produkce strojů s novým výrobním číslem (lhostejno zda na bázi rámu 742/750 nebo na rámu nově svařeném) a 20% z „tradičního žoskového“ opravárenství – tedy že do dílny je přistavena loko 754 a odjede loko 754, maximálně s nějakým tuningem. Před časem CZ loko prezentovalo výrobu tisícího vozidla – takže nutně tam započítavají nejen skutečné novostavby (744, MUVky, dvounápravové posunky), ale i stroje na rámech starších – bizony, čmeláky (i početné 1520 v Pobaltí a bělorusku), katrovce…
Aha, no tahle interpretace vypadá reálně a není v rozporu s moji představou. 🙂 Pokud tedy celý svůj výrobní program Effi_X berou jako novostavby, tak tomu věřím. Asi už ztrácím schopnost číst mezi řádky.
Pokud se nepletu, tak komplet novostavba. Překopávky 742 dělají pro ČDC taky, říkají tomu EffiShunter 1000-M. https://zdopravy.cz/cd-cargo-prevzalo-prvniho-modernizovaneho-kocoura-etcs-ziska-pozdeji-32240/
Já to odhaduju podle toho, jestli je mi podvozek něčím povědomý. No a u bizonů mi povědomý je, ale tady ty flexicoils si na ničem starém nevybavuju. Jejich web zrovna nezdůrazňuje, co je fungl nové a co překopávka. 🙂 To se člověk musí dovtípit.
742.71 má původní rám z původní 742, podvozky i trakční motory. Zbytek je novostavba.
Pěkné. Tušíte někdo, kde bude v provozu?
z clanku: „První stroj má být nasazen na manipulační vlaky na Břeclavsku, „
Si to přečtěte ve článku.
Když jsem článek četl, tak to tam nebylo. každopádně dekuju za lidsky hřejivou odpověď.