Firma CZ LOKO předala ČD Cargu první tuzemskou lokomotivu se zabudovaným ETCS

EffiShunter 1000 s označením 744.110 je první českou lokomotivou s ETCS přímo z výroby. Autor: Michal RohEffiShunter 1000 s označením 744.110 je první českou lokomotivou s ETCS přímo z výroby. Autor: Michal Roh

EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Jen takový drobný dotaz, to ETCS je tam L1, L2, nebo rovnou L3?

Petr Tříska

Měla by tam být Level 0/1/2/NTC.
L3 nehrozí ještě hodně dlouho.

Vbb

„EffiShunter 1000 z produkce společnosti CZ LOKO se stal vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS“
To samozřejmě není pravda.
Vůbec první u nás vyrobenou lokomotivou vybavenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS byla 362.166. 🙂

Vbb

Vlastně ne, první takovou byla 124.601 🙂 🙂

Jan Sůra

To je nově vyrobená lokomotiva?

Vbb

Když to vezmu obráceně – v té větě se nepíše, že byla „nově dodaná a hned s ETCS“. Jen že to je první u nás vyrobená lokomotiva, co má ETCS.
Je 362.166 či 124.601 vyrobená u nás? Je. Má ETCS? Má. 🙂
Jo a „úplně prvním nově vyrobeným vozidlem, dodaným i s ETCS“ byly 471.042 + 971.042. Pravda, nejsou to „lokomotivy“ (naštěstí 🙂 ).

Jiří Kocurek

Na těch dvou bylo ETCS přímo z výroby? To by v DPMB mohli hodit ETCS na Caroline (no co, u Mendláku je propojka se železnicí) a budou mít celosvětové prvenství.
A nebo v Práglu na Lachtana − podívejte, jak moderní vlaky máme! Se šesti 010 …

Y.K.

To musíme pogratulovat firmě Škoda Plzeň, která v období převratu skvěle odhadla potřeby české železnice za 30 let. Též dokázaly na lokomotivu osadit systém, o němž západní státy teprve hovořily a neměly připraveny ještě žádné specifikace. 🙂

Anonym ze severu

CZ loko přeji hodně štěstí a aby se jim i do budoucna dařilo.

Filias

Mám laický dotaz. Proč je vývoj lokomotivy s ECTS tak nákladný? To neexistuje nějaký výrobce co to vyrábí na klíč a ve velkém a výrobci lokomotiv to tam jen namontují? To si to musí všichni vymýšlet sami?

ythomas_ct

…a japa si to „jen namontování“ představujete? Ono to musí mít vazbu na řídicí systém a na brzdu, musí se to schválit,…

Jiří 2

A právě ta vazba a především to schvalování jsou asi dvě nejdražší položky toho celého…

Radek

A ještě k tomu se průběžně „vylepšuje“ specifikace ETCS.

Jiří Kocurek

Když jsem si ty materiály od DB Netz kdysi četl, tak snad chtěli posílat šifrovací klíče mailem. Což by nevadilo, kdyby šel mailem pouze veřejný klíč. Jenže ty klíče byly tehdy symetrické. Už tuhle díru (a tahle je velikosti Macochy) zadělali?

Y.K.

Mailem se dají poslat i zašifrované a zaheslované soubory, nemusí to být hned v plaintextu.

Petr Tříska

Těším se na den, kdy to budou mít i s tím ETCS pod papírem 🙂

noerf

Pardon lokomotivy řady 380 od Škody nemají ETCS?

SaulGoodman

Nemají.

hoholu

Ten pocit kdyz nejdrazsi lokomotiva sveta nema ani ETCS

Paja

Ten pocit když někdo chce působit světácky a mele nesmysly …

Sailor

380 pro ČD ne, ETCS mají jen 381 pro ŽSR.

bohyn

Takže to není první vyrobená lokomotiva u nás s ETCS.

IGCT

Hezká mašinka, snad si jich ČDC pořídí víc 😊

Kuba

To je překopávka 742, nebo komplet novostavba?

Kubrt

Novostavba.

Martin V.

A opravdu už 80 % výroby tvoří novostavby? Já je mám pořád zaškatulkované jako specialisty na velké rekonstrukce starých lokomotiv z ČKD. Poslední dobou navíc tahali širokorozchodné stroje z východu, pak belgičanky ze západu. Zakázky pro ČDC (5 novostaveb + 50 rekonstrukcí) taky nevypadají na 80 % novostaveb.

ythomas_ct

…ale nezapomínejte třeba na nové MUVky a spol.

Kubrt

Já tomu sdělení rozumím tak, že 80% tržeb pochází z produkce strojů s novým výrobním číslem (lhostejno zda na bázi rámu 742/750 nebo na rámu nově svařeném) a 20% z „tradičního žoskového“ opravárenství – tedy že do dílny je přistavena loko 754 a odjede loko 754, maximálně s nějakým tuningem. Před časem CZ loko prezentovalo výrobu tisícího vozidla – takže nutně tam započítavají nejen skutečné novostavby (744, MUVky, dvounápravové posunky), ale i stroje na rámech starších – bizony, čmeláky (i početné 1520 v Pobaltí a bělorusku), katrovce…

Martin V.

Aha, no tahle interpretace vypadá reálně a není v rozporu s moji představou. 🙂 Pokud tedy celý svůj výrobní program Effi_X berou jako novostavby, tak tomu věřím. Asi už ztrácím schopnost číst mezi řádky.

SaulGoodman

Pokud se nepletu, tak komplet novostavba. Překopávky 742 dělají pro ČDC taky, říkají tomu EffiShunter 1000-M. https://zdopravy.cz/cd-cargo-prevzalo-prvniho-modernizovaneho-kocoura-etcs-ziska-pozdeji-32240/

Martin V.

Já to odhaduju podle toho, jestli je mi podvozek něčím povědomý. No a u bizonů mi povědomý je, ale tady ty flexicoils si na ničem starém nevybavuju. Jejich web zrovna nezdůrazňuje, co je fungl nové a co překopávka. 🙂 To se člověk musí dovtípit.

Olda

742.71 má původní rám z původní 742, podvozky i trakční motory. Zbytek je novostavba.

Kubrt

Pěkné. Tušíte někdo, kde bude v provozu?

Nekdo

z clanku: „První stroj má být nasazen na manipulační vlaky na Břeclavsku, „

Zdeněk

Si to přečtěte ve článku.

Kubrt

Když jsem článek četl, tak to tam nebylo. každopádně dekuju za lidsky hřejivou odpověď.