Eurovia CS musí na své náklady opravit další část zvlněné dálnice v Ostravě

Oprava zvlněné D1 u Ostravy loni v létě. Foto: ŘSDOprava zvlněné D1 u Ostravy loni v létě. Foto: ŘSD

Devět z jedenácti sporů o kvalitu dálnice skončilo vítězstvím ŘSD, dva ještě běží.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Kdyby měla Eurovia soudnější management, mohla situhle drzou ostudu odpustit…

Jenda Benda

Toto se Borovkovi bude blbě okecávat. Pohrobci Metrostavu dnes pravděpodobně musí podsekávat výběrka z důvodu získávání referencí, ale fr. koncern jde/šel cestou ohýbání kvality.

JendaVenda

Studenti, pamatujte si, že tu dalnici budou muset do pěti let zbourat. Tuto pamatnou větu pronesla paní profesorka Raclavská, když nám na přednášce vysvetlovala, jaký je rozdíl mezi standardním materiálem a tím, který tam z odvalu naváží. VŠB sice stavební firmě dalo zamítavé stanovisko, ale ten materiál byl 10x levnější, a tak si jej opatřili jinde. Ušetřené penizky si manažeři rozdělili a dalnice se za pár let zvlnila.

Martin Černocký

Obchvat Olbramovic začíná být podobný!

JGR

A co dělal stavební dozor? Dllobal se v nose? Bez ohledu na to kda dilo prebiral

libor

jojo je to zajímavé, stát platí miliony za externí dozor a taková kvalita…

Jarek

Stavební dozor dělali lidi spolčení s realizatorem Toto už zaznělo několikrát když se to celé prošetřovalo……

Alois

Nechci to nijak zlehčovat, jen ať to hezky opraví, když to zfušovali. Ale jeli jste někdy po A1 kole Krakowa? To je teprve pohup! Je tam snížená rychlost tuším na 100km/h, ale i to je docela dost na ty muldy. Je to tam na úseku několika kilometrů.

Pavel

Myslíte kolem Katowic, ne? U Krakova není A1, ale A4. Jinak ano, speciálně úsek mezi posledním exitem na Katowice a exitem na letiště v Pyrzowicích je strašný.

jiný Petr

Je tam 80 km/h, ale v nekterých místech je i 80 moc a jezdím tam pomaleji.

Jarek

Asi každý ty vlny zná, ale když to je špatné do hloubky tak zeškrábnu vršek a a problém je za pár měsíců zpět?Vždyt tu obrusnou vrstvu opravují průběžně pořád od vzniku, jen se posouvají místně tam a zpět…

libor

to je jako dálnice D3 (Tábor-Veselí), tam se snad taky Eurovia angažovala.. Most přes Koberný je jak na houpačce. Je to 10let a asi to považují za ok. když to nikdo nikdy neopravil…

Michal M

Věčná škoda, že tu dálnici nepostavili ti šikovní Ruso-Izraelci vybraní vládou vedenou výjimečným státníkem, ing. Milošem Zemanem.
Hutné čtení i po letech: https://detizeme.cz/zprava.shtml?x=118052

Jiří Kocurek

Něco mi to připomíná a nemusíme chodit daleko, jen na druhou stranu Beskyd: Tunel Višňové.
https://zdopravy.cz/na-slovensku-obnovi-stavbu-nejdelsiho-silnicniho-tunelu-zrychli-cestu-do-tater-postavi-ho-skanska-79731/

Pavel Kopeček

Jen obrusnou vrstvu? To. Je jen pár centimetrů. Vždyť se několikrát tvrdilo, že je špatný celý podklad, tak nechápu proč to nevymnění celé?

Otakar

Přesně, vykopat to celé a znovu postavit. Takto se za pár let problémy znovu objeví a pořád se to bude řešit dokola a bude to stát tolik peněz … Už jen cena opravy mezi 10 až 15 mil. je výsměch vůči způsobené škodě.

Michal M

Asi jak kde. Podklad bude problém na těch neuzavřených úsecích.

PetrM

ty jsi ten článek nečetl? na konci je to jasně vysvětlené

Jirka

V normalni zemi by uz tahle firma nedostala zadnou statni zakazku… V bananistanu si vesele stavi dal, jako by se nic nestalo.

Micky

Jenže žiješ v zemi, kde Metrostav usvědčený z úplatků a se zákazem stavět na desítky let si staví dál. Protože si založil firmu Metrostav Infrastructure, na který se prý zákay nevstahuje.

Otto

Já myslím, že na metrostav infrastructure se zákaz nakonec vztahoval taky… tak vytvořili MI roads a do VŘ chodili s dceřinkou BES Benešov, která se z lokální firmičky vyhoupla mezi přední společnosti v oboru 😀

Michal M

Aha, já si říkal proč je tahle firmička najednou všude… 🙂

Jenda Benda

Nešiřte nepravdy. Kde by firma BES získala potřebné reference?

Otto

§48 odst. 5 písm. d) ZZVZ: Zadavatel může vyloučit účastníka zadávacího řízení pro nezpůsobilost, pokud prokáže, že se účastník zadávacího řízení dopustil v posledních 3 letech od zahájení zadávacího řízení závažných nebo dlouhodobých pochybení při plnění dřívějšího smluvního vztahu se zadavatelem zadávané veřejné zakázky, nebo s jiným veřejným zadavatelem, která vedla k vzniku škody, předčasnému ukončení smluvního vztahu nebo jiným srovnatelným sankcím. Takže to jde, byť na tento případ by se to aplikovalo složitě.

Jirka

Ale nebylo by to slozite. Jenze kamarad kamarada nepotopi, kdyz se plati ze statniho, naopak ho jeste podrzi…
Spravny paragraf by tam musel mit „musi“ vyloucit, namisto muze.
Jenze to v tehle zemi nebude, ani kdyz pristi volby vyhraje kdokoliv, proste bananistan.

yxc

Pokud je Rakousko normální země, tak tam ty firmy nedostali zákaz činnosti, jen velkou pokutu.
V západních zemích si totiž nikdo nedovolí riskovat a zničit obří firmu s tisíci zaměstnanci, na které stojí velká část stavebnictví.
https://www.tydenikeuro.cz/skandaly-ve-stavebnictvi-zlepsuji-rozpocet-rakouska/

Digi

Takže trh nefunguje nikdo by tu firmu nekoupil, na volné místo po ní by žádná jiná firma neprisla a lidi by nikdo nezamestnal, protože máme velkou nezaměstnanost.. jasně ještě nějakou pohádku… klidně ať se firmy pokutujou do zničení, přijde nová která se tak chovat nebude.

yxc

Tam ten skandál dosahoval daleko větších rozměrů než u nás:
https://www.muzivcesku.cz/rakouskem-otrasa-obri-skandal-nejvetsi-stavebni-firmy-si-rozdelovaly-zakazky-jako-na-tureckem-trhu/
Vlastně šlo o všechny velké firmy na trhu. A tak bylo logické ty firmy pořádně pokutovat místo nějakých zákazů.
Jediný efekt zákazů by byl krach těch původní a vytvoření takových Rakouských MI Roads. Jenže by se jim tam naprosto zhroutili reference u velkých zakázek, žádná firma by je neměla.
Proto je ten zákaz jako u nás nesmysl, daleko lepší jsou obří pokuty. A stejně se to mělo řešit i s Metrostavem.

Otto

Souhlas, velký (penežní) trest je na místě, ale potrestat specializovanou firmou, která se v zásadě soustředí pouze na infrstrukturní projekty, které vypisuje pouze stát tím, že jim zakážu se účastnit zadávacích řízení, je blbost. Tím tu firmu můžu položit. Akcionáře to zabolí, ale na dlažbě asi neskončí. Ale těch cca 6000 tis. zaměstnanců asi jo.

Jiří Kocurek

A když si zaměstnanci založí jinou firmu, tak místní bijci budou považovat výměnu všech zaměsnanců, jako by odborně zdatní byli na skladě, ihned k odebrání i s referencemi. Nejsou.

Jan Tichavský

Velký peněžní trest nestačí, to už mají ty firmy započítané jako riziko (mafiánského) podnikání a z dosavadních zisků si to zaplatí. Já si naopak myslím, že bychom se neměli bát položení firmy, ve které vedení provádí takové praktiky. O schopné pracovníky bude zájem u konkurence a specializovaných firem je po Evropě dost, takže konkurence bude stále dost. Občas je potřeba začít znovu a lépe než jen léčit symptomy místo systémové změny.