Efekt nových vlaků. Nasazení jednotek Moravia přivedlo na železnici více cestujících
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Za nárůstem stojí kromě nových souprav i zahuštění jízdního řádu a větší přesnost.
všecho co je nové je hezké…než to lidi zničí!grafitti,malování fixama po interiéru,utrhané stolečky a pořezané sedačky…
Vlaky jsou to dobre, jen blbejsi barvu uz vybrat nemohli.
Klidně to zahustěte na 10 minut, ale postavte novou trať nákladní dopravě.
Proč by kraj měl stavět tratě ?
Jak je to možné? Někdo by řekl, že železnice už je překonaná technologie, vlakem nikdo nejezdí, kromě důchodců a sociálně slabých a helemese. Že lidé vůbec jezdí těmi nepohodlnými červenými vlaky, přece je lepší být v pohodlí a stát v autě v koloně, néé? Tím tedy chcete říct, že až se regiošroty s 810 odeberou na šrotiště, že také stoupne počet cestujících?
Ono venkovskými vlaky příliš mnoho pasažérů nejezdí.
O trendu v příměstské brněnské železniční dopravě IMHO rozhodne kombinace faktorů. Zejména jak moc prioritní pro pasažéry bude potřeba nějaké příměstské dopravy do brněnské aglomerace. Podle toho vlakoví pasažéři zareagují, až jízdné příměstkým vlakem bude v normální výši, tj. velmi zhruba kolem 10 Kč/km/osobu.
Osobně si myslím, že velmi velký kus koláče si ukousne elektromobilní automobilová spolujízda příměstského Brna, kdy často bude 4 či 6 pasažérů v 7mi místném autě. Např. na úkor vlaků z Ivančicka či Znojemska
Zajímavý názorový posun předřečníka, který ještě nedávno měl teorie s tím, že velmi vysokou cenu jízdného za km by nastavil tam, kde jezdí soupravy s nízkou kapacitou.
A hle, on by to teď nastavil už i tam, kde jezdí vysokokapacitní soupravy.
?
to jsem netvrdil.
Ech: „Ono venkovskými vlaky příliš mnoho pasažérů nejezdí.“
Venkovský vlak? To jako, že vagon táhne kůň, něco jako konězpřežná dráha? Tak tady máte asi pravdu, do Hannibala se vešlo pouze 8 lidí, ostatní byly pro 24 osob.
Můžete mi vysvětlit, v čem je lepší bájná spolujízda (čtu o tom už 20 let) proti dobré veřejné dopravě, která já 15 minutový interval, předplacené jízdné na celý rok a žádnou závislost na vrtochách řidiče (včera jsem se ožral, do práce nejedu…)
Ten už je dávno tam kde patří, v blokaci.
Že je železnice relikt 19. století tvrdil v 90. letech jeden samozvanej Profesor všeho. Taky tvrdil, že internet je módní bublina, že neumí rozlišit čistý a špinavý peníze a že s klimatem je všechmo v cajku.
Má dost velkej fanclub, výsledky čehož tu vidíme…
Dlouhé roky jsem se z Obzorů atd. dozvídal, že to o železnici a 19. století řekl Martin Říman.
Zajímavé, on to nakonec řekl Klaus.
P. S. Mnoho železnic tu je proto, že byly vybudované v 19. století. Kdyby nebyly vybudovány tehdy, tak dnes (ba ve 2. části 20. století) už by vybudovány nebyly.
Autorem této věty byl Tomáš Ježek. Vypustil ještě jednu perlu. ,,Výrazem svobody je kamionová doprava“. S takovými ,,ekonomickými velikány“ je vůbec zázrak, že tu zůstaly nějaké koleje….
Nevím, v jakém kontextu to myslel, nicméně v oblasti svobody podnikání byla silniční nákladní doprava v 90. letech určitě svobodnější než tehdejší nákladní monopol (během těch 90. let jen mírně odbouraný) železničních ČD, s.o.
Politicky vám to myslí skvěle: Vzdělanější lidi je potřeba odstranit, protože jedině hlupák je neomylný!
Musí být lidi, kteří mají zájem pravidelně dojíždět. Když jim tu možnost stížíte, tak se zařídí bez vás. Stížit znamená cokoliv od pitomých schodů, blbého zábradlí až po zákaz jízdy po silnici – přestanou jezdit úplně, ani 810 to nezachrání.
Na vysvětlenou: Pokud bude překážka pro dojíždění tak velká, že se jim vyplatí být na pracáku, tak se zařídí na pracáku. Jenom medvěd z toho bude vzteky prskat, že lidi nepracují, když jim zakázal dojíždět za prací – jak nečekané!
Treba me ano. Kolikrat nejedu do Brniska autem, ale ibalginem, protoze nemusim ridit (kor pondelky a patky jsou ve Štatlu zazivne), muzu se kochat, cucet do blba, proste vypnout. Jen teda casove to vychazi denne asi o 70 minut hur.
A taky nam ten spoj pristi rok od Vlkova dolu na 2 roky rozbijou..
Ale jinak nove, navonene, proste super. Uz to bylo treba.
Njn, reko starého nádraží v Tišnově plus náhrada dvou dvojic dožívajících mostů přes řeku a potok.
Tak si toho užijte, právě se začíná rozkopávat nádraží Královo Pole a na patnáctiminutový takt budeme dlouho jen vzpomínat.
Jezdí ty jednotky vlastně všechny stejně otočené?
Co vidím v Brně na hlavním, tak ano.
Záleží na tom?
Pokud ze zdravotních důvodu nemůžete jít přes celý vlak na záchod, tak ano.
A po perónu to nejde, se přesunout k vozu, který záchod má? Jinak počítám, že vás asi v průběhu let potká nemalé zklamání, protože ty soupravy se pravděpodobně, z různých důvodů, tu a tam otočí.
Jde to aj po peronu, ale zpožďuje to odjezd. Zvlášť u lidí, kteří se hůř hýbou…
Zrovna okolo Brna těch možností otočení moc není. Pokud se dívám správně, tak vlastně jen na trianglu u Židenic. Proto mě zajímá, jestli jsou všechny jednotky pořád stejně otočené.
Jezdím pravidelně od února a za tu dobu jsem nepotkal jediný „opačně“ otočený Ibalgin. To už bych si asi všiml. Ale třeba napíše někdo znalejší z depa.
To nemůže jet jinak, je to kvůli vozíčkářům v Brně na hl.n.
Blbost. Klidně by to naopak jet mohlo, ale není důvod a hlavně se ty jednotky nemají kde otočit…
Speciálně tedy pro trolly Vašeho formátu to napíšu pomalu a ještě jednou:
Plošina pro vozíčkáře má být vždy směr Břeclav a je takto jak u 550, tak i 530 (čelní vůz má označení 530 a nemá sběrač, ale plošinu pro vozíčkáře).
Hm. Technicky nebrání vůbec nic, znova zdůrazňuji, vůbec nic provozu opačně. To, že je někdo něco předepsáno, nebo napsáno ani v nejmenším neznamená, že tomu technicky něco brání A děkuji za poučení, každých pár dní s tím vozím podobná individua, jako jste vy, vy trolle. A teď pozor, má to i druhý čelní vůz! Jo a bacha, ten MÁ sběrač a nemá plošinu, ani hajzlík a prostor na kola…
Tam žádný triangl není.
V Brně a okolí není triangl!Otočit soupravu není kde.
Ano, všechny jsou stejně otočené. Nejbližší možnosti otočení jednotek vlastní silou jsou v Bratislavě nebo v Budějovicích. Takže do doby nějaké další elektrizace trati, přestavby ŽUBu či konverze Přerova žádné, ani neúmyslné, otočení v provozu nehrozí.
Dluhonická spojka je možná ještě o něco blíže.
Jezdí.
Budeme malovat svět na růžovo a nebudeme se bavit o jejich spolehlivosti a kolik cestujících se nedostanou do cíle včas, protože ibalgin chcípne. To je vlastně u nových vlaků „normální“ a cestující to „musí“ chápat a platit jízdné, jako by to spolehlivě jezdilo.
Za dobu co jezdí Ibalginy pravidelně tak pouze jednou (cca 14 dní nazpět) jsem jel s 242+honekry. A jezdí na čas bez toho aby po cestě chcípaly.
P.S. Jezdím s nimi každý den do a z práce.
Tak se pojďme bavit o tom, kolik cestujících se nedostane do cíle včas, protože ibalgin chcípne. Takže já začnu otázkou:
Kolik cestujících se nedostane do cíle včas, protože ibalgin chcípne?
v průměru <0 za den, já myslím, že dobré
Náš firemní docházkový systém říká, že Ibalgin chcípl tak, že jsem dorazil pozdě do práce ve dnech 21.7., 4.12. a 8.12., zbylé neschopnosti se podařilo vyřešit tak, aby mi přípoj neujel. Jsem naprosto alergický na komentáře typu, „a mohl bych někoho vidět, koho se to dotklo?“ Sorry, já už jsem vážně dopálen. A ten internet, ten je taky moc super, ze stavu „zřídka to nejde v náhodné soupravě“ se stal stav „odpoledne to nejde nikdy v libovolné soupravě“. Psal jsem na KORDIS a prý se to řeší, ale to se může řešit ještě dlouho. Ten čas, kdy nemohu pracovat mi… Číst vice »
Jezděte autem, na silnici nikdy problémy nejsou.
Zvlášť kolem Brna nehrozí ani zácpy.
: – )
Ano, autem jsem neměl nikdy žádný problém (mimo čas omezení při stavbě kruháče u Sebranic), ze začátku jsem jezdil jen takto. Ale dojíždět autem mi nepřijdou efektivně vynaložené prostředky/čas, zvláště když mne lákali na „vysoce výkonnou wifi“, tak jsem si pořídil roční šalinkartu. A to říkám i přesto, že směr mé trasy je luxusní (ráno z Brna na Letovice a odpoledne zase zpět)…
Tak v Letovicích ještě zastavuje R19 s InterPantery, to bude asi rychlejší spojení, ne?
Máte pravdu, já jsem nechtěl být úplně adresný, jezdím do Sebranic, takže vlakem do Skalice a zbytek busem nebo občas pěšky/na skládací koloběžce. Protože chci kvůli rodině lépe využít den, ráno mi R19 (nyní konkrétně R874) úplně nevyhovuje delší čekací dobou na přípoj, zpět se ta úspora proti S2 bohužel maže buď delší dobou na přestup a nebo typickou loterií se zpožděním. I když to tak nemusí vypadat, jsem za Ibalginy rád, ale podobně jako ostatní poukazuji na spoustu věcí, které ten dojem kazí – nejhorší jsou ty příliš náchylné plošiny (na nástupiště, zimu, sníh, posyp a občas trucující bez… Číst vice »
za staré dobré stroje náhradní soupravy
a) nevyjížděly
b) KORDIS si platí záložní soupravu stojící v Brně na odstavném
Tak teď jedu Moravií. Sedla jsem si do druhého vagónu od severu a to hučení je nesnesitelné. Po dvou zastávkách jsem se raději přesunula.
Je možné, že je to opravdu tak hrozně hlučné, nebo to přijde jenom mně?
To jste seděla přímo pod trafem. Tomu prostoru se vyhýbám jak čert kříži 🙂 Ostatní místa jsou co se týče hluku podle mě v pohodě.
Jinde to už bylo bez problémů.
Akorát mi tam nejela zásuvka. Prostě dnes jsem měla nějakou smůlu.
U trafa by zásuvka jela. Tam má energii z první ruky.
Můžou mít 100 nových jednotek, ale pokud každý rok bude probíhat více jak 2 měsíční nepřátelská výluka, která buď omezí počet vlaků na minimum, nebo je doprava zcela převedena do autobusů, tak se do takové dopravy určitě cestující nehrnou a nebudou hrnout. A mohli by být ty jednotky třeba i zlaté, fialové s hvězdičkami. Když je provozně spojení nestabilní, přestává být pro cestující do zaměstnání zajímavé a přesedají do aut. Na západní S3 se pohybuji několik dlouhých let. Rozhodně bych si nedovolil tvrdit, že cestujících přibývá. I v návazových autobusech je čím dál méně cestujících. Určitě před pár lety bylo… Číst vice »
Co se výluk týká, tak ty organizuje Správa Železnic.
Což je ale cestujícímú úplně šumák…
Jen nesouhlas s tím neustálým zdražováním. Tarif idsjmk vydržel 10 let na stejných cenách a zvýšil se až nedávno.
Já nerozumím Vašemu komentář. 10 let i přes inflaci se nezdražovalo a teď holt inflace leze na 15% a tak se ceny zvyšují. Co je na tom divného? Kde máte tedy to neustále?
Ony se ty koleje dost blbě měná, když vám přes ruce jezdí vlaky. Kolik let se předtím do tratí okolo Brna ani nekoplo ?
Šak jsou tam 2. jednu možno opravovat a po druhé jezdit.
to ukáže čas, zvědavost a změna návyků jsou dvě věci . Důležitá bude i proklientská tarifní politika
Já jezdím Ibalginy směr Sokolnice a tam už ve špičce cestující jezdí často na stojáka. Nějak nám ty 4vozové jednotky začínají kapacitně nezvládat.
Byla smluvena možnost doobjednat další vagon do čtyřvagonových MoraviaPanterů.
Myslím, že tato možnost již vypršela, ale předpokládám, že z technického pohledu doobjednání dalšího vagonu nic nebrání. Dle wiki má 5vagonový InterPanter trvalý výkon 2,7 MWh, čtyřvagonová Moravia Panter 8×0,34 MWh= 2,7 MWh.
JZbývá ta obvyklá otázka na české železnice – kde vzít peníze, když už nynější dotace do železnice jsou nestydatě vysoké?
A další krajské peníze na investici do S2/S3 nepůjdou, neboť JMK by rád investoval do vlaků na jiných linkách https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-chce-dalsi-vlaky-do-vlastnictvi-premysli-o-bateriich-61192/
JMK baterky nakonec kupovat nebude, měl by je sehnat nový vysoutěžený dopravce v roce 28, a pak je prodat tomu dalšímu a tak dále.
Díky za info.
Nicméně to nic nemění na tom, že případný 5. vagon do čtyřvagonových Moravií nezaplatí Jihomoravský kraj.
Vydělají na 5. vagon pro navýšení kapacity Moravií, pokud by se citelně (na dvojnásobek, třebas) zdraží jízdné v Moraviích?
Nechám se překvapit
To ani předtím. Jednalo se o opci vložáku do EMU140. Zas plácáte nesmysly.
Díky za doplnění. Vycházel jsem z článku: https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-a-skoda-podepsaly-smlouvu-na-vlaky-za-65-miliardy-39352/
Nicméně pointa se nemění. Na dokoupení dodatečných vagonu do objednaných vlaků měl Jihomoravský kraj lhůtu do loňska. Nedokoupil. Tj. není zájem navyšovat kapacitu vlaků na S2/S3.
nevíš kde je jich
Už JE TO TAK od čd vás vyhodili šmšjde
Proč věcně diskutovat s lidmi Vaší vyjímečné úrovně?
Doložte, co tvrdíte.
Prozatím Vy svým projevem zaslouženě patříte do kategorie „LHÁŘ“.
deset příspěvků pouze urážky. nashle.
Hurá
Bohužel hodně lidí linku využívá na cestu pouze do Chrlic, pak už je to z hlediska kapacity dobré.
to je přece logické, když tam čeká bus 509 na Rajhradice a další dědiny
Ve Vyškově si můžeme Ibalgin tak leda koupit v lékárně. Poslední večerní a první ranní vlak Kordis dávno zrušil.
Příští rok se dočkáte, budou to sice jenom dva páry vlaků, ale lepší než drátem do oka. Dva brzo ráno do Brna a dva s příjezdem 23 a 24 do Vyškova. Ibalginy linky S2 prodloužené z Křenovic se zastávkou v Luleči
soutěží se dopravce na 10let nikoliv na 15let…
Já už nemám slov. Co je na těchto soupravách tak úžasného? Co kdyby kraj už konečně zavřel o Moravia ústa a začal řešit jiné tratě?
To znamená, že podle vás byla Tornáda a Bdmtee lepší, jo? To snad nemyslíte vážně.
To nikoliv. Jenže už tady vyšlo minimálně dvacet článku o těchto soupravách. A že zrovna zmíněný ŽumpoJet bdmtee nebo dokonce odpad 810 tu stále jezdí, což by si měl konečně kraj uvědomit a přestal řešit Moravia.
No, když občas v Laa an der Thaya sednu do Siemens Desiro ML směr Vídeň, tak je to mnohem příjemnější cestovatelský zážitek než ibalgin. Útulnější prostředí, pohodlnější sedadla, decentní obrazovka s bílým písmem na černém podkladu a analogovými hodinami (žádné křiklavé blikající modré hrůzy) a přehlednou prezentací přípojů. Méně schodů, menší hlučnost. Ale pro lidi léta zvyklé na béčka a honneckery je to samozřejmě nebe a dudy o tom žádná.
Zbytečnost, motoráky se už řeší.
Kde prosím?
Jakože nemají dělat statistiku cestujcících, natož zjišťovat možné vlivy na obsazenost vlaků, obzvlášť když došlo k velké obnově souprav?
A z jakého titulu se jim zakazuje počítat cestující?
Nic jim nezakazuji. Jen je třeba dělat nějaké globálnější statistiky. To, že tam nasadili nové soupravy a vzrostl počet cestujících, je nic neříkající, zvláště za tak krátkou dobu.
Jsou to jednotky pro páteřní tratě. A nestěžujte si, v Praze taky máme ešusy (které jsou kromě údržby docela fajn) a mimo ně jakousi sbírku příšerností od retro Vindobony přes patra co dávno měly téct v hutích až po nevyhubitelné šukafony a regiošuky.
Vím, že existují tratě s vyšší prioritou, ale to nic neomlouvá fakt, že se na některé tratě kašle. A že cena to vůbec nezohledňuje.
Přinejmenším klima, hlavně letošní srpen a září
Vlakem bez klimatizace by se v létě mělo jezdit zdarma.
Při všech negativech a mizerném dílenském zpracování je to pro našince přímo UFO. Před rekonstrukcí byl výstup z Tornáda v Bílovicích s dětma adrenalinovej sport, a ne hromadná doprava…
Co je to srovnání s prvními měsíci letošního roku? Jestli je to srovnání s lednem a únorem, pak je nárůst logický a děje se tak každý rok.
A odstavec začínající „Vyšší počty cestujících jsou během podzimních měsíců sice obvyklé, podle Kordisu ale nejde o sezónní výkyv.“ jste četl?
Jako rád bych viděl konkrétnější čísla, např. průměrný nárůst v počtu cestujících mezi danými měsíci v minulých letech (versus čísla z letoška), ale to zdůvodnění tam je..
Že je tam napsané, že to není sezónní výkyv, ještě neznamená, že je to pravda. Samozřemě, že porovnávat podzim a leden je nesmysl a JE to sezónní výkyv. Je to „tisková zpráva“, nikoliv odborný text, kde se věcná správnost implicitně předpokládá. 🙂
Chtěl jsem napsat něco podobného, ale počkal jsem na více váženého.
„Vyšší počty cestujících jsou během podzimních měsíců sice obvyklé, podle Kordisu ale nejde o sezónní výkyv.“ Tyto měsíce jsou nejvíce vytíženými už mnoho let – protože přibydou studenti VŠ – ještě než určitá část přijde na to, že VŠ studovat nechtějí, SŠ a ještě je i počasí příjemné na výlety a drobnou turistiku či na blízké cestování pomocí vlak-kolo. V lednu/únoru se uvidí a ukáže pravda. A v březnu? Už bude na S3 ZASE VÝLUKA. Zas a znova, pořád dokola… Ohledně západní S3 bych tak nadšený nebyl a úsek Šakvice- Hustopeče/ Šakvice – Břeclav bych udělal za sebe hodně velký… Číst vice »
Tak úplně černobílé to zase není. Pokud pro vás není spoj v 7:59 pozdě, můžete využít 333 s příjezdem 7:51 do Tišnova, 8 minut na přestup stačit bude i s mírným zpožděním. Pokud je to pozdě, můžete jet o 30 minut dříve se stejnými rezervami. Zpáteční cesta už pochopitelně tak zářná není, nicméně něco se vymyslet dá. Můžete využít linky 332 a popovézt se po trase blíže. Nejdelší vzdálenost a to do Lomnice by byla 3,5 km pěšky z Rašova, což není příjemné, Lomnička i Šerkovice by ale byly dosažitelné. Osobně bych volil kolo a nechal bych ho v Tišnově… Číst vice »
Oni mají údaje o tom, kolik z těch cestujících přilákaly nové vozy, kolik častější spojení, kolik vyšší přesnost a kolik případné jiné příčiny, nebo je to čistý ‚marketing‘?
Oni (Kordis) imho neříkají, že víc cestujících je kvůli právě a jen X. Oni říkají všechny tři možné důvody.
To jen titulek od zdopravy.cz se tváří, že za úspěch můžou jen nové jednotky.
A ony se kvůli jednotkám snad měnily JŘ ? Počet spojů zůstal, o přesnosti bych radši nemluvil… Ale i jen klima a NP vozu udělají hodně. Rozhodně to naláká do vlaků vic lidí, než rozhicovaná 560, nebo honnecker.
Ale joo, over all bych řekl, že s nimi jezdím víc načas, ale jezdím Kuřim – Brno, takže je možné, že je to tam nejvýraznější a jinde to takový odvar není.
S přesností bych byl taky na vážkách až váze Tím, že si kraj usmyslel jízdní dobu „zkrátit“ protože má nová vozidla – ztratil téměř veškerý čas k dobru, když to jede blbě. a že to jezdí blbě celkem dost často – především vlivem zpožděné dálkové dopravy – ale ta je zpožděná posledních 20 let, to už lze i predikovat. Takže mě nová podoba JŘ od 07.2023 rozhodně netěší (neb je uhnaný a bez větších rezerv – myslím S3) a nový téměř kopíruje starý – jen je trochu zredukovaný o pár vlaků – a v titulku se píše, že cestujících přibývá… Číst vice »
Kde se zkracovaly jizdni doby? Do Tisnova se zkracovalo o minutu, a ted potaji opet vratilo. Do Zidlochovic i Hustopec minus minuta. Krenovice i Letovice jsou na chlup stejne. Zkracovalo se jen do Krizanova, protoze se uz nepousti zluty v Rikonine.
V titulku vzrostl počet cestujících, v textu se prezentují čísla obsazenosti. Což není to samé. Dalo by se to nějak vyjasnit?
Počkal bych na údaje za rok 2024, ideálně až za rok 2025.
Dle údajů Ročenky dopravy se zdá, že dochází k výrazným změnám modal split
– méně cestování
– nárůst autové dopravy
– pokles MHD
Osobně tipji také změnu využití z pohledu mixu pasažérské dopravy na železnici = výrazně víc dálkové vs. hodně ubývá venkovské železniční dopravy.
Minimálně 10 lidí zmého okolí, kteří často jezdili po dálnici svým autem tak buďto začali jezdit služebním nebo spolujízdou. Plus začali jezdit krátké úseky dálkovým vlakem v kombinaci se svým autem a koloběžkou.
No jo, ale teď už u trati určitě stojí méně šotoušů. Ibalgin není tak atraktivní jako Peršing s 3x bdt280 apod. Stálo to za to? 🙁
I bezruký a beznohý může na prstech spočítat, kolik peršingů moravie nahradili 😉
Ta sedla, panečku:-D
No, přiznám se, že nevím, kolik jich tam jezdilo. Nicméně v Olomouckém kraji znamená příchod Panterů konec právě Peršingům a Esům. O bdtéčkách ani nemluvím…
Prozradím Vám to: do Brna peršingy nemůžou. Střidavinu neradi.
Mno čili mícháte 2 různé věci přičemž o té jedné víte prd, ale hlavně že Ibalgin něco nahradil.
Jako od šotouše bych trochu čekal že budete alespoň tušit co kde jezdí či donedávna jezdilo 😀 Peršing by se v Brně ani nepohnul, kdyby nahodil smeták na 25kV střídavých tak zřejmě asi zhoří 😀
Na S2 ještě před výlukou do Blanska jezdily převážně jednotky 560 (tornádo/panťák) a na S3 převážně Plecháče (řada 242) + 4 Honeckery, případně i jako vratná jednotka „Syslograf“ (Plecháče doplňovaly dva kusy střídavé mutace Esa – řada 263)
Plus jezdily občas i záložní Esa, zejména se syslíky, neb WTB plecháčů bylo málo a nebyly až tak spolehlivý 😉 A Esa samozřejmě jezdila i na Sp do Třebové, neb tam by jaksi plecháči a 263 neprojeli.
Jasan, Esa na Sp bez pochyby, ale řeč byla hlavně o osobácích na S2 a S3.. Ono ani Ibalgin by do Třebové samozřejmě nedojel že…
Vydrž dvacet let, bude konverze a do Třebové to dojede.
Dnes ráno Pv-Nez 640.0 a Nez- Němčice 650.2. Minulý týden každý den stejná cesta, většinou peršan s 3 x Bdt, jedna souprava i 3 x B, koluje tu i Bdt 262 v zelené kožence. A jednou, myslím ve čtvrtek, jelo Tornádo. Tak má asi správně vypadat drážní provoz, cesta je cíl.
A může to spočítat i bezmozek? 🙂
Stavíme tratě a provozujeme na nich vlaky pro šotouše, nebo pro cestující?
Diskutujme.. 🙂
A vlak, který piští a pod transformátorem se nedá sedět je pro cestující výhodný ? Jel jste v tom někdy ? Některé jednotky jsou tak upištěné že bez sluchátek to nejde, a sednout si pod transformátor znamená, že Vám praskne hlava od toho dunění …
Abychom si tu ujasnili. Tak duní, nebo piští?
Moje skušenost je, že piští motory (nebo jiná část trakce) umístěné u všech hnacích podvozků. Tedy Pištění je slyšel skoro v celé jednotce.
Proti tomu dunění pod trafem je pouze na severním konci 2. článku (od severu), pravděpodobně způsobené rezonancí trafa při určité frekvenci (fyzikálně to chápu jako „vlastní frekvenci“ trafa – kdyžtak mně někdo opravte).
Piští to normálně, sem tam se ozývaj různý rány kdoví odkud…
To pískání je celkem nic ve srovnáni s rachotem panťáků 460
Na špatné trati rachotí i pantery a vůbec všechny vlaky.
Je to jiná liga. V ibáču dává smysl si pustit hudbu do sluchátek. To v tornádu nehrozilo….
Já bych řekl, že je to dost v pohodě a jezdím s tím. Jako Pesy jsou taky hlučné a ty rakouské cityjety jsou taky solidně hlasité, podle mého skromného odhadu srovnatelně
Stálo.
Náhodou dneska na spěšňáku Sázava chybělo 2x Bdt, takže už zřejmě dochází i táborské kopřivy. 😀
peršing v Brně asi težko