Efekt nových vlaků. Nasazení jednotek Moravia přivedlo na železnici více cestujících

Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Za nárůstem stojí kromě nových souprav i zahuštění jízdního řádu a větší přesnost.

Nákup nových elektrických jednotek Moravia přivedl na železnici v Jihomoravském kraji nové cestující. Ukazují to data jihomoravského koordinátora veřejné dopravy Kordis JMK.

Ve srovnání s prvními měsíci letošního roku vzrostla obsazenost vlaků v pracovní dny průměrně o 14 % a v nepracovní dny o 19 %. Největší nárůst je zaznamenán na jižní větvi linky S3, tedy ve směru od Hustopečí a Židlochovic. V pracovní dny o zhruba 17 %, v nepracovní dny o 24 %.

Kordis JMK to uvedl v tiskové zprávě. Jako důvod nárůstu počtu cestujících uvádí kromě nových vlaků také větší přesnost a častější spojení. Nové vlaky přinesly větší komfort pro cestování, který odpovídá 21. století.

„Cestující pozitivně vnímají zvýšenou četnost spojů, které od Tišnova, Blanska a Hrušovan jezdí ve špičkách každých 15 minut a mimo špičku a o víkendech každých 30 minut. Více vlaků jezdí i od Chrlic, kde došlo ke zkrácení intervalů mimo špičku na 30 minut,“ uvedl organizátor v tiskové zprávě.

Podle Kordisu se osvědčily i změny v zajištění spojení mezi Brnem, Blanskem a Boskovicemi s návaznostmi do Velkých Opatovic, případně Jevíčka. Expresní spoje linky 251 s garantovaným přestupem v Rájci-Jestřebí na vlaky do Brna nebo z Brna si našly své pravidelné cestující.

Největší krajský nákup vlaků zakončen. Na jihu Moravy končí éra honeckerů a plecháčů

Vyšší počty cestujících jsou během podzimních měsíců sice obvyklé, podle Kordisu ale nejde o sezónní výkyv. „Zajímavostí je postupné snižování rozdílu mezi obsazeností posilových vlaků vytvářejících 15minutový interval a ostatními vlaky,“ dodává Kordis v materiálu. Podle analýzy se zlepšila i přesnost vlaků, ta dosahuje nyní 95 %.

Jednotka Moravia koupil kraj do svého majetku, aktuálně je provozují České dráhy. Běží velká soutěž na dopravce, který zajistí jejich provoz na 10 let. Za 37 jednotek zaplatil 6,5 miliardy korun, 85 % nákladů pokryla evropská dotace. V provozu nové jednotky nahradily desítky let staré soupravy.

Přes 150 dotazů. Výběr dopravce pro nové vlaky na jihu Moravy nabírá zpoždění

Tagy Jihomoravský kraj Kordis JMK Moravia
126 komentářů