Dvoumiliardová stavba západního obchvatu Plzně ja za polovinou, hotovo bude za rok a půl

Betonáž lamel na stavbě západního obchvatu Plzně. Foto: Správa a údržba silnic Plzeňského krajeBetonáž lamel na stavbě západního obchvatu Plzně. Foto: Správa a údržba silnic Plzeňského kraje

Stavba i přes komplikace na trhu běží podle harmonogramu a bez zdražení.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Hlad

Tak nám došlo k vylepšení kruháče na západním obchvatu u Globusu. Nějaká nechytrá hlava vymyslela, nebo je to schválnost na n-tou, to je pravděpodobnější, zjednosměrnění Karlovarské třídy směrem z Plzně. Co „skvělého“ to přineslo ? Z kruháče od KV a Borských polí do ní nesmíte odbočit, takže všechna doprava jde do Studentské ulice, kde se již teď štosují kolony vozidel na křižovatce s Gerskou ulicí. To hlava nebere. Rozumný člověk by se snažil dopravní proud rozdělit do několika větví a ne jej koncentrovat do jediné trasy. Nehledě na to, že se komplikuje příjezd k Privamedu v Kotíkovské ulici i Lídlu… Číst vice »

Martin

Oslňují čísly. Za jak dlouho se bude úsek obnovovat? Je tak skvěle navržen jako estakáda na D8, ostravská dálnice? Je snaha stavět erstklassig, nebo jako obyčejně? V ČR je možné pořídit tutéž jakost za 60 mld. Kč stejně jako za 6 mld. Kč. Pěšky jako za vozem. Staví se z domácích a cizích zdrojů. A výsledek je nepatrný. Kde jsou ty chyby?

J.K.

Chyba je určitě to, jestli je něčí projev jenom nekončící stream negativních emocí. Jestli máte deprese tak to zkuste léčit, protože to je skutečně nemoc která likviduje životy… Jestli jste v pohodě a jenom tohle vyzařujete ven, pak nevím… (Ale už jsem se s tím taky setkal, jenom nevím co s tím – jestli to ty lidi nějak naplňuje, být misantrop…)

Jarda

z něčeho ten fotbal a hokej platit musí? to, že stavební firmy jsou propojeny se sportem více, než je únosné je zřejmé, stačí se podívat na Liberec a Syner, nebo FC Příbram…a tak by se ve více či méně pokračovat….

Martin Hlad

Samostatnou kapitolou a ukázkovým případem mizerné projekční práce je kruhová křižovatka u Globusu. Úzké nájezdy a výjezdy z kruháče, absolutně neberou v úvahu těžkou kamionovou dopravu, kdy má řidič problém se do oblouků o malém poloměru s dlouhým návěsem trefit. Již teď jsou na několika místech vylámané obrubníky a na dalších místech jsou viditelné stopy po pneumatikách a to je provizorně cca měsíc zprovozněna pouze polovina kruháče. Vjezd ze Studentské ul. z dvoupruhu svedený do jednoho pruhu na kruháči je také budoucí lahůdka pro řidiče, nehledě na malé rádiusy připojení jízdního pruhu. Přechody pro chodce v těsné blízkosti kruháče zablokují… Číst vice »

Spicer

Mizerná projekční práce … Víte, že existuje zadání, které často zní – nejmenší normové rozměry, nejmenší zábor a pak to dopadá tak, že si kamion při odbočení musí najíždět víceméně do protisměru … Protože jinak návěsem vezme ostrůvek? Ne vždy se to dá hodit jen na projekt, projektanta … Jenže v Česku chybí um obhájit, kde je co velkorysejší než je minimum a tedy i dražší … Ve zdejších diskuzích se to občas vyskytne též. A toto obhajování je většinou na politicích či úřednících …

Karl vB.

Máte pravdu, šetří se, kde se dá, i na nesprávném místě. Křižovatky (jakéhokoliv tvaru), jako pravděpodobné místo konfliktu, by měly být budovány s dostatečnou rezervou kapacity, (větší poloměr, nebo samostatný pruh pro každý směr), což se časem projeví i na vyšší úrovni bezpečnosti při průjezdu tohoto místa.
Až budou obrubníky na nájezdech za krátký čas rozježděné, stejně se to bude muset opravit a upravit, bohužel už za provozu, takže další náklady a další zdržení.
Nebylo by od věci, kdyby na slavnostní otvírači jezdili na takové stavby společně autobusem, pokud možno kloubovým, pak by viděli sami…

Martin Hlad

Máte pravdu. Problém je hlavně v závislosti ceny projektu na celkových nákladech za stavbu. Nejmenší normované rozměry a hned je problém pro kamioňáky. Přitom je okolo tolik volného místa na rozumnou velikost. Už teď, při kontrolním dni, koukají úředníci na vylámané obrubníky jako myši zjara a diví se jak je to možné, vždyť je to podle norem !

Jiří Kocurek

Podle norem… podle normy stačí šedesátky dveře. Bojler má průměr 67 cm a výšku 1,5 m. No není to do bytu.

Kandelábr

Ještě by se slušelo dodat, že okruh má jen 1 pruh v každém směru a tedy omezenou kapacitu.

Dopravák

Vy snad víte, jaké jsou výhledové intenzity, že tu píšete takový nesmysl…? Jaká pak omezená kapacita?

Jarda Š.

Ale tam by ta kapacita měla stačit, protože do Plzně od západu nejezdi tolik aut jako od východu.

Martin Hlad

O tom, jak bude obchvat stačit si povíme po jeho zprovoznění. Je jisté, že ho budou využívat hlavně vozidla od Domažlic, z Borských polí a částečně i od Přeštic na cestě ve směru KV a přes sídliště Bolevec na Třemošnou. Na kruháči se budou potkávat se silným provozem od KV a budou se tvořit souvislé kolony vozidel od Borských polí, od KV i z Plzně ze Studentské ulice. Úzkým místem těchto komunikací bude tento kruhový zmetek s nízkou průjezdní kapacitou. Jsem zvědav, jak se budou na namrzlé silnici rozjíždět kamiony do kopce od Borskách polí u tohoto kruhového objezdu. Další… Číst vice »

Kouďák

No a co teprve ten naprosto nevyhovující kruháč u Makra. Ten potřebuje nějaký bypass.

Martin Hlad

Ten kruháč u Makra na Borských polích bych ještě skousnul. Bylo by potřeba jen trohu upravit nájezdové i výjezdové pruhy, kdy na kruháč vjíždí vozidla, která brání jiným vyjíždět z kruháče. Ale odborníci nám ho místo toho chtějí vylepšit přidáním semaforů ! ! !

Plecháč

Z toho má být turbokruháč, ale asi se to nestihne před otevřením okruhu.

Jiří Kocurek

Ty kruháče jsou ale bodové prvky a pokud je problém v nich, tak to 2+2 nevyřeší. kruháč se dá postavit blbě, dobře nebo napotřetí. Jako ten ve Valmezu kde se dělí doprava na Rožnov a na Vsetín.

bkv

A ty další 2 miliardy seženeš?

Bespi

„Vyhledove“ se ma stavet druha polovina – dle potreby a financi.

Klabavátor

Jo jo, s možností budoucího přidání pruhů se počítalo, např. při budování železničního koridoru mezi Skvrňany a Křimicemi už se postavil most nad tímto obchvatem rovnou pro 4 pruhy.

Lysimachia

Tady je to samé, opěry estakády jsou také připraveny na 2+2, to samé všechny nadjezdy. Jasně, většina lidí by chtěla všude hned dálnici, ale ono to dost ovlivní ekonomická hlediska.
Zkrátka, co šlo, je na rozšíření připraveno a třeba za 10 let bude čas to vyhodnotit.