Zastupitelé Plzeňského kraje schválili téměř dvě miliardy na západní okruh Plzně

První etapa Západního okruhu Plzně - přemostění Vejprnického potoka. Foto: Plzeň.euPrvní etapa Západního okruhu Plzně - přemostění Vejprnického potoka. Foto: Plzeň.eu

Zastupitelé Plzeňského kraje dnes na neveřejném jednání schválili financování dostavby západního okruhu Plzně. Kraj dá na dosud největší stavbu za

Zastupitelé Plzeňského kraje dnes na neveřejném jednání schválili financování dostavby západního okruhu Plzně. Kraj dá na dosud největší stavbu za svou dvacetiletou existenci 1,941 miliardy Kč včetně rezervy. Z evropského programu IROP dostane po etapách zpět 1,541 miliardy Kč. Zastupitelé se spojili videokonferencí. Pro financování okruhu hlasovalo všech 38 přítomných zastupitelů, což je nevídaný úkaz, řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).

Smlouvu s dodavatelem podepíšeme do týdne, hned poté předáme staveniště. Stavba začne ještě v dubnu. Peníze máme,“ uvedl. Nová 3,5 kilometru dlouhá silnice od Křimické po Karlovarskou třídu musí být hotová do 34 měsíců od podpisu smlouvy. Okruh odvede část tranzitní dopravy z Klatovské a Karlovarské třídy, nejfrekventovanějších tepen procházejících centrem Plzně. Postaví ho firmy Berger Bohemia s Metrostav s nabídkou 1,792 miliardy korun.

Okruh je největší stavbou v historii Plzeňského kraje financovaného z jeho rozpočtu. Celý okruh odvede část tranzitní dopravy z Klatovské a Karlovarské třídy, nejfrekventovanějších tepen v Plzni.

Trasa Západního okruhu Plzně - 2. etapa Křimická – Karlovarská. Foto: Plzen.eu

Trasa Západního okruhu Plzně – 2. etapa Křimická – Karlovarská. Foto: Plzen.eu

Kraj už loni investoval 18 milionů korun do přeložky vysokého napětí, letos plánuje prostavět 342 milionů Kč a příští rok 560 milionů.

Dalších téměř 370 milionů korun dá na stavbu okruhu město Plzeň, zejména na kanalizační sběrač na Roudné, retenční nádrž a sjezdy z okruhu.

Nová komunikace naváže na první etapu dokončenou před 5,5 roku. Celý okruh o délce 5,9 km, který propojí silnici I/26 na Domažlice a I/20 na Karlovy Vary, spojí největší sídliště na Severním Předměstí s průmyslovou, obchodní a univerzitní zónou města Borská pole. Po dokončení stavby s šesti mosty se řidiči mířící od Klatov, Domažlic a z jihu Čech dostanou rychleji na Most a Karlovy Vary. Zatížení má být až 20 000 aut denně.

ČTK

Tagy Plzeňský kraj Západní okruh Plzně
34 komentářů