Dvě plošiny nestačí. Stát pro cesty prezidenta airbusem soutěží další pro „extrémní“ měsíce

Ambulift pro nástup cestujících s omezenou pohyblivostí do letadla. Foto: Letiště PrahaAmbulift pro nástup cestujících s omezenou pohyblivostí do letadla. Foto: Letiště Praha

Stát hledá pro prezidenta na kbelské letiště lepší zařízení, než má dosud.

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaksi

Nemá se.stat chovat jako správný hospodář? Neplytvat a nekupovat zbytečné něco, co nepotřebuje? Další plošina, na.necely rok a půl, je vážně plýtvání penězi daňových poplatníků.

Axel

Já bych to otočil… Má armáda vše, co potřebuje? Např. pořádný nakladač náklad je v ČR asi pouze v Padubicích viz foto z vojenského letiště v Pardubicích https://www.slp.army.cz/aktuality/behem-sesti-letu-byl-prepraven-vojensky-material-pro-jordanske-hasimovske-kralovstvi

Prostě samotný zvedač příliš nepomůže… viz skladba nakládacího systému pardubických letištních vojáků:
– zvedač K-loader (kompatibilní: NATO – 463L (Airborn Standard Pallet) nebo kontejnery ISO 1C)
– mobilní váha pro tiptop zvážení nákladu těsně před nakládkou
– ještěrka
– paletové vlaky

Hubert

To už si sám nedojde ani na záchod ?

Jaroslav

Kam by letěl. Někdo ho někam zve ?

Axel

Tak buďme objektivní. Ano, do Číny. Prý v roce 2022 https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zeman-nato-cina-kancler-rudolf-jindrak_2109012059_piv Nicméně to vůbec nesouvisí s tím, že je potřeba přikoupit třetí (podobné) zařízení pro osoby s žádnou/sníženou možnosti chůze = mluvím o přikoupení tohoto (druhého) vybavení na vojenské letiště Praha-Kbely , které je v podstatě uzavřeno civilní (veřejné) dopravě, takže frekvence cestujících je velmi, velmi nízká ve srovnání s Praha-Ruzyně. Akorát nechápu tu kritiku na adrese prezidenta, neboť o utrácení peněz rozhoduje vláda dle hlasování v Poslanecké sněmovně… = tj. kritika by měla mířit na lidi od Akce Nespokojených Občanů/ČSSD/KSČM/Okamura… Kdyby jenom „rozhazovali“ peníze z našich daní. Ale na… Číst vice »

Y.K.

Do Číny se Zeman nezve, tam se předvolává.

Jan

Lafeta vyjde levněji.

stanik

Možná by to se nechtělo vymlouvat na jednoho českého prezidenta kterému za pár končí prezidentský mandát a cestu letadlem bude potom využívat jako běžný občan ! Zdvíhací plošiny pro odbavení invalidních cestujících by mělo být samozřejmostí. Jinak na těch pár měsíců bude stačit elektrický Balkankar – a pro přímou volbu budoucího prezicenta volit a dávat přednost tělesně zdravým a schopným kandidátům.

Axel

Z vojenského letiště Praha-Kbely asi příliš běžných cestujících nepoletí, že?

Koneckonců – spousta pilotů, kteří používají blízké TRAVNATÉ letiště Praha-Letňany by chtěla používat i BETONOVÉ letiště Praha-Kbely… ale myslím, že v současnosti žádný civilní pilot nemá možnost dobrovolně vzlétnout/přistát na vojenském letišti Praha-Kbely…. Jestli se mýlím, tak prosím o odkaz. Díky.

Pražák

Nemá a celkem pochopitelně. Kbely jsou vojenská základna a nikoliv veřejné letiště. V Čáslavi nebo v Náměšti také civilní letadla nemají co dělat.

Axel

Tak ono jsou i letiště se smíšeným (civilním i vojenským) provozem jako např. Pardubice či Sliač.

Nicméně má poznámka o využívání letiště Praha-Kbely, se týkala jiného aspektu:
… jelikož letiště Praha-Kbely je méně frekventované (a téměř vůbec pro civilisty), tak asi proto ke 2-ma zařízením pro ulehčení nástupu tělesně méně pohyblivých, je potřeba přikoupit ještě třetí (podobné) zařízení.

A to se vyplatí… (ironie)

Pražák

Když ty dvě stávající holt přijdou MZ málo důstojná, zřejmě by na něj foukali.

Axel

Nechci komentovat pana prezidenta Ing. Miloše Zemana (já volil paní MUDr. Roithovou a i dnes si myslím, že by funkci „spojovatele národa“ plnila mnohem, mnohem líp) Já spíše kritizuji to „hospodaření od 10 k 5, či spíše od 10 k 3″…. A to je furt dokola… Firma ČD si za pozemky pod kolejemi řekne o 500 Kč/m2, když Česká republika chce vykoupit cizí pozemky pod svými kolejemi… a to prosím pěkně, včetně pozemků pod kolejemi lokálek, i když jsou málo/vůbec nevyužíváné… K čemu, na co kupovat pozemky na nic? Odmontovat koleje a ať si ty lokálkové pozemky nechá firma ČD… Číst vice »

Vašek

Aha, pana prezidenta by na stávající plošině mohl ofouknout větříček, mrazíček či deštíček, možná i sluníčko by mohlo způsobit úpal.
Ale v tom případě by měl zůstat zalezlý na hradě, stejně jenom dělá ostudu…

Mašinka

Ještě že máme v dopravě odborníky! Ambulift by musel být přepravován na tahači! Nevím, jak by na něj náklad upevnili, možná by bylo lepší použít návěs. Jo jo, není nad fachmany na svém místě, což, pane Sůro?

Mašinka

Těch, kdo mi dali palce dolů bych se rád zeptal, zda jim mnou kritizovaná neznalost nevadí. Pokud ne, pak jsou ovšem také odborníky na svém místě.

Vašek

Nám „mínuskářům“ vadí Vaše hnidopišství. Ano, pan Sůra se spletl, či to nezná, ale podstatu článku to vůbec, ale vůbec neovlivnilo.

Holy James

A nešlo by vozík se Zemanem normálně zvednout do letadla Destou na paletě?

Skippi

Slo, ale to by nebylo dustojne. Pan president chce dustojny nastup a hodla za to dat 2.4 mil.

Jan

Plánovat cokoli s Milošem Zemanem do r. 2023 je dosti odvážné. Určitě by to spravili 2 průměrně zdatní vojáci, kteří mají zrovna ve Kbelích službu. Ergo ušetřili by 2,4 milionu.

Miky

Nepodcenujte ho! Osobne jsem mu v roce 2013 daval rok, maximalne dva.

mauricio

Budou se tu cílené útoky na hlavu státu ještě dlouho trpět? To, že s názory prezidenta nemusím souhlasit ještě neznamená, že ho budu označovat tak, jak zde čtu pomalu v každém příspěvku.

mauricio

Záleží na názoru. Osobně si myslím, že k hlavě státu je potřeba mít úctu, ať už je to kdokoliv. Vzhledem k jeho funkci, nebavme se o osobních prioritách nebo o chování daného jedince. Ale asi jsem v tomto ohledu špatně vychován. Nicméně vtip je v tom, že k tomu to článku politické tlachání za a) nepatří a za b) je to i Vaše reklama.

Patrik

Naprosto nevhodná diskuze.
Neumím si představit,że by v jiných zemích se takto někdo vyjadřoval o královké rodině či prezidentovi.

A co se peněz týká, dotace tečou od posekání pole přes neziskové org.,. 2mil za plošinu je kapka v moři.

Patrik

Nemáte pravdu. Lidé si v těchto zemích toto nedovolí, z úcty k úřadu a postihu ve forme pokuty ci vězení.
Daně platí všichni, zde je to pro armádu.. v porovnání kam všude jdou naše peníze..

Gwann

trestný čin urážky hlavy státu jsme zrušili v 90.letech. a poslednímu obviněnému dal Václav Havel milost. Petr Cibulka tehdy vykřikoval….Vasku, ty prase… nebo něco podobne závazného.

Pája

Nojo no…:-)

Ondřej

Můžete uvést příklad země, kde lidi pokutují nebo zavírají za kritiku prezidenta, a ta země přitom není autoritářská? Tím či oním způsobem?

Pražák

To se mylite, jen v zemích kde je možné se svobodně vyjadřovat povětšinou nemají někoho jako je MZ a v těch zemích kde ho mají, se zase nemůže svobodně vyjadřovat.
A všimněte si, že nikdo tu neřeší prezidentský úřad, ale pouze a jenom osobu Miloše Zemana, což je jedinec, který z podstaty svého chování účtu požívat nemůže. Stejně jako si ji nezaslouží ti co ho zvolili.

Tomas

vyjadruji se íuplne stejne.

krome
par nedemokratickych systemu, kde je to trestny cin

mgr.pavel

K hlavě státu lze mít jen takovou úctu, jakou on má k běžným lidem, zákonům, Ústavě, slušnosti,..

Takže tak.

Y.K.

V první řadě se držitel té funkce musí k oné funkci stavět s úctou. Pokud je to prezident a jeho okolí, kdo dělá z prezidentské kanceláře tragikomickou show, z Hradu vlastní vilu, kde jedou vlastní byznys, zákony a soudy mají tak na to, aby se lidem vysmáli, tiskového mluvčího co je státem placený metač lží a urážek co nedělá svou funkci, pak těžko někde hledat úctu.

Úcta se v demokracii neprojevuje funkci, ale lidem, kteří si ji zaslouží.

Ondřej

K Hitlerovi byste taky měl úctu, že?

Gwann

jawohl.

Axel

Pane mauricio, kde jste se dočetl o „cílených“ útocích autora na pana prezidenta? Přece primárním „viníkem“ je Babišova vláda, která v roce 2019 rozhodla, že 4x C-295M nestačí, nýbrž je potřeba dokoupit další 2 ks téhož typu ve vylepšené verzi C-295W (někdy označováno jako 295MW)… 1. Jednak se mi – jako laikovi – jeví značně přemrštěná ta částka kupní ceny v roce 2019 (včetně související smlouvy na upgrade původních 4x kusů). 2. A zejména je tu druhá pochybnost – jaké je využití 6x C-295???? K čemu? Na co? Notabene, když v ČR existuje fabrika produkující letadlo L-410 UVP-E a zejména… Číst vice »

mauricio

Tedy já měl na mysli diskuzi, ne článek. Ten je naprosto v pořádku.

Pražák

C 295 do to netahejte, do je velmi dobré letadlo, navíc úplně jiné kategorie než Vámi zmiňované L410. Takže motate nesouvisející věci. Armáda přepravní kapacity potřebuje, už např. kvůli nedávno vzniklému Vysadkovému pluku, navíc jich ani takhle nemá dost. Chtělo by to další dvě ještě větší letadla (C130 nebo KC 390), bohužel na to nejsou peníze. Ostatně tak zněl i plán když se pořizovala ta první čtveřice.

Axel

1. Jakože L-410, kde dveře široké víc než metr jsou málo? Umístěné pár desítek cm nad zemí? Viz fotky L-410 č. 2710 provozovaný v AČR http://czechairforce.com/news/turbik-2312-byl-modifikovan-u-vyrobce-let-kunovice-do-standardu-uvp-e20m/ Podotýkám, že pro L-410 stačí kratší letiště než je potřebná délka letiště pro C-295… Takže je na výběr mnohem víc letišť jako např. aeroklubová, kterými je ČR posetá 2. Vy chápete pro jaké POTŘEBNÉ úkoly mají využití ty 2 další C-295, které Babišova vláda koupila v roce 2019 (IMHO za přemrštěnou cenu)? Neboť použít C-295 pro let pana prezidenta na vozíku a první dámy ( tj. několik osob ), na velmi kratičkou trasu z… Číst vice »

Pražák

Armáda tu není od přepravy vozíčkářů, ale od přípravy na válku.
Ano, chápu proč bylo potřeba koupit další dvě, protože reálně měla AČR k dispozici jen dvě, jeden byl vždy na nějakém stupni údržby a druhý na Sinaji.
Navíc dolet, rychlost, kapacita, stupeň ochrany C290 a L 410 se nedá srovnat. Prostě micháte hrušky a jablka.
Kdo říká, že cena je přemrštěná? Víte, že naše C 290 jsou asi ty nejlépe vybavené na světě?
Kdo šetří na vlastní armádě bude živit cizí.

Axel

1. Jen připomenu – let C-295 s několika osobami z Brna do Prahy je asi tak racionální jako např. v Tatře 815 dovézt po normální asfaltové/vydlážděné silnici nějaký drobný náklad, např. 5 beden x20 flašek piva, které se vejdou i do Fabie…. Prostě totálně neekonomické a nesmyslné využívání velmi drahé techniky (drahé myslím i ve smyslu provozním/údržbovém, např. ve srovnání s cargo verzí ATR-72)… 2. A kdo říká, že hlasuji pro „šetření“ na armádě naší vlasti? Právě naopak… ono totiž C-295 není schopné splnit všechny úkoly AČR… Jen tak pro info – jaképak vozidlo z výzbroje AČR lze přepravovat v… Číst vice »

Pražák

Co to má společného s C 295? To si vážně myslíte, že ji AČR pořídila kvůli Zemanovi? Pokud ano, tak veškerá diskuse postrádá smysl. Zřejmě nevíte jak probíhají VIP lety u 24. ZDL, že? Tedy není to tak, že AČR nasadí co ona chce, ale musí splnit, tedy je-li to možné, požadavky objednatele, v tomto případě KPR. A ti evidentně chtěli letadlo s rampou. A to je u AČR pouze C 295, navíc je pro ně k dispozici tzv. VIP kit. Takže Vaše otázka by měla znít, proč MZ nejel do Brna autem či vlakem. A ne kopat do letadla,… Číst vice »

Axel

Tak k jakým urgentním úkolům byly pořízeny v roce 2019 2x dodatečné C-295, na výsledný počet 6 x ks ??? Fakt mě to zajímá… Chápejte je to něco jako když má člověk 4 ponožky na levou nohu.. A přikoupí další ponožky na levou nohu… Akorát na pravou nohu furt nemá ani jednu ponožku!!! Tj. já upozorňuji, že nyní v AČR je až přespířliš C-295, takže se s nimi „mrhá“ na let s pár cestujícími na prťavou vzdálenost… A současně existuje problém: v české armádě chybí letadlo s širším trupem (než má C-295), k naložení většiny typů automobilů užívaných v AČR… Číst vice »

Pražák

Umíte číst? Na větší letadla nejsou peníze. To skutečně není vina armády. V koncepci byla. A skutečně přespříliš C 295 není, teď je jich tak akorát. Jen chybí ta větší. Ten let do Brna je úlet, ale nikoliv AČR, ale KPR, respektive MZ. To s letadlem jako takovým nemá nic společného. AČR musí letět tam a tehdy (je-li to technicky možné) kam a kdy a čím si ústavní činitelé objednají. A jak znám MZ, tak KPR určitě chtěla původně A 319, takže ta C 295 je proti tomu ještě úspora. Celý problém je jen v tom, že MZ už nezvládne… Číst vice »

Axel

Dovolím si vyvrátit Vaše tvrzení příkladem z praxe… Letos na jaře polská armáda/letectvo pořizuje 5x starší C-130H. A to za částku 165 milionů USD, tj. celkem cca 3,5 miliardy

… Kdyby česká armáda pořídila z USA (z tamní ch rezerv) naprosto stejné C-130H řekněme v počtu 2 ks, tak odhaduji, že kupní cena 2x starší C-130H by byla nižší než částka za 2xnové C-295…

Ano, náklady provoz/údržbu C-130H jsou vyšší… Jenže stejně AČR patrně bude dávat spousty peněz do sdíleného používání např. velkých Airbus A-400M…

https://www.planes.cz/cs/article/205449/polsko-koupilo-pet-letadel-c-130h-hercules

Tomas

to jsou strašný elaboráty. někoho mi připomínáte. jenom nevím koho.

co by naše armáda dělala s dvěma herkulesama?

Axel

To co naše armáda nemůže dělat s C-295 … pročpak asi Tatry české armády pro jednotku SOG jezdily s uříznutým/skalpovaným horním dlem kabiny -= z kabiny zůstalo jen to co bylo zhruba na úrovni palubky viz foto https://www.armyweb.cz/clanek/specialni-tatra-bez-strechy-pro-jednotky-sog Podobným problémem je i převážení automobilů zodolněných proti minám MRAP (které vesměs jsou relativně vysoké) P.S. C-130 E/H/J jsou asi nejrozšířenější velkokapacitní vojenská transportní letadla schopná převážet většiny automobilního vybavení armády … Ale Airbus A-400M taky není špatný. A asi bude dobrý i (K)C-390.

Pražák

Tatra pro SOG nemá s leteckou přepravou nic společného, do Afghánistánu ji přepravily Ruslany, případně americké C 17 ( teď si nejsem jistý), což je kategorie zcela mimo možnosti AČR. Tatra SOG byla taková improvizace na téma „vozidla SOF“, která jsou po většinou otevřená. Vy jste vážně komik, o co méně víte, o to delší nesmyslné elaboráty píšete. Trochu to připomíná MZ, ten také „rozumí“ všemu, ve skutečnosti ničemu.

Pražák

Vy jste jak malý Jarda. Tak za prvé, vnitřní dluh v rámci rezortu MO je cca 200 mld. Tedy to hoří všude, teď je potřeba dotáhnout to co hoří nejvíce, tj. BVP, samohybné houfnice, PLŘS a začít řešit co dál s nadzvuky, výzbroj pro Výsadkový pluk a samohybné minomety, tanky. To jsou vyšší desítky (spiš přes sto) miliard. Pak teprve přijdou na řadu střední transportní letadla (po roce 2030). Prostě na vše nemáme peníze. Kupovat silně olétané, více jak 30 let staré Herculesy není úplně dobrý nápad. Tam by byla zajímavá jen ta pořizovací cena, pak už by se jen… Číst vice »

Axel

Takže velký soupis NEZBYTNÝCH investic… Ale ke 4x ponožkám na levou nohu přikoupím 2 další levé ponožky… Ale furt nemám ani jednu ponožku na pravou nohu…

Mazané (ironie) … asi zhruba jako když „Faltýnek pozdravuje“

P.S. k těm armádním TatrovkáchT-815, kterým _skalpovali vše od úrovně palubky… Čímpak přepravovat KOMPLETNÍ a) Tatra T-810, b) Tatra/Nexter Titus, c) kolové BVP atd atd…?

Pražák

To je vážně moc, ať berete co berete, chci to také. Takže naposledy, AČR deklarovala v rámci modernizace mj. u požadavek na posílení kapacity C 295 protože měla v reálném čase k dispozici vždy jen dva, viz výše. Původně to mělo proběhnout až v roce 2023, ale Airbus dál nabídku na rozpracované stroje, které odřekl jiný zákazník za zajímavou cenu, tak to proběhlo o něco dříve. To, že AČR pro tuto chvíli rezignovala na nákup větších letadel je způsobeno: a) penězi, nový nebo i použitý Hercules by stál spoustu peněz, kromě letadel samých by se muselo koupit i zázemí, které… Číst vice »

Axel

Stará zásada: „vejce mít ve víc ošatkách“… Nemám nic proti současné podobě SALIS = používání velkých Antonovů An-124. Ale vadí mi, že česká armáda nemá žádnou vyzkoušenou/funkční alternativu za SALIS – totiž An-124 se už nevyrábí, dodavatelský řetězec náhradních dílů je zčásti v nepřátelských částech světa ( https://www.rusaviainsider.com/who-will-look-after-ruslan/ )… podobná situace je u An-12/-22 (plus další negativum – nejnovější jsou ze 70.-tých let)…A navíc -SALIS znamená smlouvu s ukrajinskou aerolinkou, která má POUZE cca 7 Ruslanů. Poslední negativum: mateřská firma téhle aerolinky nemá skoro žádnou výrobu… Prostě nestabilní… Tj. klidně až AČR dál používá také SALIS. Akorát já jsem pro… Číst vice »

Pražák

Vy jste vážně mimoň, bez urážky. Alternativa k SALIS (není to jen o Ruslanech, ale i o Il 76) jsou strategická transportní letadla, která momentálně na Západě ani nikdo nevyrábí. A v rámci NATO je mají jen USAF (C5M a C17) a pak ještě RAF a RCAF (C17 v několika málo kusech). To je zcela mimo možnosti AČR. C130 a KC 390 jsou taktická transportní letadla, tedy poněkud jiná kategorie. A jednou, až na ně přijde řada se snad koupí, nicméně ani s nimi to žádná hitparáda nebude, jen to rozšíří možností taktické přepravy, ony se C 295 totiž do… Číst vice »

Axel

Teprve až bude naše v ohrožení („pozítří začne válka), tak asi až tehdy Vám dojde, že pokud naše vlast nezajistí u odborníků přípravu/cvičení, tak jaksi nebude fungovat Váš: „spojenci nám pomůžou“. Neboť my nebudeme schopni přijmout pomoc… Viz např. ukázka části zázemí/logistického vybavení, které je potřeba pro armádní transportní letadla… https://www.czdefence.cz/clanek/armada-ma-kapacity-vylozit-rousky-z-obrich-letadel-za-desitky-minut Ví naše armáda jaké konkrétní vybavení potřebuje/využije pro leteckou nakládku/vykládku vojenských letadel? Asi těžko to může vědět, neboť česká armáda rutinně velké letadla nepoužívá… Přestože by mohla viz příklad sdílených A-400 či C-5 (a asi v brzké budoucnosti sdílených C-130) P.S. Váš příklad s Finskem (že si „vystačí“s C-295)…… Číst vice »

Blonďák

Ale on jen sklízí, co celý život zaséval.

Tomas

jake cilene utoky? jen je popisovana a reflektovana realita. ale jo, muzem si za to sami – moc narodu, kteri si i po druhe zvolili dementniho notorika, nebude.

doporucuji zustat u letadel a emirka.

Ondřej

Když prezident přestane urážet lidi, třeba lidi přestanou urážet prezidenta.

moot

Proč vlastně nemůže lítat z Ruzyně, když tam mají lepší ambulift?

Pražák

Protože zázemí má AČR ve Kbelích? Takže přelety spojené s poplatky na VH by stály možná víc než ten pronájem? Spíše bych se ptal proč našemu pussydentovi nevyhovují ty co ve Kbelích už mají.

moot

poplatky na VH dávají smysl, díky.

Tomas

poplatky jsou to nejmensi. ale ono i jen ten prelet neni zadarmo 🙂

pokud by ve kbelich zadny zvedak nemeli, smysl to dava. pokud uz tam maj dva, ale notorik potrebuje cerveny koberecek, tak je to celkem nesmysl.

Facepalm

No, jelikož jedno nalifrování toho ruskýho švába do letadla vyjde dle popisu zakázky na nějakých 120 až 240 na slole v českejch, a státní letadla tam poplatky, co vím, neplatěj, tak bych si nebyl až tak úplně jistý.

Jakub K

Letiště patří státu, tak si stát zaplaltí jen mezi sebou?

Facepalm

Ne, mám pocit, že armádní a vládní letadla tam neplatěj vůbec (stejně jako třeba policie nepotřebuje dálniční známky).

Pražák

Letiště Praha je akciová společnost ve 100% účastí státu. Tedy to je tak, že stát platí své komerční firmě, která mu pak může vyplatit dividendy.

Jiří Kocurek

A nebo jinak: Prý už ten ruzyňský v Kbelích byl, převezli ho na podvalu.

Zrzek

Kurna to nemůžou koupit terénní Destu 4×4 a udělat speciální krytou plošinu. Dost často se to používá na různé opravy v podnicích. Vysokozdvižku můžou ještě využívat i v hangárech, může být klidně v národních barvách s velkým státním znakem ať to má kulturu. Vyjde to levněji a využití bude větší.

Joe

Jedno pozitivum pořízení plošin má, A319 pak budou naplno využitelné i pro mise MEDEVAC. To ale mělo být pořízeno už dávno, ne jen kvůli prezidentské zombie.

Pražák

Oni ty plošiny mají, jen to Zemičokovi přijde málo důstojné.

Facepalm

Přičemž teda, pokud bychom měli hledat něco, co bude fakt důstojné úměrně tomu pytli sraček, pak by připadalo v úvahu tak kalové čerpadlo.

Jiří Kocurek

Co zavolat Milana Čurdu?

A jen tak uvažuju, jak by dopadlo porovnájí těch dvou z povahového hlediska. Společný maji ten chlast… a dál asi nic.

Místní hostinský z hostince U Stařiny o Čurdovi řekl: „Je to takový šoumen, ale jinak hodnej kluk. Když přijde, tak si dá většinou pivo, tvrdý moc nepije.“ tolik wiki

Facepalm

Na to by musel být nějaký speciálně určený hovnocuc, nelze riskovat kontaminaci fekálií Milošem Zemanem.

Greta

Čtvrt milionu za jedno naložení a vyložení hradní zříceniny je výsměch daňovým poplatníkům. Mělo by šetřit zejména v Kanceláři prezidenta republiky a souvisejících položkách ostatních rozpočtů.

rtep

Třeba je ta hradní zřícenina památkově chráněna.

Facepalm

Naopak, pan prezident prozíravě utratí peníze, které by jinak vítači a sluníčkáři nacpali uprchlíkům, neasi? 🙂

ČD4ever

Je tu docela dost komentářů plných neúcty k člověku (lidské bytosti). Doporučuji čtenářům tohoto serveru zúčastnit se příštích prezid. voleb buď jako volič nebo rovnou kandidovat.

Gwann

když někdo vystupuje jako mstivy, prolhany, zahorkly, jesitny, zlý člověk, pak je velmi těžké chovat k něčemu podobnému jakýkoliv kousíček úcty.

jak on k nám, tak my k nemu

Roman osobně

Myloš asi není tím nejlepším řešením, ale kdyby byl na Hradě Dr.Ahoš nebo Kchál von Pampers, tak by to asi také nebylo ideální.

mgr.pavel

„A vy zase bijete černochy“ (snad ten vtip znáte).

Navíc, když už někoho irelevantního označujete jako „Pampers“, doporučuju si zjistit, že současná hradní troska má právě i tyto problémy. Trošku jste si nakálel do vlastní argumentace.

Gwann

prof. Drahoš sice nebyl ideální kandidát, ale rozhodně by byl nekonečně důstojnější a kompetentnější prezident.

kníže zu Schwarzenberg je sice rovněž starý a unavený pán, ale rovněž daleko slušnější a obecně akceptovatelnější.

osobně nechápu co kdo může lidsky proti těmto dvěma mít.

Facepalm

Tak soudnej člověk asi nic, ale ten odpad, co nám dvakrát zvolil Zemana s Nejedlým a Mynářem, přece dobře ví, že Schwarzenbergovi maj doma nad krbem hákenkrajc a Drahoš nosí brejle bez dioptrií!

Gwann

ano, ano, strýc pana knížete, Adolf, z hlubocke/krumlovske starší větve rodu stravil válku raději mimo evropu a že svého podporoval finančně benesovu londýnskou vládu. (majetek u nás byl pod nucenou německou správou, stejně jako majetek orlické větve). a to proto, že schwarzenberkove deklarovali českou národnost.

a bezpaterni Beneš se jim odvdecil tak, že majetek hlubocke větve byl znarodnen zvláštním zákonem. Karl dokonce o něj, aby neskodil polistopadovému režimu, ani usiloval…

a z tohoto člověka udělají posluhu sudetaku, nacku aj…

opravdu, hnus, hnůj…

Pražák

Přesně tak, dokonce své vlastenectví a opovržení nacisty projevovali i tak, že matka současného knížete, původně princezna z Fürstenbergu, která česky moc nemluvila (otec byl rakouský Němec a matka maďarská aristokratka) ostentativně mluvila v přítomnosti příslušníků německé okupační správy výhradně česky s tím, že německy nerozumí.

rtep

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Zeman má úctu nanejvejš k ruským a čínským pohlavárům. Úctu k občanům ČR nemá ani trochu.
Je to člověk, kterého si platím a který naprosto jednoznačně škodí naší zemi. a všem občanům Není sebemenší důvod, proč k němu mít úctu. Je mi z něj na blití.

Y.K.

Ale ten člověk si neúctu k sobě buduje kudy chodí. Pohrdá lidmi, myslí si že je nejchytřejší a okecá kohokoliv, obklopuje se mafiány, uráží a lže kudy chodí (tedy spíše leží), vlezlé dotazy daňového poplatníka nechává odpálkovávávat vlezdoprdelní ovcí bez morálky, porušuje zákony, ohýbá ústavu, podraží kolena spojencům a ohýbá hřbet před diktaturními mocnostmi, zatímco jej zezadu postrkuje Mlynář.

Zeman fakt není chudáček zmítaný osudem. I na tom zdravotním stavu vydatně pracoval byl na svou tragickou životsprávu patřičně hrdý.

Martin K.

Stalo se a přehlasovali jste mě… Jak mám mít úctu k někomu, kdo jinými opovrhuje? Úcta a respekt se musí jaksi zasloužit, ta se nefasuje s funkcí.

Jiří Kocurek

Je známo jedno velmi staré přísloví: Na hrubý pytel hrubá záplata.

ABC

tak pak jsme ale při cinkání klíčema neměli rvát nejsme jako oni ….

mgr.pavel

No já rozhodně nejsem jako komunisti, co prováděli justiční vraždy nebo zakazovali dětem studovat protože rodiče projevili svobodný slušný názor.

Ale klidně napíšu, že Zeman je mstivá ulhaná troska, mentálně ještě hůř než fyzicky, a že by Česku nejvíce prospělo, kdyby zemřel. Nepřeji si jeho smrt, jen konstatuji fakt.

mgr.pavel

Znáte rčení „jak se do lesa volá“?

Tomas

az zeman bude mit uctu kmostqtnim, budou ji mit i lidi k nemu.

domud ale bude zeman jen zahorkly zmetek, budou se lidi k nemu chovat stejnym zpusobem

Arnošt

Doufám, že na Zemanovu závěrečnou jízdu dokáže AČR dodat lafetu vlastní a nebude se muset soutěžit taky…

***** Petr

Na lafetě jel Masaryk a Havel , uctivé a odpovídající . Zeman nebo Klaus tak na raketový nosíč sovětské výroby s čínským řidičem

Facepalm

Spíš avie s kontejnerem na odpad nebo hovnocuc.

jsch

Jak to dělají v Německu? Tamní význačný politik Wolfgang Schäuble je na invalidním vozíku od roku 1990, kdy byl postřelen atentátníkem. Od té doby zastával řadu vysokých státních úřadů – do roku 1991 dokončil mandát spolkového ministra vnitra, 1998-2000 byl předseda CDU, 2005-09 znovu spolkový ministr vnitra, 2009-17 spolkový ministr financí, od 2017 dosud předseda Spolkového sněmu (tedy jeden z nejvyšších německých ústavních činitelů). Cestuje, cestuje letadlem. Jak se do letadla dostává? W. Schäuble se za vozík nestydí, cestuje tedy z běžných letišť na očích spoluobčanům?

Facepalm

Tak jasně, jenže Německo je civilzace, ne primitivní autonomní svazová republika obývaná pologramotným kmenem nemytých mužiků, co si dobrovolně dvakrát po sobě zvolej Zemana a Bureše.

ABC

jo, znakem civilizace je rozpoutat dvě světové války 🙂

Gwann

alespoň se poucili

Martin K.

Je tak velký problém na jeden stávající kousek dobastlit klimu a najmout pár umělců co mu na kastli nakreslí berušku s paraplíčkem pro zvýšení vážnosti?

Arnošt

A co popelníček?

Jiří Kocurek

Se zapůjčí z dílen. A nebo se vyrobí z brzdového bubnu, stačí navařit na okraj matičky na ozdobu.

rtep

On ale nechce berušku. On chce krtečka.

Martin K.

Chová se jako beruška ve Ferdovi mravencovi. Krtek k němu nesedí…

Blonďák

Případně jako Brouk Pytlík

Polabský

Krtečka nééé, raději Pandu 🙂 !!

Tomas

Lajk žasne, odborník se diví….

to jako vážně?

Hodně štěstí

Chce se mi zvracet. 🤮

Gwann

a mauzoleum pro Lihoše už taky projektují? ve tvaru flašky Becherovky….?

Pražák

Určitě, Havel má knihovnu, Klaus institut, Zeman výčep. Podmínkou pro vstup bude absolvování Vysoké školy života, uvnitř se bude hrát na balalajku a jíst hůlkami.

moot

ale pouze vepřo knedlo zelo

Pražák

A tlačenka

petr

Specialita bude ovarova hlava.

Krtek

Já myslím že na důstojnosti našeho „vůdce“ žádnej ambulift nic nezmění, ani kdyby byl pozlacenej… možná by měli spíš začít soutěžit dodavatele mauzolea

Ludwig

Show pokračuje, už dlouho si říkám, jestli náhodou se ty schůzky Zemana s Babišem nenesou v duchu – tak co Miloši, čím ty lidi naserem tentokrát? 😀

Pražák

Dle voličských preferencí to velkou část lidi evidentně zase tak nesere. Stačí když se řekne „uprchlíci“ , nebo jiná pitomost útočící na „první signální“ a je to. Že je to zcela virtuální problém, to už průměrného voliče těchto dvou pánů nezajímá. On totiž takový Lojza co by absolvent Vysoké školy života stejně jinak než pudově reagovat neumí.

Kubrt

Je to tak; voliči ANO skutečně věří tomu, že piráti jim nastěhujou domu migranty a tím jakákoliv debata končí.

Pražák

Ano je. Já také z Pirátů nejsem nadšený, nikdy bych je nevolil, ale podle mě i cvičená opice vz. 10 dokáže rozlišit realitu vod nesmyslů. Bohužel voliči ANO, SPD a spol. nedokáží ani to.

Andrej

Ja si myslim ze moc dobre vedia, ze je to virtualny problem. Ale je to zabava, je pre nich dobry pocit ked sa nabubrely Prazak vzteka. Je to masovy trolling. Nikto nezije v existencialnych problemoch, takze politika je sport. Ludia maju svoje teamy, a robi im dobre, ked vyhravaju, a ked sa superi citia ukrivvdeni a nestastni. Malokto je bez viny.

Kubrt

Doporučuju osobní rozhovor.

Pavel

To by se dalo řešit pomocí kontejnerů. Nakládka a vykládka na silniční vozidla, železniční vagony, lodě nebo cargo letadla je všude standardizovaná. Kontejner by bylo možné dopravit prakticky kamkoliv na zeměkouli. Náklad lze v kontejneru bezpečně aretovat. 😉

rtep

Tady asi bude hlavním problémem pitný režim. Ten dědek se ještě nenaučil chlastat z hadičky a volně poletující flašky po kontejneru nejsou důstatečně důstojné pro jeho velebnost.

Vít Jůza

Pod nadpisem „železnice“?

Frantisek

Stát v rámci podpory železnice rozvíjí raději letiště, tak možná proto… Včera také pro přepravu z Prahy do Brna použili místo vlaku letadlo. 🙂

ABC

no jo, asi potřebovali nějakou jistotu že dojedou

Rudolf Tuček

Vzduch je naše moře.
Heslo z doby kdy jsme rozpadem Rakouska-Uherska o moře přišli.

Jiří Kocurek

Tak to už vadí i železnice na letiště, místo autobusů? No teda…

SaulGoodman

Takže je to ještě horší, než to vypadalo? Ono tam dokonce to zařízení je, jen není dost komfortní pro zvedání za deště či slunce? Nebo co si pod tím představit… Pochybují, že by někdo vyráběl stroj pro venkovní použití, co by na slunci či dešti nefungoval. Nemůžou prostě koupit nějakou zástěnu, za níž by ho důstojně vynesla ochranka do letadla? Kočárky také lidé po schodech nosí… Nebo přinejmenším, ať si to zaplatí prezidentská kancelář, chudák armáda nebude mít kvůli návrhu rozpočtu ani dost peněz na přijetí stejného (natož vyššího, jak by bylo třeba) počtu nováčků, jako počtu odchozích vojáků, ale… Číst vice »

Pražák

Pravděpodobně by na gaspadina gubernátora mohlo pršet či příliš svítit. A to přeci není důstojné tohoto velkého ducha.
Čím dál více to připomíná některé Havlovy hry, byť asi ani on neměl takovou fantazii.
Každý kdo toho proruského opilce, několikrát soudně uznaného lháře a neuvěřitelně mstivého a nízkého člověka volil by si měl každé ráno, co by součást osobní hygieny, vrazit pár facek.

rtep

To naše velké ruské ucho (nebo jak jste to napsal) je přitom proti nepříznivému počasí dostatečně vnitřně impegnováno chlastem.
Navíc on už ani osvícenější být nemůže.

Pražák

Evidentně si myslí, že může. Nikdy by mě nenapadlo, že se po 30 letech vrátíme k absurdnostem reálného bolševismu. Na Hradě tahle ubohá troska, ve Strakovce slovenský estébák a pozor (malé zlepšení) vůdce českých fašistů je poloviční Japonec, druhdy neúspěšný popelář. A tohle má podporu cca 50% voličů.

rtep

Za komoušů jsem v trafikách zásadně odmítal kupovat všechny rudé poštovní známky a známky z Husákem.
Také by mne nenapadlo, že se ještě někdy do těchto časů vrátíme.
Byť tedy některé známky bych asi využil:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/postovni-znamka-milos-zeman.A130131_133339_domaci_jav

Frantisek

Budka s tepelným výměníkem doslova za pár desítek tisíc by to patrně hravě spravila, ale to by nebylo dostatečně nabubřelé…

Adam H

Takže ambulift bez klimy není důstojný, nebo co?! Máme dva ambulifty, ale pro jistotu vysoutěžíme třetí.

Jan Novak

Tag Železnice značí, že president patří do starého železa 🙂

rtep

Být železnicí, cítil bych se dotčen.
Jen dodám, že za staré železo Vám ve sběrném dvoře něco málo dají. Za Zemana ani to ne.

petr

Jeho kamenna jatra pujdou pouzit do sterku pod koleje. 😀