Zajímavá diskuse, která ale dost odbíhá od tématu proč jednotky zakouřily, resp. zahořely. Přetížené motory ? V jedné diskusi k podobnému tématu tady byly reakce, že se zanášejí chladiče ?
Za mě, ač pravidelně nejezdím vlakem, jsou jednotky 845 proti 843 slušný pokrok v kvalitě cestování i s přihlédnutím k jejich stáří.
Jířa
1 rok
Sice neznám příčinu ale jistě na tom může mít i fakt že linku R 14A a 14B jezdí jeden a ten samí motor a to obě linky naráz. Tzn že přijede jednotka z Ústí do Liberce a za dvacet minut pokračuje ta samá jednotka do Pardubic kde má deseti minutový obrat a jde hned zpátky, někdy zas až do Ústí. Tohle za dob ČD nebylo že by jeden motor tahal takovou vzdálenost na jeden zátah. Taková dálka je pro elektrickou lokomotivu a ne pro německé lokálky. Nelze se divit že ty jednotky věčně stávkují když se po nich žádají takové… Číst vice »
Zeptám se – sám to nevím – jak dlouhé byly denní oběhy motoráků 843 na těchto linkách v době před Arrivou? A jak dlouhé jsou dnes pro 845? Protože to, že jednotky 845 jezdí obě linky najednou nemusí nutně znamenat, že najedou za den víc, protože třeba ty 843 sice jezdily jenom tu jednu část ale zase ji stihly za den otočit třeba vícekrát.
Z Liberce, z Ústí i z Pardubic jezdila pokaždé jiná 843,tím je dané že za den nenajely více kilometrů, strojů bylo více a proto měly dráhy dražší nabídku ve výběrovém řízení.
jiri
1 rok
proc se sem tahaji stare vraky z nemecka,kdyz sou porad mimo provoz.
Jirik
1 rok
Ano seděl jsem v tom v sobotu, jsem fanda DB 😀
michal.s
1 rok
No tradice…nízkonákladovka
Jarda
1 rok
asi 2 dny nebo už 3 zpátky tenhle arriva rychlík sundal v jablonem auto, jehož krtčí řidič objel čekající auta a vjel přímo pod vlak. A článek nikde 😀
Jarda
1 rok
Poslat ministrovi, tohle jste si objednali.
At se ministerstvo zamysli a rekne si o standart.
Igor Mauricio
1 rok
Myslel jsem, ze jsem omylem klikl na nejaky starsi clanek, treba z brezna 23 nebo cervence 22… A ono ne 🫤
Lubomír Netík
1 rok
To jsou důsledky zařazení firem Arriva a Landesbahn díky úplatkům na Libereckém magistrátu kraje, Soupravy jsou zastaralé, vyřazené v Německu a nefunkčními podvozky . Jezdí pozdě, zvyšují ceny, málo souprav, na trase Liberec- Ústí jezdí i v turistické špičce dva přecpané vagony a ještě s výrazným zpožděním. Nedivím se technickým problémům těchto zastaralých souprav, nové potahy na sedačkách to nezachrání. Za vším stojí hejtman Půta a radní Sviták, ktěří trasy Liberec všemi směry , Rumbur – Nymburk – Pardubice atd. prosadili, a Českým drahám nechali pár čudlů ve formě couráků !
Vážený pane Netíku. Je vidět, že nevíte, kdo které vlaky objednává. Rychlíky z Liberce do Pardubice a na druhou stranu do Ústí nad Labem objednává Ministerstvo dopravy, takže pokud Vám tento vozový park vadí, tak si jděte brečet na jiný hrob. Liberecký kraj objednává na těchto ramenech osobní vlaky, které dopravci pokrývají Desiry nebo Regispidery, což jsou vozidla na daleko vyšší úrovni. Českým drahám prodloužili smlouvu o dalších 10 let na Jizerské dráze, takže všichni 3 dopravci se o celý kraj skoro stejným podílem podělili. Jinak při rozhodování o mezikrajských linkách rozhodovali také sousední kraje, takže to není jen rozhodnutí… Číst vice »
Nejvíc ublížený ze „šotoušů“ jsi tu ty, už dlouho. Kromě toho jsi právě potvrdil můj předchozí výrok. A víš o mně kulové, vlakem ani nejezdím ani je nefotím, tak si polib šos.
Žbrdlík
1 rok
No to jsem z toho jelen. Tak další zakouření/zahoření jednotky 845 a podle fotky co visí u článku z dnešního dne tj.4.9.2023 to vypadá, že to bylo na stejném místě a dokonce u stejné jednotky jako tomu bylo 4.3.2023 protože se stejná fotografie objevila již u článku https://zdopravy.cz/zadymeni-motorove-jednotky-arrivy-zastavilo-na-dve-hodiny-provoz-mezi-libercem-a-turnovem-147804/
V tom případě jde s naprostou jistotou u tohoto článku o fotografii ilustrační a mělo by to u ní být uvedeno.
Doctor
1 rok
Můžeme to brát jako hořké Motto :
V časech kdy Arriva přebírala rychlíkovou linku do Č.Budějovic, vykřikoval nějaký člověk v Příbrami :
„Za ….ý Český dráhy, už aby tady byla ta německá kvalita !“
Máte jí tady pane !
😁
Je to třeba brát tak, že oheň v německém voze je očistný a každý cestující se musí cítit poctěn, že to zažil.
Naproti tomu zpoždění v nějakém obyčejném vlaku ČD je zážitek, po kterém už nikdo do vlaku nenasedne.
Ale já to tenkrát cítil stejně, jako pán v Přibrami, ČD tam předváděly tenkrát také pěkné kousky. A teď, když se prodlužovalo jsem jen se modlil, aby to nezůstalo v tomto tragickém modelu a nějak se to změnilo (k lepšímu).
Petře i Jardo, také jsem se tak trochu modlil, když se prodlužovala opce na další provoz pod hlavičkou Arrivy, aby se kvalita trochu zvedla … no nic. Stejné a horší.
Ministerstvo dopravy má splněno a dělá mrtvého brouka.
Jinak i kdyby provoz někdy v budoucnu převzali zpět České dráhy, myslíte si, že by jezdili znovu s Hydrama a starými přívěšáky ?
Já tedy ne.
Vena
1 rok
Tohle je prostě škoda…
Ať si říká kdo chce co chce, jednotky 845 přinesly na tyto R zlepšení komfortu.
Ale tyhle opakující se průšvihy jsou prostě škoda – ať už to poškozuje Arrivu jako dopravce jako takového, tak pověst těch jednotek… Ví někdo, jestli s nimi měly tyto problémy i u DB?
to by mě taky zajímalo, jinak tuším v bulharsku nebo v rumunsku, někde v tehle oblasti tyhle německé vlaky jezdí v hojném počtu, tak by mě zajímalo zda i tam jim vlaky hořej.
Jelen
1 rok
Vždyť to říkám pořád, šrot řady 845 nemá na kolejích už dávno co pohledávat. Oproti tomu jsou 843 úplně luxusní kočár a jsou mnohem vhodnější pro kopcovité tratě a jsou technicky vyspělejší. I 854 jsou mnohem lepší, než 845.
A než mě tu zase někdo očerní z držení režijky (kterou opravdu nemám a vážně nemám jak a kde bych k ni přišel), tak bych rád podotknul, že zmiňuji vozidla a ne dopravce.
Řekl bych, že skoro všechno. Pohodlnější sedačky, logičtější uspořádání interiéru, mnohem přívětivější jízdní vlastnosti. Co se týče dynamiky jízdy, v tom jsou 854 a 845 dost podobné.
V9te, proč se řadě 843 přezdívalo mj. Rakev?
Nejsem technik, ale jen obyčejný cestující. A když srovnám trasu Ústí-Liberec na konci ČD? kdy jezdily ještě 843, bez klimatizace, bez wifi, s malými stolečky, se strašným randálem z motoru atd, tak volím Arrivu. Většina vlaků na této trase prošla modernizací, stoly jsou velké, wifi i zásuvky obvykle funkční a zrychlení tak nějak stejně špatné.
Rakvema jsem jezdíval rád. Měly pohodlné sedačky, byly tenkrát nové, takže neušmudlané, a když člověk seděl v malém oddíle (kterýžto se ve výchozí stanici dal snadno ulovit), tak i tiché. Ve velkém oddíle nad motorama to ale byla trága, to souhlas.
Tak to máte asi metr padesát. Pro člověka nad 190 cm je 845ka nepoužitelná.
Mimochodem, opravdu nemáte na mobilní tarif s neomezenymi daty či na datovou kartu do ntb?
Mám 193 cm a 845 je v pohodě použitelná a pohodlnější než 843. Klidně si mě ukamenujte, ale z pohledu cestujícího, který ve vlaku potřebuje pracovat, je pro mě 845 pohodlnější než rakev.
Ale nepovidejte. Na sedadlech v leteckém uspořádání musíte sedět rovně jak prkno se zaraženým zadkem do sedačky (to nikdo dvě hodiny nevydrží) nebo mít nohy do strany k vedlejšímu sedadlu, jinak tak člověk kolena nenacpe.
Jiný je to jen u těch pár ks dvoumotorových s klima – ty mají jiná užší sedadla a ke tam víc místa.
Zkuste někdy například tichý oddíl a prostor v něm včetně velkého stolu, ideálním na práci. Člověk si obvykle zážitky z dřívějších let idealizuje a negativní vytěsňuje, u 843 a 814 se mi to fakt nedaří. Tarif v roce 2019 u ČD, cena za km a porovnání se současnou situací si nechám na jindy.
Jakožto člověk o 3 cm vyšší než vy, musím říct že je mi za trest jet 845. Leda se to dá ve čtyřce, ale tam mají sedět rodiny nebo skupiny, ne jednotlivci. Kdyby 843 měla dlouhé stolky, je na práci mnohem lepší než 845. Ale tak notebook na stehnech taky přežijete ne?
V roce 2021 843 běžně na trati 064 Stará Paka – Lomnice na Popelkou nebo na trati 040 Martinice -Stará Paka. 2022 např. trať 086 a letos k vidění ve rovněž ve Staré Pace….. https://www.cd.cz/nase-vlaky/rychlik/motorove-rychliky-843/-25570/
Takže jezdí a ne že ne. jen zákonitě nejezdí tam kde jezdí 845.
Myslím, že provozních 845 je podobně, nebo snad i méně než 843🤣🤣. Víte kulový.
Jan Blahník
1 rok
Jojo, kdyby blbci z MD nechali na R14 dosloužit rakve, neměli bychom tady pojízdná krematoria.
Můj 3 letý syn zde na cestě dne 19.8. 2023 dostal úžeh. Dal jsem na rady obhájců arrivy o jejich skvělých vozidlech 845, kdy je nucená ventilace v podstatě jako klimatizace. Leč venku bylo 32, ale ve voze mnohem tepleji. Bimetalový teploměr ukázal 42 stupňů, což je na cestu z Pardubic do Staré Paky šílené. Bohužel jsme museli jet vlakem. Příště takovou chybu neuděláme.
To bylo naposledy, co jsem tu Arrivou jel. Raději autem s klimatizací.
To je spíš o tom jak objednavatel vypíše podmínky. Taky jsem spíš pro nové vozidla . Ale na některé výkony je ojeté vozidlo ideální. Určitě tady nepatří popelnice řady 845.
Pokud objednavatel nechtěl nová vozidla a pokud ta „pojízdná popelnice“ dokáže udělat stejnou práci jako řada 843 za méně peněz a ještě se spoustou bonusů pro cestující, pak není o čem. 🙂
Tak nějak skoro všechno… V prvé řadě menší hluk, páč to co se děje v 843, primárně ve velkém oddíle, je něco, co odmítám uznat jako komfortní cestování druhou třídou. Tahle jízda ve strojovně lokomotivy nebo k čemu ten hluk přirovnat by měla být snad cestujícím i kompenzována. Neslyšet vlastního slova ve vlaku? To jako chceme? Dále pak právě asi tak všechno… wifi, zásuvky, záchody, stolek u každého sedadla, sedadla samotná, koncept jednotky, kdy je to celé průchozí, přeprava kol je v 845 úplně o něčem jiném než v x43…
Jestli by také drážní vozidla neměla chodit na STK, jako musejí všechna silniční vozidla. ( Kouřivost, emise, úniky provozních kapalin, …..) Možná by bylo překvapení, jak je ta železnice šetrnější k životnímu prostředí, než nový autobus.
Mobilní jednotka, vybavená technikou a techniky, objížděla by depa. Samozřejmě opakovaně, protože není možné najednou přistavit všechna vozidla najednou. Jak to dělají s autobusy, třeba MHD?
A ano, autobusový motor konstrukčně ze 60. let (řada 810) není ekologičtější než autobusový motor o 50 let mladší. Jenže na rychlíky Pardubice-Liberec ten autobus není zrovna vhodný, to není lokálka o 2 zastávkách a místo 845 by musely jet dva.
Jak je, ****, možné, že ty nové sračkomotory dokážou dojet do Anglie a zpátky, aniž by je džerry musel po cestě 2x rozebrat?! A to ten motor tahá podstatně víc tun v podstatně prudším stoupání. Jo aha, on je v tom jakýsi pokoutní malovýrobce.
Že prý ty nové motory jsou dobré..tak píšu že ty srace v rs1 iveca stojí za. 810/814 842 mají nyní tedomy .. já v nich nevidím problém. Malovýrobce je kdo?
ECM nehledám. Soudě třeba podle mastných hadrů, které se umisťují ( tedy zpočátku mastné nejsou) do kolejí tam, co motoráky pravidelně postávají, z nich stále odkapává olej a chladící kapalina. Takže kontrola technického stavu je veškerá žádná.
To nikdo nerozporuje. Parní lok měly dokonce ztrátové mazání a všechen olej cákal do kolejí. Moje Octávka z dvaašedesátého byla jako olejnička. Ale doba se mění a nároky na ekologičnost rostou. Nebo by alespoň měly.
Desiro s vrzajícím interiérem patří na Os a ne na R. Pro R by byl lepší třívozový Bombardier Talent s diesel-elektrickým pohonem. Větší kapacita, lepší zrychlení.
Tím nechceš jezdit, sedět v tom dvě hodiny je za trest, ani blbý stolek to nemá…
Ona je tam Arriva občas nasazuje, když naváží soupravy na OS do Libereckého kraje. Že to není dle smlouvy nikoho netankuje.
v době kdy probíhalo první zadáváni tratových výkonů bylo v čr pět jednotek. arr je provozovala ,,na své triko,, . jeden spoj tam , druhý zpět. možná i na údržbu bylo času víc. všech pět jednotek bylo opečovávaných . zkušenosti veřejnosti , resp. ,,ministerstva,, byly nulové , prakticky na úrovni referencí. .že je třicetiletá 845 opravdu šrot si možná nechtěli připustit ani v arrivě. nic jiného k mání ale nebylo a teď za vysoutěžené peníze přesedat nebudou.
Když to srovnám s tím, co tam nasazovaly ČD než je nahradila Arriva, tak z hlediska pohodlí cestujících jsme o jednu úroveň výš. Asi tak trojka místo čtyřky dle školního známkování.
843 je hlučná, přípojné či řídící vozy jsou velmi pohodlné. byť ne nízkopodlažní. 845 není nepohodlná, ale skleníkovistost či hořící motor jsou značné chybky
No a v létě to naopak o úroveň níže, radši průvan než vedro na zdechnuti bez průvanu..jo s klimou by 845 byla z pohledu cestujících celkem pohodové vozdilo, bohužel technicky už je to horší, tam zase 843 byly lepsi
v létě, když bylo30C jste jel? se zabedněnými okny? to je 5-
Bartol
1 rok
V Německu se těmto vlakům říká pojízdné duny (Wanderdüne), protože jednomotorové verze mají nízký výkon. Zejména v létě se vyskytovaly problémy s chlazením motoru, ale to bylo pochopeno a údržba zde byla zintenzivněna a nestála pak za zmínku. Je jasné, že u těchto vlaků jsou potrubí a těsnění porézní, pokud nebyla vyměněna, a kapaliny mohou samozřejmě unikat a vznítit se.
Petr Zdobinský
1 rok
I ČD mají velké problémy. V sobotu jsem jel z Plzně do Nýřan. 2 spojené ednotky PESA. Najednou přestal jít v zastávce Tlučná motor. Zhasnuly displeje, nedalo se jít na záchod, přestala fungovat klimatizace. Po cca hodině jsme se vrátili do Vejprnic, protože souprava blokovala jednokolejnou trať. Vlak od Domažlic měl díky tomu zpoždění 59 minut. Průvodčí nulové informace, sem tam něco řekl strojvedoucí, který se přesunoval opakovaně od 1 kabiny zepředu dozadu a zpět. Cestujícím vznikly velké komplikace. Části cestujících bylo sděleno strojvedoucím, ať vystoupí, že vlak pojede časem zase zpátky původním směrem. Část cestující si přivolala odvoz autem… Číst vice »
V Německu stojí dost vlaku v kopřiv. Problém společnosti Arriva bude brzy spočívat v tom, že tento obchodní model nebude dlouhodobě fungovat. I v České republice existuje poptávka po potenciálně novějších vozidlech s klimatizací a nízkými nástupy. A tam už tolik levných ojetých vozidel nebude. Myslím že PESA Link budou z Německa postupně staženy, protože jsou s nimi velmi nespokojeni. V Německu by se nevyplatilo používat starší vozidla kvůli vyšším nákladům na údržbu. Nízké personální náklady v České republice jsou obchodním modelem pro nízké ceny za km na používání těchto starých vozidel. Už i takové Desiro má minimálně 20 let… Číst vice »
Samozřejmě, že nebude. Výběrová řízení (nikoliv rostřel) už budou s požadavkem na nová hybridní vozidla. A začne zábava. Prozatím to dopravci ukecali na vraky 854,843,845, jenže to už nepůjde.
Tak mě tak napadá – už známe důvod toho prvního požáru, co byl už před nějakou dobou? Říkal jsem, že si počkám na výsledky vyšetřování. Teď už těch případů začíná být nenáhodně mnoho, ale furt bych chtěl slyšet odborníka.
Tady ovšem dostávají pěkně zabrat. Liberec – Pardubice – Liberec – Ústí – Liberec, to je 550 km v kopcovitém terénu. V Německu jezdily převážně na rovinách a byly v té době mladší.
V Liberci se mění číslo vlaku, oběhy jsou propojené takže reálně ty vlaky lítají mezi Ústím nad Labem a Pardubicemi. Ono je to celkem jedno, jestli ta ramena budou oddělená, či propojená, každopádně ty vlaky jezdí dost intenzivně.
Běžně se setkávím s tím, že přijede z Pardubic a za 30 min. pokračuje do Ústí. Dokonce v případě zpoždění nad 30 min. naskáče zpozdění na odjezdu z Liberce.
Nevím, jestli ta vozidla jezdila v Německu PŘEVÁŽNĚ na rovinách, to bych si rozhodně tvrdit netroufal, ale jezdila na regionálních tratích jako osobní vlaky a byla v 90. letech minulého století v podstatě nová a měla německou údržbu (= nešlo o vlastně už vyřazená či „dojíždějící“ vozidla), takže to byla zcela jiná výchozí situace, než jakou teď disponuje ARRIVA vlaky. Využití těch ojetin na přechodnou dobu k překlenutí období, než dopravce obdrží nová zakoupená vozidla, to bych považoval za přijatelné, ale postavit na tom regulérní trvalý provoz, N.B. jej navíc dokonce ještě rozšiřovat, a myslet si, že to tak bude… Číst vice »
Jenže DB628 v tom německu stále jezdí, tabulka je pro rok 2023.
Proto se ptám, poslední linka Pasov-Waldkiechen-Freyung je z 300 do cca 630 m nad mořem, to není rovina.
Passau–Freyung ma max 25 ‰ a max. 50 km/h. To zvládne i Regionova. Smysl u 628 bylo nasazováni na lokálkách. Motor nebyl myšlen na plnou páru, byl to vlak aby mohl překonat i krátce hlavní tratě bez zdržování provozu.
Zajímavá diskuse, která ale dost odbíhá od tématu proč jednotky zakouřily, resp. zahořely. Přetížené motory ? V jedné diskusi k podobnému tématu tady byly reakce, že se zanášejí chladiče ?
Za mě, ač pravidelně nejezdím vlakem, jsou jednotky 845 proti 843 slušný pokrok v kvalitě cestování i s přihlédnutím k jejich stáří.
Sice neznám příčinu ale jistě na tom může mít i fakt že linku R 14A a 14B jezdí jeden a ten samí motor a to obě linky naráz. Tzn že přijede jednotka z Ústí do Liberce a za dvacet minut pokračuje ta samá jednotka do Pardubic kde má deseti minutový obrat a jde hned zpátky, někdy zas až do Ústí. Tohle za dob ČD nebylo že by jeden motor tahal takovou vzdálenost na jeden zátah. Taková dálka je pro elektrickou lokomotivu a ne pro německé lokálky. Nelze se divit že ty jednotky věčně stávkují když se po nich žádají takové… Číst vice »
Zeptám se – sám to nevím – jak dlouhé byly denní oběhy motoráků 843 na těchto linkách v době před Arrivou? A jak dlouhé jsou dnes pro 845? Protože to, že jednotky 845 jezdí obě linky najednou nemusí nutně znamenat, že najedou za den víc, protože třeba ty 843 sice jezdily jenom tu jednu část ale zase ji stihly za den otočit třeba vícekrát.
Z Liberce, z Ústí i z Pardubic jezdila pokaždé jiná 843,tím je dané že za den nenajely více kilometrů, strojů bylo více a proto měly dráhy dražší nabídku ve výběrovém řízení.
proc se sem tahaji stare vraky z nemecka,kdyz sou porad mimo provoz.
Ano seděl jsem v tom v sobotu, jsem fanda DB 😀
No tradice…nízkonákladovka
asi 2 dny nebo už 3 zpátky tenhle arriva rychlík sundal v jablonem auto, jehož krtčí řidič objel čekající auta a vjel přímo pod vlak. A článek nikde 😀
Poslat ministrovi, tohle jste si objednali.
At se ministerstvo zamysli a rekne si o standart.
Myslel jsem, ze jsem omylem klikl na nejaky starsi clanek, treba z brezna 23 nebo cervence 22… A ono ne 🫤
To jsou důsledky zařazení firem Arriva a Landesbahn díky úplatkům na Libereckém magistrátu kraje, Soupravy jsou zastaralé, vyřazené v Německu a nefunkčními podvozky . Jezdí pozdě, zvyšují ceny, málo souprav, na trase Liberec- Ústí jezdí i v turistické špičce dva přecpané vagony a ještě s výrazným zpožděním. Nedivím se technickým problémům těchto zastaralých souprav, nové potahy na sedačkách to nezachrání. Za vším stojí hejtman Půta a radní Sviták, ktěří trasy Liberec všemi směry , Rumbur – Nymburk – Pardubice atd. prosadili, a Českým drahám nechali pár čudlů ve formě couráků !
Landesbahn, asi myslíte Laenderbahn…
Úplatky… hm… nějaké důkazy nebo něco pro tohle tvrzení?
Nefunkční podvozky… tím myslíte co? U Desir? u 845? Co nefunguje?
Nefunguje především mozek autora.
No nevím. Zažil jsem v MB jak strojvedoucí Desiro 15 minut restartovatl, běhal sem a tam než se povedlo odjet…
Prostě řekněme si ro narovinu. Za nízkou cenu nebude nic jiného než ojetiny z D,které prostě nemůžou být na 100%
Nebo také efektivnější hospodaření a nižší, zejména režijní, náklady.
A země je placatá 🙂
Nojo, neberou režijky, to je hlavní problém.
Vážený pane Netíku. Je vidět, že nevíte, kdo které vlaky objednává. Rychlíky z Liberce do Pardubice a na druhou stranu do Ústí nad Labem objednává Ministerstvo dopravy, takže pokud Vám tento vozový park vadí, tak si jděte brečet na jiný hrob. Liberecký kraj objednává na těchto ramenech osobní vlaky, které dopravci pokrývají Desiry nebo Regispidery, což jsou vozidla na daleko vyšší úrovni. Českým drahám prodloužili smlouvu o dalších 10 let na Jizerské dráze, takže všichni 3 dopravci se o celý kraj skoro stejným podílem podělili. Jinak při rozhodování o mezikrajských linkách rozhodovali také sousední kraje, takže to není jen rozhodnutí… Číst vice »
Ach Lubomíre, a postřehl jsi, že rychlíky neobjednává kraj? Ne? Škoda. A teď šup s důkazy na policii, ať to není jen mlácení prázdné slámy.
Šoutoušci můžou kvičet, ale to je tak všechno 🙈
A diskutér může nadávat, urážet a plivat na koho chce, ale to je tak všechno.
Tak si to zase neber tak osobně foťáčku 📸
Nejvíc ublížený ze „šotoušů“ jsi tu ty, už dlouho. Kromě toho jsi právě potvrdil můj předchozí výrok. A víš o mně kulové, vlakem ani nejezdím ani je nefotím, tak si polib šos.
No to jsem z toho jelen. Tak další zakouření/zahoření jednotky 845 a podle fotky co visí u článku z dnešního dne tj.4.9.2023 to vypadá, že to bylo na stejném místě a dokonce u stejné jednotky jako tomu bylo 4.3.2023 protože se stejná fotografie objevila již u článku https://zdopravy.cz/zadymeni-motorove-jednotky-arrivy-zastavilo-na-dve-hodiny-provoz-mezi-libercem-a-turnovem-147804/
V tom případě jde s naprostou jistotou u tohoto článku o fotografii ilustrační a mělo by to u ní být uvedeno.
Můžeme to brát jako hořké Motto :
V časech kdy Arriva přebírala rychlíkovou linku do Č.Budějovic, vykřikoval nějaký člověk v Příbrami :
„Za ….ý Český dráhy, už aby tady byla ta německá kvalita !“
Máte jí tady pane !
😁
Je to třeba brát tak, že oheň v německém voze je očistný a každý cestující se musí cítit poctěn, že to zažil.
Naproti tomu zpoždění v nějakém obyčejném vlaku ČD je zážitek, po kterém už nikdo do vlaku nenasedne.
Ale já to tenkrát cítil stejně, jako pán v Přibrami, ČD tam předváděly tenkrát také pěkné kousky. A teď, když se prodlužovalo jsem jen se modlil, aby to nezůstalo v tomto tragickém modelu a nějak se to změnilo (k lepšímu).
je vidět, že stát objednává stále stejné dobytčáky.
on si to snad stát objednal? Kdyby chtěli kvalitu, tak ji dostanou, ale stát objednal dobytčáku, stěžujte si na ministerstvu co objednává.
Petře i Jardo, také jsem se tak trochu modlil, když se prodlužovala opce na další provoz pod hlavičkou Arrivy, aby se kvalita trochu zvedla … no nic. Stejné a horší.
Ministerstvo dopravy má splněno a dělá mrtvého brouka.
Jinak i kdyby provoz někdy v budoucnu převzali zpět České dráhy, myslíte si, že by jezdili znovu s Hydrama a starými přívěšáky ?
Já tedy ne.
Tohle je prostě škoda…
Ať si říká kdo chce co chce, jednotky 845 přinesly na tyto R zlepšení komfortu.
Ale tyhle opakující se průšvihy jsou prostě škoda – ať už to poškozuje Arrivu jako dopravce jako takového, tak pověst těch jednotek… Ví někdo, jestli s nimi měly tyto problémy i u DB?
*měli. 🙃
to by mě taky zajímalo, jinak tuším v bulharsku nebo v rumunsku, někde v tehle oblasti tyhle německé vlaky jezdí v hojném počtu, tak by mě zajímalo zda i tam jim vlaky hořej.
Vždyť to říkám pořád, šrot řady 845 nemá na kolejích už dávno co pohledávat. Oproti tomu jsou 843 úplně luxusní kočár a jsou mnohem vhodnější pro kopcovité tratě a jsou technicky vyspělejší. I 854 jsou mnohem lepší, než 845.
A než mě tu zase někdo očerní z držení režijky (kterou opravdu nemám a vážně nemám jak a kde bych k ni přišel), tak bych rád podotknul, že zmiňuji vozidla a ne dopravce.
Co je krom oken na 854 lepšího nevím. Nic mě nenapadá.
Každou chvíli nehoří.
platí tam režijka? 🙂
Umíte číst?
Přečtěte si tu hysterii 🙉 a odpovíte si velice lehce sám 🙃
854?
Řekl bych, že skoro všechno. Pohodlnější sedačky, logičtější uspořádání interiéru, mnohem přívětivější jízdní vlastnosti. Co se týče dynamiky jízdy, v tom jsou 854 a 845 dost podobné.
Ano. Obojí je dost udýchané…
Záchody dvakrát prostor na nohy a výkon v horach😆
Lepší uspořádání sedaček, víc místa na nohy
Jen nesměl v zimě přijít prašan, do pak 843 odcházely jedna za druhou …
Tak to je píčovina ..pamatuji jak ještě jezdil rychlík Jeseník -vsetin pod Beskydy úplně v pohodě v zimě.
Tak tak. Ale to už odvál čas, tak se na to asi tak nějak zapomíná…
Souhlasím s tím že 843 jsou o hodně lepší> menší hluk, lepší jízdní vlastnosti, není tam smrad od motoru, lepší interiér
Menší hluk? Boha jel si tím někdy 😀
Jestli jste s tím jel pod trutnovem, tak tam kravál je, trutnováci s tím neumějí. Ale kdyby jste s ní jel ještě pod libercem, tak je reálně tišší.
V9te, proč se řadě 843 přezdívalo mj. Rakev?
Nejsem technik, ale jen obyčejný cestující. A když srovnám trasu Ústí-Liberec na konci ČD? kdy jezdily ještě 843, bez klimatizace, bez wifi, s malými stolečky, se strašným randálem z motoru atd, tak volím Arrivu. Většina vlaků na této trase prošla modernizací, stoly jsou velké, wifi i zásuvky obvykle funkční a zrychlení tak nějak stejně špatné.
Tak to teda ani náhodou. 843 jsem na této trase jel také krátce před předáním Arrivě a rakev je tedy nejméně tisíckrát lepší.
V čem?
Nechci se hádat, jen se rád dozvím co nevím… A neberu argumenty jako EDB, AVV, to mě jako cestujícího fakt nezajímá. 🙂
Rakvema jsem jezdíval rád. Měly pohodlné sedačky, byly tenkrát nové, takže neušmudlané, a když člověk seděl v malém oddíle (kterýžto se ve výchozí stanici dal snadno ulovit), tak i tiché. Ve velkém oddíle nad motorama to ale byla trága, to souhlas.
Tak to máte asi metr padesát. Pro člověka nad 190 cm je 845ka nepoužitelná.
Mimochodem, opravdu nemáte na mobilní tarif s neomezenymi daty či na datovou kartu do ntb?
Mám 193 cm a 845 je v pohodě použitelná a pohodlnější než 843. Klidně si mě ukamenujte, ale z pohledu cestujícího, který ve vlaku potřebuje pracovat, je pro mě 845 pohodlnější než rakev.
A z pohledu člověka který chce dýchat a ne chcipat vedrem když nejde často klima v 845 je rakev s otvíracím okny luxus😆
Ale nepovidejte. Na sedadlech v leteckém uspořádání musíte sedět rovně jak prkno se zaraženým zadkem do sedačky (to nikdo dvě hodiny nevydrží) nebo mít nohy do strany k vedlejšímu sedadlu, jinak tak člověk kolena nenacpe.
Jiný je to jen u těch pár ks dvoumotorových s klima – ty mají jiná užší sedadla a ke tam víc místa.
Zkuste někdy například tichý oddíl a prostor v něm včetně velkého stolu, ideálním na práci. Člověk si obvykle zážitky z dřívějších let idealizuje a negativní vytěsňuje, u 843 a 814 se mi to fakt nedaří. Tarif v roce 2019 u ČD, cena za km a porovnání se současnou situací si nechám na jindy.
Jakožto člověk o 3 cm vyšší než vy, musím říct že je mi za trest jet 845. Leda se to dá ve čtyřce, ale tam mají sedět rodiny nebo skupiny, ne jednotlivci. Kdyby 843 měla dlouhé stolky, je na práci mnohem lepší než 845. Ale tak notebook na stehnech taky přežijete ne?
Tři hodiny Liberec – Pardubice notebook na stehně je super:-))
843 se říkalo rakev podle tvaru skříně s nástavbami na střeše.
Podle vzhledu čela 843 je to rakev. Taky se tomu říká apolo .v Olomouci je to zase pendolino.stolecky jsou všude stejné.. Wi-Fi lze dosadit.
V trutnově již wi-fi v 843 je. Škoda že nedosadili také zásuvky.
Randal byl protože to tahalo dva těžší vozy 054 Bdtn místo 043.
Šrot ze šrotiště….
Spíš to bude údržbou?
Zajímalo by mě jestli už se přišlo na to, co bylo příčinou v předchozích případech.
To je taky nápad takový krapy nasadit na takovýhle horský terény😆zlatý 843 s polspoustecima okna😆
😜 jasně, těm se to stát nemůže protože ani nevyjedou z kopriv 😭
843 stále jezdí. Zajdi si na oční.
Jezdí hodně v Královéhradeckem kraji
Olomouc, Děčín.
Děčín… To je argument. 🙂 kolik jich v tom Děčíně jezdí? Celá jedna?
Když už, tak Olomouc, Trutnov.
Kuba píše Královéhradecký kraj.
Mám pocit, že prvotně nešlo o to kolik jich kde jezdí, ale že vůbec jezdí.
Dobře, beru, jen to možná mohlo být napsané lépe..🙂
V roce 2021 843 běžně na trati 064 Stará Paka – Lomnice na Popelkou nebo na trati 040 Martinice -Stará Paka. 2022 např. trať 086 a letos k vidění ve rovněž ve Staré Pace….. https://www.cd.cz/nase-vlaky/rychlik/motorove-rychliky-843/-25570/
Takže jezdí a ne že ne. jen zákonitě nejezdí tam kde jezdí 845.
aktuálně 843 jezdí i na trati 032 HK – Trutnov – Svoboda nad Úpou
Ano, na tuhle trať jsem zapomněl.Díky
Myslím, že provozních 845 je podobně, nebo snad i méně než 843🤣🤣. Víte kulový.
Jojo, kdyby blbci z MD nechali na R14 dosloužit rakve, neměli bychom tady pojízdná krematoria.
Můj 3 letý syn zde na cestě dne 19.8. 2023 dostal úžeh. Dal jsem na rady obhájců arrivy o jejich skvělých vozidlech 845, kdy je nucená ventilace v podstatě jako klimatizace. Leč venku bylo 32, ale ve voze mnohem tepleji. Bimetalový teploměr ukázal 42 stupňů, což je na cestu z Pardubic do Staré Paky šílené. Bohužel jsme museli jet vlakem. Příště takovou chybu neuděláme.
To bylo naposledy, co jsem tu Arrivou jel. Raději autem s klimatizací.
Nucená ventilace není klimatizace, to ví snad každej.
Tak nucenou ventilaci jsem v 845 ještě zapnutou neviděl. To by tam totiž v zimě nebyl vzduch na chcipnutí.
Já jezdím z Hradce do Paky přes Chlumec…je to sice delší,ale pohodlnější
Proto by se měla do soutěže hlásit nová vozidla. Zajímalo by mě penále za zpoždění vlaků.
A co když o nový objednatel nemá zájem ? Nebo na nějaký místní tratě ?
V tom případě by měl cestující-volič vyměnit objednatele.
Jen aby toho objednavatele nenapadlo vyměnit lid (voliče).
To je spíš o tom jak objednavatel vypíše podmínky. Taky jsem spíš pro nové vozidla . Ale na některé výkony je ojeté vozidlo ideální. Určitě tady nepatří popelnice řady 845.
Pokud objednavatel nechtěl nová vozidla a pokud ta „pojízdná popelnice“ dokáže udělat stejnou práci jako řada 843 za méně peněz a ještě se spoustou bonusů pro cestující, pak není o čem. 🙂
845 levnější? Jaké bonusy oproti 843?
Tak nějak skoro všechno… V prvé řadě menší hluk, páč to co se děje v 843, primárně ve velkém oddíle, je něco, co odmítám uznat jako komfortní cestování druhou třídou. Tahle jízda ve strojovně lokomotivy nebo k čemu ten hluk přirovnat by měla být snad cestujícím i kompenzována. Neslyšet vlastního slova ve vlaku? To jako chceme? Dále pak právě asi tak všechno… wifi, zásuvky, záchody, stolek u každého sedadla, sedadla samotná, koncept jednotky, kdy je to celé průchozí, přeprava kol je v 845 úplně o něčem jiném než v x43…
Jistě. A pak důsledně přizpůsobit jízdné novým vozidlům.
To není pravda, bylo to jinak
A jak?
Tak nám to řekněte 🙂
To byl výkřik zaměstnance obranáře. Ovšem marně, bez jakýchkoliv důkazů na podporu svého zaměstnavatele, že Tomáši?
Lepší pouhý výkřik než mazání kolejí…
Jestli by také drážní vozidla neměla chodit na STK, jako musejí všechna silniční vozidla. ( Kouřivost, emise, úniky provozních kapalin, …..) Možná by bylo překvapení, jak je ta železnice šetrnější k životnímu prostředí, než nový autobus.
To by Arriva za chvíli neměla čím jezdit…
Jak to? Na ně se nevztahuje ECM, kterým mne tu někteří vyprášili?
Kde chcete postavit depo o takové kapacitě?
Mobilní jednotka, vybavená technikou a techniky, objížděla by depa. Samozřejmě opakovaně, protože není možné najednou přistavit všechna vozidla najednou. Jak to dělají s autobusy, třeba MHD?
http://www.kolmix.cz/ecm.php#kap02
Hledáte ECM: https://zdopravy.cz/strasak-ecm-na-200-firem-stale-nema-certifikat-na-udrzbu-hrozi-jim-odstaveni-zeleznicnich-vozidel-78386/
A ano, autobusový motor konstrukčně ze 60. let (řada 810) není ekologičtější než autobusový motor o 50 let mladší. Jenže na rychlíky Pardubice-Liberec ten autobus není zrovna vhodný, to není lokálka o 2 zastávkách a místo 845 by musely jet dva.
Většina 810 už má motor dávno vyměněny. Ty nové srackomotory s adblue.. to je opravdu zázrak.
Jak je, ****, možné, že ty nové sračkomotory dokážou dojet do Anglie a zpátky, aniž by je džerry musel po cestě 2x rozebrat?! A to ten motor tahá podstatně víc tun v podstatně prudším stoupání. Jo aha, on je v tom jakýsi pokoutní malovýrobce.
Hlavně kvalitní motory Iveco rumunské srace s čínských dílů, potom ty rs1 nejezdí.. zlaté man motory .
Jaké IVECO? V těch 810 po výměně je Tedom.
Že prý ty nové motory jsou dobré..tak píšu že ty srace v rs1 iveca stojí za. 810/814 842 mají nyní tedomy .. já v nich nevidím problém. Malovýrobce je kdo?
ECM nehledám. Soudě třeba podle mastných hadrů, které se umisťují ( tedy zpočátku mastné nejsou) do kolejí tam, co motoráky pravidelně postávají, z nich stále odkapává olej a chladící kapalina. Takže kontrola technického stavu je veškerá žádná.
Geotextiili v kolejišti jsem vídával už za jednotné dráhy, takže nedělají nic jinak, než jak se to dělalo tehdy.
To nikdo nerozporuje. Parní lok měly dokonce ztrátové mazání a všechen olej cákal do kolejí. Moje Octávka z dvaašedesátého byla jako olejnička. Ale doba se mění a nároky na ekologičnost rostou. Nebo by alespoň měly.
Drážní hnací vozila motorové trakce při stání u nástupiště většinou mají motor v chodu. Na rozdíl od aut a autobusů.
Proč ne. Je to nutné pro chod klimatizace, doplňování vzduch a pod. A co jste tím chtěl říci?
Tak by jezdil autobus po hodině místo vlaku po dvou, to je pro cestující docela výhra.
Ale ona chodí, hnací dokonce každých šest měsíců.
Já bych si na těch jejich Rychlících uměl představit DESIRA….
A já 844/847…
Desiro s vrzajícím interiérem patří na Os a ne na R. Pro R by byl lepší třívozový Bombardier Talent s diesel-elektrickým pohonem. Větší kapacita, lepší zrychlení.
Tím nechceš jezdit, sedět v tom dvě hodiny je za trest, ani blbý stolek to nemá…
Ona je tam Arriva občas nasazuje, když naváží soupravy na OS do Libereckého kraje. Že to není dle smlouvy nikoho netankuje.
Desiro patří do šrotu nebo na okrajové výkony, stejně jako 810/814/podobné stroje.
Desiro je lepší na regionální vlaky, na R14 to chce něco pořádného a ideálně nového, ne šrot z Německa.
Bylo by super, kdyby to Arrivu donutilo pořídit na ty tratě něco lepšího…
Ministerstvo dopravy vědělo, co si vybírá. Arriva bude jen stěží investovat do něčeho novějšího.
O tom by se dalo asi diskutovat jestli ministerstvo vůbec něco vědělo.
v době kdy probíhalo první zadáváni tratových výkonů bylo v čr pět jednotek. arr je provozovala ,,na své triko,, . jeden spoj tam , druhý zpět. možná i na údržbu bylo času víc. všech pět jednotek bylo opečovávaných . zkušenosti veřejnosti , resp. ,,ministerstva,, byly nulové , prakticky na úrovni referencí. .že je třicetiletá 845 opravdu šrot si možná nechtěli připustit ani v arrivě. nic jiného k mání ale nebylo a teď za vysoutěžené peníze přesedat nebudou.
A pak ještě ty lepší tratě, když už to nebude předtím…
Když to srovnám s tím, co tam nasazovaly ČD než je nahradila Arriva, tak z hlediska pohodlí cestujících jsme o jednu úroveň výš. Asi tak trojka místo čtyřky dle školního známkování.
Možná to tak hodnotí cestující, co tím nemusí za každou cenu jezdit. Viz příspěvek výše s nainstalovaným teploměrem. Jet v tom je o život.
843 je hlučná, přípojné či řídící vozy jsou velmi pohodlné. byť ne nízkopodlažní. 845 není nepohodlná, ale skleníkovistost či hořící motor jsou značné chybky
No a v létě to naopak o úroveň níže, radši průvan než vedro na zdechnuti bez průvanu..jo s klimou by 845 byla z pohledu cestujících celkem pohodové vozdilo, bohužel technicky už je to horší, tam zase 843 byly lepsi
v létě, když bylo30C jste jel? se zabedněnými okny? to je 5-
V Německu se těmto vlakům říká pojízdné duny (Wanderdüne), protože jednomotorové verze mají nízký výkon. Zejména v létě se vyskytovaly problémy s chlazením motoru, ale to bylo pochopeno a údržba zde byla zintenzivněna a nestála pak za zmínku. Je jasné, že u těchto vlaků jsou potrubí a těsnění porézní, pokud nebyla vyměněna, a kapaliny mohou samozřejmě unikat a vznítit se.
I ČD mají velké problémy. V sobotu jsem jel z Plzně do Nýřan. 2 spojené ednotky PESA. Najednou přestal jít v zastávce Tlučná motor. Zhasnuly displeje, nedalo se jít na záchod, přestala fungovat klimatizace. Po cca hodině jsme se vrátili do Vejprnic, protože souprava blokovala jednokolejnou trať. Vlak od Domažlic měl díky tomu zpoždění 59 minut. Průvodčí nulové informace, sem tam něco řekl strojvedoucí, který se přesunoval opakovaně od 1 kabiny zepředu dozadu a zpět. Cestujícím vznikly velké komplikace. Části cestujících bylo sděleno strojvedoucím, ať vystoupí, že vlak pojede časem zase zpátky původním směrem. Část cestující si přivolala odvoz autem… Číst vice »
Jo to se jim občas stává… Pesa no.
To nehoří, pouze zadýmuje 😀
No jsem zvědav, čím to Arriva nahradí. Už takhle občas potkávám na rychlících Praha – Tanvald Desira.
Vyvětrá.
Hmm…a vymění ty plachty přes pražce, aby ty provozní kapaliny měly kam unikat…
V Německu stojí dost vlaku v kopřiv. Problém společnosti Arriva bude brzy spočívat v tom, že tento obchodní model nebude dlouhodobě fungovat. I v České republice existuje poptávka po potenciálně novějších vozidlech s klimatizací a nízkými nástupy. A tam už tolik levných ojetých vozidel nebude. Myslím že PESA Link budou z Německa postupně staženy, protože jsou s nimi velmi nespokojeni. V Německu by se nevyplatilo používat starší vozidla kvůli vyšším nákladům na údržbu. Nízké personální náklady v České republice jsou obchodním modelem pro nízké ceny za km na používání těchto starých vozidel. Už i takové Desiro má minimálně 20 let… Číst vice »
Samozřejmě, že nebude. Výběrová řízení (nikoliv rostřel) už budou s požadavkem na nová hybridní vozidla. A začne zábava. Prozatím to dopravci ukecali na vraky 854,843,845, jenže to už nepůjde.
To je zejména kvůli prohozu Desir do/z údržby
Tak mě tak napadá – už známe důvod toho prvního požáru, co byl už před nějakou dobou? Říkal jsem, že si počkám na výsledky vyšetřování. Teď už těch případů začíná být nenáhodně mnoho, ale furt bych chtěl slyšet odborníka.
Že by to bylo tím, že motor a převodovka připomíná kouli oleje?
A to ani nebylo extrémní horko.
to byl i sníh
Tak „pochodně“ zase vzplanuly… Mě už to ani nepřekvapuje.
Docela by mě zajímalo, jestli jim ty samé motoráky jezdící v německu také hoří nebývale často.
Tady ovšem dostávají pěkně zabrat. Liberec – Pardubice – Liberec – Ústí – Liberec, to je 550 km v kopcovitém terénu. V Německu jezdily převážně na rovinách a byly v té době mladší.
V tom Liberci se to láme. Jezdí jenom půlku.
V Liberci se mění číslo vlaku, oběhy jsou propojené takže reálně ty vlaky lítají mezi Ústím nad Labem a Pardubicemi. Ono je to celkem jedno, jestli ta ramena budou oddělená, či propojená, každopádně ty vlaky jezdí dost intenzivně.
Běžně se setkávím s tím, že přijede z Pardubic a za 30 min. pokračuje do Ústí. Dokonce v případě zpoždění nad 30 min. naskáče zpozdění na odjezdu z Liberce.
Nevím, jestli ta vozidla jezdila v Německu PŘEVÁŽNĚ na rovinách, to bych si rozhodně tvrdit netroufal, ale jezdila na regionálních tratích jako osobní vlaky a byla v 90. letech minulého století v podstatě nová a měla německou údržbu (= nešlo o vlastně už vyřazená či „dojíždějící“ vozidla), takže to byla zcela jiná výchozí situace, než jakou teď disponuje ARRIVA vlaky. Využití těch ojetin na přechodnou dobu k překlenutí období, než dopravce obdrží nová zakoupená vozidla, to bych považoval za přijatelné, ale postavit na tom regulérní trvalý provoz, N.B. jej navíc dokonce ještě rozšiřovat, a myslet si, že to tak bude… Číst vice »
Jenže DB628 v tom německu stále jezdí, tabulka je pro rok 2023.
Proto se ptám, poslední linka Pasov-Waldkiechen-Freyung je z 300 do cca 630 m nad mořem, to není rovina.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_628#Aktueller_Einsatz
Rovina to není, ale tři páry vlaků a jen soboty, neděle a svátky to je také o něčem jiném.
Passau–Freyung ma max 25 ‰ a max. 50 km/h. To zvládne i Regionova. Smysl u 628 bylo nasazováni na lokálkách. Motor nebyl myšlen na plnou páru, byl to vlak aby mohl překonat i krátce hlavní tratě bez zdržování provozu.