Dva zásahy během dvou dnů. Hasiči museli vyjíždět k rychlíkům Arrivy

Zásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlakyZásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlaky

Při událostech nebyl nikdo zraněn.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Zajímavá diskuse, která ale dost odbíhá od tématu proč jednotky zakouřily, resp. zahořely. Přetížené motory ? V jedné diskusi k podobnému tématu tady byly reakce, že se zanášejí chladiče ?
Za mě, ač pravidelně nejezdím vlakem, jsou jednotky 845 proti 843 slušný pokrok v kvalitě cestování i s přihlédnutím k jejich stáří.

Jířa

Sice neznám příčinu ale jistě na tom může mít i fakt že linku R 14A a 14B jezdí jeden a ten samí motor a to obě linky naráz. Tzn že přijede jednotka z Ústí do Liberce a za dvacet minut pokračuje ta samá jednotka do Pardubic kde má deseti minutový obrat a jde hned zpátky, někdy zas až do Ústí. Tohle za dob ČD nebylo že by jeden motor tahal takovou vzdálenost na jeden zátah. Taková dálka je pro elektrickou lokomotivu a ne pro německé lokálky. Nelze se divit že ty jednotky věčně stávkují když se po nich žádají takové… Číst vice »

El Barto

Zeptám se – sám to nevím – jak dlouhé byly denní oběhy motoráků 843 na těchto linkách v době před Arrivou? A jak dlouhé jsou dnes pro 845? Protože to, že jednotky 845 jezdí obě linky najednou nemusí nutně znamenat, že najedou za den víc, protože třeba ty 843 sice jezdily jenom tu jednu část ale zase ji stihly za den otočit třeba vícekrát.

Bednář

Z Liberce, z Ústí i z Pardubic jezdila pokaždé jiná 843,tím je dané že za den nenajely více kilometrů, strojů bylo více a proto měly dráhy dražší nabídku ve výběrovém řízení.

jiri

proc se sem tahaji stare vraky z nemecka,kdyz sou porad mimo provoz.

Jirik

Ano seděl jsem v tom v sobotu, jsem fanda DB 😀

michal.s

No tradice…nízkonákladovka

Jarda

asi 2 dny nebo už 3 zpátky tenhle arriva rychlík sundal v jablonem auto, jehož krtčí řidič objel čekající auta a vjel přímo pod vlak. A článek nikde 😀

Jarda

Poslat ministrovi, tohle jste si objednali.
At se ministerstvo zamysli a rekne si o standart.

Igor Mauricio

Myslel jsem, ze jsem omylem klikl na nejaky starsi clanek, treba z brezna 23 nebo cervence 22… A ono ne 🫤

Lubomír Netík

To jsou důsledky zařazení firem Arriva a Landesbahn díky úplatkům na Libereckém magistrátu kraje, Soupravy jsou zastaralé, vyřazené v Německu a nefunkčními podvozky . Jezdí pozdě, zvyšují ceny, málo souprav, na trase Liberec- Ústí jezdí i v turistické špičce dva přecpané vagony a ještě s výrazným zpožděním. Nedivím se technickým problémům těchto zastaralých souprav, nové potahy na sedačkách to nezachrání. Za vším stojí hejtman Půta a radní Sviták, ktěří trasy Liberec všemi směry , Rumbur – Nymburk – Pardubice atd. prosadili, a Českým drahám nechali pár čudlů ve formě couráků !

Vena

Landesbahn, asi myslíte Laenderbahn…

Úplatky… hm… nějaké důkazy nebo něco pro tohle tvrzení?

Nefunkční podvozky… tím myslíte co? U Desir? u 845? Co nefunguje?

Roma

No nevím. Zažil jsem v MB jak strojvedoucí Desiro 15 minut restartovatl, běhal sem a tam než se povedlo odjet…

Prostě řekněme si ro narovinu. Za nízkou cenu nebude nic jiného než ojetiny z D,které prostě nemůžou být na 100%

***** Petr

A země je placatá 🙂

Petr Jetelina

Nojo, neberou režijky, to je hlavní problém.

V. P.

Vážený pane Netíku. Je vidět, že nevíte, kdo které vlaky objednává. Rychlíky z Liberce do Pardubice a na druhou stranu do Ústí nad Labem objednává Ministerstvo dopravy, takže pokud Vám tento vozový park vadí, tak si jděte brečet na jiný hrob. Liberecký kraj objednává na těchto ramenech osobní vlaky, které dopravci pokrývají Desiry nebo Regispidery, což jsou vozidla na daleko vyšší úrovni. Českým drahám prodloužili smlouvu o dalších 10 let na Jizerské dráze, takže všichni 3 dopravci se o celý kraj skoro stejným podílem podělili. Jinak při rozhodování o mezikrajských linkách rozhodovali také sousední kraje, takže to není jen rozhodnutí… Číst vice »

Juraj

Ach Lubomíre, a postřehl jsi, že rychlíky neobjednává kraj? Ne? Škoda. A teď šup s důkazy na policii, ať to není jen mlácení prázdné slámy.

likvidátor shotoushků

Šoutoušci můžou kvičet, ale to je tak všechno 🙈

El Barto

A diskutér může nadávat, urážet a plivat na koho chce, ale to je tak všechno.

likvidátor shotoushků

Tak si to zase neber tak osobně foťáčku 📸

El Barto

Nejvíc ublížený ze „šotoušů“ jsi tu ty, už dlouho. Kromě toho jsi právě potvrdil můj předchozí výrok. A víš o mně kulové, vlakem ani nejezdím ani je nefotím, tak si polib šos.

Žbrdlík

No to jsem z toho jelen. Tak další zakouření/zahoření jednotky 845 a podle fotky co visí u článku z dnešního dne tj.4.9.2023 to vypadá, že to bylo na stejném místě a dokonce u stejné jednotky jako tomu bylo 4.3.2023 protože se stejná fotografie objevila již u článku https://zdopravy.cz/zadymeni-motorove-jednotky-arrivy-zastavilo-na-dve-hodiny-provoz-mezi-libercem-a-turnovem-147804/
V tom případě jde s naprostou jistotou u tohoto článku o fotografii ilustrační a mělo by to u ní být uvedeno.

Doctor

Můžeme to brát jako hořké Motto :
V časech kdy Arriva přebírala rychlíkovou linku do Č.Budějovic, vykřikoval nějaký člověk v Příbrami :
„Za ….ý Český dráhy, už aby tady byla ta německá kvalita !“
Máte jí tady pane !
😁

jal

Je to třeba brát tak, že oheň v německém voze je očistný a každý cestující se musí cítit poctěn, že to zažil.
Naproti tomu zpoždění v nějakém obyčejném vlaku ČD je zážitek, po kterém už nikdo do vlaku nenasedne.

PetrV

Ale já to tenkrát cítil stejně, jako pán v Přibrami, ČD tam předváděly tenkrát také pěkné kousky. A teď, když se prodlužovalo jsem jen se modlil, aby to nezůstalo v tomto tragickém modelu a nějak se to změnilo (k lepšímu).

Jarda

je vidět, že stát objednává stále stejné dobytčáky.

Jarda

on si to snad stát objednal? Kdyby chtěli kvalitu, tak ji dostanou, ale stát objednal dobytčáku, stěžujte si na ministerstvu co objednává.

Doctor

Petře i Jardo, také jsem se tak trochu modlil, když se prodlužovala opce na další provoz pod hlavičkou Arrivy, aby se kvalita trochu zvedla … no nic. Stejné a horší.
Ministerstvo dopravy má splněno a dělá mrtvého brouka.
Jinak i kdyby provoz někdy v budoucnu převzali zpět České dráhy, myslíte si, že by jezdili znovu s Hydrama a starými přívěšáky ?
Já tedy ne.

Vena

Tohle je prostě škoda…
Ať si říká kdo chce co chce, jednotky 845 přinesly na tyto R zlepšení komfortu.

Ale tyhle opakující se průšvihy jsou prostě škoda – ať už to poškozuje Arrivu jako dopravce jako takového, tak pověst těch jednotek… Ví někdo, jestli s nimi měly tyto problémy i u DB?

Vena

*měli. 🙃

Jarda

to by mě taky zajímalo, jinak tuším v bulharsku nebo v rumunsku, někde v tehle oblasti tyhle německé vlaky jezdí v hojném počtu, tak by mě zajímalo zda i tam jim vlaky hořej.

Jelen

Vždyť to říkám pořád, šrot řady 845 nemá na kolejích už dávno co pohledávat. Oproti tomu jsou 843 úplně luxusní kočár a jsou mnohem vhodnější pro kopcovité tratě a jsou technicky vyspělejší. I 854 jsou mnohem lepší, než 845.

A než mě tu zase někdo očerní z držení režijky (kterou opravdu nemám a vážně nemám jak a kde bych k ni přišel), tak bych rád podotknul, že zmiňuji vozidla a ne dopravce.

Ares

Co je krom oken na 854 lepšího nevím. Nic mě nenapadá.

Leštění

Každou chvíli nehoří.

libor

platí tam režijka? 🙂

Jelen

Umíte číst?

likvidátor shotoushků

Přečtěte si tu hysterii 🙉 a odpovíte si velice lehce sám 🙃

Jerys

854?

Jelen

Řekl bych, že skoro všechno. Pohodlnější sedačky, logičtější uspořádání interiéru, mnohem přívětivější jízdní vlastnosti. Co se týče dynamiky jízdy, v tom jsou 854 a 845 dost podobné.

medical examiner

Ano. Obojí je dost udýchané…

Jan pesina

Záchody dvakrát prostor na nohy a výkon v horach😆

Karel

Lepší uspořádání sedaček, víc místa na nohy

Miroslav

Jen nesměl v zimě přijít prašan, do pak 843 odcházely jedna za druhou …

Jerys

Tak to je píčovina ..pamatuji jak ještě jezdil rychlík Jeseník -vsetin pod Beskydy úplně v pohodě v zimě.

Vena

Tak tak. Ale to už odvál čas, tak se na to asi tak nějak zapomíná…

Jakub

Souhlasím s tím že 843 jsou o hodně lepší> menší hluk, lepší jízdní vlastnosti, není tam smrad od motoru, lepší interiér

Huh

Menší hluk? Boha jel si tím někdy 😀

Ados

Jestli jste s tím jel pod trutnovem, tak tam kravál je, trutnováci s tím neumějí. Ale kdyby jste s ní jel ještě pod libercem, tak je reálně tišší.

troglj

V9te, proč se řadě 843 přezdívalo mj. Rakev?
Nejsem technik, ale jen obyčejný cestující. A když srovnám trasu Ústí-Liberec na konci ČD? kdy jezdily ještě 843, bez klimatizace, bez wifi, s malými stolečky, se strašným randálem z motoru atd, tak volím Arrivu. Většina vlaků na této trase prošla modernizací, stoly jsou velké, wifi i zásuvky obvykle funkční a zrychlení tak nějak stejně špatné.

Jelen

Tak to teda ani náhodou. 843 jsem na této trase jel také krátce před předáním Arrivě a rakev je tedy nejméně tisíckrát lepší.

Vena

V čem?
Nechci se hádat, jen se rád dozvím co nevím… A neberu argumenty jako EDB, AVV, to mě jako cestujícího fakt nezajímá. 🙂

O. M.

Rakvema jsem jezdíval rád. Měly pohodlné sedačky, byly tenkrát nové, takže neušmudlané, a když člověk seděl v malém oddíle (kterýžto se ve výchozí stanici dal snadno ulovit), tak i tiché. Ve velkém oddíle nad motorama to ale byla trága, to souhlas.

Rosolozub

Tak to máte asi metr padesát. Pro člověka nad 190 cm je 845ka nepoužitelná.
Mimochodem, opravdu nemáte na mobilní tarif s neomezenymi daty či na datovou kartu do ntb?

Jan pesina

A z pohledu člověka který chce dýchat a ne chcipat vedrem když nejde často klima v 845 je rakev s otvíracím okny luxus😆

Hara_Pes

Ale nepovidejte. Na sedadlech v leteckém uspořádání musíte sedět rovně jak prkno se zaraženým zadkem do sedačky (to nikdo dvě hodiny nevydrží) nebo mít nohy do strany k vedlejšímu sedadlu, jinak tak člověk kolena nenacpe.
Jiný je to jen u těch pár ks dvoumotorových s klima – ty mají jiná užší sedadla a ke tam víc místa.

Ados

Jakožto člověk o 3 cm vyšší než vy, musím říct že je mi za trest jet 845. Leda se to dá ve čtyřce, ale tam mají sedět rodiny nebo skupiny, ne jednotlivci. Kdyby 843 měla dlouhé stolky, je na práci mnohem lepší než 845. Ale tak notebook na stehnech taky přežijete ne?

Karel

843 se říkalo rakev podle tvaru skříně s nástavbami na střeše.

Jerys

Podle vzhledu čela 843 je to rakev. Taky se tomu říká apolo .v Olomouci je to zase pendolino.stolecky jsou všude stejné.. Wi-Fi lze dosadit.

Ados

V trutnově již wi-fi v 843 je. Škoda že nedosadili také zásuvky.

Xxx

Randal byl protože to tahalo dva těžší vozy 054 Bdtn místo 043.

zdeva

Šrot ze šrotiště….

Ares

Spíš to bude údržbou?

Žbrdlík

Zajímalo by mě jestli už se přišlo na to, co bylo příčinou v předchozích případech.

Jan pesina

To je taky nápad takový krapy nasadit na takovýhle horský terény😆zlatý 843 s polspoustecima okna😆

***** Petr

😜 jasně, těm se to stát nemůže protože ani nevyjedou z kopriv 😭

Jerys

843 stále jezdí. Zajdi si na oční.

Jakub

Jezdí hodně v Královéhradeckem kraji

Jerys

Olomouc, Děčín.

Vena

Děčín… To je argument. 🙂 kolik jich v tom Děčíně jezdí? Celá jedna?

Když už, tak Olomouc, Trutnov.

Jerys

Kuba píše Královéhradecký kraj.

Žbrdlík

Mám pocit, že prvotně nešlo o to kolik jich kde jezdí, ale že vůbec jezdí.

Vena

Dobře, beru, jen to možná mohlo být napsané lépe..🙂

Žbrdlík

V roce 2021 843 běžně na trati 064 Stará Paka – Lomnice na Popelkou nebo na trati 040 Martinice -Stará Paka. 2022 např. trať 086 a letos k vidění ve rovněž ve Staré Pace….. https://www.cd.cz/nase-vlaky/rychlik/motorove-rychliky-843/-25570/
Takže jezdí a ne že ne. jen zákonitě nejezdí tam kde jezdí 845.

Martin

aktuálně 843 jezdí i na trati 032 HK – Trutnov – Svoboda nad Úpou

Žbrdlík

Ano, na tuhle trať jsem zapomněl.Díky

Ados

Myslím, že provozních 845 je podobně, nebo snad i méně než 843🤣🤣. Víte kulový.

Jan Blahník

Jojo, kdyby blbci z MD nechali na R14 dosloužit rakve, neměli bychom tady pojízdná krematoria.
Můj 3 letý syn zde na cestě dne 19.8. 2023 dostal úžeh. Dal jsem na rady obhájců arrivy o jejich skvělých vozidlech 845, kdy je nucená ventilace v podstatě jako klimatizace. Leč venku bylo 32, ale ve voze mnohem tepleji. Bimetalový teploměr ukázal 42 stupňů, což je na cestu z Pardubic do Staré Paky šílené. Bohužel jsme museli jet vlakem. Příště takovou chybu neuděláme.
To bylo naposledy, co jsem tu Arrivou jel. Raději autem s klimatizací.

Ares

Nucená ventilace není klimatizace, to ví snad každej.

MHD

Tak nucenou ventilaci jsem v 845 ještě zapnutou neviděl. To by tam totiž v zimě nebyl vzduch na chcipnutí.

Libor

Já jezdím z Hradce do Paky přes Chlumec…je to sice delší,ale pohodlnější

medvěd

Proto by se měla do soutěže hlásit nová vozidla. Zajímalo by mě penále za zpoždění vlaků.

PvvS

A co když o nový objednatel nemá zájem ? Nebo na nějaký místní tratě ?

Leštění

V tom případě by měl cestující-volič vyměnit objednatele.

Granja

Jen aby toho objednavatele nenapadlo vyměnit lid (voliče).

Jerys

To je spíš o tom jak objednavatel vypíše podmínky. Taky jsem spíš pro nové vozidla . Ale na některé výkony je ojeté vozidlo ideální. Určitě tady nepatří popelnice řady 845.

Vena

Pokud objednavatel nechtěl nová vozidla a pokud ta „pojízdná popelnice“ dokáže udělat stejnou práci jako řada 843 za méně peněz a ještě se spoustou bonusů pro cestující, pak není o čem. 🙂

Jerys

845 levnější? Jaké bonusy oproti 843?

Vena

Tak nějak skoro všechno… V prvé řadě menší hluk, páč to co se děje v 843, primárně ve velkém oddíle, je něco, co odmítám uznat jako komfortní cestování druhou třídou. Tahle jízda ve strojovně lokomotivy nebo k čemu ten hluk přirovnat by měla být snad cestujícím i kompenzována. Neslyšet vlastního slova ve vlaku? To jako chceme? Dále pak právě asi tak všechno… wifi, zásuvky, záchody, stolek u každého sedadla, sedadla samotná, koncept jednotky, kdy je to celé průchozí, přeprava kol je v 845 úplně o něčem jiném než v x43…

Krachbummente

Jistě. A pak důsledně přizpůsobit jízdné novým vozidlům.

Tomáš Kureis

To není pravda, bylo to jinak

Matěj

A jak?

Ivan

Tak nám to řekněte 🙂

Jenda Benda

To byl výkřik zaměstnance obranáře. Ovšem marně, bez jakýchkoliv důkazů na podporu svého zaměstnavatele, že Tomáši?

Granja

Lepší pouhý výkřik než mazání kolejí…

vasek.beroun

Jestli by také drážní vozidla neměla chodit na STK, jako musejí všechna silniční vozidla. ( Kouřivost, emise, úniky provozních kapalin, …..) Možná by bylo překvapení, jak je ta železnice šetrnější k životnímu prostředí, než nový autobus.

medical examiner

To by Arriva za chvíli neměla čím jezdit…

vasek.beroun

Jak to? Na ně se nevztahuje ECM, kterým mne tu někteří vyprášili?

Avlaky

Kde chcete postavit depo o takové kapacitě?

vasek.beroun

Mobilní jednotka, vybavená technikou a techniky, objížděla by depa. Samozřejmě opakovaně, protože není možné najednou přistavit všechna vozidla najednou. Jak to dělají s autobusy, třeba MHD?

Jiří Kocurek

Hledáte ECM: https://zdopravy.cz/strasak-ecm-na-200-firem-stale-nema-certifikat-na-udrzbu-hrozi-jim-odstaveni-zeleznicnich-vozidel-78386/

A ano, autobusový motor konstrukčně ze 60. let (řada 810) není ekologičtější než autobusový motor o 50 let mladší. Jenže na rychlíky Pardubice-Liberec ten autobus není zrovna vhodný, to není lokálka o 2 zastávkách a místo 845 by musely jet dva.

Jerys

Většina 810 už má motor dávno vyměněny. Ty nové srackomotory s adblue.. to je opravdu zázrak.

Jiří Kocurek

Jak je, ****, možné, že ty nové sračkomotory dokážou dojet do Anglie a zpátky, aniž by je džerry musel po cestě 2x rozebrat?! A to ten motor tahá podstatně víc tun v podstatně prudším stoupání. Jo aha, on je v tom jakýsi pokoutní malovýrobce.

Jerys

Hlavně kvalitní motory Iveco rumunské srace s čínských dílů, potom ty rs1 nejezdí.. zlaté man motory .

Jiří Kocurek

Jaké IVECO? V těch 810 po výměně je Tedom.

Jerys

Že prý ty nové motory jsou dobré..tak píšu že ty srace v rs1 iveca stojí za. 810/814 842 mají nyní tedomy .. já v nich nevidím problém. Malovýrobce je kdo?

vasek.beroun

ECM nehledám. Soudě třeba podle mastných hadrů, které se umisťují ( tedy zpočátku mastné nejsou) do kolejí tam, co motoráky pravidelně postávají, z nich stále odkapává olej a chladící kapalina. Takže kontrola technického stavu je veškerá žádná.

Jiří Kocurek

Geotextiili v kolejišti jsem vídával už za jednotné dráhy, takže nedělají nic jinak, než jak se to dělalo tehdy.

vasek.beroun

To nikdo nerozporuje. Parní lok měly dokonce ztrátové mazání a všechen olej cákal do kolejí. Moje Octávka z dvaašedesátého byla jako olejnička. Ale doba se mění a nároky na ekologičnost rostou. Nebo by alespoň měly.

Karel

Drážní hnací vozila motorové trakce při stání u nástupiště většinou mají motor v chodu. Na rozdíl od aut a autobusů.

vasek.beroun

Proč ne. Je to nutné pro chod klimatizace, doplňování vzduch a pod. A co jste tím chtěl říci?

Stráťa

Tak by jezdil autobus po hodině místo vlaku po dvou, to je pro cestující docela výhra.

Karel

Ale ona chodí, hnací dokonce každých šest měsíců.

Fandík

Já bych si na těch jejich Rychlících uměl představit DESIRA….

medical examiner

A já 844/847…

Bartol

Desiro s vrzajícím interiérem patří na Os a ne na R. Pro R by byl lepší třívozový Bombardier Talent s diesel-elektrickým pohonem. Větší kapacita, lepší zrychlení.

Huh

Tím nechceš jezdit, sedět v tom dvě hodiny je za trest, ani blbý stolek to nemá…
Ona je tam Arriva občas nasazuje, když naváží soupravy na OS do Libereckého kraje. Že to není dle smlouvy nikoho netankuje.

Anonym ze severu

Desiro patří do šrotu nebo na okrajové výkony, stejně jako 810/814/podobné stroje.

Jelen

Desiro je lepší na regionální vlaky, na R14 to chce něco pořádného a ideálně nového, ne šrot z Německa.

Vojta

Bylo by super, kdyby to Arrivu donutilo pořídit na ty tratě něco lepšího…

Matěj

Ministerstvo dopravy vědělo, co si vybírá. Arriva bude jen stěží investovat do něčeho novějšího.

Kkarel

O tom by se dalo asi diskutovat jestli ministerstvo vůbec něco vědělo.

adamgolias

v době kdy probíhalo první zadáváni tratových výkonů bylo v čr pět jednotek. arr je provozovala ,,na své triko,, . jeden spoj tam , druhý zpět. možná i na údržbu bylo času víc. všech pět jednotek bylo opečovávaných . zkušenosti veřejnosti , resp. ,,ministerstva,, byly nulové , prakticky na úrovni referencí. .že je třicetiletá 845 opravdu šrot si možná nechtěli připustit ani v arrivě. nic jiného k mání ale nebylo a teď za vysoutěžené peníze přesedat nebudou.

Frantisek

A pak ještě ty lepší tratě, když už to nebude předtím…

jiri.vosecek

Když to srovnám s tím, co tam nasazovaly ČD než je nahradila Arriva, tak z hlediska pohodlí cestujících jsme o jednu úroveň výš. Asi tak trojka místo čtyřky dle školního známkování.

Anonym ze severu

Možná to tak hodnotí cestující, co tím nemusí za každou cenu jezdit. Viz příspěvek výše s nainstalovaným teploměrem. Jet v tom je o život.

gwann

843 je hlučná, přípojné či řídící vozy jsou velmi pohodlné. byť ne nízkopodlažní. 845 není nepohodlná, ale skleníkovistost či hořící motor jsou značné chybky

kix

No a v létě to naopak o úroveň níže, radši průvan než vedro na zdechnuti bez průvanu..jo s klimou by 845 byla z pohledu cestujících celkem pohodové vozdilo, bohužel technicky už je to horší, tam zase 843 byly lepsi

adamgolias

v létě, když bylo30C jste jel? se zabedněnými okny? to je 5-

Bartol

V Německu se těmto vlakům říká pojízdné duny (Wanderdüne), protože jednomotorové verze mají nízký výkon. Zejména v létě se vyskytovaly problémy s chlazením motoru, ale to bylo pochopeno a údržba zde byla zintenzivněna a nestála pak za zmínku. Je jasné, že u těchto vlaků jsou potrubí a těsnění porézní, pokud nebyla vyměněna, a kapaliny mohou samozřejmě unikat a vznítit se.

Petr Zdobinský

I ČD mají velké problémy. V sobotu jsem jel z Plzně do Nýřan. 2 spojené ednotky PESA. Najednou přestal jít v zastávce Tlučná motor. Zhasnuly displeje, nedalo se jít na záchod, přestala fungovat klimatizace. Po cca hodině jsme se vrátili do Vejprnic, protože souprava blokovala jednokolejnou trať. Vlak od Domažlic měl díky tomu zpoždění 59 minut. Průvodčí nulové informace, sem tam něco řekl strojvedoucí, který se přesunoval opakovaně od 1 kabiny zepředu dozadu a zpět. Cestujícím vznikly velké komplikace. Části cestujících bylo sděleno strojvedoucím, ať vystoupí, že vlak pojede časem zase zpátky původním směrem. Část cestující si přivolala odvoz autem… Číst vice »

Anonym ze severu

Jo to se jim občas stává… Pesa no.

Huh

To nehoří, pouze zadýmuje 😀

fabec

No jsem zvědav, čím to Arriva nahradí. Už takhle občas potkávám na rychlících Praha – Tanvald Desira.

none

Vyvětrá.

medical examiner

Hmm…a vymění ty plachty přes pražce, aby ty provozní kapaliny měly kam unikat…

Bartol

V Německu stojí dost vlaku v kopřiv. Problém společnosti Arriva bude brzy spočívat v tom, že tento obchodní model nebude dlouhodobě fungovat. I v České republice existuje poptávka po potenciálně novějších vozidlech s klimatizací a nízkými nástupy. A tam už tolik levných ojetých vozidel nebude. Myslím že PESA Link budou z Německa postupně staženy, protože jsou s nimi velmi nespokojeni. V Německu by se nevyplatilo používat starší vozidla kvůli vyšším nákladům na údržbu. Nízké personální náklady v České republice jsou obchodním modelem pro nízké ceny za km na používání těchto starých vozidel. Už i takové Desiro má minimálně 20 let… Číst vice »

Petr

Samozřejmě, že nebude. Výběrová řízení (nikoliv rostřel) už budou s požadavkem na nová hybridní vozidla. A začne zábava. Prozatím to dopravci ukecali na vraky 854,843,845, jenže to už nepůjde.

Pepa

To je zejména kvůli prohozu Desir do/z údržby

Zdrasa

Tak mě tak napadá – už známe důvod toho prvního požáru, co byl už před nějakou dobou? Říkal jsem, že si počkám na výsledky vyšetřování. Teď už těch případů začíná být nenáhodně mnoho, ale furt bych chtěl slyšet odborníka.

Huh

Že by to bylo tím, že motor a převodovka připomíná kouli oleje?

MHD

A to ani nebylo extrémní horko.

adamgolias

to byl i sníh

User

Tak „pochodně“ zase vzplanuly… Mě už to ani nepřekvapuje.

Jiří Kocurek

Docela by mě zajímalo, jestli jim ty samé motoráky jezdící v německu také hoří nebývale často.

Miroslav

Tady ovšem dostávají pěkně zabrat. Liberec – Pardubice – Liberec – Ústí – Liberec, to je 550 km v kopcovitém terénu. V Německu jezdily převážně na rovinách a byly v té době mladší.

Jozef Sec

V tom Liberci se to láme. Jezdí jenom půlku.

Kubrt

V Liberci se mění číslo vlaku, oběhy jsou propojené takže reálně ty vlaky lítají mezi Ústím nad Labem a Pardubicemi. Ono je to celkem jedno, jestli ta ramena budou oddělená, či propojená, každopádně ty vlaky jezdí dost intenzivně.

Miroslav

Běžně se setkávím s tím, že přijede z Pardubic a za 30 min. pokračuje do Ústí. Dokonce v případě zpoždění nad 30 min. naskáče zpozdění na odjezdu z Liberce.

pamětník

Nevím, jestli ta vozidla jezdila v Německu PŘEVÁŽNĚ na rovinách, to bych si rozhodně tvrdit netroufal, ale jezdila na regionálních tratích jako osobní vlaky a byla v 90. letech minulého století v podstatě nová a měla německou údržbu (= nešlo o vlastně už vyřazená či „dojíždějící“ vozidla), takže to byla zcela jiná výchozí situace, než jakou teď disponuje ARRIVA vlaky. Využití těch ojetin na přechodnou dobu k překlenutí období, než dopravce obdrží nová zakoupená vozidla, to bych považoval za přijatelné, ale postavit na tom regulérní trvalý provoz, N.B. jej navíc dokonce ještě rozšiřovat, a myslet si, že to tak bude… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jenže DB628 v tom německu stále jezdí, tabulka je pro rok 2023.
Proto se ptám, poslední linka Pasov-Waldkiechen-Freyung je z 300 do cca 630 m nad mořem, to není rovina.

https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_628#Aktueller_Einsatz

Zdeněk

Rovina to není, ale tři páry vlaků a jen soboty, neděle a svátky to je také o něčem jiném.

Bartol

Passau–Freyung ma max 25 ‰ a max. 50 km/h. To zvládne i Regionova. Smysl u 628 bylo nasazováni na lokálkách. Motor nebyl myšlen na plnou páru, byl to vlak aby mohl překonat i krátce hlavní tratě bez zdržování provozu.