Silnice Stavebnictví

Dva kilometry za 167 milionů korun. Liberecký kraj shání dotaci na opravu podhorské silnice

Silnice II/288 vede i kolem Sejkorské kaple. Foto: Semily.cz
Silnice II/288 vede i kolem Sejkorské kaple. Foto: Semily.cz

Liberecký kraj chce začít příští rok s zřejmě nejdražší opravou silnice II. třídy v zemi v přepočtu na jeden kilometr. Za úsek z Podbozkova na Cimbál na Semilsku chce podle projektu utratit 167 milionů korun, což je polovina celkového rozpočtu na opravu krajských silnic. Jde přitom přesně o dva kilometry, jeden kilometr tak vyjde na více než 83 milionů korun. Na opravu chce použít dotaci ze SFDI.

Plán oznámil kraj v tiskové zprávě. Podle kraje je silnice II/288 v úseku Podbozkov – Cimbál hlavní přístupovou komunikací ze Semil pro obce Bozkov a Jesenný. Zároveň tvoří alternativní trasu k silnici II/292 ze Semil do Železného Brodu.

V rámci rekonstrukce se rozšíří vozovka, vykácí stromy a odvodní komunikace výstavbou dalších propustků. Odvodnění komunikace bude příčným a podélným sklonem do zpevněného rigolu. Rigol bude doveden do stávajících propustků, které vodu převádějí na druhou stranu komunikace. Stávající systém odvodnění bude podle potřeby doplněn o další propustky, které odlehčí odvod vody z rigolu. Součástí rekonstrukce komunikace bude rovněž vykácení stromů, jejich odvoz a odstranění pařezů.

Mapa připravovaného úseku k opravě (č. 9). Foto: https://doprava.kraj-lbc.cz/getFile/id:895948/lastUpdateDate:2019-02-2
Mapa připravovaného úseku k opravě (č. 9). Foto: https://doprava.kraj-lbc.cz/getFile/id:895948/lastUpdateDate:2019-02-2

Podle mluvčího kraje Filipa Trdly jsou na silnici pravidelně opravovány výtluky, k celkové opravě kraje ale ještě nedošlo.

Vysoké náklady na opravu vysvětlují tím, že by práce probíhaly v obtížném terénu. Silnice vede do strmého svahu. „Z důvodu zmenšení záborů soukromých pozemků budou vybudovány zdi (zárubní, gabionové) podél pravé strany komunikace,“ řekl Trdla.

Pro rozpočet kraje je to značné zatížení. Na letošek máme připraveno na rekonstrukce silnic zhruba 340 milionů a využít peníze jen na tuto silnici by znamenalo vyčerpat polovinu částky. Usilujeme proto o peníze ze SFDI,“ vysvětlil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek. V dubnu chce proto podat žádost o dotaci, pokud ji získá, chce letos vypsat soutěž na zhotovitele a příští květen začít s opravou.

Kraj chce letos začít jinou velkou opravu: silnice II/268 z Mimoně směrem do Mnichova Hradiště na hranice se Středočeským krajem. Oprava 12 kilometrů dlouhého úseku zde vyjde na necelých 190 milionů korun. Kraji pomohou peníze z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), část zaplatí i město Ralsko. V průběhu dubna začne také rekonstrukce silnice II/286 v Jilemnici (ulice Žižkova). Zároveň kraj zahájil veřejné zakázky na výběr zhotovitele rekonstrukce silnice III/2904 v Oldřichově v Hájích, silnice II/270 v úseku mezi Doksy a Dubou a severozápadního obchvatu města Zákupy. Všechny rekonstrukce již poskytovatel dotace doporučil k financování z Integrovaného regionálního operačního programu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Konečně se to opraví! Tato rekonstrukce ale měla proběhnout už před dvaceti lety. Možná by tehdy byla i levnější. Je to docela důležitý přístup do Bozkova a k Bozkovským jeskyním, pro hasiče pak důležité spojení k Jesennému a do této části semilského okresu a z Bozkova a Jesenného je to zase nejkratší cesta do semilské nemocnice. Jen doufám, že se oprava povede daleko lépe na u silnice II/292 z Benešova u Semil do Hájů, kde se silnice vlní jak moře při silném větru a slabší povahy při jízdě začínají trpět mořskou nemocí. A následovat snad už také bude rekonstrukce silnice… Číst vice »

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Kromě noci (když to vyjde) s malými výjimkami každé 2 hodiny s přestupem v Železném Brodě, jízda vlakem i s přestupem z nádraží Jesenný do Semil 22 minut, obráceně 20 … tedy přibližně jako autobus. Jen navíc seběhnout dolů na nádraží … (kolem 2 km) … autobus tam v současnosti nejede. Máte pravdu, že pro hasiče a sanitky to nejvhodnější cesta není, ale sanita by od Sejkorské kaple do Bozkova projela po turistické značce (asfaltová silnice!), a hasiče v obou i okolních obcích mají vlastní … pokud tedy v době opravy bude uvedená silnice mimo provoz, také se svět nezboří,… Číst vice »

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Vidím, že nevíte, o čem píšete. Hlavně že píšete 🙁

Souprava
Host
Souprava

Není to to samé… ty vámi uvedené železnice nemají žádný význam a po většině z nich nic nejezdí. jejich oprava by bylo vyhození peněz z okna. Mezi Jablonným v Podještědí a Svorem už se chystá stavba cyklostezky.

Ondra
Host
Ondra

Doufám, že ze státního rozpočtu na to nedostanou ani korunu. Je to silnice jednoznačně lokálního významu, takže kraj si to má zaplatit z vlastní kapsy, když tu silnici považuje pro svoje obce za důležitou.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Také si myslím, že v této oblasti (i v jiných) stačí stezky, silnice a autobusy k nejbližším železničním zastávkám, a tam už se nasedne/přesedne/přeloží (ale to by také muselo být umožněno …); kdyby někdo chtěl mermomocí po silnici a zrovna do Semil, po jiných je to (nepočítaje silničky se zákazem vjezdu nevhodné pro větší auta a autobusy) jen asi 3x dál, pokud/dokud budou v provozu. Ale musím si teď po tom komentáři v dotyčné oblasti dávat pozor, abych nedostal přes ústa … .

Souprava
Host
Souprava

Vy jste pil?

jirka
Host
jirka

Ne, on to má od přírody. Lidi maj běhat pod kopec 2 kiláky ku vlaku a zpátky, přístupnost pro IZS je zbytečná, protože v místě jsou dobrovolní hasiči a sanitak může jet lesem.
Já to říkám pořád, že pacienti z K-Reportu by tu měli mít znemožněno psát 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll