Dřevěné provizorium v Týně nad Vltavou končí, kraj po roční modernizaci otevřel původní most
Zadávací řízení na dodavatele mělo formu Design & Build, což bylo u dopravních staveb Jihočeského kraje poprvé.
Řidiči využívající frekventovanou silnici II/105 skrze Týn nad Vltavou už nemusejí při přejezdu řeky poslouchat kvílení a rány od dřevěného povrchu mostního provizoria. Kraj dnes po velké modernizaci a roční uzavírce otevřel původní most, z velké části se dá přitom hovořit o novostavbě.
Důvodem rekonstrukce silničního mostu v Týně byla především končící životnost nosné konstrukce. Ta byla stržena a nahrazena novou. Spodní stavba mostu byla upravena a zesílena tak, aby novou konstrukci unesla. Most byl také doplněn o pruhy pro cyklisty.
Silnice II/105, která vede od Českých Budějovic kolem jaderné elektrárny Temelín na Milevsko/Bechyni, je vytížená krajská tepna. Kraj se proto rozhodl pro období rekonstrukce zbudovat o několik desítek metrů níže po proudu most provizorní. Ten měl být původně pouze s jedním pruhem a kyvadlovou dopravou, loni v únoru ale hejtmanství rozhodlo o stavbě širšího mostu se dvěma pruhy. To si vyžádalo dodatečných 23 milionů korun.
Zadávací řízení na dodavatele mělo formu Design & Build, což bylo u dopravních staveb Jihočeského kraje poprvé. Zakázku získalo s cenou 158,3 milionu bez DPH sdružení firem Eurovia a Stavby mostů. Předpokládaná hodnota zakázky byla 211 milionů. Stavba začala loni v srpnu.
Cena přitom během realizace ještě vzrostla. „Původní vysoutěžená cena mostu byla 190 milionů korun (s DPH, pozn. red.), nakonec se cena vyšplhala až na 230 milionů. Bylo to kvůli zlepšením, která byla realizována po dohodě a na základě podnětu města Týn nad Vltavou. Chtěl bych poděkovat vedení města za příkladnou spolupráci, protože všechny připomínky a návrhy se kterými přišli, jsme uznali za smysluplné,“ uvedl náměstek hejtmana pro investice Tomáš Hajdušek. Největší vícenáklady si podle něj vyžádalo právě vybudování obousměrného provizorního mostu.