Dřevěné provizorium v Týně nad Vltavou končí, kraj po roční modernizaci otevřel původní most
Nový most v Týně nad Vltavou. Pramen: Jihočeský kraj
Zadávací řízení na dodavatele mělo formu Design & Build, což bylo u dopravních staveb Jihočeského kraje poprvé.
Doposud mi nikdo neodpověděl na dotaz, proč bylo třeba stavět mostní provizorium místo znovuzprovoznění původního vltavotýnského mostu zachovaného jako lávka pro pěší !
Vice info o vedeni cyklistu po moste: https://mestemnakole.cz/2024/07/opraveny-most-v-tyne-nad-vltavou-ziskal-cyklopasy-zatim-bez-najezdu/
Popravdě ten červený proužek uprostřed chodníku nechápu. Asi je to jen designový prvek, protože to není dělená stezka pro chodce a cyklisty, nástupní hrana zastávky taky ne…
Ano, jedná se o designový prvek, protože chaos v dopravním značení se sám udržovat nebude, je potřeba ho neustále zdokonalovat i u nových staveb. Třeba u nás při rekonstrukci parkoviště obehnali širokým výrazně červeným pruhem. Zdálky to vypadá jako cyklopruh, ale zblízka to je … nevím, nikdy jsem nic podobného neviděl. Nedivil bych se, kdyby na obou koncích mostu byl zákaz jízdy na kole.
Jaká je prosím zatížitelnost (normální, výhradní a výjimečná) nového mostu? Díky.
Provizorium se zdražilo o 23 milionů… celková cena „stabilního“ mostu 160mio… vychází mi že provizorium stálo zhruba třetinu stálého mostu?
Podle článku to chápu tak, že si vzpomněli na poslední chvíli. Shnánějte materiál na poslední chvíli – když bude, tak nebude zalevno.
Nejhorší je, když zákazník neví co chce a během zhotovování zakázky si neustále vymýšlí nové požadavky a mění zadání. To se mu samozřejmě prodraží, když není schopen to říct hned na začátku.
Zaplať pánbůh
Ty cyklopruhy na moste splnuji bezbarierovou vyhlasku (hmatny pas mezi casti pro pesi a pro chodce)?
Jsou to opravdu pruhy pro cyklisty? Marně hledám svislé značení, včetně pokračování v navazujících chodnících.
A na vizualizaci jede cyklista po silnici….
Podle článku se projekt měnil během stavby. Jestli aktualizovali vizualizaci či ne, to nevím.
No a?
Páchá přestupek a nedá se pokutovat, že jede mimo cyklostezku! 😀
Tak ono už nějakou dobu není použití souběžné cyklostezky povinné, víme? Takže za co byste chtěl koho pokutovat?
Podle clanku byl most doplnen o pruhy pro cyklisty, predpokladam, ze ty jsou vyznaceny temi cervenymi pasy, protoze ve vozovce pruh pro cyklisty neni. Ano, fotky dopravniho znaceni chybi, takze neni uplne zrejme, co presne vzniklo.
Cyklista může překonat most tak, že vede kolo pěšky :):):)
Nebo ho může naložit do auta a most přejet.
To si ale trochu pletete dojmy s pojmy. Hmatný pás by měl být umístěn pokud se jedná o dělenou stezku pro chodce a cyklisty v jedné výšce. Zde je naprosto zřetelné, že o stezku nepůjde. Pokud je cyklopruh, či cyklopás, na tom ve finále nesejde, dostatečně výškově oddělen od chodníku, žádné BB opatření není potřeba.
Ja ale na fotkach nevidim, ze by tam bylo vyskove oddeleni. Na te jedne fotce z blizka je tam na cervenem pasu zrovna stin zabradli, takze to zkresluje.
Díky!!!