Drážní úřad: Práce na trati Brno – Střelice mohou pokračovat
Trať Brno - Střelice. Autor: Martin Grill
Modernizace trati z Brna do Střelic za dvě miliardy korun může pokračovat, Drážní úřad na postupu Správy železnic (SŽ) nenašel
Vy jste teda bonzáčci!
1) Rychlost se nezvýší z 80 na 120 ale z 90 na 120, rychlost 80 byla pouze v oblouku na 1. Traťové koleji.
2) kompletně do Brna dvoukolejka taky nebude, jelikož do Heršpic je úzké jednokolejné hrdlo, kde vázne většina spojů při sebemenším spoždění
Ta jednokolejka by nemusela být, kdyby se při poslední rekonstrukci uzlu myslelo hlavou a udělala se vlaková cesta přes nadjezd nad Ferdinandkou a odstavnou skupinu. Koleje tam fyzicky jsou.
Nešlo by to ještě někomu vnuknout dodatečně?
Obdobný návrh zazněl i v diskusích o kapacitě jižního zhlaví a eliminaci kolizních směrů. Příjezd přes odstavné koleuje by totiž mohl být využíván i pro S3 od Hrušovan, čímž pádem by se odstranila kolize s odjezdem na Vláru/ Přerovku. Dalším nesmyslem je, že pořád přežívají dvě jednokolejky až po rozvětvení v Komárově. Kdyby tam vedla dvoukolejka na konci prospojkovaná, byl by z toho další užitek.
Kdyby se opravdu myslelo hlavou, tak by se nejezdilo křížem přes Ferdinandku, protože tím by vzniklo další křížení při obratu na Role.
To hrdlo by nemuselo být, kdyby aspoň část spojů odjížděla/vjížděla na/z Brno dolní nádraží – takhle to 3. TK nepobere a část spojů musí jezdit po 1. TK „Břeclavské“ a plést se tam tak pod nohy expresům co odjíždějí na Břeclav z Brna.
Nebyl by ani zásadní problém mít z Heršpic až k mostu přes Švarcavu o jednu TK víc. Řešení existují, nejsou drahá, stačí jen chtít. Ale to by odsunovači přišli o své chatrné argumenty.
Jaká náhoda, že si DÚ vymyslel den platnosti pravomocného SP zrovna na den, kdy byl podán bonz na černou stavbu.
Minimálně dva účastníci řízení dopis od DÚ stále neobdrželi, dokonce se ani neměli jak dozvědět, že nějaký dopis existuje, resp. že měl být doručován. Ne, že bych od České pošty čekal zázraky, ale docela by mě zajímaly ty doručenky.
Opravdu to smrdí jenom mně?
Drážní úřad doručoval veřejnou vyhláškou někdy v březnu.
To jiste ano a predpokladam, ze zde o doruceni neni pochyb, ackoliv popravde si uz nevybavuji podrobnosti. Ale nasledovalo odvolani a toto odvolani melo byt doruceno vsem ucastnikum, coz nebylo. DU tvrdi, ze bylo, a ze od toho dne je SP pravomocne, coz ciste nahodou vychazi na den, kdy bylo podano ohlaseni cerne stavby. Mne to proste prijde jako moc velka nahoda, navic dva ze sesti zaryte tvrdi, ze jim posta nic nedorucila a ani se nepokusila dorucit, coz zase pri spolehlivosti posty nemam asi moc duvod neverit… Otazkou je, zda lze uplatnit fikci doruceni, pokud o toto ani nebyla… Číst vice »
Fikce doručení je dobrý nástroj. I dobrý nástroj lze zneužít. Oboustranně. Kdo dokáže, že se jim Pošta snažila doručit a oni se vyhýbali převzetí? Kdo dokáže, že seděli 24 hodin v kuse střídajíce se na hlídce u schráknky a pošťák se jim celou dobu obloukem vyhýbal? My jsme doručili oznámení a poté i druhou výzvu a v řádném termínu si nevyzvedli. Tvrdí pošta. Doručení fikcí. Kdo má povinnost a možnost prokázat opak? Případně prokázat zlý úmysl doručovatele? Na druhou stranu jsem – li účastníkem nějakého řízení, jsem obeznámen povětšinou i s patřičnými termíny tak nějak „dopředu“ – nemusím jen pasivně… Číst vice »
…a jsme opet u toho, proc vyuzivat datove schranky, resp. proc by meli byt povinne i pro fyzicke osoby. Pak by se tohle nestalo.
Děte s datovou schránkou někam. Nechápu, k čemu by mi byla. Nehledě k tomu, že na mým NTB by ji asi „provozovat“ nešlo a navíc by to stálo určitě nějaké peníze, protože datovej trezor zadarmo není. Pokud si ho nezřídíte musíte stejně všechno na svý náklady vytisknout a vrazit do šanonu. Pokud vám to dojde v papíropvý podobě, stačí jen vrazit do šanonu, a nebudíte se babrat s tiskem a s tiskem příloh… Pokud po mně něco stát bude chtít, nechť si mne zastihne a doručí mi. Já po státu veskrze nic nechu. A doručování ničeho jsem se nevyhýbal nikdy.… Číst vice »
Četl jste vůbec ten článek? DÚ si žádnou pravomoc nevymyslelo. Pokud šlo o odvolání, řešilo to MD. A to také stanovilo pravomocné SP.
MD a DU je jedna ruka, spis sel jen pres chodbu do kancelare naproti. To se pak jeden splete a misto MD napise DU. Na zbytku sdeleni to nic nemeni.
Tou „chodbou“ se myslí Severojižní magistrála…?
Ale ani tam to není naproti, jenom na opačných stranách…
Některým účastníkům se ale musí doručovat do vlastních rukou.
Zvědavý dotaz od neprávníka: stavební povolení nabývá účinnosti doručením všem účastníkům – OK, ale jak se SŽDC dozví, že už bylo všem doručeno?
Zepta se na urade, jestli uz je to v pravni moci.
z doručenek nebo prošlé lhůty pro fikci doručení….
SŽ jsou nějaké doručenky u zádele. Směrodatné je datum potvrzené stavebním úřadem. Za správé datum ručí DÚ. SŽ vůbec nemusí zajímat, jak k němu DÚ došel. To je odpovědnost DÚ.
Jak ke datu dojde DÚ nevím…
Oficiální potvrzení od DÚ, že může SŽ stavět, je orazítkované stavební povolení a štítek se stavebním povolením (obdobný dostanete, když stavíte barák). Na obou je datum, které je směrodatné.
Napadení neprošlo, obvinění že se začalo před stavebním povolením se neprokázalo, hygiena bude řešit práci v noci. ( Zajímavé všude jinde na stavbách jí všichni vyžadují,ale zrovna tady vadí). Co bude další krok? Bude se řešit že svatební firma šlápla o krok vedle než je stavební pozemek? Co se dá očekávat je udání na životní prostředí že s odpady není nakládáno dle zákona, nejspíš i inspekce práce, jestli zaměstnanci pracují dle zákoníku práce, pak cizinecká policie jestli tam nepracují Ukrajinci bez povolení. Ještě nebylo podezření na předání a převzetí úplatku.
Noční práce pořád někdo vyžaduje (především laická veřejnost), ale v 95% jí hygiena zamítá.
Jiste, protoze chce dolozit hlukovou studii a ta malo kdy vyjde pod zakonem danym limitem, takze vysledkem je zamitnuti a akorat zbytecna prace uredniku.
Speciálně pro trať – málokdy udělá stavba větší hluk než projíždějící vlaky. Já osobně, když se opravuje a díky tomu je výluka, si užívám spíše klidu a ticha. Takovej nákladní vlak se dřevem, v čele s dvojicí laminátek umí probudit i mrtvýho, pokud zapomene večír otevřený okno.
Tak to jste ale vyjmenoval sotva zlomek důvodů, proč ty stavby u nás nejdou kupředu:-)
Souhlas. A ještě tomu napomáhá bulvární zdopravy, aby měl titulky, čtenost a prodal více reklamy.
Viz. „Deník Zdopravy.cz má přitom k dispozici fotografie ze 17. a 22. července, na kterých už stojí nová řada sloupů pro trakční vedení a jsou vytrhané koleje. Podal proto dotaz na Drážní úřad, zda toto představuje přípravné práce.“
Co je na tom bulvárního?
To byste měl sám nejlépe vědět a vycítit…
Instaluje se rovnou traťová část ETCS ?
myslím že ne ☹️
Jak typické. Za 5 let se to bude s velkou slávou dodělávat za velké peníze. Bohužel klasika v Čechách 🙁
A přitom se to tam mohlo 5 let válet napospas zubu času a vandalům.
Víte vy co? Až si budete příště kupovat nové auto, kupte si ho pět let předem a nechte ho stát na špalkách, ideálně někde venku…
Etcs se instaluje vždy po dokončení stavby, dřív je to nesmysl a di zastávky má být hotovo někdy na přelomu 23/24 takže času dost.
#moravanenivcechach 😉
A vy nedokážete poznat kontext, jak to je myšleno?
Další čecháčský ignorant?
To asi za víc, neb je to „přilepené“ do stavby „ETCS v uzlu Brno“ a ta řeší novej hlavák atd.
Super, tady bude dvoukolejka na 120 km/h, ale co na Vyškov, tam to trváááá 🙁
No když se rozhodli jít od Přerova a ani nevyčlenily úseky v současné stopě na nejdřívější modernizaci a zdvojkolejnění, tak to holt trvá, byť Vyškov už mohl mít moderní nádraží a na Brno mohly být kus dvě koleje, od dálnicí taky mohly být už dvě koleje…
NA vyškov je dálnice, tak tam to může počkat :-))
Pěkná velkokapacitní doprava do Brna, jen je jaksi průšvih, že se jedná převážně o tradičními spekulanty dlouhodobě plánované kancelářské oblasti, které se ovšem s přechodem na homeoffice začínají stávat globálně čím dál méně potřebné.
A naopak rychle rostoucí průmyslové zóny v Brně a okolí mají dopravu extrémně závislou na silnicích, a tam vznikají největší problémy s tisíci zaměstnaci uvězněnými v do budoucna dále rostoucích zácpách.
Třeba Modřice nebo Slatina ? 😉
Super!! At uz konecne staví bez zdržování…
No konečně. Doufám, že už NIC NEBUDOU vytahovat! Byl to opravdu nekonečný příběh!
Vytahovat mohou lecos, ale nemá to odkladný účinek, tj stavět se může a taky se staví. Předpokládám další kola vysáracích žalob…. Oni někteří holt jsou z proncipu a z povahy takoví -aktivisti-… jiný slušný slovo mne nenapadlo a nechci takhle zvečera být sprostej.
Dnes jsme jeste neslyseli pohadku o kuchynia pivu. Tak prosim, mate sanci
Nekonecnym pribehem to nazyva p. Sura a pouziva ten slogan hlavne jako reklamu pro bystre oko citatele, ktery na podobne nazvy clanku ihned zareaguje kliknutim. Kliknuti = navsteva = reklama. Samozrejme proti tomu nelze nic namitat.
Realne to opravdu nekonecny pribeh neni a urcite bych se o tom nezminoval v minulem case.