Drážní úřad po kontrole u RegioJetu začne více řešit korozi vagónů
Po kontrole se Drážní úřad zaměří na „systémové prověření problematiky korozí“.
Mimořádná kontrola vozů řady Bcmz Drážním úřadem odhalila, že nejsou stanovena kritéria pro posouzení vlivu korozního poškození skříně na bezpečné provozování vozidel.
Na dotaz deníku Zdopravy.cz k výsledkům kontrol to uvedla mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková. K mimořádným kontrolám u RegioJetu a Českých drah došlo po tragické nehodě vlaku RegioJetu v Pardubicích.
Drážní úřad chystá kontrolu vozidel RegioJetu se zaměřením na korozi
RegioJet již lehátkové vozy Bcmz vyřadil z provozu. České dráhy s nimi dál jezdí, provádí u nich ale mimořádnou kontrolu. Ta ukázala, že vozy nemají problém s pevností skříně. „V případě ČD ale bylo doloženo provedení mimořádných prohlídek a systém pravidelných kontrol vyššího rozsahu včetně zásadní modernizace tohoto typu vozů,“ dodala Straková.
České dráhy v uplynulých dnech provedly u svých vozů Bcmz pevnostní zkoušku, vůz bez problémů vyhověl normě na nové vozy. „Výsledky stlačovací zkoušky nám potvrdily, že řada Bcmz při dodržení správných postupů údržby nevykazuje stopy konstrukční chyby. Podrobili jsme ji přitom tomu nejsilnějšímu zatížení, které je platnými normami předepsané,“ říká k výsledkům zkoušky Jiří Ota, ředitel odboru servisu kolejových vozidel ČD.
Lehátkový vůz Českých drah prošel úspěšně pevnostní zkouškou pro nový vůz, dopravce kontroluje další
Po nehodě se objevila spousta fotek vozů RegioJetu, která ukázala značnou korozi. Mimořádná kontrola podle Strakové ukázala, že se úřad více zaměří na „systémové prověření problematiky korozí“. RegioJet kvůli podezření na konstrukční problém zaslal bezpečnostní upozornění do systému Evropské železniční agentury.
Dokument: RegioJet píše Evropské železniční agentuře kvůli lehátkovým vozům