Drážní paradox. Vlaky mezi Prahou a Brnem pojedou déle než před modernizací za 10 miliard korun
Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jízdní doby mezi dvěma největšími městy se prodlouží v porovnání s dobou před odklonem až o 11 minut
Dyť je to křišťálově průhledný – zavedli SŽ „odměny“ v závislosti na dodržování JŘ, tak zavedli „vatu“ aby se to víc dodržovalo…
Achjo. Měli mít ty odměny podle KOMBINACE dosažené rychlosti/JD a jejího dodržování. Tak aby neměli přímou ekonomickou motivaci schválně zpomalovat…!
Pokud by chtěli aby vlaky jezdily včas, museli by udávat dojezdy ne v rámci minut ale dle zkušeností s českými drahami klidně i v řádech hodin, ne -li raději dní. Pak by vlak opravdu mohly přijíždět včas.🤷 Prostě spousta peněz které by se daly využít jinde byla proinvestovana na místě kde to nevykazuje žádný efekt… 👍 To už mi připomíná státní rozpočet.
Toto je jasný dôkaz že zrýchľovanie tratí je zbytočné vyhadzovanie peňazí.
Já tedy při porovnání jízdních dob Ex3 vidím, že v Kolín-Brno je cca na dřívější úrovni. Zatímco v úseku Praha-Kolín je znatelné prodloužení o několik minut. Jestli pravý důvod tedy nebude o technologie 3kolejky, na kterou se nepodařilo nakreslit to, co před lety. Možná tam ani není víc vlaků, možná jen stačí, že některé jsou vedeny v jiných polohách.
Tak těch vlaků s prioritou stejnou nebo větší, než mezistátní express se stanovenou rychlostí 160, tam moc nebude.
Reálnej paradox je totiž v hlavách těch kritiků, co si nedokážou přebrat, že deset km jesice hotových, ale jiných deset km na téže trase se mezitim rozkopalo .. bohužel mezi ně patří i editor tohoto „odborného“ webu.
Je to prostě totální ostuda všech vlád, SŽ a firem okolo… pak se každý diví, že se lidem do veřejné dopravy nechce…
Trať přes Vysočinu po 1.7. poměrně osiří… Teď si alespoň užila své někdejší slávy, kdy po ní do dokončení rekonstrukce trati ČT – Brno jezdilo všechno mezi Prahou a Brnem. Takto to nyní vypadá ve Žďáru:
https://youtu.be/bHDfhCJAveI
Hlavně pro část Brna se dojezdová doba do Prahy prodlouží. Stávající nabídka z Králova Pole do Prahy za 2:45 byla výborná.
Když jsem to tady psal prvně, tak místní debilní šotoustvo nebylo sto pochopit, že většina Brna bydlí kolem Krpole, kdy hlavák je na úplném okraji města, kam mnozí jedou až půl hodiny, takže se jim žádná doba neprodloužila.
Opravil bych to, ne až tak že většina Brna bydlí v KrPoli, ale značná část (samozřejmně ne celé Brno) to má do Krpole stejně daleko (a blíž) než na Hlavák… takže proč pak zajíždět na havní aby si člověk za pár korun navíc prodloužil cestovní dobu, že…
Však se to tam ještě jednou na konci dekády nejspíš zase vrátí. Kvůli modernizaci Kolín-Choceň a doufám zaráz pak Blansko-Třebová s už komplet hotovou trasou přes Havlbrod.
Ne, že by se toho snad ministr odvážil, ale je to námět ke zpřesnění kritérií pro vyplacení odměn managementu SŽ:
A. Zpoždění počítat nikoli podle počtu zpožděných spojů, nýbrž podle počtu cestujících zpožděním postižených, přičemž tento údaj by měl být vážen délkou zpoždění
B. Stanovit vhodný vzorek tratí, stanovit dosažitelné optimum jízdních dob na nich a stagnaci reálné jízdní doby nad tímto optimem hodnotit jako neúspěch.
Nebo takhle: Když potřebuju do cíle dojet včas (do práce, na schůzku, kamkoliv se objednám na určený čas…), o kolik dřív musím vyjet když mám po cestě dva nebo tři přestupy které kvůli zpoždění ujedou? Mám počítat s tím že mi to 3x týdně ujede? To není 15 minut zpoždění, to jsou třeba 2 hodiny čekání na další přípoj. To je celkové zpoždění. Jak častá jsou taková zpoždění — a jak často si můžu dovolit přijít o tu hodinu nebo dvě pozdě? O kolik dřív tedy musím jezdit, aby mělo smysl s tím vlakem počítat? U mě to vycházelo na… Číst vice »
Kovaný železničář by Vám poradil, abyste „jel o spoj dřív“. Oni mají čas strávený ve vlaku docela často započítaný do pracovní doby, takže naše problémy jsou pro ně jiný vesmír.
Já se skláním už jen před tím, že jste vůbec zkusil v popisované relaci jezdit vlakem, pro mne (dle zkušenosti) platí přestup = jedu autem.
A když zapnou ETCS na celém koridoru, to bude další „zrychlení“ Do Brna se pojede 3, 33, aby ji zůstalo na prémie… 😂😂😂
Brno – Blansko mi nepřipadá jako modernizace, spíš jen hodně velká rekonstrukce. Nemám dojem že by to jezdilo rychleji, drncá to pořád stejně, ale možná se mýlím. Ale aspoň ty koleje nejsou horší než byly.
Zato nová nádraží a zastávky jsou děs a hrůza. Vvypadají škaredě a některé jsou vyloženě špatně navržené. To musel vymýšlet někdo, kdo jezdí jenom autem, neudělá krok pěšky a vlak zná jenom z fotek. Jsou tam naprosté projektové nesmysly.
No Adamov je rozhodně lepší než býval. Mě by spíš zajímalo jaké jsou na tomto úseku projektové nesmyslily.
To bych musel ukázat v reálu. Třeba Adamov zastávka, je tam cosi tak proti logice, že to musel vymýšlet orangutan. Aspoň schody a střecha měly být úplně jinde, zároveň i místo kde zastavuje vlak. Na pohled symetrické a tím i hezké, ale jen na pohled. Šlo to udělat MNOHEM líp. Pokud jde o Adamov nádraží, tam jsem byl jednou a nezávidím lidem kteří teď musí 2x denně šlapat ty odporné nové schody, když jdou z autobusu na vlak (což je většina lidí). Tešili se na nové nádraží a teď šlapou nahoru dolů a vzpomínají že kdysi nemuseli. Vzhledově to vypadá… Číst vice »
Chápu, že je v Adamově most, vzhledem ke specifičnosti lokality. Ale proč tam není i podchod, který by byl mnohem vhodnější pro příchod na nástupiště… Zase o tolik navíc by to už nestálo.
Takže základný problém je, že sa už nedá chodiť cez koľaje, chápem to správne?
No ono když je to přes most nějakých bratru 7 výškových metrů vzhůru a pak zase dolů, tak to asi zamrzí že… holt vlak není nějakej „obyčejnej kamion“, tomu podjízdná výška 4m nestačí…
Přitom na „myší díru“ by měly stačit nějaké 3m, když by se chtělo, a když ne tak půl metru navíc.
Kdo má spoustu času, může si počkat na výtah, že??
Jsem netušil, že stačí jezdit vlakem… a 5 roků oborného studia se nasype do hlavy samo.
Nestačí. Ale absenci rozumu a praktického myšlení žádným odborným studováním taky nenahradíš.
Ono by hlavně to odborné studium nesmělo probíhat v ovzduší všeprostupujícího železničního sektářství, v němž bazírování na nejstupidnějších detailech předpisů z XIX. století má na míle přednost před potřebami cestujících a zákazníků.
Učit se už od raného mládí zakyslé nevraživosti vůči „světu tam venku“ rozhodně nemůže přinést nic pozitvního.
Teď mají konečně odměny navázané na to, že jízdní řády budou fungovat a najednou začali dělat svoji práci pořádně. Doteď na to kašlali a nezajímalo je jaká byla realita, nezajímalo je že to bylo samé zpoždění a že přípoje ujížděly. Kašlali na to. Ale když jim jde o prachy, tak se najednou snaží, lumpové.
Snaží? O co? O natahování jízdních dob? Tak to gratuluju!
Jde o to, že zpoždění na některých linkách je velice časté. Ty jízdní doby jsou tedy v reálu delší než co je psané v jízdních řádech a nejde jen o tu jízdí dobu, ale když kvůli tomu pravidelně ujíždí navazující doprava, tak se výsledná doba prodlouží třeba o dvě hodiny… ale asi je potřebná nějaká vyšší inteligence aby to člověk pochopil.
Ne, na to úplně stačí lobotomie v Žilině, České Třebové nebo Pardubicích – jedinec s lenpak stane členem takové velké, laskavé rodiny, v níž jenom několika málo zoufalcům záleží na nějakých cestujících; důležitá je služba Železnici, dodržování předpisů (čím pitomějším, tím úžasnějším) a pak – ty pravidelné porady projektových týmů, ta výjezdní zasedání… no, jedním slovem – idyla!
Úplně povznášející 🙂
Prošetřit, pozavirat, zkonfiskovat. To by nesměla být u koryt mafie!
Typická dobrá správa…
To není žádné překvapení.Opačný efekt modernizace běžná
věc v ČR.
Železnice je vůbec v ČR ostuda, ve 21. století cestovat pořád skoro 3 hodiny Brno – Praha… To už to rovnou může jezdit dál přes Havlíčkův Brod
2:33 je skoro 3 hodiny?
tomas to zaokrouhluje nahoru
Zaokrouhleno na celé hodiny to ale dvě hodiny zas na druhou stranu prostě nejsou 🙂
Takže jízdní doba 2:33 a 2:59 je totéž….
Dokonce 2:30 až 3:29 je totéž… 😉
Tak RJ má 2:42, to už se 3 hodin co to jezdí teď prakticky neliší, na super moderní trati, ne?
trasa přes HavlBrod je kilometrově stejná jako přes Pardubice, rozdíl je půl hodiny a těžko můžete srovnávat počet cestujících v uzlu Pardubice hl.n + Česká Třebová s výletní trasou přes Vysočinu , kde EC ani snad nezastavují
Až bude trasa přes Havlbrod kompletně hotová a bude se tu na konci dekády jezdit znovu, tak bych se nedivil, že to pro lidi z Krpole bude rychlejší, než předtím přes Hlavák a Třebovou.
No tak to zase takový Havl.Brod má cestujících víc než Třebová…
Jirka Svoboda chce prémie. Chápu. Je to ale normální sviňárna. tohle je na odvolání toho kašpárka, který ničí železnici už několik let.
Co je za sviňárnu přizpůsobit JD reálnému stavu? To se má stále jezdit zpožděné? To naopak lidí z železnice odežene.
A když holt stav infrastruktury nedosahuje na to, aby se to reálně vyjezdilo rychleji, tak je lepší upravit JŘ, než nasrat lidi pravidelnými zpožděními.
Skutečně předchozí metoda výpočtu JD neodpovídala realitě?
Co takhle více se zaměřit na případy, kdy vlak jede menší než stanovenou rychlostí.
Nevyjezdí se to vzhledem k hustotě provozu, kdy zpoždění jednoho se zákonitě přenáší na druhé a je proto mít větší vaty, než byly před 10 lety, kdy byl ten provoz slabší. A co s nimi chcete dělat? Na Osobce asi moc firu nepojede míň než může, pokud k tomu nemá důvod. A v nákladní dopravě zas té teoreticky stanovené rychlosti nedosáhnu jentak (třeba z důvodu toho, že jsem na normativu hmotnosti, adhezních podmínek, atd…), Nebo jen prostě se mi to nevyplatí, protože za puštění nákladu před osobní je asi trest smrti, a tak skáču na oddíl za osobákem, takže je… Číst vice »
Pokud má nákladní vlak jízdní řád na 40km/h (odjezd 5 minut po osobáku, příjezd do další stanice 5 minut po osobáku) tak jo, pojede na spotřebu a stihne svůj čas příjezdu. Pokud je náklad na limitu (adheze, hmotnost) a nedává svoje časy, je to špatně. Stejně jako když osobák s vozem z kopřiv nedává 160 km/h (to je podle mě na žádost o novou trasu)
Pokud to před rekonstrukcí šlo vyjezdut a dnes je možné v některých úsecích jezdit rychleji, skutečně je hustota provozu taková, že i mezistátní Ex musí běžně čekat/poskakovat za něčím se stejnou nebo větší prioritou?
No to jsou ty „výhody“ smíšeného provozu a „vytěžování“ těch „úhlavních“ tratí až do mrtě.
Víte, já jsem si myslel že ty miliardy se tam investovaly proto aby (když už ne zrychlit) se aspoň aktuální JD dala líp dodržovat… takže tohle nebylo vůbec úmyslem??
ale nuni.
To si dělají legraci? Jako pravda je, že jsou rozkopané Pardubice a začne se s modetnizací uzlu Ceská Třebová, asi se bojí toho, že to bude jako teď, kdy třeba i Pendolino nabrali 10 min. kvůli křižování v rekonstruovaném úseku Brandýs na Orlicí-Ústí nad Orlicí, asi to je strach, co ti takhle natáhne
takova situace by v rekonstruovanych stanicich nemela nastavat, ale sam si asi i odpovedel…
Co takhle to dát na 5 hodin. To je jistota. To se dá zvládnout i na kole.
to te chci frajere videt jak to pres trebovou das za 5 hodin na kole.
Tady někdo nechápe ironii…
A proč by jako na kole jezdil co nejdelší trasou??
Vedení SŽ má nově nastavené odměny, které jsou navázány na plnění jízdního řádu. Pokud je tedy jízdní doba vlaku prodloužena, snižuje se tím riziko zpoždění a naopak se zvyšuje šance na to, že vlaky dojedou do cílové stanice včas.
a stejne tak realna doba jizdy pomuze pri konstrukci jizdnich radu – navazne spoje nebudou vecne zpozdene.
To jo, ale zase odradí některé cestující, když vidí že to jede čím dál tím delší dobu…
Klidně. Beru je za slovo. Pokud budou jezdit spolehlivě a na čas, nemám s tím problém.
Takže deset miliard za to, aby mělo vedení Správy železnic vyšší odměny…
asi po sto padesate by se tu dalo vysvetlit, ze cilem rekonstrukce nebylo zvyseni rychlosti, ale u nekterych pacientu je to trochu marne.
Cílem bylo PROINVESTOVAT finanční prostředky…. Nebo snad ještě něco jiného?
Hlavně, že kamarádi že Žiliny, Třebové a Pardubic Vám rozumějí. Vždyť železnice je tu přece kvůli nim a šotoušům, co s nějakými cestujícími…
Hlavně nechápu jak to že po „modernizaci“ je doba Praha-Brno stále skoro 2x delší než autem!
Víme že to jde, že? Topolánek utekl z tv debaty a vykašlal se na lidi aby mohl za 1 hodin být v Brně a sledovat tenis.
Takže proč nemáme železnici, jež by měla ze své podstaty jezdit rychleji než auta, která by jezdila mezi našimi největšími městy alespoň trochu srovnatelně s automobily?
Jak to že už dávno nemáme vlak Praha-Brno s jízdní dobou 1 hodina?
Zkusím vysvětlir: protože politikou státu od r.1989 je vysoká preference silniční dopravy před železniční. Ono to bylo i předtím, ale zdaleka ne tolik.
Před 89 tu skoro neexistovaly kamiony a i proutěné košíky z vesnice se vozily vlakem, ale preferovali silniční dopravu. 😀
Zrušení několika tramvají, třeba před Hlavákem nebo na Budějovické ustoupily autům. Vybudovány úseky dálnic a rychlostek, žádná vrt. Polonástupiště v Úvalech (aby panťák do Prahy mohl lépe zastavit a zabrat koleje)
Ano, preferovali. Sám jsem toho byl svědkem-přeprava písku z pískovny do betonárky, kdy vlak s jednou lokomotivou uvezl 700 tun písku a jel cca hodinu) a nákladní auto s 15 tunami po klikaté , úzké a kopcovité silnici. Vlak dovezl písek až do betonárky, auto jelo přes 100 000 město. Čímpak se asi vozil písek v r. 1988? No přece těmi auty.
Nahodilé případy „kvalitně“ plánováného hospodářství, celkově se tady živilo mraky lokálek, které v Rakousku a Německu už v 60-70. letech pozavírali a na každé vlečce všude hnila nějaká dieslová lokomotiva v intenzitě, jak to ve zbytku světa nebylo normální.
Na silnici se kašle stejně jako na železnici, takže tím to nebude 😉 Nakonec, v jakém stavu je D1 i po celkové „opravě“, vidíme. Nebo nedokončená dálnice na Vídeň…
Tak jasně, když je vidno že investice mají opačný účinek, tak je evidentní je včas zastavit, než to pojede TŘI hodiny…
No, to je jednoduché .. protože nám komunisti dálnici postavili.
ale železnice námnechali v zoufalém stavu.
Není to tak těžké pochopit.
Ti komunisti přestali vládnout v roce 2000, nebo teprve 2008?
Ani v jednom. Přestali nám vládnout v roce 1989. Dovzdělejte se.
Ale jak to souvisí s tím, co píšu?
Mj. protože vlakem je to o třetinu dál. A taky protože vlak nejméně staví, což, odhaduji zcela amatetsky a velmi hrubě, může být klidně ctvrthodina. Deset minut určitě.
Kromě toho mi netvrdte že jste od nádraží k nádraží za hodinu a čtvrt. To byste musel po dálnici jet ke 160, ne-li víc. Klaplo by vám to, kdybyste jel ke 140 úplně celou cestu.
tolik povyku … a pritom takova blbost 🙂
Blbost za několik miliard…
Tak třeba Varšava – Vídeň se jezdí poslední léta za stejnou dobu, co v roce 95, kdy nebylo nic opraveno, takže žádný paradox.
no a mohl byste si dat tu praci, abyste udelal rozpad toho, co zpomaleni zpusobuje, ze?
Jestli nekdo ceka, ze se stav zeleznice nekdy zmeni tak se plete. Porad se tady bude kopat, predelavat predelane a porad vse ochc.vat.
predelavat predelane? tim myslite co?
Stále na trase zůstávají rozkopané Pardubice, tam je ta vata 10 minut potřeba, jednokolejný vjezd a odjezd s pomalou 50 km/h je prostě uzké hrdlo a ten zvýšený počet vlaků potřebuje čas na to je protlačit. Až bude ten průjezd na 160, potom se možná i zkrátí jízdní doba.
Tak v Pardubicích stejně všechno staví, tak co tam zkrátí jízdní dobu? Zkrácení jízdní doby má přijít po modernizaci Blanska, o jednu minutu, pak několik dalších kvůli Ústí.
Jízdní dobu zkrátí to, až odpadnou současná rychlostní omezení kvůli průjezdu stavbou 😉 Zda tato omezení budou přítomná ještě v roce 2024, to si mohla redakce před vydáním článku zjistit.
tak máš Recht ,že ten příjezd do Pardubice hl.n.je pomalejší už někde od zastávky Pardubice – Svítkov ..
Ale teda fakt netuším, který vlak by tu měl projet rychlosti 160 km/h 😂
když je to jediná smysluplná zastávka mezi Prahou a Moravou, která generuje velký počet cestujících a lidí, co přestupujou.
Generuje, ale na krátké vzdálenosti do Prahy. Leda by zase zavedli Opavany nebo Roháče, co Pardubice projedou. Jestli by si jim ale těch pět minut kvůli tomu vyplatilo, když i vlaky do Varšavy staví u každé vrby.
spousta lidí jede i opačným směrem, hlavně pátky, neděle a pondělí … jak Pardubice tak Hradec mají spousty studentů
Titulek je hodně klikací a určitě vám přinese spoustu čtenářů, ale jinak rozhodnutí SŽ je v tomto případě logické a mělo nastat už dávno. A stejně tak na jiných tratích. Není možné aby dálkové vlaky měly minutové pobyty ve stanicích. Ta KPI byla nastavena tak aby se tím SŽ konečně začala zabývat a když tak SŽ učiní, tak na všech sociálních sítích slízne shitstorm za to, že zpomaluje spoje. Kdyby se na to vykašlali a nechali to tak jak to bylo, tedy rychlé jízdní doby a pravidelná zpoždění, tento článek by nevznikl a všichni by byli spokojení a spokojeně nadávali… Číst vice »
Víceméně s vámi souhlasím, ale je na SŽ, aby to uměla „prodat“.
Dost velká organizace na to, aby měla někoho na PR, kdo na první pohled zhoršení vysvětlí tak, aby z toho SŽ vyšla dobře. A to proaktivně – tedy nečekali, až si toho někdo všimne, ale přišli s tím první.
Tomu se rika znouzectnost. SZ proste utratila 10 miliard za vylepseni trati na uroven roku ~2010. To vsechno za neustalyho placani o VRT a tunelu udolim Orlice.
Kdyz se nastavujou KPI na dodrzeni urcityho standardu, tak se nepredpoklada, ze se onoho dodrzeni dosahne snizenim toho standardu. To by dokazala i cvicena opice.
To je tak když KPI nastavuji lidí, kteří tomu nerozumí. Další způsoby jak toto splnit je omezit údržbu nebo na trať pustit méně vlaků. Tento způsob mně připadá nejlepší, vlastně jediný problém je v tom , že dříve byly v JŘ nereálné jízdní doby, které se nikdy nestíhaly.
Trochu problém je, ze ta “uroven 2010” byla od počátku neudržitelná. Proste šlo o velmi krátké období, kdy už bylo skoro vše udělané (nějak),a zároveň ani ty první úseky ještě nezačala cyklickou obnovu. Ale i tak se hlavně méně jezdilo, takže kapacitní vlivydo reálných JD byly omezeny i tím.
A hlavně by se hodně ušetřilo!
Ono to asi bude mít souvislost s tímto:
https://zdopravy.cz/zacalo-platit-narizeni-zarucujici-lepsi-prava-cestujicich-po-zeleznici-v-cele-eu-164163/
Pokud budou mít větší vatu, tak spíš dojedou včas nebo aspoň v limitu do 60 minut a nikdo nebude mít nárok na kompenzaci.
Takhle je to podle mě v pořádku. Čas před výlukou byl vyloženě marketingový, aby mohly ČD mít reklamu, že nejrychlejší railjet jezdí Praha-Brno pod dvě a půl hodiny (2:29). Dodržet se to dalo stěží, takže jsme stejně pořád na svých. Naopak z Kolína do Prahy vlak často nejen dohnal menší zpoždění, ale někdy dojel i s předstihem.
V zásadě mi nevadí, že JŘ dostane trochu vaty. Je to ze strany SŽ průhledné a trochu trapné, že nedokážou svoje KPI splnit jinak, než touhle potěmkinádou. Ale jako cestující jsem radši, když pojedu pomaleji, ale bude na to větší spoleh. (Tady by taky pomohlo, kdyby se přestupy při plánování JŘ neplánovaly tak těsné. Přestup na kterým mám 3 minuty je zdroj nervozity i ve chvíli, kdy vlak jede přesně na čas. Zvlášť tam, kde další vlak jede až za hodinu nebo dokonce víc.) Taky je ale důležité, KAM se ta vata umístí. Pokud je částečně umístěna příliš brzo po… Číst vice »
Přestup na který mám 10 minut je nereálný už při plánování cesty. Při důležité cestě si nechávám hodinu.
A psal jsem to už dřív. Kdyby každý vlak ve stanici čekal 10 minut, dojelo by se načas (vždy by se jen stáhlo zpoždění) a ještě by si každý mohl úspěšně přestoupit.
10 minut je už moc. Ve stanicích typu Přelouč může být klidně minuta, ve větších, kde jezdí i přípoj(e) tak bych nechal 2-3 minuty a v uzlech typu Pardubice nebo Olomouc klidně 4 nebo 5 minut. U osobáků je to ale vyloženě loterie, třeba u S7 – loni jezdil X:15 a X:45 z hlaváku směr Libeň a skoro nikdy neodjížděl dřív, než 18 resp. 48. Od letoška má odjezd X:18 a X:48 a obvykle jezdí 21 resp. 51. Až si někdy říkám že to ti dispečeři dělají schválně 😀
v Přelouči staví jen pomalé vlaky, tady je řeč u EC a Regiojetech, co se konečně vrátí na hlavní trať z toho výletování přes Vysočinu
Uvidíme, jestli tam nakonec dálkové vlaky na konci dekády nebudou stavět taky, až se tam bude roky jezdit jednokolejně Kolín-Choceň.
A co přestup, na který máte 10 minut a vlaky jezdí po 2 hodinách? To se těžko nechává hodina. Konkrétně – Púchov, přestup mezi Valašskými expresy a šestistovkovými rychlíky býval spolehlivý až do r. 2020. Pak „vtipně“ zrušili dvojkolejku okolo Nosické přehrady a otevřeli dvojkolejný tunel Diel pouze jednokolejně (přesunout odb. Milochov z „břehu“ na „most“ bylo asi moc práce), to pak už byla ruleta. A pokračovala i loni (rozkopáním u Svitu, Varína, Žiliny…). Letos to pos*ali úplně, šoupnutím šestistovek o hodinu. Sice je na přestup hodina a kus (což vás při třetí cestě už přestane bavit), ale roztrhaly se… Číst vice »
Jezdil jsem z Prahy do Hranic. A tam prestupoval. Postupne se cas zhorsoval tak, ze uz par let pokracuju autem. Osobak jede kazde dve hodiny a sance na prestup je dost mala. A koukat na prave odjizdejici vlak pekne nas… stve.
To je ovšem silný argument proti podnikání cesty s přestupy pomocí železnice…
jaka je tohle potěmkiada? 🙂
tohle je uz prispevek level novinky 🙂
Taky by neuškodila lepší publikace informací.
Dejme tomu, že dvě ramena mají nějaký takt a zrovna to vyjde tak, že příjezd je těsně před odjezdem druhého. (Nicméně grafista se o to nesnažil) místenka by měla jít prodat až do následujícího vlaku, vyhledávač spojení by měl ukázat „přestup není zaručen“, v tišněném JŘ má být u stanice minimální přestupní čas (mezi příjezdem a odjezdem aspoň 5 minut).
Tak především by vyhledávač měl pracovat se statistikami a predikcemi zpoždění a nenabízet nereálná. Průvodce Mujvlak je schopný mě bezelstně vyzývat k přestupu na vlak, který už před půlhodinou odjel. Místo aby mi navrhl náhradní řešení a možnosti kompenzací za zmařené spojení.
Proč potěmkináda?
Naopak aspoň nebudou dělat JŘ s JD, které jdou jen těžko vyjezdit, resp. jsou reálné jen pokud vůbec nic nebude mít zpoždění.
Z pohledu obyvatele okresu Prahy východ mě mrzí redukce vlaků zastavujících v Kolíně. Bylo fajn mít možnost nastoupit zde do RJ nebo RailJ. Nyní pouze R Svitava nebo nejistý přestup v Pardubicích.
EC zastavují (nestaví v České Třebové, kde naopak staví Railjety). Takhle to bylo i před výlukou…
Máte pravdu. Metropolitany by jsou však dlouhodobě velmi zpožděné z Brna směr Praha.
To je pravda…
Proč to vlastně nemají naopak? Dlouhé těžké vlaky s línými 380 staví v pomale projíždějící Třebové, Railejt s rychlím zrychlením v Kolíne. Je to proto, že Railjet nepobere Kolín?
Líné 380? Vždyť mají stejný výkon jako Taurusy. Ano, občas mají třeba o dva vozy navíc, ale zas tak propastný rozdíl to není.
Líné, protože na nich konstantně nefungují všechny trakční motory a tak je ta hodnota jen na papíře, údajně to někdy pošlou na trať i jen se dvěma nebo se se třema funkčníma. Jednou jsem to viděl se rozjíždět svižně asi jako bobinu, vezouce si půl hodinu zpoždění. EC 282/582, tedy s Vectronem, má vozy o váze kolem 500 tun, jendotka Railjet jich má ale jen 330.
Kolín je díra, naprosto stačí Pardubice hl.n, i tu Českou Třebovou bych omezil, lidi neustále courají sem a tam.. Pomalejších vlaků jezdí dost
Tohle prostě nedává vůbec, ale vůbec žádný smysl.
Ta modernizace sama měla zajistit mnohem větší časovou rezervu, třeba 10 minut. V opačném případě bych to nenazýval modernizací, ale jen generální opravou.
Spíš si řekněme, že se jednalo o generální opravu trati a vybraných stanic s odstraněním z pohledu bezpečnosti problémových míst (nástupiště), vložení odboček pro řešení budoucí údržby, výměnu TZZ a SZZ. Očekávám zvýšení spolehlivosti a rezervy pro následnou nutnou údržbu a opravy jiných stanic a tratě koridoru.
A došlo v rámci těch rekonstrukcí alespoň někde ke zvýšení traťové rychlosti? To bych považoval za podstatné.
Ale jinak vtipný. Nevychází ti zpoždění na odměny, tak protáhneš jízdní doby a profit… Jak české.
Proč české? Jinde se to neděje?
Úplně uzavřít provoz je opravdu české. Na silnicích je to taky normální. V Británii, která má k dokonalosti daleko, to není přijatelné. Takže souhlasím s @Observer. Ministerstvo mělo požadovat, aby cestující za dva roky rušení viděli skutečné zlepšení. Zlepšení o 10 minut Praha-Brno by stačilo – a bylo by jistě proveditelné, pokud by se v plánu projektu uplatnily dostatečné odborné dovednosti
nerad vam kazim radost, ale rezervy v jizdnich dobach de pouzivaji vsude. a to nejen na zeleznici, ale v jakekoli doprave.
jako pozorovatel nejste prilis bystry. podivejte se na delku letu z prahy do bruselu v roce 2005 a dnes. uvidite jeste zajimavejsi veci.
Lepší trochu vaty než pravidelná zpoždění
Za mě moc ne, raději vlak s 10-15 minutami zpozdění, ale když to jede, tak jsem doma dřív, než vlak co čeká 5 minut na pravidelný odjezd, protože to „stihl dřív“, vlak mám na práci rád, ale né natolik, abych v něm zbytečně trávil 10 minut navíc, jen aby měl vatu Karel a Franta z SŽ, protože „jezdí načas“
super, a vsem po trase ujedou pripoje s cekaci dobou 10 minut…
Navrhuji nové dálnice osazovat značkami 100.
A když už, tak dát za pravdu i lepičům asfaltovým- 30 ve městech.
Má to všechna možná pozitiva.
: – )
Lepičům se nepodvolovat. Pak zjistí, že ideélní rychlost vlaku je 80 km/h, neboť se zvyšující se rychlostí roste odpor a spotřeba kvadraticky a SŽ se toho ráda chytí…
Já bych tipoval, že ideální je jet po „teojúhelníku.“ Rozjet se na plnou rychlost, dát výběh a nechat vlak doploužit do další stanice. Když se to kvůli traťové rychlosti musí oseknout na lichoběžník(chvíli držet vmax), je výhodnější zvýšit traťovou rychlost.
skvělá metoda – eco rallye – jezdím takhle i autem, nechápou, proč do kopečka svištím a s kopce kloužu s vyhozeným kvaltem
Možná by bylo zajímavé porovnat jízdní časy Praha -Brno za rakouska-Uherska a nyní.
Takhle starý JŘ jsem nenašel ale v roce 1982 jezdil R679 za 4:14, což je dneska oproti tomu zlaté 🙂
Proč to tehdejší rychlíky jezdily o 40 minut pomaleji, než ty dnešní přes Havlbrod? To to zrychlení Kolín-Praha přece nemohlo udělat, je to váhou vlaků a počtem cestujících v zastávkách?
Nebylo by to zajimave 🙂 zadna senzace by to nebyla, doprava je dnes podstatně rychlejsi.
Jak na které trati… 😉
https://www.stream.cz/stastne-pondeli/stastne-pondeli-z-prahy-do-brna-za-hodinu-rychlovlaky-konecne-v-cesku-64353061
mozna byste pri pokusu o ostrovtipny prispevek mohl sam ty casy najit – muzu vam prozradit, ze by to nijak vtipne nebylo.
Nechápu, že diletant a ničitel a škůdce české železnice, p. Jiří Svoboda, stále setrvává ve své funkci GŘ SŽ. Tohle je naprosto neuvěřitelné, odmítám platit ze svých daní prodlužování jízdních dob na železnici. Tohle je na okamžité odvolání celého vedení SŽ.
Level novinky prekonan 🙂
to je malo. co nejaky lidovy soud?
Čas jízdy dálkových vlaků přes Vysočinu se chýlí ke konci. Při mimořádnostech na koridoru mezi Kolínem a Brnem se tato kapacitní trasa bude hodit… Jedna z jízd Metropolitanu zastávkou Hamry nad Sázavou:
https://youtu.be/UrDu7hWSiCw
Trend zklidňování dopravy v rámci bezpečnosti je jasný, začalo to už před časem v silniční dopravě, konečně to dorazilo i na koleje.
Koneckonců jde jen o přebarvení červených puntíků v grappu na oranžové, každý den jsou na koridoru stále nějaké.
Spolehlivost železnice je mýtus, zvlášť v ČR.
Spolehlivost všeho je mýtus. I nejdražší způsob dopravy-letadlem-je závislý na spoustě okolností, na počasí obzvlášť.
Neřekl bych, že naše železnice je na tom se s pravidelností nějak špatně. Mám zkušenosti z Německem, Itálii a Rakouskem a hlavně DB dálkovka je na tom dost špatně.Takove ICE to snad nikdy nejede včas.
Navíc u nás je bonus, že většinou jde při zpoždění domluvit čekání přípoje.To jinde není.Proste si porad
Čekání přípoje je dobré, bohužel u nás zpoždění nabývají obřích rozměrů, při výlukách pravidelně, a 20-30 minut žádný přípoj nečeká.
Tak to pak jo ale při většinovém dvouhodinovém taktu to je snesitelné.No a poslední spoj čeká prostě do příjezdu přípoje,i když má 30minut.To pak zpravidla průvodčí chodí po vlaku kdo kam jede a kde je potřeba počkat
Akorát, že to chození po vlaku není úplně pravidlem, tudíž obyčejný cestující nemá šanci, protože mezi lidmi se jednoduše neví, že při zpoždění máš něco hlásit průvodčímu (navíc asi není Tvoje povinnost vědět, že Tvůj vlak je zpožděný).
V Německu je taky docela běžné, že na odjezdové tabuli ve velkých městech člověk vidí svítit vždycky aspoň jeden dálkový vlak odřeknutý bez náhrady. To u nás naštěstí tak často není, byť v tom Německu jde často o frekventovanější relace, kde časem jede něco jiného. Ale taky mi loni v Mannheimu ujel o minutu IC na Koblenz (protože ICE nabralo asi 15 minut zpoždění jízdou odklonem) a další spojení bylo za 2 hodiny.
Jó, kde jsou ty časy, kdy jsme při jízdě vlakem, sbírali houby a někdy jsme i couvli. 🤣
to bylo nekde u senotina, ne?
Dal bych tomu pul roku do JŘ v prosinci 2023. Pak muzeme hodnotit
Ano, teď je nutné JŘ napasovat mezi ostatní vlaky.
„Půjdeme zkratkou. Je to sice delší, ale zato horší cesta.“ Tomu jsme se před třiceti, čtyřiceti smáli.
není to první paradox, ale nečekal jsem, že ho okopírují na koridor 😀 Prvně byl k vidění na trati česká lípa – litoměřice, kde před modernizací jezdili regíny/šukafony a jízdní dobyb ylo kratší, po rekonstrukci tratí a nasazení nových německých vlaků, jsou jízdní doby mnohem delší. Ale že se takový paradox dostane až na hlavní koridor by mě nenapadlo, s čím přijde SŽ příště? Už bych se nedivil, kdyby vrt bylo pomalejší než bicykl 😀
Trasa Plzen – Chomutov by mohla vypravet. Po 30 letech „nonstop oprav“ je jizdni doba delsi nez pred nimi. Kdyz si clovek vezme ze jsou modernejsi zivejsi soupravy, zmizelo objeti soupravy pri uvrati, nechapu. Ted koukam zas vyluka … .
A to srovnáváte ty dva rychlíky, co jezdily jen v pátek a neděli kvůli studentům, s taktovou linkou R25 co jezdí každé 2 hodiny a s více zastávkami řeší i regionální cesty? To že je to nonstop ve výluce je ale fakt.
Modernější soupravy? A kde? Myslíte ty muzejní vlaky z Reichu?
Protože ten vlak čeká v Úštěku v obou směrech 20 minut. Jezdí fakticky mnohem rychleji, jen to nejspíš dopasují až do nového Grafikou.
Pomalá mašinka ucpe „rychlý “ koridor ! A když k tomu dají vagonek na 120 km/hod je to v pytli. To nemluvím o bouřce ……
No jo, jenže když třeba expres nedokáže dodržet jízdní doby, tak by měl ztratit přednost, čili měl by být v případě dojetí jiným vlakem jedoucím včas předjet. Zkrátka vyhozen ze slotu.
Axel?
ne, autista medved.
I ty staré vlaky byly počítány na to, aby s vozem nebo mašinou na 140 dokázaly na krev zajet v čas.
ano, a pasazerske vagonky musi stat. vitame po case rain mana…
SZ je takovy konglomerat absurdit ze to snad uz nema smysl komentovat. Co akce to perla. Nastesti jsem mel moznost uz vlak pro dalkove cesty opustit a uzivam si rychle narustajici D35 a D11.
Si užívejte, já si to užívám kvůli rodině taky, ale že by se dalo přes den jezdit těch 130 a na I/35 90, to se teda nedá. Protože kamiony a kolony předjíždí občas nějaký dement. Tím kolonu zpomalí a mnohdy ohrožuje nevhodným zařazováním. Takže jedu tak 110 v průměru po dálnici a po petatřicitce tak 70. Jo přes noc, to je jiná. To se tatudy do Holomóca jede pěkně. Jen ty kruháče v polích to kazí.
Jak je libo, já si raději místo 2,5 hodiny řízení schrupnu, či si něco počtu atd. Hlavně, když mě za to řízení nikdo nezaplatí.
Si užívejte, aspoň se bude dát v těch vlacích sednout, teď většinou musím stát a nebo se mačkat.
Neužívám si , respektive „užívám“ si ,ale ironicky , D11 .. Štěrboholská spojka, úsek k IKEA a pak D11 souvislá kolona vláček (hi-hi) aut v levém pruhu, kde je riziko bumbác astojí to až na Spořilov a do Říčan.
Takže bonusy pro zaměstnance jsou důležitější než čas cestujících který přitom rozhoduje o tom jestli pojedu vlakem, autem, autobusem?
Rychlé jízdní doby byly prostě vylhané, teď je větší šance dojet včas.
Asi tak. Do autobusu mě dostane spíš pravidelné zpoždění, než o 5-10 minut delší jízdní doba.
Zpoždění mívá ovšem ten autobus také. Zvláště, když si příliš mnoho lidí usmyslí, že je to nejlepší autem. 🙂
Mírně zpožděný Railjet z Brna 16:45, v Praze 19:11. Pravidelná zkušenost, žádný náhodný zázrak.
Nebo pobyty ve stanicích. Když v Pardubicích vystupuje a nastupuje víc než 20 lidí z každého vagonu tak se to za jednu minutu prostě nedá stihnout.
To stejné pobyt Metropolitanu nebo Railjetu dvě minuty v Brně hl.n. Stojí tam většinou 3, v pátek klidně i pět.
Ano ty pobyty jsou někdy fakt na hlavu
Ono taky záleží na situaci, u některých spojů to prostě tak vyjde, že je hodně lidí, a je nával všude, ale pak jsou takové, kde se všichni cpou do jedněch dveří, a ty druhou jsou přitom volné, to taky zdrží.
Nebo pobíháči po perone, protože se přeci nedá projít do dalšího vozu vnitřkem.
Možná bychom mohli už konečně objevit sektory a navigovat cestující na správnou část nástupiště (jinak než pomocí papíru na tabuli).
Ty slavné sektory, a pak bude haló, že fira zastavil o sektor jinak, nebo se do stanice ploužit 30, aby náhodou nedošlo k přejetí sektoru. Sektory jsou jen další hovadina, jako rušení čísel nástupišť.
To mi jako chcete třeba i jen žertem naznačit že zastavování vlaků probíhá (bez speciálnívh „opatření“) S PŘESNOSTÍ +- 50 METRŮ?
K tomu by docházelo, kdyby Spržel nehlásila, jak jsou mistenky (vůz 1 v sektoru B, vůz 5 v sektoru F) nebo kdyby dopravce neuměl dodržet řazení či otočení soupravy.
Jenže Spržel tohle má vzdycky v papírovém jízdním řádě, žádné losování minutu před příjezdem, kam by se postavilo, se nekoná.
A jsou časy odjezdu pro cestující totéž, co časy v sešiťáku?
Nejsem sice zaměstnanec Správy Železnic, ale dle hesla bližší košile než kabát, bych se taky v prvé řadě koukal na svou výplatu, a co mohu udělat, abych nepřišel o odměny.
Ale jak tu někteří už napsali, raději včas s JD o 10 minut delší, než pak honit minuty a doufat, že stihnu připoj.
souhlas.
a 4 minuty na case, ktery je stejne o 25% delsi nez jizda autem, te jako vytrhnou?
3 minuty vaty mezi Prahou a Brnem je zatraceně málo.
Rychlíky mají dnes mezi Prahou a Kolínem cca 4 minuty a prakticky vždy je to potřeba, protože se tam musí vejít s couráky.
Jen vyjímečně se stane, že přijedeme s náskokem, zato mírně opožděné odjezdy a plus mínus včas příjezdy jsou časté. A je to tak dle mého správně.
Samozřejmě to platí hlavně pro dopravní špičku, ale když takt, tak mají vlaky v sedle trochu volnost.
Přesně tak, na tuto vzdálenost je podle mě optimální vata 12 minut proti jízdě dle rychlostníků. 3 minuty je masakr.
Záleží na době cesty, ráno se dá z Pardubic do Prahy najet 10 minut oproti plánovanému času, odpoledne tak pět minut na tomto úseku ztratíte oproti plánovanému času.
No, a protože ráno samozřejmě nic nepřekračujete, tak tam evidentně (oproti jizdě „teoreticky“ podle rychlostníků) už teď je nejmíň 10 minut vata…
Ona ne že se zavedla, ale ona už byla a teď se přidala.
Nevím, jak to počítají. Můj rekord na trase je 2:18, tedy cca 15 minut rezerva.
Přesně to jsem chtěl taky napsat. Za doby studií jsem si to někdy stopovat. Obzvlášť večerní nedělní mírně zpozděné z Brna do Prahy. Brno-ČT 57min, ČT-Pce 30min, Pce-Praha 48min + kratičké zastávky a jsme na čase 2:18-2:20… Těch 2:20 jsem zažil nekolikrát a fakt mockrát se mi podařilo dojet do Prahy s více než 10min předstihem oproti JŘ když z Pardubic odjížděl včas. A to byly ještě Bechovice-Úvaly před rekonstrukcí.
Tenkrát jsem to jel Pendolinem snad za 2 hodiny 15 minut, náskok 20 minut..
To je tak kdyz prava ruka nevi co dela leva. V devadesatkach se rozhodlo, ze se trate nebudou rovnat a cas se nazene pomoci pendolin. Tech se nakonec koupilo 7 upocenych kusu, jedno je jiz v trapu, trate osazujeme NS rychlostniky, jejich rychlosti piseme do PR zprav a naklapeci soupravu napriklad na HB trat nikdy nikdo neobejdna, prestoze by sve schopnosti vyuzila prakticky na 80% delky.
To jsem si taky říkal proč ten zbytek nedají na dosloužení na HB. Tam by to ten efekt mělo.
Stále je to marketingový tahák minimálně pro cestující co jezdí jen občas. Aneb je rám jede pendolino tím musíme jet. To u railjetu moc neplatí.
Využilo by se klopení, ale zase by se hrubě nevyužívala Vmax… Taky ta kapacita nedělitelné jednotky nemusí všude pasovat.
Když ještě jezdilo pendolino ráno na Slovenské strele tak mělo jízdní dobu podle JŘ 2:23, zatímco ostatní EC 2:35-2:40, takže určitě nebyl náskok 20min při jízdě za 2:15 😉
Já jel ČB – Praha ještě před rekonstrukcí (Doubí u Tábora a Heřmaničky) hodinu a 40 minut. Teď nedávno jsme to dali za hodinu a půl. Ale všímám si, že to jde jenom, když nejede moc cestujících.
To asi předpokládá krátký, prázdný vlak a minimální výměnu cestujících ve stanici.
minimální výměnu cestujících ve stanici ano, ale krátký prázdný vlak ani moc ne, resp. ony nejezdí moc extra dlouhé vlaky. Railjet 7 vozů a s těmi úplně v klidu tažené i sunuté taurusem
I ve Švýcarsku jsou rezervy v jízdních řádech a to je jeden z důvodů proč tam vlaky jezdí včas. Navíc, když vedení SŽ má na to navázanou pohyblivou složku mzdy, tak se není čemu divit. Raději pojedu déle, ale včas, než nesmyslně honit každou minutu na silně vytížené trati, kde sebemenší zpoždění jednoho vlaku zpozdí několik dalších vlaků.
No hlavně Švýcaři nemají tak zoufale nedostatečnou kapacitu tratí. U nás jediné co nás drží nad vodou je existence autobloku, který umožňuje lokální přečerpání kapacity trati. Pokud bychom měli jen automatická hradla (jako na západě), tak třeba předjíždění osobáku rychlíkem by bylo tak nepraktické, že by bylo reálně nemožné.
Mohu poprosit o příklad nějaké modernizace ve Švýcarsku, kde se následně prodloužily jízdní doby?
U nás bych ty modernizace nenazval modernizacemi, ale jednalo se spíše o uvedení do stavu v jakém by ty tratě měly být. Na žádné ze staveb co proběhly v posledních letech se totiž nijak zásadně nezvýšila rychlost a tudíž se ani nemůže zkrátit jízdní doba. Uvědomme si kolik přibylo Os vlaků okolo Prahy a Brna, ale nepřibyly koleje navíc, takže JŘ je méně stabilní. Jak často R poskakuje za Os.
Moc často ne, ale stává se to 😉
Vrátím se ke Švýcarsku, když jste s ním začal: víte o nějaké trati, kde proběhla rekonstrukce a dva roky musely vlaky odklonem delší trasou a poté se vrátily vlaky do původní trasy s delší jízdní dobou? Klidně si u toho můžete uvědomit, jak narostla doprava ve Švýcarsku. Nebo vám přijde v pohodě dva roky honit cestující delší trasou a pak jim nabídnout pomalejší jízdní doby?
V tom Švýcarsku ale neměli už před rekonstrukcí problém s dodržováním JŘ, nebo ano?
díky za odpovědi, pane Rejpale. Vždy vše víte, tady jste se nějak odmlčel:-)
V úseku Zug – Arth-Goldau byla 1,5roční (6/2019 – 12/2020) nepřetržitá výluka (dálkové vlaky odkloněny s úvratí přes Rotkreuz); nyní dálkové vlaky projedou tímto úsekem za 15 – 16 minut, předtím to bylo snad u všech vlaků 15 minut.
Já to vnímám tak, že ty JD se neprodloužily následkem té modernizace (což byla spíš oprava než nějaké vylepšení), ale zrovna se to sešlo tak, že SŽ se rozhodla dát do jízdního řádu víc vaty. Protože parametry trati budou stejné jako před opravou.
A ony se prodloužily jízdní doby v úsecích Maloměřice -Blansko a Ústí n/O. – Brandýs? Vždyť je ten titulek naprosto zavádějící. V době před přerušením provozu nebyla rekonstrukce Pardubic natolik rozjetá a pak je tu plánovaná Třebová.
Text je o jízdním řádu platném od 1.7. 2023 do prosince 2023. Česká Třebová letos rozhodně nezačne. Pardubice se chýlí ke konci.
Nemáte bližší info, kdy dokončí tu lávku a 4.nástupiště v Pardubice hl.n ?
Lávka se staví směrem od Dukly a teprve teď je čeká část před 3.,2.1. a nulté nástupiště.. to zas budou další zdržení akorát
Stejně tak třeba dojde od grafikonu na 171 k prodloužení jízdních dob mezi Prahou a Berounem i přes dokončenou rekonstrukci Smíchov – Radotín. Důvodem je rozpadlý most na Výtoni a počínající rekonstrukce v úseku Beroun – Karlštejn. Takový je život.
Ano, ale tady v této relaci žádná velká výluka nebude.
Něco tam ale vždy bude. Pardubice ještě hotové nebudou a teď nevím kdy má začít reko uzlu Česká Třebová.
Když budou peníze, tak začne příští rok.
A je toho víc, třeba u Svitav se staví dálnice a na koridoru se jezdí po provozní Přelozce a krokem.
Ale tato trať (171) je tak vytížená, skoro přetížená, že časová vata vlaků dálkové dopravy napomůže trochu stabilizovat přesnost a plnění té regionální. Mezi Prahou a Berounem tak dojde k tomu, že do úseku od Plzně může i trochu zpožděný vlak od Plzně zkrátit do své trasy, popř. dojet do Prahy až za osobním vlakem, u kterého je narušení jízdního řádu daleko citlivější. A z Prahy to samé, jen v obráceném gardu. Dojde k šanci, že by zpožděný osobní vlak mohl dojet až do Berouna a ne být předjet v Karlštejně rychlíkem a tím pádem stihnout v Berouně obrat zpět,… Číst vice »
Skvely, takze v R a expresech z Plzne budeme kazdy den pred Prahou skakat nebo spis stat za osobakama a nazpatek zas pred Berounem. Jiz nyni Zapadni expresy prijizdi do Plzne treba s 5 min naskokem a nyni se jim jeste prida dalsi vata 8 min. Ze by most Vyton a dalsi rekonstrukce zdrzely vlaky oproti stavajicimu stavu o cca 10 min? To neposoudim.
Ty osobní vlaky ta této trase vozí mnohonásobně víc cestujících než dálkové spoje.
Opravdu? Máte čísla? Já jen, že Západní expresy jsou plný a v Berounce R16 se někdy mezi Berounem a Prahou i stojí. A tyto „dálkové“ spoje jezdí většinu dne 2x do hodiny.
Doslova, dojeďte na místo v daný čas, budu tam a můžeme počítat. V těch panťácích je lidí násobně víc
Takže vám nevadí včastnost, ale to, že si můžete kopnout do něčeho, jakože garantovaného, to je v pořádku? Osud plnění GVD je vám evidentně buřt, dělal jste někdy na té trati? Nezastávám se SŽ, jen říkám, že zrovna tady nemají moc možností cokoliv zlepšit, než se (možná) postaví tunel (a navíc vítoňský most). . .
To sice nebude, ale vetsina vlaku pojede Jen na Smichov😐
Ale i bez výluk by byl jízdní řád s dosavadními časy doslova na krev.
Schrodingerova kočka právě chcípla. Nyní tu máme jízdní řád SŽ. Cesta je nyní rychlejší a pomalejší zároveň.
Typicky naše… 🤦♂️
No jistě, pojedete déle ale na čas, což ve výsledku bude rychlejší než jet kratší dobu, ale se zpožděním.
Ale hlavně, že budou ty odměny. Manažer vždy najde cestu jak splnit zadání.
Manažerem musí být člověk, kterému to pálí.
Neznám konkrétní aspekty u této linky.
Nicméně jedna věc je jízdní řád „na papíře“, jinou věcí je realita.
Např. linka Pardubice – Liberec má značně rozvolněné jízdní doby, takže případné zpoždění se dá dobře zkracovat.
Linka R11 má od 12/2019 tak napnutý koncept, že zpoždění se téměř nezkracuje, resp. vlivem překládaných křižování se v části případů spíše zvyšuje.
Mimo rámec diskutovaného: u expresní linky přes Brno do Prahy je kamenem úrazu i časté zpoždění spojů od Bratislavy. K čemu seberychlejší spoj, když má často zpoždění 30 minut či i více…
Ano, s tím zpožděním v úseku Břeclav Brno souhlasím. A proto by se mi jako uživateli linky S3 v úseku Brno Tišnov líbilo (zcela sobecky), kdyby linka S3 vedla z Křenovic do Tišnova (a dál) a linka S2 z Hustopečí směr Blansko (a dál), protože pak by věčně zpožděné rychlíky a expresy přenášely zpoždění na osobáky jenom na jedné lince.
Kdy expresy přenášejí zpoždění? V JMK mají přednost osobní vlaky, posledně jsem se ploužil s railjetem u Vranovic celý mezistaniční úsek. Nebo se jedná o velmi opožděné expresy, které jsou puštěny automaticky na zelenou vlnu?
neplatí zde absolutní přednost vždy asi, ale rozhodně mají expresy přednost i v JMK, to je prostě dané plošně, ale nepochybně najdeme i dost případů kdy prostě musí expres pozdržet z různých důvodů, obzvlášť když jede mimo svůj pravidelný vyhrazený časový slot…
No nevím.. naposledy jsem registroval nějakou přednost rychlíků a expresů tak před 20 lety. To se to fakt dodržovalo.
Teď ujíždí osobák expresu ve stanicích a nikoho to nezajímá. Ujíždí si o minutu třeba i ta stejná společnost a pak průvodčí nechce uznat jízdenku u dalšího vlaku atd. atd. O tom by se daly psát hodně dlouhé knihy. Stačí jezdit trochu častěji.
S2 v této trase = o to více předjíždění Os vlaků, protože by měly stejnou trasu jako expresní spoje (tedy v bezodklonové verzi) = nevhodné.
Nicméně cílový stav s ŽUB je S2 od Boskovic/Letovic do Zastávky.
Naprosto souhlasím s tou linkou R11.
Často jezdím R947 z Prahy do Hradce a téměř nikdy to do Hradce nepřijede včas.
Zpoždění obvykle začíná v Nymburku čekáním na R22 a nese se až do Chlumce, kde se často opět čeká na zpožděný Sp od Staré Paky a třešničku na dortu tomu dodá čekání v Praskačce na (téměř pokaždé) opožděný protijedoucí osobák.
Výsledkem je, že v 9/10 případů dojede vlak do Hradce opožděný o 5-10 minut. Tady by bylo potřeba upravit JŘ jako sůl.
R11 je Plzeň – ČB – Jihlava – Brno.
Pardon R10
Pokrok nezastavíš. 😀
Neřekl bych že se jedná o pokrok dopředu.
Přesně, vzadkrok!😁
Je to mírný úkrok stranou. 😆
Viděl bych to na krok vzhůru k jízdě bez zpoždění.
Toť otázka. Někdy i pokrok vzad může být zlepšením oproti tomu za každou cenu vpřed. Tady budou podstatné hlavně použitelné časy a rezervy na přípoje. K čemu je přijet o osm minut dříve (často jen papírově), a stejně se tak akorát smutně dívat za odjíždějícím spojem dále ke svému cíli, který tak byl často ještě záměrně naplánován, aby se nemuselo čekat při sebemenším zpoždění. Lepších osm minut navíc, než (hodina a) padesát dvě minuty bloumání v přestupní stanici, pokud není zrovna čas oběda v nádražní restauraci nebo příležitost k zajímavé procházce místem.
Pokrok vzad.
Tak to je opravdová perlička, to si musím pamatovat 😀
Skoro by se s tím dalo souhlasit ale má to jeden drobný háček: Praha-Brno je páteřní linka podle které mají jezdit ty méně významné a ne naopak.