Mimořádné události Železnice

Drážní evergreen. Trať mezi Prahou a Berounem opět stála, vlaky nejezdily také u Tišnova

Stanice Praha - Radotín. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Stanice Praha - Radotín. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Vlaky nejezdí mezi Smíchovem a Radotínem, část jich musely České dráhy odřeknout, zbytek jezdí odklonem přes Krč.

(aktualizováno 15:32) Provoz na trati mezi Prahou a Berounem byl dnes opět v jednom úseku zcela zastaven. Důvodem je neúmyslné propojení kolejového čidla u odbočky Barrandov. K problémům došlo opět i na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem.

K události u Prahy došlo dnes v 8:28. Podle generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery Správa železnic původně ohlásila Drážní inspekci, že posunový díl projel za návěst zakazující jízdu, přičemž nedošlo k ohrožení jiných vlaků ani žádnému zranění. K události došlo v úseku, kde probíhá modernizace celé trati. Následně ale Správa železnic informovala Drážní inspekci, že nedošlo k projetí návěstidla, ale pouze k technické závadě, konkrétně k neúmyslnému propojení kolejového čidla v rámci výlukových prací a tím indikaci nedovolené jízdy.

„Důvodem obsazení úseku bylo neodborné odpojení kabelu od počítače náprav zhotovitelskou firmou. Tím došlo k obsazení kolejového úseku a poruše zabezpečovacího zařízení na této trati. Firma okamžitě provedla opravu,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

České dráhy na stránce ČD Mimořádnosti uvedly, že k obnovení provozu by mělo dojít v 10:30, nakonec k němu došlo po 14.hodině.

K mimořádnosti došlo v místě, kde ještě nezpůsobí takové zásadní komplikace: vlaky místo přes Smíchov začínají jezdit mezi Radotínem a hlavním nádražím přes Krč. Cestující ale musí počítat se zpožděními i odřeknutím některých spojů.

Na častá zpoždění si minulý týden stěžoval ministrovi dopravy a šéfovi Správy železnic černošický starosta. Volá po opatřeních, která by velmi časté kolapsy na trati omezily.

Další komplikace čekají cestující na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Ve stanici Tišnov došlo k poruše trakčního vedení, provoz je zastaven. K události došlo při průjezdu vlaku Sv 11857 z Křižanova. Provoz byl obnoven ve 13:05.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Krásná ukázka toho, co znamená u Dobré správy slovo „okamžitě“.. To se pak nemůžeme divit, že je železnice tam, kde je.

Hanzi

Kdyby se to celý vyrvalo, místo dvou pásu kolejí se udělali dva pásy silnice ani tak by tam nebylo tolik prostátých minut jako je to v tomhle stavu.

XXXD

Kdyby se tam vyrvaly koleje a udělaly se tam koleje a všechno nové, tak by výsledek byl ještě lepší než toho vašeho řešení, problém je pořád stejný: SŽ.

milda

Trochu to nesedí, došlo k propojení a indikaci nedovolené jízdy? Je-li tam počítač náprav tak mužu koleje propojit jak chci a neobsadím usek, a odpojim-li kabel od počítače náprav tak ho mužu odpojit odborně i neodborně a usek obasdím tak jako tak.

Jirka

V sobotu odpoledne jsem tam jel Pendolinem 515 z Chebu a do Černošic se jelo na čas a pak to asi 10 minut stálo někde uprostřed trati, pak se popojely tak 2 km do Radotína a tam jsme stáli asi 40 minut. Načež mi ujel přípoj na Brno – EC 283 Metropolitan Slovenská Strela a tím pádem v Brně přípoj domů, takže jsem musel přespat u příbuzných a jet domů až v neděli.

ABC

tak všichni tady přece tvrdí jak ti ČD bez řečí zaplatí hotel nebo tágo 🙂

Leinad

Co si SŽ objednala, to dodavatelé dělají. Na co nějaké výběrko, na co firmy které umí odpojit kabel?

Alois N.

A myslíte, že součástí tendru má být i test na odpojení kabelu? Zkoumá se profesní způsobilost poměrně detailně, ale až takto ne. Víte ho*no a žvaníte.

a8n

Bylo by okamžitě napadeno u ÚOHS, viz Žabovřeská II.

Luděk S.

A co jako?

Haha

Luďku, dalo to práci, ale i tunel pře tebe už prošel, když ti došly argumenty, proč ho neudělat. 😉

Pavel Novák

Je nějaká šance, že Tě konečně vykopnou ?

Vašek

Proč by ČD nemohly mít své autobusy, jako je měly dřív ČSD a takovėto rekonstruované úseky objíždět a ne objednávat náhradní dopravu až pokud je nějaký průšvih, který je ostatně obden?

Roman

Třeba proto že to není moc ekonomický výhodné

Jiří Kocurek

A jste si jist, že autobusy náhradní dopravu budou vždy tam, kde se stane průšvih? Že nebudou v Berouně, když je problém ve Vysočanech a naopak?

Vašek

Kdyby byly v pohotovosti v Praze, měly by o kšeft postaráno každou chvíli. Samozřejmě je levnější namluvit (sestavit počítačem) hlášení:,, Vlak ten a ten, odnikud nikam je zrušen bez náhrady, za vzniklé problémy se cestujícím omlouváme. Jen, aby se bylo za chvíli omlouvat.

Filemon44

Pomineme-li ekonomickou stránku věci,tak po mnohdy přetížených silnicích byste to moc neurychlil.

Standa

Jsem zvědavý kdy se tohle začne dít běžně ve Třebové..

XXXD

Tak oprava v Třebový už je naplánovaná, tak se to snad stihne než se to začne úplně rozpadat jako na 171.

Qěcy

Radotín se začal rozpadat až při rekonstrukci. Například změnami v silových poměrech trolejového vedení. Totéž se dělo i na jiných stavbách, dopad do dopravy byl pověstný na nejzatíženějších usecich, třeba na trati 221. Si nepamatujete? Co se týče Třebové, tak tam až se hrábne do trolejí, tak budou padat možná i celé převěsy z padesátých let minulého století. Ty v Radotíně naštěstí nejsou, ale příčná lana taky rozhodí všechny troleje. Tato naštěstí nejsou aspoň nosná, tak jejich přetržení nemívají tak fatální následky. Teprve poruchy trolejí na bránách s konzolemi nemají obvykle vliv na ostatní troleje. Tyto se masově používají v… Číst vice »

XXXD

No máte pravdu, že tím hrabáním se to holt ještě asi zhoršilo, ale v bídném stavu to bylo i předtím. Už před rekonstrukcí tam ty dráty dost padaly, byť samozřejmě méně oproti současnosti.

Jiří Kocurek

Dáme si doplňovačku:
A když se doto nešáhne, tak to vydrží možná .. roků a potom to bude ještě …… než dneska.

libor

jisté řešení na západní Ex/R pořídit a nasadit tří-systémové loko, a to SS/ST/DIESEL. pokud nemají. měla by SŽ do každé stanice (Beroun a Smíchov) zařídit k dispozici a pohotovosti větší množství dieselů 🙂

Leinad

Pokud SŽ tvrdí, že místy napětí dodává, tak by stačilo AC/DC/akumulátor.
Jistě za stahovačkou atd bude dost výkonu na rozjezd a ještě nabíjení.
Schválně, kdyby to vždy mělo tah zadaný fírou(když není šťáva, tak doping z akumulátoru, když je tak naopak dobíjet), mohlo by se uváznout? 😀

Jan Kocourek

A kolik už SŽ zaplatili ČD za NAD…

Medvěd

Už se ví aspoň rámcově co stálo za nehodu – vykolejením vlaku v záhlaví nádraží Tišnov?

Merida

Lidský činitel a nebylo to na záhlaví,tam nejsou vyhybky, ale na zhlaví.

Tomáš Gottschalk

Možná někdo dostal zhlavec 🙂

Petr

Nevím, ale ta trať stojí už asi 130 let

Tom

Včera taky. Ex 359 a jeli jsme odklonem přes Krč a Vršovice a zpoždění skoro hodina. Momentálně je z Plzně do Prahy lepší autobus. Do Zdic jede vlak jako máslo 🙂 a od Králova Dvora se pomalu blíží průser

suri

Přitom v Králově Dvoře mělo být už přes rok komplet hotovo takže jako po másle se jelo až za Beroun. Autobusy taky nejsou žádná výhra, protože oproti minulosti už jich jezdí jen pár – několik dopravců skončilo úplně, Flixbus se po covidu pořádně nerozjezdil a Regiojet toho hodně proškrtal, navíc busy nejezdí přes terminál, ale z druhého konce Plzně – kdo nejede přímo z Plzně a je nucen přestupovat v Plzni z vlaku/na vlak, pro toho bus není alternativa. A když jsem se před pár lety, když se opravovala hrbatá dost podivoval, proč se i nezadrátuje, tak většinové reakce byly,… Číst vice »

Doctor

To je pravda, Králův Dvůr se skutečně neskutečně protahuje a stala se z něho i pastička na strojvedoucí. Hlavně že je zastávka zkolaudovaná a na tu nehotovou plnou délku nástupiště a nájezdovou rampu pro vozíčkáře je přeci čas, ono se to dodělá … kocourkov !

jifi

Jako bonus nefunguje zabezpečení na přejezdu v Radotíně u nádraží, takže přes přejezd krokem a další navýšení zpoždění.
Celou noc a den posluchat houkání před přejezdem je taky úžasné.

Pavel

V sobotu to z Berouna do Prahy naopak také „stálo“ stálo za to. Odpoledne měnily v Berouně elektriku za naftu a rychlíky na Prahu jezdily oklikou přes Loděnice. Po cestě už na nás čekali šoutouši s foťáky. Vrcholem bylo ukončení souprav na Smíchově s tím, že za chvíli něco pojede na hlavní. Nakonec jsme za cca 45 minut pokračovali Slováckým expresem. Vlaky od Prahy měly už na Smíchově hodinová zpoždění.

-TR-

Rudnou je třeba zadrátovat. Jiná možnost prostě není.

libor

zadrátovat a přidat i místy druhou kolej…. nejlépe začít hned…

Zapa

Děláte jako by to byla záležitost na rok. Než se něco takového začne dělat, tak bude modernizace Sm-Rad hotová. A zavřít si další trať od Berouna do Prahy, protože tam to za provozu už vůbec nejde, by nebylo asi šťastné. Časem určitě ano, psalo se tu i o tom, ale rozhodně to není chvilková záležitost.

Petr

Ty bez dělat na SŽ . Tam tak nic nejde a to ani neví co chceš ale problémy vycucaji z prstu nahned i takový , co by tě nenapadlo kdyby jsi týden přemýšlel. Chce to přestěhovat vedení , neschopnost je na SŽ nasáklá ve zdech a chytají to jako rýmu

Filemon44

Myslím, že Zapa chtěl říci, že pokud se na hrbatou nesáhlo do teď,bylo by lepší počkat, až bude hotová hlavní trať podél Berounky.V aktuální situaci je hrbatá sice nedostačující alternativa,ale lepší než žádná.Vše bohužel souvisí s podfinancováváním železniční infrastruktury, které se táhlo celou druhou půlku minulého století a pokračovalo až do nedávných let.Což se v současnosti sice zlepšilo,ale bohužel nejde vše naráz.

Zapa

Děkuji ti za radu, ale zatím zůstanu u ČD. 😀 Navrhuji to tobě, možná to tam rozhýbeš. Ono se dobře kecá, že to nejde, že to nejde, ale i kdyby to šlo, tak je to pořád na hodně dlouho. Proč to třeba nejde v okolí Černošic? Podobně se můžou šprajcnout v Rudné, v Prokopáku…. Tohle opravdu není výsadba jabloní na tvé zahrádce.

-TR-

Dočasné zavření tratě přes Rudnou kvůli elektrizaci se dá přežít. Z Rudné je možné jet vlakem alternativní trasou přes Hostivice a po Semmeringu na Smíchov. Pro obsluhu Jinočan, Zbuzan a Řeporyjí by se mohla zavést linka NAD, která bude končit u metra B v Nových Butovicích. V úseku Beroun – Rudná NAD standardně.

Po dokončení prací to bude daleko spolehlivější než dnes.

Filemon44

Dočasné zavření hrbaté bude nezbytné,ale ne souběžně s hlavní tratí.

X 1

Trať do rudné byla financována z dotací EU. Udržitelnost projektu je na 10 let.
Buď by museli vrátit dotaci nebo se bude muset holt ještě pět roků počkat.

Haha

Nebo by musel někdo do EU napsat, že je třeba to udělat dřív. Ono to jde, jen s tím musí EK vyslovit souhlas.

Petr

Přesně tak, musel by někdo začít jednat s EU.

libor

tak snad to není jako zavřít trať a tím zničit udržitelnost. vždyť se jedná o další vylepšení trati (posun k lepšímu, tím by EU mohla být potěšena, že minulé finance nešli do mrtvého projektu, naopak do velmi žádného) , obzvláště pokud se začalo řešit místy druhá kolej…

Jan

Taky si myslím, že EU vylepšení trati spíš uvítá. Něco jiného je na rekonstruované tram. trati redukovat počet linek nebo prodlužovat jízdní doby, zhoršovat parametry se prostě během té garantované doby nedají, ale naopak by to být problém neměl.

ABC

EU je nějaká naše lokálka celkem u brusele. Dotace si rozvracet nenecháme!

Nekdo

třeba Anička Schillerovic, ta to anglicky umí!

Vašek

Ten, co by měl napsat do EU, má auto s řidičem. Tomu je to šumák.

XXXD

No tak on tam asi nikde ani nebydlí. Navíc psát tam kvůli tomu, že to je jeho práce ne protože jemu osobně nějak současný stav nevyhovuje.

XXXD

*psát tam má

-TR-

Už teď se můžou realizovat projekční přípravy. Samotná realizace může být klidně zahájena až za těch 5 let.

Zapa

Aha, já jsem tady z toho všeho kolem pochopil, že to má být náhrada za 171 v době její přestavby, tedy vlastně hned. 😀 Prakticky jsem tu nepsal nic jiného. Třeba takový Petr z toho nadšený určitě nebude…

M H

Spíš teď udělat projekt, stavební řízení, vysoutěžit firmu a za 5 let začít s trochou štěstí stavět. Ono to není zase tak moc času…

libor

otázka zda to nejde nebo se nechce?

Filemon44

Ona hlavní trať stejně dříve hotová nebude

Oldřich Sládek

Tohle bude reálně kolem roku 2030. Bez legrace.

Jiří Kocurek

Ano, rozkopat obě trati naráz, toť ideální řešení. Ještě honem začít stavět cyklopruh na II/115, aby ani NAD neprojela.