Drážní evergreen. Trať mezi Prahou a Berounem opět stála, vlaky nejezdily také u Tišnova
Stanice Praha - Radotín, původní stav. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Vlaky nejezdí mezi Smíchovem a Radotínem, část jich musely České dráhy odřeknout, zbytek jezdí odklonem přes Krč.
Krásná ukázka toho, co znamená u Dobré správy slovo „okamžitě“.. To se pak nemůžeme divit, že je železnice tam, kde je.
Kdyby se to celý vyrvalo, místo dvou pásu kolejí se udělali dva pásy silnice ani tak by tam nebylo tolik prostátých minut jako je to v tomhle stavu.
Kdyby se tam vyrvaly koleje a udělaly se tam koleje a všechno nové, tak by výsledek byl ještě lepší než toho vašeho řešení, problém je pořád stejný: SŽ.
Trochu to nesedí, došlo k propojení a indikaci nedovolené jízdy? Je-li tam počítač náprav tak mužu koleje propojit jak chci a neobsadím usek, a odpojim-li kabel od počítače náprav tak ho mužu odpojit odborně i neodborně a usek obasdím tak jako tak.
V sobotu odpoledne jsem tam jel Pendolinem 515 z Chebu a do Černošic se jelo na čas a pak to asi 10 minut stálo někde uprostřed trati, pak se popojely tak 2 km do Radotína a tam jsme stáli asi 40 minut. Načež mi ujel přípoj na Brno – EC 283 Metropolitan Slovenská Strela a tím pádem v Brně přípoj domů, takže jsem musel přespat u příbuzných a jet domů až v neděli.
tak všichni tady přece tvrdí jak ti ČD bez řečí zaplatí hotel nebo tágo 🙂
Co si SŽ objednala, to dodavatelé dělají. Na co nějaké výběrko, na co firmy které umí odpojit kabel?
A myslíte, že součástí tendru má být i test na odpojení kabelu? Zkoumá se profesní způsobilost poměrně detailně, ale až takto ne. Víte ho*no a žvaníte.
Bylo by okamžitě napadeno u ÚOHS, viz Žabovřeská II.
A co jako?
Luďku, dalo to práci, ale i tunel pře tebe už prošel, když ti došly argumenty, proč ho neudělat. 😉
Je nějaká šance, že Tě konečně vykopnou ?
Proč by ČD nemohly mít své autobusy, jako je měly dřív ČSD a takovėto rekonstruované úseky objíždět a ne objednávat náhradní dopravu až pokud je nějaký průšvih, který je ostatně obden?
Třeba proto že to není moc ekonomický výhodné
A jste si jist, že autobusy náhradní dopravu budou vždy tam, kde se stane průšvih? Že nebudou v Berouně, když je problém ve Vysočanech a naopak?
Kdyby byly v pohotovosti v Praze, měly by o kšeft postaráno každou chvíli. Samozřejmě je levnější namluvit (sestavit počítačem) hlášení:,, Vlak ten a ten, odnikud nikam je zrušen bez náhrady, za vzniklé problémy se cestujícím omlouváme. Jen, aby se bylo za chvíli omlouvat.
Pomineme-li ekonomickou stránku věci,tak po mnohdy přetížených silnicích byste to moc neurychlil.
Jsem zvědavý kdy se tohle začne dít běžně ve Třebové..
Tak oprava v Třebový už je naplánovaná, tak se to snad stihne než se to začne úplně rozpadat jako na 171.
Radotín se začal rozpadat až při rekonstrukci. Například změnami v silových poměrech trolejového vedení. Totéž se dělo i na jiných stavbách, dopad do dopravy byl pověstný na nejzatíženějších usecich, třeba na trati 221. Si nepamatujete? Co se týče Třebové, tak tam až se hrábne do trolejí, tak budou padat možná i celé převěsy z padesátých let minulého století. Ty v Radotíně naštěstí nejsou, ale příčná lana taky rozhodí všechny troleje. Tato naštěstí nejsou aspoň nosná, tak jejich přetržení nemívají tak fatální následky. Teprve poruchy trolejí na bránách s konzolemi nemají obvykle vliv na ostatní troleje. Tyto se masově používají v… Číst vice »
No máte pravdu, že tím hrabáním se to holt ještě asi zhoršilo, ale v bídném stavu to bylo i předtím. Už před rekonstrukcí tam ty dráty dost padaly, byť samozřejmě méně oproti současnosti.
Dáme si doplňovačku:
A když se doto nešáhne, tak to vydrží možná .. roků a potom to bude ještě …… než dneska.
jisté řešení na západní Ex/R pořídit a nasadit tří-systémové loko, a to SS/ST/DIESEL. pokud nemají. měla by SŽ do každé stanice (Beroun a Smíchov) zařídit k dispozici a pohotovosti větší množství dieselů 🙂
Pokud SŽ tvrdí, že místy napětí dodává, tak by stačilo AC/DC/akumulátor.
Jistě za stahovačkou atd bude dost výkonu na rozjezd a ještě nabíjení.
Schválně, kdyby to vždy mělo tah zadaný fírou(když není šťáva, tak doping z akumulátoru, když je tak naopak dobíjet), mohlo by se uváznout? 😀
A kolik už SŽ zaplatili ČD za NAD…
Už se ví aspoň rámcově co stálo za nehodu – vykolejením vlaku v záhlaví nádraží Tišnov?
Lidský činitel a nebylo to na záhlaví,tam nejsou vyhybky, ale na zhlaví.
Možná někdo dostal zhlavec 🙂
Nevím, ale ta trať stojí už asi 130 let
Včera taky. Ex 359 a jeli jsme odklonem přes Krč a Vršovice a zpoždění skoro hodina. Momentálně je z Plzně do Prahy lepší autobus. Do Zdic jede vlak jako máslo 🙂 a od Králova Dvora se pomalu blíží průser
Přitom v Králově Dvoře mělo být už přes rok komplet hotovo takže jako po másle se jelo až za Beroun. Autobusy taky nejsou žádná výhra, protože oproti minulosti už jich jezdí jen pár – několik dopravců skončilo úplně, Flixbus se po covidu pořádně nerozjezdil a Regiojet toho hodně proškrtal, navíc busy nejezdí přes terminál, ale z druhého konce Plzně – kdo nejede přímo z Plzně a je nucen přestupovat v Plzni z vlaku/na vlak, pro toho bus není alternativa. A když jsem se před pár lety, když se opravovala hrbatá dost podivoval, proč se i nezadrátuje, tak většinové reakce byly,… Číst vice »
To je pravda, Králův Dvůr se skutečně neskutečně protahuje a stala se z něho i pastička na strojvedoucí. Hlavně že je zastávka zkolaudovaná a na tu nehotovou plnou délku nástupiště a nájezdovou rampu pro vozíčkáře je přeci čas, ono se to dodělá … kocourkov !
Jako bonus nefunguje zabezpečení na přejezdu v Radotíně u nádraží, takže přes přejezd krokem a další navýšení zpoždění.
Celou noc a den posluchat houkání před přejezdem je taky úžasné.
V sobotu to z Berouna do Prahy naopak také „stálo“ stálo za to. Odpoledne měnily v Berouně elektriku za naftu a rychlíky na Prahu jezdily oklikou přes Loděnice. Po cestě už na nás čekali šoutouši s foťáky. Vrcholem bylo ukončení souprav na Smíchově s tím, že za chvíli něco pojede na hlavní. Nakonec jsme za cca 45 minut pokračovali Slováckým expresem. Vlaky od Prahy měly už na Smíchově hodinová zpoždění.
Rudnou je třeba zadrátovat. Jiná možnost prostě není.
zadrátovat a přidat i místy druhou kolej…. nejlépe začít hned…
Děláte jako by to byla záležitost na rok. Než se něco takového začne dělat, tak bude modernizace Sm-Rad hotová. A zavřít si další trať od Berouna do Prahy, protože tam to za provozu už vůbec nejde, by nebylo asi šťastné. Časem určitě ano, psalo se tu i o tom, ale rozhodně to není chvilková záležitost.
Ty bez dělat na SŽ . Tam tak nic nejde a to ani neví co chceš ale problémy vycucaji z prstu nahned i takový , co by tě nenapadlo kdyby jsi týden přemýšlel. Chce to přestěhovat vedení , neschopnost je na SŽ nasáklá ve zdech a chytají to jako rýmu
Myslím, že Zapa chtěl říci, že pokud se na hrbatou nesáhlo do teď,bylo by lepší počkat, až bude hotová hlavní trať podél Berounky.V aktuální situaci je hrbatá sice nedostačující alternativa,ale lepší než žádná.Vše bohužel souvisí s podfinancováváním železniční infrastruktury, které se táhlo celou druhou půlku minulého století a pokračovalo až do nedávných let.Což se v současnosti sice zlepšilo,ale bohužel nejde vše naráz.
Děkuji ti za radu, ale zatím zůstanu u ČD. 😀 Navrhuji to tobě, možná to tam rozhýbeš. Ono se dobře kecá, že to nejde, že to nejde, ale i kdyby to šlo, tak je to pořád na hodně dlouho. Proč to třeba nejde v okolí Černošic? Podobně se můžou šprajcnout v Rudné, v Prokopáku…. Tohle opravdu není výsadba jabloní na tvé zahrádce.
Dočasné zavření tratě přes Rudnou kvůli elektrizaci se dá přežít. Z Rudné je možné jet vlakem alternativní trasou přes Hostivice a po Semmeringu na Smíchov. Pro obsluhu Jinočan, Zbuzan a Řeporyjí by se mohla zavést linka NAD, která bude končit u metra B v Nových Butovicích. V úseku Beroun – Rudná NAD standardně.
Po dokončení prací to bude daleko spolehlivější než dnes.
Dočasné zavření hrbaté bude nezbytné,ale ne souběžně s hlavní tratí.
Trať do rudné byla financována z dotací EU. Udržitelnost projektu je na 10 let.
Buď by museli vrátit dotaci nebo se bude muset holt ještě pět roků počkat.
Nebo by musel někdo do EU napsat, že je třeba to udělat dřív. Ono to jde, jen s tím musí EK vyslovit souhlas.
Přesně tak, musel by někdo začít jednat s EU.
tak snad to není jako zavřít trať a tím zničit udržitelnost. vždyť se jedná o další vylepšení trati (posun k lepšímu, tím by EU mohla být potěšena, že minulé finance nešli do mrtvého projektu, naopak do velmi žádného) , obzvláště pokud se začalo řešit místy druhá kolej…
Taky si myslím, že EU vylepšení trati spíš uvítá. Něco jiného je na rekonstruované tram. trati redukovat počet linek nebo prodlužovat jízdní doby, zhoršovat parametry se prostě během té garantované doby nedají, ale naopak by to být problém neměl.
EU je nějaká naše lokálka celkem u brusele. Dotace si rozvracet nenecháme!
třeba Anička Schillerovic, ta to anglicky umí!
Ten, co by měl napsat do EU, má auto s řidičem. Tomu je to šumák.
No tak on tam asi nikde ani nebydlí. Navíc psát tam kvůli tomu, že to je jeho práce ne protože jemu osobně nějak současný stav nevyhovuje.
*psát tam má
Už teď se můžou realizovat projekční přípravy. Samotná realizace může být klidně zahájena až za těch 5 let.
Aha, já jsem tady z toho všeho kolem pochopil, že to má být náhrada za 171 v době její přestavby, tedy vlastně hned. 😀 Prakticky jsem tu nepsal nic jiného. Třeba takový Petr z toho nadšený určitě nebude…
Spíš teď udělat projekt, stavební řízení, vysoutěžit firmu a za 5 let začít s trochou štěstí stavět. Ono to není zase tak moc času…
otázka zda to nejde nebo se nechce?
Ona hlavní trať stejně dříve hotová nebude
Tohle bude reálně kolem roku 2030. Bez legrace.
Ano, rozkopat obě trati naráz, toť ideální řešení. Ještě honem začít stavět cyklopruh na II/115, aby ani NAD neprojela.