Dráhy uvedly do provozu první tři modernizované bistrovozy, začaly na Opavanu

Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy

České dráhy mají první výsledky modernizace starších restauračních vozů, která započala loni na podzim. Do provozu byly uvedeny první tři

České dráhy mají první výsledky modernizace starších restauračních vozů, která započala loni na podzim. Do provozu byly uvedeny první tři bistrovozy, které kombinují 1. třídu s gastronomickým servisem. Cestující se s nimi mohou aktuálně potkat na spojích InterCity Opavan mezi Prahou a Opavou.

Vedle 1. třídy s koženými křesly mají vagony oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel a nápojů a výdejním pultem. Bistro je zároveň zázemím pro minibar, který obsluhuje cestující ve 2. třídě. Dráhy takto přestavují ve své dceřiné firmě DPOV devět starších restauračních vagonů.

V novém jízdním řádu od letošního prosince budou nové bistrovozy nasazeny na spoje linky Ex2 Valašský expres Praha – Žilina, na vlak EuroCity Cracovia Praha – Krakov a během jízdního řádu 2020 postupně také na Jižní expres Praha – České Budějovice – Linec.

„Tento koncept nám umožňuje nabídnout více míst pro cestující v 1. třídě a zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů,“ sdělil ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah Petr Vondráček.

Nový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhyNový bistrovůz ČD.
Autor: České dráhySoučástí bistrovozů je oddíl 1. třídy.
Autor: České dráhyBistrovůz Českých drah.
Autor: České dráhy

Série devíti přestaveb (konkrétně jde o změnu typu WRmee816 na nový typ Armpee) přitom představuje první třetinu aktuálních plánů drah na poli cateringu na kolejích. Na přelomu let 2020 a 2021 chce dopravce nasadit do provozu dalších 18 bistrovozů, které vzniknou proměnou restauračních vagonů WRmee816, WRmee814 a redesignem šesti starších bistrovozů Armpee832. Po přestavbě zmíněných vozů drahám zůstane 16 klasických restauračních vagonů: deset WRmz815 z 90. let od Siemensu, které se používají hlavně na vlacích do Hamburku, a šest WRmz817 (ex ÖBB). V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších 20 nových.

Přestavba restaurací na bistra přitom není přijímána jednoznačně kladně, mezi čtenáři deníku Zdopravy.cz vyvolala bouřlivé debaty. V diskuzích poukazovali především na fakt, že část cestujících v první třídě bude rušena zákazníky, kteří se půjdou občerstvit. V únorové anketě deníku Zdopravy.cz se 75 procent hlasujících (776) vyjádřilo vůči konceptu negativně.

Tagy bistrovozy České dráhy Top
77 komentářů