České dráhy vylepší interiér šestice bistrovozů s oddílem 1. třídy

Bistrovůz. Pramen: České dráhyBistrovůz. Pramen: České dráhy

Vozy dnešního typu ARmpee832 byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmecké vagonce v Budyšíně pro ČSD.

České dráhy se v rámci „periodické obnovy vyššího stupně“ pustily do vylepšení šestice bistrovozů s oddílem 1. třídy typu ARmpee832. Vozy dostanou například koberce místo linolea v 1. třídě, budou přečalouněny sedačky, zmodernizována wi-fi nebo vylepšen systém blokování dveří.

„Vozy kombinující místa k sezení a restaurační oddíl nám umožňují v dálkových vlacích zajistit efektivně jak širokou nabídku občerstvení, tak zároveň zajistit komfortní místa pro cestující. V uplynulých letech jsme takto zmodernizovali 18 původně restauračních vozů, které nasazujeme například na Valašské a Jižní expresy. Nyní jsme se pustili do modernizace dalších šesti původních bistrovozů. Ty řadíme například do spojů Silesia a Cracovia na linkách z Prahy přes Ostravu do Krakova a Varšavy,“ náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Podle něj modernizace zajistí životnost vozů na dalších deset až 15 let.

Modernizaci vozů ARmpee832 provede dceřiná společnost Českých drah DPOV v průběhu roku 2023. U prvních vozů již byla zahájena. Celkové investiční náklady jsou ve výši zhruba 15 milionů korun. Vozy jsou deponovány v Bohumíně.

Vozy dnešního typu ARmpee832 byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmecké vagonce v Budyšíně pro ČSD. Původně šlo o kombinované vozy s restauračním oddílem (24 míst) a lehátkovými oddíly (30 míst). Dopravce je využíval především na nočních spojích mezi východní a západní části Československa. V roce 1994 byly vozy v majetku ČD rekonstruovány na kombinaci bistrooddílu a oddílu 2. třídy.

V letech 2009 a 2010 pak prošlo celkem šest vozů modernizací na typ ARmpee s velkoprostorovým oddílem 1. třídy s 22 místy a bistrooddílem s barovou částí se 14 místy. Do vozů byla doplněna klimatizace, došlo ke zvýšení maximální rychlosti ze 140 na 160 km/h a byly dosazeny další moderní technické prvky.

Většina z původně 20 vyrobených vozů zůstala po rozdělení federace na Slovensku.

Tagy bistrovozy České dráhy jídelní vozy
43 komentářů