Dráhy uvedly do provozu první tři modernizované bistrovozy, začaly na Opavanu
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
České dráhy mají první výsledky modernizace starších restauračních vozů, která započala loni na podzim. Do provozu byly uvedeny první tři
No nic, jestli mi tohle nasadi na Jižní expres, přestanu jezdit vlakem.
Tak už na Opavanu není, odstaven kvůli podvozkům. Zkusil jste někdo srovnat 1.tridu v Pendolinu s tou červenou hrůzou na Opavanu? Jede v podstatě v taktu Pendolina, ale s tragicky jiným komfortem. Jel jsem v té větší části, kde na bar ani nevidíte. V té menší to už moc příjemné nebude. Na druhou stranu, když vidím kdo v jidelnaku sedí, tak ti, co si koupí dvojku a pak se přesunou do jidelnaku a jsou schopni tam sedět s jednou vodou přes hodinu a pracovat na ntb namísto toho aby si koupili jedničku. A když se jdete najíst, stejně si kvůli… Číst vice »
Kdo takovou blbost vymyslel 😂😂? To jako budu stát a žrát svoje jídlo? Nebo tam bude nějaká řada jak ve školce a budou si cestující odnášet svoje jídla o 4 vagóny dál?
Jidelni vozy ze kterych se tyto desny bistra predelavaji nejsou ani 10let stare pricemz jeden jidelak tenktat stal neco okolo 60mil za jeden. Kdyby se raci predelali ty hnusny prvni tridy co jezdi smer Budapest. Jenze to nikdo nechce videt. Hlavne ze tam dali tapety na wc. Ze kolikrat z tech hajzlu jde takovej smrad uz nikdo raci nevidi
V Bistro vozech na německé železnici jsem viděl uzavřené oddíly 1.třídy pro cca 8 až 12 lidí. Takže jednoduché a relativně levné a hlavně funkční řešení. Sedící nerušil hluk od procházejících lidí, mohli zadělat i záclonky směrem do uličky. A navíc bylo možné takový oddíl si celý pronajmout třeba na pracovní meeting, protože .sezení bylo variabilní šlo vytvořit mini-zasedačku.
chápu to dobře že to je jídelňák ale jen pro první třídu, podle toho pruhu zvenku, čili jedničky jezdí větsinou prázné takže se tam u pultu bude držet chumel lidí a na sedačkách bude přitom asi prázdno? jaký to má smysl?
Jednicky jezdi vetsinou dost plne
Jedničky jezdí obsazené v závislosti na denní době nebo času… Tak toho nechte 🙂
Jel jsem tímhle vozem v pátek do Žiliny a jelo nás v tom větším oddílu maximálně 5.
Bistro karastrofa…
Měl jsem možnost jet do Prahy Ex2 a zpět Opavanem a porovnat jejich kvalitu.
V novém bystru bylo plno lidí a většina nastojaka a nekonečné dlouho se čekalo v řadě na pivo.V plné rychlosti to na stojany pěkné házelo a nebylo se čeho chytit,stoly byly jen dva, jakési nepohodlne okrouhle sedacky.
Prostě humus…
A to ještě nebyl ten upravený ne.. Tam žádné stoly nebudou..
Je to asi důsledek nesmyslnosti soutěže na nejnižší cenu.
No mám samé mínusy. Ale když modernizace státního majetku stála nevím 2013 stála 30 milionů za kus. A teď to předělávají po 5 letech aby se dalo podlézt do lowcostového pseudo státního výběrového řízení na valašský expres. Tak mi to příjde divné.
Třeba absolutně nevím proč chtějí měnit Armpee832. Takový by měl být výsledek. Pouze zahustit více míst v restaurační části. A ne mít restauraci bez míst..
Jel jsem 2 krát zrovna jjídelákem z 2009, kde část je jednička, část je restaurace. A restaurace byla plná. Ještě díky tomu, že tam není moc míst díky horšímu rozvržení. Nějaké barové židle. Toto kde nebude žádná restaurační část..
Nevím. Buďto to nebude jednička a bude se tam tolerovat sezení..
Nebo jestli plánují vydávat jen tortily..
Bohužel. Vydal se pokyn, že čety mají být nekompromisní a i když bude jednička polo/prázdná, cestující s lístkem do dvojky si tam u svíčkové prostě nesedne.
Tak ještě by byla možnost si zaplatit příplatek do jedničky v nějakém úseku. Ale nevím jestli to s těmi novými flexi lístky vůbec jde.
U flexi jde doplatek do 1. třídy na určitý úsek. U flexi zvýhodněné ne.
Díky.
Nechci se tady ČD zastávat, to určitě ne. Jistě by se to dalo vyřešit daleko lépe. Ale zkuste se na to taky podívat pod jiným úhlem. A není to rozhodně jednoduché. Dráhy jsou tu především od toho, dopravit lidi z bodu A do bodu B. Vše navíc je jen přidaná hodnota. Budu li se bavit o novém jídeláku, jsme takřka na 50 Mega za vůz. Do toho za životní cyklus X oprav a modernizací a jsme na dejme tomu 70 Mega. Taháte sem a tam 45 tun, na něž za celou dobu neprodáte ani jízdenku navíc. Takže tyto náklady si… Číst vice »
A musí mít CD bistrovozy nebo jidelňáky? Kolik je dotace z veřejných rozpočtů na jednu porci teplého jídla? Kdo ji platí?
Můj skromný odhad je, že dotace je vyšší než na obědy dětem v základní škole!
Musí, patří to ke komfortu cestování a rozhodně důležitější než tam mít wi-fi. Jíst se musí a šetří se tím i čas.
Nezlobte se, ale nezbývá mi, než odkázat Vás zpátky do komunistických částí světa a požádat Vás, abyste nechal nás svobodné lidi využívat nabízené služby. Máme možnosti, tak je chceme i využít a neváháme si za ně sami zaplatit, jak se sluší a patří.
No ono je to jinak. Ty vozy byl rekonstruované, v solidním stavu, jen se nedalo udělat to hlavní, posunout kuchyň z prostřední části vozu na kraj. Bylo daleko levnější nechat stávající stav a tahat 50 tun navíc včetně poplatků za dopravní cestu a koupit jiné ojetiny, popř překopat třeba 15 let dohadované Bymee (lazarety s posuvnými dveřmi uprostřed. ) Žlutému hnijí min 4 jídelní vozy (možná že 8) na Smíchově a klidně by je směnil za nějaké vozy, které ČD koupily z Rakouska a hnijí pro změnu jinde. Ale nakonec z nich možná žlutý sundá ty sprejerské nápisy a použije… Číst vice »
Osobně jsem velmi znepokojen úbytkem jídelních vozů v Česku. Proti bistrovozům nic nemám, ale domnívám se, že v klasických jídelních vozech je větší potenciál. Myslím si, že kvalitní restaurace ve vlaku zvyšuje prestiž dopravce. Nechápu, proč se takto ČD ponižují, i když ušetří. Potom ale nemohou čekat přízeň cestujících, a to jak těch v té první třídě, tak těch, co se přišli občerstvit do bistra. Dle mého by měly ČD věřit pořádným restauračním vozům, které by měly být nasazovány ideálně na všechny expresní linky. Vize ČD, kde v cateringových službách dominují bistrovozy, prostě není dobrá. Trochu je i vidět vliv… Číst vice »
Po započtení všech nákladů do ceny jídla by musela porce teplého jídla ze stávajícího jídelníčku stát okolo 300 korun a pravděpodobně i více.
Jsem přesvědčen, že vlakové restaurace ve Vašem pojetí mají smysl pouze poté co je bude někdo dotovat – proč to nedělá stát pro pizzerii na rohu? Proč není dotovaná jakákoliv jiná restaurace a vlaková ano?
To se nám to žije za cizí peníze 😂
Vzpomněl jsem si na jeden článek, který tady byl před pár měsíci zveřejněný. Po dnešku si říkám, co pozitivního ( např z pohledu cizinců) ještě na českých kolejích zůstane?
Starší příspěvek:
https://zdopravy.cz/luxus-na-kolejich-rozplyvaji-se-nemci-nad-ceskymi-jidelnimi-vozy-25612/
Ještě k rekonstrukci – nepřijde vám nějak malá rozteč mezi sedadly?(viz u stolku)
P.S. ČD se strašně chvástaly tím, jak jsou ekologické a teď budou dávat lidem do 2.třídy jídlo v plastu s plastovými příbory. No poteš košte
Doporučuji si ten článek přečíst pořádně:
„V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších 20 nových.“
Předpokládám, že půjde o vozy na 200 km/h a ty ARmpee na 160 se tak dostanou tam, kde doposud nic nejezdí… mimochodem jídlo se nemusí balit jen do plastu. Už teď třeba ČD používají papírové kelímky a dávají dřevěná míchátka v papírovém sáčku. Předpokládám, že u JLV začou dělat to samé….
jo jo, o 20 nových. Ale nepíše se nikde jestli restaurací, nebo bister. Nemluvě o argumentu „v budoucnosti“…to známe za těch X let jak to asi půjde…Navíc to si jako hlavní jídlo dám do dřevěného korýtka, nebo obalu z papíru? Než to přinesu na místo tak je to víte kde…Navíc takové uvažování nelze predikovat, prostě doba plastová 🙁
Vzhledem k tomu, že na ty jídeláky je již vypsáno VŘ, tak se stačí podívat do zadávacích podmínek. Například je tam psáno, kolik míst k sezení musí být v jídelní části pro strávníky. 😉
Bohužel, celá ta nová koncepce interiérů vozů je nevyhovující. Sedadla nelícují s okny, lampičky nejsou nad sedadly (často ani nejsou zapnuté, protože někdo vymyslel, že svítit budou jen tehdy, když nebude zapnuté plné osvětlení vozu – cestující si to nemůže volit podle sebe), podélné police jsou nevhodné, cestující u chodbičky nemá nad sebou věšáčky a prostor pro zavazadla, oblečení, otevřený interiér způsobuje, že cestující sedící u uličky je obtěžován procházejícími cestujícími, schází zde nějaké ochranná stěna. Celkově bistrovůz navíc omezuje počet míst v 1. třídě, která bývá právě u uváděných spojů často plně obsazená, není zde klid, občerstvující se cestující… Číst vice »
Stále nedokážu pochopit, proč z té části jedničky, kde všichni budou courat pro jídlo, není aspoň regulérní bistro posezení. Asi by mě rozladilo mít místo někde, kde se prolínají různé pachy a neustále někdo kolem prochází. Chápu kompromisy, ale tady žádný kompromis nevidím a souhlasím s názory, že vedení drah by mělo občas tím vlakem jet a dost možná si vyslechnout lidi.
To bistro tam právě bylo a nechalo se jen pár sedaček. Spíš stačilo dát sedačky do bistročásti, ta je často přifařena k dalšímu vozu 1 třídy a bylo. H
Dobrý den. Rádi bychom ve vašem jídelním voze povečeřeli. No tak to máte smůlu. Zde mohou večeřet pouze cestující s první třídou. Takže dostanete svíčkovou pěkně do plastového boxíku, vaší manželce dáme to hovězí s čočkou také. Dva mrkvové krémy taky do boxíku, plastové lžičky s sebou a šup, šup do dvojky. Ale rychle, ať vám to nevystydne. Opravdu tleskám lidem z vedení ČD, kteří o tomto rozhodli. Ne, já by je radši vypleskal!!! Vaše věrná klientela.
Není to spíš o rozhodnutí MD, které to vše chce mít co nejlevnější a ČD se prostě jen přizpůsobují novým požadavkům?
možné to je, ale moc bych tomu nevěřil…
Majitel odpovídá za stav svého majetku, jeho vedení, využívání apod. Toto je problémem už hezkých pár let. Ne konkurence, ale bídná starost o svěřený majetek a jeho rozvoj, jakož i o jeho prosperitě ze strany státu, resp. MD. To je příčinou bídy ČD. Majitel se musí starat o to, aby vedení podniku bylo aktivní, vymýšlelo to nejlepší pro cestující, pro rozvoj železniční dopravy. Za to je všechny platíme, ale výsledek bídný. A odnášejí to pak zaměstnanci, kteří se, pokud mám zkušenosti, dost snaží.
Spíše bych to odhadoval na iniciativu lidí z osobní dopravy CD v čele s tehdejším náměstkem Štěpánem.
Podle mě zájem o placení příplatkové jedničky dost poklesne. Dopředu mi je líto chudáka, který draze zaplatí jedničku a nejen, že bude obtěžován zápachy z kuchyně, ale navíc bude se místo z okna bude moct koukat do stěny, viz osmý obrázek.
Přitom řešení je jednoduché, mít tam místo jedničky dvojku a udělat další várku ABpee.
No jednodušší bylo, nechat to tak, vozy byly po reko, dělala se reko z dobré reko = vyhozené náklady na vůz navíc
Osobne vyskúšané na EC/Ex 141 Ostravan… Katastrofa, človek v 1. triede počuje všetky taniere a hluk z kuchyne, či ako to nazvať a za ďalšie ten smrad z tých polotovarov je tiež veľmi príjemný.. Hlavne, keď si v tom vlaku potrebujete oddýchnuť… Pevná stena s posuvnými dverami medzi oddielmi bistro a jednotkou by bola naozaj prínosom.. Otras
A není to spíš levota, kdy ČD formálně splní kvótu na počet míst 1. třídy ale fakticky to bude mimo rezervační systém sloužit jako restaurační místa? Protože jinak je to fakt těžký úlet.
A je to tady, hurá na ČD konečně někdo přišel s nápadem jak zlikvidovat ty neprosperijící stále prodělávající jídelní vozy. Už zprasená rekunstrukce ve Vrůtkách byla katastrofa. Osobně vyzkoušeno v roce 2013 na ralaci Hranice na M. – Břeclav, kdy jsme v jídeláku byly jenom dva. Sedačky do pravého úhlu, jako v 810. Ne již tehdy katastrofa. Další fáze rekonstrukce bude demontáž kuchyně, kde bude point jako v Railjetu, a jediné co zbyde, bude automat na jídlo, jako v panteru. No snad ještě by se mohl vejít nějaký oddíl pro vlakovou četu, větší WC třeba i plošina pro vozíčkáře… Ne… Číst vice »
Jídelní vozy nikdy nebudou vydělávat – proto taky nejsou pronajaty JLV. Vše platí CD viz. poslední tendr. Z čeho to CD platí ví jenom ony a vůbec bych se nedivil, že všechny náklady dávají do závazku. Proto tam asi přibyla 1. Náklady na provoz vozidla, opravy a další se vykážou do smlouvy s MD a JLV si kasíruje zákazníky. Čistá práce!
Aneb žádný kapr si rybník nevypusti – stačí se podívat do obchodního rejstříku, kdo je v představenstvu JLV.
Máte dost naivní názory.
Kdo ma 49% v Jlv? České dráhy
Tady se nekdo akorat pakuje a ne malo to je jasny. Tady je alespoň videt jak cd zajima nazor cestujicich vubec. Kdyby je to zajimalo, tak to davno stopli. Stezujou si na to jak pruvodci, tak cestujici. Vedeni cd at jde do prdele!
Pokud jsem mohl posoudit, nedávné odvolané vedení mělo spíš jiné, skutečně rozvojové záměry. Že by toto právě vadilo?
Tohle se opravdu snad nedá ani slušně komentovat… to nemohli místo té kratší části 1. třídy dát třeba alespoň místo pro stravování? 1. třída by jednak měla být oddělena dveřmi (ono ne každému přijde vhod vůně např. ohřívané svíčkové) a rozhodně by neměla fungovat jako průchoďák. Argument, že to muselo být pojato takto, protože to vyjde levněji, je hodně smutný.
To tam právě všechno bylo a vyhodilo se to…
Už jsme tím jel a musím rict, ze zpracování dílu je fuserina. Vše, opravdu vše v tom voze vrze.
Hmmm, už jsem se obával, že by se někdy mohlo něco rekonstruovat na 100 %. Občas kroutím hlavou, co všechno projde a jak to může někdo převzít. O kvalitě dílů nemluvě, zpravidla po roce je stav podobný tomu před rekonstrukcí. Kupodivu jediná zdařila rekonstrukce poslední doby mi přijde renovace odkoupených rakouských Bmz. Naopak fušeřina nejhrubšího zrna je nový interiér pendolin. Pláty v podhledu na sebe vůbec nelícují, některé lakování je již opětovně ošoupáno, u uchycení křesel jsou záslepky, které vůbec nesedí do otvorů, tak se odchlipují, nátěry lišt u schodů (vstup) byly provedeny snad na původní nátěr, přes nový nátěr… Číst vice »
Tak to je tragické. Marně jsem doufal, že původní vizualizace je úlet a že v jeden z těch oddílů bude 1. třída a druhý bistro, tedy tak jak je to v rj, kde to funguje ke spokojenosti cestujících obou tříd.
Mně zajímají dvě věci: když pojedu 2. třídou, dostanu tady řízek/svíčkovou/polívku? A jestliže ano, kde si ji sním?
Jen si tipnu: odnesete si to v plastové krabičce na své místo ve 2. třídě. Jak od stánku s čínou. Velký propad úrovně.
Paskvil – CD vůbec nepochopiliy, že 1. třída není jenom o sedadle. Urcitě se cestující 1.třidy těší na hluk, procházející lidi, neustálé vykazování lidí, kteří jsou zvykli si k jídlu sednout a nelze vyloučit i pachy z ohřivaných jídel 🙁
Zjevně se jedná o amatérské řešení jak splnit povinnost mít občerstvení a 1.tridu ve vlaku.
Kdo tento nesmysl vymyslel?
Sdílím podobný dojem. Interiér první třídy vypadá příjemně, ale blízké sousedství baru přináší jistá specifika, na které platící cestující nemusí být zvědaví. Raději bych viděl více samostatných jídelních vozů s plnohodnotnou kuchyní a dostatečnou kapacitou pro hosty a nebo konečně nějakou náhradu za obstarožní BDs, která by na rychlíky mohla přinést servisní zázemí pro cateringovou službu a vhodné prostory pro rodiny s dětmi.
Podívejte se na Interpanter – to je taky slátanina, poptaval jsem se, kdo vymyslel chytrácké uspořádání 1.třídy mezi 2.třídou. .. to je radost, když si připlatíte a neustále vám někdo okolo courá. V zadání prý byl jenom počet míst a to výrobce neřešil, naflákal to,jak mu to vyhovovalo …
Doufám, že ty fotky interiérů jsou z nějaké vizualizace, neboť je z nich na první pohled patrné, že neodpovídají TSI.
z fotek lze poznat že nejsou…Bohužel. Jsou to reálné fotografie „zmršené“ rekonstrukce
No, nevím. Je to naprosto stejná sestava fotek, která tu byla už před nějakou dobou. Takže bych to možná za nějakou vizualizaci pokládal. A navíc jsem ten vůz viděl ve Svinově před týdnem či dvěma a zdálo se mi na dálku, že tam jsou sedadla MSV co jsou v Ampz143 a 146. Ale bylo to přes 2 koleje a než jsem doběhl byl v trapu.
sestava možná. Ale ty co jsou tady rozhodně vizualizace nejsou. Foceno v PJj na hale 518.
To je realita 4 vagony uz jsou hotove a 5 se predelava.
Osobně jezdím první třídou, protože je tam klid. Je sice fajn, že mi steward může z kuchyně něco přinést , ale zato pořád někdo trajdá kolem :-(.
Docela paskvil tento vůz.
Přestavbu WRmee na bistrovůz s 1.třídou bych hodnotil pozitivně pokud by z toho malého barového oddílu udělali malou jídelnu se stolky jako je například v RailJetu a ne oddíl 1. třídy. Uvidíme. jak se to osvědčí v provozu.
Zrovna na Opavanu to takto slouží.
Ale nemá…
Zkusil jednou s rodinou. Přes počáteční rozpaky kam si sednout (vlakvedoucí to rozsekl slovy že pokud si koupím jen pití, musím si sednout do 2tridy a pokud si dám jídlo tak si můžu sednout do jedničky-se asi začnou ztrácet šálky a podšálky na kávu 🤣😂😁 ) to nakonec svůj účel splnilo. Co jsem koukal tak místa 1.třídy jsou mimo rezervační systém ale i tak z toho mám hodně smíšené pocity. A dávat tento vůz na Ex1 a Ex2? Už tak to v té Cracovii je těsné. Kdyby daly tento typ vozu tam jde dnes jidelaku nejezdí tak bych to bral…
ani si ty cestují cií v bystrovoze nemají kde si sednout
Zase to tam neblokují různí studentíci usrkávající celou cestu zjevně bezednou fofolu, tedy tzv. slovenský model.
Ale jinak částečně souhlas, tohle je zjevná koncepce: Chceš se najíst? Kup si lístek do jedničky. Máš dvojku? Ber pivo, tatranku a zmiz zpět ke svým.
Ono asi záleží hlavně na tom, kam se to pošle. Tam, kde dnes WR nejede (a popř. je tam jednička prázdná nebo naopak 1 vůz nestačí) = velké zlepšení. Například tomu Krušnohory, Lince, Trutnovy, R11 apod. Pokud to má nahradit provozované WR, tak je to hodně špatně.
Přesně tak. Jezdím často mezi Prahou a Olomoucí a tam jsou klasické jídelny poměrně využívané, rozhodně víc, než vozy první třídy, kde sedí deset lidí. Tahle změna bude akorát k horšímu.
Bohužel to od 9.6. na ten směr jezdit bude…
Souhlas. Kdyby to nasadili na rychlíky mezi Plzní a Brnem, tak by to bylo fantastický, ale aby to jezdilo třeba na Budapešť, to by byla fakt škoda.