Dopravci Infrastruktura Železnice

Dráhy dokončily modernizaci myčky v Bohumíně. Má deset programů a recykluje vodu

Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy
Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy

České dráhy završily velkou modernizaci myčky vlaků v Bohumíně. Za 18 milionů kompletně vyměnily technologie a učinily provoz ekologičtějším. Myčka až z 80 procent využije recyklovanou vodu.

„Linka umožňuje díky speciálnímu počítačovému programu jednak průjezdné mytí, kdy mycí portály stojí na místě a souprava vozů projíždí za pomoci dieselové lokomotivy přes mycí kartáče, nebo je souprava přistavena do haly a je umyta kompletně za pomoci nastaveného programu podle obrysu umývaného vozidla,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz Michal Kraus.

Během kompletní rekonstrukce byly ve 200 metrů dlouhé hale vyměněny pojezdové kolejnice, mycí rámy, čistírna odpadních vod, dávkování mycích prostředků a byla vybudována nová úpravna vody. Právě na úsporu vody kladly dráhy důraz. Aby se minimalizovala spotřeba, prochází voda čistírnou odpadních vod, kde je zbavena sedimentu, volného oleje a maziv a následně je vrácena zpět do mycího cyklu. Pro finální oplach se používá změkčená voda, čímž vozidla údajně získají „lepší povrchovou úpravu“.

Nová myčka Bohumín. Pramen: České dráhy
Nová myčka Bohumín. Pramen: České dráhy

„Linka má deset různých mycích programů, které jsou naprogramované, mimo klasických vozů, například i na patrové soupravy CityElefant, rychlovlaky Pendolino a Railjet nebo jednotky typu Panter,“ doplnil ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer. Součástí myčky je také vytápění a sušení souprav. Díky tomu je mytí možné až do mrazu – 5°C. Podle zvoleného programu a typu souprav může modernizovaná linka umýt za 24 hodin více než 100 vozů.

Další moderní myčky mají České dráhy v Praze a Českých Budějovicích.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Před více, než čtvrtstoletím postavil DPP myčku ve vozovně Hloubětín. Měla 6 programů a světe div se, čističku vody.

Macek

ČD jsou prostě nejlepší! 😁

Lesan

Škoda, že nové myčky neumí mýt i střechy vozů. Předěl čistoty a špíny (cca půl metru nad hrsnou střechy) je na vozech se starším lakem dost znát a u vozů trvale řazených za lokomotivou (obvykle první třída) je střecha leckdy dlouhodobě pěkně zaprasená.

Lubomir Molnár

Umí, pokud to zákazník požaduje umí. Zrovna ta nová v Bohumíně takovou možnost má. Půlené kartáček na mytí přední a zadní části vozů lze využít i na mytí střech.

Martin H.

Nevím jak jinde, ale v Brně určitě není myčka Českých drah..

Dalibor

podle stavu vlaků co tu jezdí (Jmkraj) tak uzuzuji, že myčky jsou velmi vzácné, až nedostatkové. Některý vozy mají na sobě „letitou“ krustu.

Martin H.

Hloupost. Žádná letitá krusta na vozidlech není. Může se stát, že je některé vozidlo v trochu horším stavu, ale rozhodně to není plošná záležitost…

dada

no dneska to tornádo, kterým jsem jel z hlaváku, myčku nevidělo léta.

Pečlivý pozorovatel

A co mají na sobě Stadlery od Leoexpresu? Ty vypadají tak že je snad špinavé už vyrobily. 😀

Martin

Tak soupravy LE byly špinavé asi protože v Bohumíně nebyla funkční zmíněná v článku myčka… Jelikož má LE depo v Bohumíně tak asi nebyla možnost umýt soupravy nic víc na tom nebude

Dano

LE nemá depo v Bohumíně , Kámo…

Domovská stanice Bohumín

Na soupravách má LE napsáno: Depo: Bohumín

Dano

Může mít , ale žádné depo tu nemá.

Petr

Je . Montovali to borci z Pardubek . Možná pět let zpátky.

Martin H.

Myčka Brně sice je, ale rozhodně ne ČD…

Pečlivý pozorovatel

A či by asi tak byla ? Je v Heršpicích vozidla tam pravidelně jezdí i třeba na odčerpání WC nebo doplnění nápojových automatu ( panteři ).

Jiří Kocurek

Je to až k nevíře, ale patří SprŽel.
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_5887.html

Permonik

A v Maloměřicích je čí?

Martin H.

V Maloměřicích v depu sice je, ale má soukromého provozovatele…