DPP zrušil tendr na doklimatizování tramvají 15T. Přišlo příliš mnoho dotazů

Podle DPP by se tendr mohl stát "nepřehledný a chaotický". Vypíše se znovu.

Pražský dopravní podnik po dvou měsících zrušil veřejnou soutěž na dodání klimatizací prostoru pro cestující do první série tramvají Škoda Forcity 15T. Informoval o tom v písemné zprávě zadavatele.

Doklimatizování se mělo týkat 123 vozů, následující série 15T označené žlutou barvou masky vozu mají již klimatizaci od výrobce. DPP během prázdnin už dvakrát prodloužil termín odevzdání nabídek, zdůvodňoval to velkým množstvím dotazů od uchazečů.

A to je nyní i oficiálním důvodem pro zrušení tendru. „V souvislosti s množstvím dotazů, které vyvstaly po vyhlášení zadávacího řízení, kdy ze strany trhu je poskytována zadavateli zpětná vazba, že jím nastavené zadávací podmínky v této veřejné zakázce mohou být problematické z hlediska plnění, se zadavatel rozhodl shora uvedené zadávací řízení zrušit,“ uvádí zpráva zadavatele.

DPP dodal, že neustálým vysvětlováním a doplňováním zadávacích podmínek by se zadávací řízení neúměrně protahovalo a „zadávací podmínky by se stávaly nepřehlednými až chaotickými“.

Posun za rok 2030

Potenciální dodavatelé se ptali například na přesnější harmonogram provedení doklimatizování, na možnost zapojení zahraničních subdodavatelů či na umožnění realizace plnění zakázky i mimo prostory zadavatele.

Špatná zpráva. Dopravní podnik bohužel zrušil zakázku na dodělání klimatizací do tramvají 15T. Zadávací dokumentaci prý upraví a vypíše ji znovu. Tendr se tak protahuje a doklimatizováno bude reálně až někdy po roce 2030,“ uvedl bývalý radní pro dopravu Adam Scheinherr, který se neúspěšně pokusil doklimatizování prosadit již v minulém volebním období.

Současný tendr kritizoval v deníku Zdopravy.cz s tím, že se ho jen velmi těžko může zúčastnit někdo jiný než výrobce tramvají ze Škoda Group.

Nikdo nechce do vězení. Příběh snah o klimatizované tramvaje v Praze očima přímého účastníka

Dopravní podnik nyní uvádí, že přehodnotí způsob zadání a zadávací řízení připraví způsobem, aby bylo více odpovídající reálné situaci na trhu a zadávací podmínky se nestaly nepřiměřenými a pro některé z dodavatelů diskriminačními.

Doklimatizovat se má týkat 123 tramvají ev. č. 9201–9325 kromě vozů 9243 a 9285, ve kterých DPP nechal klimatizaci nainstalovat v rámci zkušebního pilotního projektu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činila 431,5 milionu korun bez DPH. Za podobnou cenu nabízel výrobce Škoda Group doinstalování klimatizací už v roce 2018, tehdy však posudek DPP odmítl cenu jako příliš vysokou.

DPP požadoval, aby vítězný dodavatel po uzavření smlouvy provedl ročně instalaci klimatizačních jednotek do minimálně 20 tramvají. Výběrová kritéria budou v soutěži dvě: celková nabídková cena s váhou 80 % a délka záruky klimatizační jednotky s váhou 20 %.

Tagy 15T Adam Scheinherr doklimatizování tramvají dpp Škoda 15T
24 komentářů