DPP začne konkurovat turistickým autobusům historickými tramvajemi
Tramvaje T2 ve střešovické vozovně. Foto: Daniel Šabík
Praha chce novou historickou linku použít na podporu cestovního ruchu a jako ekologickou alternativu.
Proč má ta 43 kromě víkendu jezdit zrovna ve středu odpoledne?
Škoda, že v ceně není i běžná MHD.
Tu si můžete přikoupit za 110,-.
Už se vidím…jak si budu kupovat extra jízdenku někam, kam opravdu nepotřebuju, když budu mít od října zase čvrtletní předplatné 😀
Na tento nápad hledím se značnými rozpaky, ale třeba se to ujme a přesvědčí mě to.
Zatím to vypadá, že ty dvě nové linky nekonkurují žádným autobusům, ale té dosavadní nostalgické lince dopravního podniku. Doufejme že přibudou tramvajové linky dalších objednatelů a tramvajová doprava v Praze se tak stane plnohodnotnou součástí volného trhu a nebudeme ji muset dotovat. Pochopil jsem tu filozofii správně?
to je pokus o vtip, trollení nebo co?
tohle snad myslet vážně ani nemůžete.
Nikde v EU není VHD bez dotací, prostě to nejde z jízdného zaplatit.
Jak funguje konkurence dopravců v rámci dopravního & tarifního svazu > IDS „PID“ …. Vám by se asi líbilo, kdyby se každá vozovna / garáž DPP osamostatnila jako dopravce a konkurovala jiným.
Idiote.
Ne, chápejte to tak, že jednoho krásného dne bude zakázáno jezdit na území Prahy 1 s autobusem nebo náklaďákem. A na určitých místech (Anděl, Palackého nábřeží, křižovatka před Národním divadlem,…) bude úplný zákaz aut (mimo IZS)
Jako odpůrce všeho jen trochu nazelenalého musím přiznat, ano toto je správná cesta. Tedy za předpokladu, že to neomezí plynulost běžné tramvajové dopravy a ta historická turistická vozidla nebudou uplatňovat preferenci.
Neomezí – letní grafikon, delší intervaly ….
Souhlasím. Nemám problém ani s případnou preferencí.
Preference bude nejspíš potřeba právě proto, aby to co nejmíň zdržovalo běžnou tramvajovou dopravu.
Tak není preferována samotná muzejní jízda, ale prostě preferovaný spoj běžné linky před sebou tlačí ten muzejní.
Přijde mi to jako super koncept v několika rovinách:
+ turisticky atraktivní
+ hop-on/hop-off je osvědčený koncept, tady bez starých naftových škopků
+ audioprůvodce pomocí aplikace nevyžaduje žádnou zástavbu do vozidla
+ dobře zvolené trasy
Jediné, v čem to ztrácí oproti dnešním hopíkům, je agresivní propagace – všichni ti naháněči, kiosky a reklama v hotelech. Snad ale Prague City Tourism nezaspí a s Honest Guide už žhaví kameru.
Mimochodem: první použití Dlabačova od spartakiády? Není to tam teď na spadnutí?
Minulý týden jsem jel kolem a divil se, proč tam jsou dělníci a něco dělaj na těch schodištích a lávkách. Zřejmě toto bude ten důvod – možná nějaké zabezpečení, aby se pod tím dalo bezpečně chodit.
Yeez, na reakci Honest Guide už se těším. :b
Určitě ne první. Jel jsem z Dlabačova z prvního koncertu Rolling Stones v roce 1990 a viděl jsem tam tramvaje i při dalších akcích. Dvě koleje jsou sjízdné plně, jedna s omezením. Ale vypadá to necivilizovaně. Chtělo by to roundup, švajsaparát, brusku, barvu…
Co se týká trasování, nelíbí se mi to Masarykovo nádraží. Nevím o tom, že by z Kladna jezdily nějaké zástupy turistů. Ty jezdí buď ze Smíchova, nebo z Hlavního…
Ta zastávka zdaleka neslouží jen přilehlému nádraží – jsou tam velké hotely, náměstí, v ulici Na Florenci parkuje mnoho turistických autobusů, atp…
Teď jsem na 18 viděl 2xT3 zrychlovač, za běžný tarif PID 😉
Já jsem se taky na 5 svezl T3M…2x
Copak linka 23? Definitivně mrtvá?
Snad ne, nejnovější tramvaj na 42 a 43 má být nejstarší dochovaná T3 (vůz 6102), na 23 jezdí novější T3-ky. Jen nevím, jak to má být s těmi T2, jestli budou jezdit na obou nebo jen na 42/43.
Kéž by tak na 22 jezdily jen 2xT…
V Praze nějaké T2 pravidelně jezdily? Měl jsem za to, že ne.
Jinak souhlas s tím, že T3 je takové permanentní retro… A ty odvozeniny s novou kastlí na starých papírech to samé.
Pravidelně ne, jen dočasně prototypy. Ale proč je nemít v šotosbírce 😉
To muzou pridat i KT4, nebo puvodni T6
KT4 ani omylem, leda jako stacionární exponát v muzeu. Protože není v ČR schválena do provozu, tak by byl problém.
Avšak původní T6A5 provozují v Ostravě a chtějí se jich v blízké budoucnosti zbavit, takže tam by šance byla.
Ale je.
Ja čakám kedy DPP konečne vezme z Bratislavy K2 č. 8133 na podobné šotoúčely. Zatiaľ postáva pod holým nebom na „pomníčku“ (medzičasom slepej koľaji) vo vozovni Krasňany.
Spíš bych to viděl na nějaký kousek z Brna. Přeci jen by se musela upravit z bratislavského metrového rozchodu
Celá úprava spočívá ve výměně podvozků. Brno má zase otočenou polaritu – koukněte na ty manévry, než dostali do provozu ex-pražské T6 – i když se zrychlovačem je to jednodušší.
Pokud by šlo o zrychlovač, tak těm obrácená polarita nevadí. Jenže Brno už žádnou zrychlovačovou K2 neprovozuje. A podvozky jsou taky jiné – odlišná převodovka, prostřední je běžný. Jenže K2 není zas tak zajímavá, když je to vlastně „kloubová T3“.
Bratislavská K2 8133 je takmer v pôvodnom stave. Cestujúcich nikdy nevozila, od dodania slúžila autoškole. Vďaka tomu má pôvodný interiér bez zásahov v podobe montáže označovačov alebo elektronických transparentov. Jedine kabína vodiča prešla úpravou. Vo výzbroji tiež ostalo veľa pôvodného, na rozdiel od prevádzkových K2. Taktiež má pôvodné vlnité plechy, neprevŕtané pre montáž reklamných panelov. Predpokladám že podvozky pod 8133 budú z Brna alebo Ostravy. Podvozkom je polarita ukradnutá.
Už je to tady. https://zdopravy.cz/dpp-koupil-v-bratislave-historickou-tramvaj-tatra-k2-slouzila-jako-skola-ridicu-83097/
Skvělý nápad, určo i pro našince a ne úplně tramfans….. Jen je mi záhadou, jaké budou reakce nedopravně zapálených běžných lidí, kteří stěží pochopí rozdíl mezi ne-historickou T3 a historickou T3…… To se obávám, že bude hodně těžký oříšek…… a otázka tolerance a zkouška nervů průvodčích……
Hodila by se i nějaká originální PCC. Když už atrakce, tak se vším všudy.
A labutě.
Od toho je snad Matějská pouť, ne?
Originál PCC má problém v rozměrech – šířka 100 – 108 palců, takže 2,54 – 2,74m a délka 46-50,5 palců (14,02 – 15,39m), větší váha. Stejně jako kanadský CLRV má 100/46inch. Možná z vozovny na Špejchar by zvládla dojet.
A doprava vyjde na mega, to je na statický exponát docela drahá sranda.
Kdyby nebyl problém administrativní s Buy America, tak by se San Francisco směně za T3 nebránilo.
Ty 4 cm navíc oproti T3 by snad ani nevadily, takže vybrat nějakou, co není příliš bachratá. Zabíjí to ta přeprava.
Buy America se vztahuje i na vozidla historická? Vždyť automobily-veterány dováží do USA kde kdo. Mám takové tušení, že hranice je 20 roků od výroby, pak už je to bez cla.
Oni u drážních vozidel vůbec nepočítají s dovozem veteránů, nemají na to kolonky. Možná by byli schopni dotáhnout Petter Witty na původní papíry, T3 do provozu nedostanou.
Kdyby nevadili i mizerné čtyři cm, tak si na T3 dávno provozovatelé dají velké levé zrcátko, ne? 15T je užší než limitních 2500mm, aby se vešla do průjezdního profilu.
Ty 4 cm by, hlavně ve spojení s větší vzdáleností otočných čepů, vadily.
Popř. pořídit belgickou „úzkou“ verzi PCC, ta by se vešla, transport by mohl být levnější.
Buy American pro muzejní věci neplatí.
Taky by se hodil Konstal z Varšavy. Klidně statický exponát. Vystavit jí vedle T1 pro porovnání kopie versus originál. 😉
Nasazovat T3 na historickou linku? Pokud není turista šotouš, tak stěží pozná, jestli stejný typ tramvaje nejezdí i v rámci běžné sítě MHD. Ona ta neustálá recyklace původních T3 na různé více či méně modernizované typy může laika snadno zmást. Zvenku téměř není poznat rozdíl. Typově je to stále tramvaj ze 60. let 20. století. 🙁 Na historickou linku bych tedy fakt zařazoval pouze něco, co člověk v běžném provozu nespatří. Tedy od T2 níže.
Můžeme se bavit, nakolik historická jsou vozidla jako M152.0, T478.1 s görlitzy anebo taková Karosa B7xx. Nehledě na to, že vozy metra 81-71M se od Ečs taky nijak pronikavě neliší 😉
Já bych řekl, že i nešotouš pozná nonstop zářivky versus žárovky blikající na každé sekci. Dveře na tlacitko.
A cumaky, ty jsou u 81-71 cerne, a souprava ma vlozene vozy, u ECS je kazdy vuz ridici, ma kabinu… a kdyz k tomu date ty obri ocelove bocnice na sedackach vs umakart…
Já si osobně myslím, že původní souprava 81-71 by klidně mohla jezdit třeba vždy v sobotu jedno kolo dopoledne a druhé odpoledne, aby pořád jen nestála v depu.
No momentalne ve velkem jezdi „historicke“ T3 i na lince 36…
Větší revoluce bude s unifikovaným modelem T3R.N (výrobce Pragoimex nebo Pesa), tedy nově vyrobených tramvají se shodným pouze vnějším tvarem.
Ty totiž budou mít:
1. max. rychlost 85 km/h
2. sezení 2+1
3. ovládání pákou (nikoliv pedály)
4. zadní představek nízkopodlažní
5. tónovaná, nouzově otevíratelná okna a klimatizaci
V jízdním řádu chybí info o tom, jaká tramvaj pojede…
Jinak se už ale těším, až se s dětmi projedeme 🙂
V tom je právě půvab nabídky – jako Kindervejce s překvapením …
Jen tu verzi překvapení s T3 běžní smrtelníci úplně nedocení. Tatii, to je obyčejná tramvaj. Ne, není, tomu nerozumíš, koukej nastupovat. Hm, já chtěla tou starou.
Nebojte. Ve čtyřicátých letech (tohoto století) budou jako historické provozovány 14T a 15T, než budou nahrazeny buď KT8 (tehdy nově vyrobenými) nebo T3R.N. (taky tehdy nově vyráběnými)
Kéž by se to chytlo podobně, jako v Lisabonu linka 28.
Super nápad, rad se svezu. Jen mi přijde krátka ta sezóna, snad příští rok vyjedou už v červnu a budou jezdit do září.
Za mně OK. Nám místním to může přijít drahé, ale za 8€ nemáte jinde ani jednu jízdu historickým vozidlem, natož celodenní permanentku.
Jenže tady za 8€ nemáte „tages karte“ na veškerou MHD, ale jen na dvě linky … Jinak za 10 € je k mání v mnoha městech na západě TAGESKARTE – například Berlín zóny A+B+C …
A je v ceně i využití historických linek? Při ceně jednosměrného lístku 50 Kč je ta cena dobrá.
Tam historické linky běžně souběžně s pravidelným provozem neprovozují ….
Tak 24h „tageskarte“ na veškerou klasickou MHD po Praze je v přepočtu za cca 4 eura. Tohle je nadstavba, pro plnohodnotné cestování po městě ji nepotřebujete (nejede nikam, kam by nejezdila klasická MHD), je to atrakce a tam bývá cena logicky vyšší. Ostatně když budu potřebovat provést po Praze kamarády odjinud, zejména třeba s dětma, klidně to s nimi použiju, i když mám jinak tramvajenku na veškerou MHD.
To nerozporuji …
24hodinová jízdenka pro Prahu stojí 110, pro Prahu a všechna vnější pásma pak 240. Máte nějakej další dotaz?
Já se na nic neptám, nicméně v porovnání s cenou jízdenky pro jednotlivou jízdu je pražská TAGESKARTE DRÁŽŠÍ …
Knie bohren.
Knie bohren.
Za turistickou atrakci mi to přijde jako schůdná cena i pro našince, rád se dětmi projedu. Mnohem lepší než ty busy.
S tím rozdílem, že ty busy jsou čistě komerční záležitost a nikdo je nedotuje z veřejných zdrojů. Pokud chce DPP provozovat turistickou atrakci (nic proti tomu), tak by to měl být čistě komerční podnik, je to zábava pro turisty a nikoliv ZDO.
DPP bude jenom provozovatel, platit to má podle článku Prague City Tourism. Takže otázka, jestli se to vyplatí, je na něj, ne na DPP. Každopádně je dost zřejmý, že od peněz na klasickou MHD se to snažej oddělit.
Takže to zaplatí město, jen z jiného kapsy. To jste mě uklidnil.
Jestli to bude pro město ztrátový nebo výdělečný se uvidí, při ceně 200 Kč/den a sezónním provozu o prázdninách by se to uživit mohlo. Otázkou jsou ty oststní programy, v jejichž rámci to bude, na to, abych hodnotil, jestli se městu vyplatěj, bych si o nich musel něco najít, ve chvíli, kdy o nich slyším prvně, se do toho pouštět fakt nebudu.
Každopádně je podle mě dobře, že se to neschová do ztráty DPP, ale půjde to vyhodnotit samostatně a podle toho zrušit nebo pokračovat.
Zaplatí a v konečném důsledku na tom vydělá. Ale to by ses musel v tom excelu překlepnout do dalšího listu „Incoming tourism“ .
Podle článku to ale není aktivita DPP, ale Prague City Tourism. A se správnou propagací se nebojím, že by si to na sebe nevydělalo.
Možná by bylo dobrý si ten článek přečíst, než začnete kafrat.
A Vy byste si měl zjistit co je Prague City Tourism a kdo ji financuje než začne reagovat na cizí příspěvky.
Prosím, čtěte nejprve text, pak pište.
A Prague City Tourism snad není agentura zřízená a financována magistrátem? Takže jsme zpět u veřejných zdrojů. A za avizovanou cenu, cca 8 Euro na 24 hodin se to bez dotací neobejde. A to ještě pochybuji o tom, že někdo mimo šoto komunitu skutečně ocení jízdu T3, když je to (byť v modernizované verzi, což je pod rozlišovací schopnost většiny lidí) standardní tramvaj DPP.
Jak to? Ve Vídni jezdí historické tramvaje (staré jako původní T3) v běžném provozu na většině z 28 tramvajových linek…