DPP vybuduje novou tramvajovou smyčku u stanice metra Depo Hostivař

Depo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP

DPP zbudování nové smyčky označuje jako "první vlaštovku" budoucího přestupního terminálu Depo Hostivař.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vybuduje u stanice metra Depo Hostivař novou tramvajovou smyčku, celkem zde postaví 1,25 kilometru nových kolejí. Podnik aktuálně vypsal tendr na zhotovitele, předpokládaná hodnota zakázky je 231 milionů korun.

Stavba by měla dle aktuálních plánů začít příští rok na jaře, hotovo má být za dalšího půl roku. Smyčka Depo Hostivař vznikne na místě stávajícího stejnojmenného obratiště autobusů mezi stanicí metra, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a parkovištěm P+R. Třetina z celkové délky nových kolejí bude podle DPP zatravněna. Autobusové obratiště přitom nezanikne, ale dostane novou podobu. Bude uvnitř tramvajové smyčky včetně odstavných ploch pro autobusy.

Depo Hostivař, současný stav. Pramen: DPPDepo Hostivař, současný stav. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP

Vybudování nové tramvajové smyčky umožní DPP prodloužit spoje, které v současnosti končí na obratišti Černokostelecká. V následujících letech je v plánu prodloužení tramvajové tratě do Štěrbohol, proto bude smyčka připravena i pro ukončení spojů z východní strany. DPP ve smyčce vybuduje tři nástupiště: pro výstup, pro nástup směr do centra a pro nástup směr z centra. Čtvrté nástupiště bez kolejí bude sloužit autobusovým linkám.

DPP zbudování nové smyčky označuje jako „první vlaštovku“ budoucího přestupního terminálu Depo Hostivař. Místo stávajícího povrchového parkoviště P+R má vyrůst parkovací dům, součástí přestupního uzlu má být také připravovaná železniční zastávka.

Tagy Depo Hostivař dpp tramvaje tramvajová smyčka Depo Hostivař
39 komentářů