U Depa Hostivař začíná stavba tramvajové smyčky, autobusy se přesunou na Černokosteleckou

Depo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP

Autobusové obratiště bude uvnitř tramvajové smyčky.

V Praze zítra začíná stavba nové tramvajové smyčky. Akce za 194 milionů korun má přinést lepší propojení tramvají, autobusů a metra. Přinese ale až 16. června omezení pro cestování autobusy.

Od rána se přesunula všechna nástupiště autobusů na Černokosteleckou ulici. Na místě obratiště autobusů totiž vznikne tramvajová smyčka, točna pro autobusy bude nově uvnitř tramvajové smyčky. Detailně jsou všechny změny popsány na stránkách Pražské integrované dopravy.

Schéma nástupišť u Depa Hostivař během stavby smyčky. Foto: DPP

Schéma nástupišť u Depa Hostivař během stavby smyčky. Foto: DPP

Smyčku postaví společnost Eurovia CS, která nabídla nejnižší cenu (194 mil. Kč). Odhad nákladů podle projektové dokumentace byl 231 milionů. O zakázku se ucházelo osm zájemců. Kompletně má být hotovo na konci srpna.

Smyčka Depo Hostivař vznikne na místě stávajícího stejnojmenného obratiště autobusů mezi stanicí metra, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a parkovištěm P+R. Stavbaři zbudují nové koleje o celkové délce 1,25 kilometru, z toho třetina bude zatravněna. Autobusové obratiště přitom nezanikne, ale dostane novou podobu. Bude uvnitř tramvajové smyčky včetně odstavných ploch pro autobusy.

Vybudování nové tramvajové smyčky umožní DPP prodloužit spoje, které v současnosti končí na obratišti Černokostelecká. V následujících letech je v plánu prodloužení tramvajové tratě do Štěrbohol, proto bude smyčka připravena i pro ukončení spojů z východní strany. DPP ve smyčce vybuduje tři nástupiště: pro výstup, pro nástup směr do centra a pro nástup směr z centra. Čtvrté nástupiště bez kolejí bude sloužit autobusovým linkám.

„Do roku 2006 se dalo výborně přestupovat ze všech autobusových spojů na obě tramvajové linky jezdící po Černokostelecké ulici. Zprovoznění stanice metra Depo Hostivař tuto vazbu přerušilo a teprve letos po 16 letech zase dojde k provázání tramvajových a autobusových spojů. Příjemným bonusem bude zkrácení přestupu z metra na tramvaj ze 400 na zhruba 180 metrů,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

DPP zbudování nové smyčky označuje jako „první vlaštovku“ budoucího přestupního terminálu Depo Hostivař. Místo stávajícího povrchového parkoviště P+R má vyrůst parkovací dům, součástí přestupního uzlu má být také připravovaná železniční zastávka.

Depo Hostivař, současný stav. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP
Tagy Depo Hostivař Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Eurovia CS
20 komentářů