DPP vybuduje novou tramvajovou smyčku u stanice metra Depo Hostivař
Depo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP
DPP zbudování nové smyčky označuje jako "první vlaštovku" budoucího přestupního terminálu Depo Hostivař.
Jestli by spíš nebylo lepší zrušit to přestupní pochodové cvičení přesunem nástupiště metra co nejblíže k ulici Černokostelcké (zhruba v duchu toho šturcu)…
Ještě by bylo dobré vědět, jestli zde budou jezdit manipulační (výjezdové/zátahové z/do dílen) spoje, nebo ty to vezmou rovno nejkratší cestou.
Včera bylo pozdě
Tuší někdo jak to vypadá s výstavbou toho parkovacího domu?
Dobrý moment pro přejmenování celého terminálu. Západní Malešice třeba
Vzhledem k tomu, že to je ve Strašnicích a daleko od center sousedních čtvrtí, tak by Malešice nebo Hostivař v názvu byly naprosto nevhodné.
Kdysi proběhla nějaká analýza pomístních názvu a opakuje se tam variace podmáčených gruntu – Močidla, Rybníčky a a tak
https://strategieprodesitku.cz/blog/nazev-pro-novou-zeleznicni-zastavku-u-verejnosti-vitezi-nove-strasnice/
Dělat si naděje, že tady jednou bude nějaký velký přestupní bod, je podle mě nešťastné. Ano, bude tu vazba metro-tramvaj-vlak-bus, ale i z logiky věci by stejnou, ne-li lepší vazbu, nabídlo prodloužení metra na Zahradní Město. Ano, ZM nepobere příměstské autobusy, ale z hlediska atraktivnosti tramvají, městských busů a veškerých vlakových linek by bylo proto DH lepší.
Dokreslete na brownfieldy baráky. Pořád nic?
Ano, brownfieldy tam jsou, ale napravo od trati není pozemek k zastavěné ani podle nového MP ani jeden. Vlevo sice místa k zastavění jsou, ale rozhodně jich není nějaké hafo.
Až na ten detail, že tam má být i MÚK MO.
https://mestskyokruh.info/wp-content/uploads/2019/11/08-cernokostelecka.jpg.
Jaké metro, proč a kam byste teď chtěl do Zahradního Města tahat? To nedává smysl. A u toho depa bude prostě jeden z mnoha desítek přestupních bodů.
Neříkám, že to je něco, o čem by se mělo teď hned mluvit. Ale do budoucna mi přestupní bod na nádraží, kde je možné využít nejen hlavní linky S a tangety, ale i dálkovou a mezinárodní dopravu, s přihlédnutím na důležité autobusové a tramvajové linky a s možným přestupem na metro, přijde užitečnější.
Proboha proč, dyť je smyčka o pár set metrů vedle ,,,
Buďte rád, že pro Vás zatím pár set metrů není problém …
Dává smysl smyčku přesunout na logičtější místo, kde vznikne přestupní terminál mezi vlakem, tramvají, autobusem a metrem.
No když přesunout – tak že by tu mezi Dřevčickou a Limuzskou zrušili? No teoreticky proč ne, pokud ten pozemek patří DPP, tak by za něj taky možná mohli dostat slušné peníze. Jestli by to zaplatilo tu novou smyčku, to asi zase ne (to by ten pozemek musel být víc v centru)…
Ano, územní plán se smyčkou Černokostelecká do budoucna nepočítá.
To jako budou autobusy zastavovat v těch tramvajových zastávkách?
Ale jinak to vypadá dobře, autobusových linek tam stejně jezdí minimum a lepší už to asi nebude. Je fajn, že to z metra na tramvaj nebude tak daleko jako dnes.
Minimum autobusových linek tam fakt nejezdí, terminál hlavně slouží pro linky směr Štěrboholy a tímto směrem je skutečně dobré spojení.
Oproti stavu po otevření je těch linek skutečně minimum. 38x byly přetrasovány na Háje, 111 a 329 na Skalku, 212 (později 122) byla zrušena a linka 133 na Žižkov už tam taky dávno nejezdí. Štěrboholy jsou asi jediný trochu silnější směr, kterým se odtud jezdí. Z Uhříněvsi jezdí většina lidí raději na Háje nebo vlakem do centra a směr na Kyje není nijak zvlášť silný.
Hele, asi to tam jen nevidim, ale jak se to planuje provozne s vystupem, odstavem a nastupem? To budou jezdit dve kola, nebo kazde nasfupiste jedna linka odstanicuje a odceka komplet na jedne hrane (a nemuzou se tak ani „hromadit hornici“)?
Nevite nekdo?
V stávajícím linkovém vedení tam stejně bude končit jen linka 7, zatímco 16 bude průjezdní. V tomto modelu by to šlo dělat stejně jako na Olšanských hřbitovech.
Pokud by tam toho jezdilo víc, tak asi jedině čekání u nástupní hrany a přestávky vyřešit jinak.
Linkové vedení…to je taky legrace.
Já mám 3 návrhy, jak je ustálit – buď podle počtu přestupů na metro, nebo podle vazeb s vlaky.
Nebo třetí, a to podle historického pořadí.
V zemi, po jejíž kvalitě veřejné dopravy „se slintá“ – Švýcarsku není speciální příjezdový a odjezdový označník. Je tam pouze jeden, s vyvěšeným jízdním řádem, u něho zastaví vozidlo, po výstupu se hned nastupuje. Když jsem tohle viděl před 31 léty, byl jsem v šoku. Když na konečné nikdo nebyl s obavami jsem vlezl do tramvaje / autobusu v očekávání „držkové“ od řidiče – co si to dovoluji … Pak jsem pochopil, že ve Švýcarsku je TO NORMÁLNÍ …. Pobyt soupravy na konečné je cca 3/4 intervalu, takže při intervalu 8 minut, tam souprava stojí cca 5, při intervalu 6… Číst vice »
Navíc v některých dopravách je povinnost být na výchozí zastávce 5 minut před odjezdem, pokud je to možné. V Praze řidiči přijíždějí až těsně před odjezdem, bohužel.
Zrovna tady mi to prijde zbytecne, byvaly terminal na Cernokostelecke (Zborov) obsadilo parkoviste pro soukromou firmu, stanice metra v Depu byla nouzovka pro pretizenou Skalku a ted z toho bude prestupni terminal? Ano vim, take pobliz ma vzniknout zastavka vlaku.
Mnohem efektivnejsi a lepsi by bylo protahnout metro do prostoru Prumyslova/Radiova/Cernokostelecka, kde by vznikl terminal pro primestskou dopravu a zkratily se linky autobusu od Skalky a Depa Hostivar, stanice se priblizila ke Sterboholum.
Jen tam nemáte tu vazbu na vlak, možná ani prostor pro smyčku tramvají. Podél Černokostelecké není nic, kvůli čemu tam ty lidi tahat pod zemí. Jediné plus je vazba na bus jedoucí po Průmyslové.
Souhlas. Dlouhodobě se dá očekávat prodloužení na Průmyslovou – ovšem že Skalky a ne objížďkou přes Depo Hostivař, koleje do depa budou opět sloužit je depu a stanice se zde zruší.
Klíč je ale ve slově „dlouhodobě“. Prodloužení na Průmyslovou nemá žádnou prioritu a ani nebude mít, dokud se ve Štěrboholech, Dubči atd. nezačnou stavět velké nové čtvrti. Takže se dá předpokládat, že to na DH bude zajíždět ještě třeba 20 let, a to už je doba, na kterou stojí za to postavit kilometr kolejí.
Na obr. jsem nenašel prostor pro příměstské i městské autobusy. Počítá se s ním?
Že by se s nimi nepočítalo se mi nezdá. Jenom tramvají by to bylo chudé.
Spíš budou zastavovat na tramvajové zastávce.
Má v současném stavu vůbec smysl, aby nějaká linka jezdila až do ÚD, kde nic není?
Má, kvůli zaměstnancům.
Ty odveze i bus, až na něj půjde přestoupit v této nové konečné, případně pár služebních tramvajových spojů.
Autobus ale nezajíždí k ÚD DP. Tramvaje tam navíc vozí lidi i z jiných míst, než jen od této stanice metra.
„Vybudování nové tramvajové smyčky umožní DPP prodloužit spoje, které v současnosti končí na obratišti Černokostelecká“ – Jedna další linka by se už teď dala prodloužit do Dílen DP…Přijdou mi co celkem vyhozené peníze.
Tady jde o to, aby od busů ze Štěrbohol a Měcholup byl možný přestup na všechny tramvajové linky, na které se teď musí hloupě jednu zastávku popojíždět, což protažení jedné z nich neřeší. Počítám, že půjde o náhradu stávající smyčky Černokostelecká – s výhledem možného ukončení spojů od Štěrbohol, povedou-li tam někdy tramvajové koleje.
Nicméně s vámi budu souhlasit, že tato formulace je dosti nešťastná. Samotná linka 7 totiž nemá žádný provozní důvod, proč by se nešla prodloužit až do ÚDDP (pouze náklady navíc).
Čili lépe by zřejmě znělo: „Do nově vybudované smyčky bude možné prodloužit spoje linky 7…“ atd.