egoe-plus
Doprava ve městě Metro Parkování

DPP vybral projektanty nové stanice metra na Zličíně i úprav depa

Depo Zličín. Foto: Michal Chrást
Depo Zličín. Foto: Michal Chrást
Depo Zličín má být 62. stanicí v síti pražského metra.

Kapitálově propojené společnosti Sudop Praha a Metroprojekt získaly zakázku projektování velkých úprav konečné metra na Zličíně. V rámci této akce dojde k rozšíření depa o dvě další haly a vybudování nové stanice Depo Zličín.

Vyplývá to z registru smluv. Hodnota zakázky je 90,4 milionů korun, zhruba o čtyři miliony korun méně, než byla odhadovaná cena. „V této chvíli už probíhají přípravné a projekční práce. Aktuálně probíhá příprava výběru architekta pro zpracování architektonické studie na stanici metra Depo Zličín,“ řekl ředitel odboru komunikace Dopravního podniku hl. m. Praha (DPP) Daniel Šabík. U stanice vznikne současně nové P+R parkoviště.

Depo Zličín by se mělo stát 62. stanicí v síti pražského metra. Celkové odhadované náklady jsou 1,4 miliardy korun, stavět se má začít v roce 2023. Připravovaná stanice metra Depo Zličín bude povrchová, dvoukolejní, s bočním nástupištěm, umístěná pod svahem na severní straně stávajícího kolejiště depa Zličín, rovnoběžně se Sazovickou resp. ulicí Na Radosti.

Podle předsedy představenstva DPP Petra Witovského je dnes kapacita zličínského depa naplněna na 100 %. „Pokud do budoucna plánujeme zkrácení intervalů na lince B, budeme muset do depa Zličín přesunout část souprav z linky A, potřebujeme ale pro ně na Zličíně nejdříve postavit novou odstavnou kapacitu. Kromě toho máme na Zličíně zkušební trať, kterou budeme využívat pro testování nových vozů plánovaných pro linku D. Také pro ně zde musíme včas vytvořit dostatečnou kapacitu,“ dodal Witowski.

Parkoviště pro 600 aut

Mezi plánovanou stanicí metra Depo Zličín a ulicí Na Radosti, u křižovatky s Míšovickou ulicí, na místě bývalého buňkoviště, plánuje hl. m. Praha postavit nové P+R parkoviště o kapacitě až 600 automobilů. Vzdálenost mezi výstupem z nové stanice metra a nejbližšími vstupy do garáží P+R bude zhruba 30 metrů, po dostavbě obou objektů budou propojeny bezbariérovým chodníkem. Oba objekty, nová stanice metra i P+R parkoviště, budou vznikat najednou.

K připravované stanici metra Depo Zličín povedou koleje z nově uspořádaného kolejového rozvětvení tak, aby se provoz samotné stanice a příjezdy do depa či na zkušební trať navzájem neomezovaly a soupravy mezi stanicemi Zličín a Depo Zličín mohly jezdit alespoň 40 km/h, což by při využívání stávajícího zhlaví depa nebylo možné. Jinými slovy, provoz souprav s cestujícími do nové stanice Depo Zličín nesmí paralyzovat činnost samotného depa. K jižní stěně stávající haly depa Zličín plánuje DPP v rámci této investiční akce postavit novou čtyřkolejnou remízovací halu pro odstavování osmi souprav metra. Hned vedle nové remízovací haly vybuduje DPP také novou halu pro tzv. vozidla NTP (neelektrické, pomocné trakční prostředky využívané pro údržbu metra). Proměnou projde i staniční zabezpečovací zařízení, které je více než 20 let staré a v současnosti již koncepčně zastaralé.

Zahájení samotné stavby nové stanice metra Depo Zličín DPP předpokládá v létě 2023, do provozu by ji podle předběžného harmonogramu rád uvedl na konci letních prázdnin v roce 2025. Výstavba P+R parkoviště bude předmětem samostatného projektu.

DPP odhaduje celkové náklady stavby na 1,4 miliardy Kč, přičemž projekční práce z toho činí cca 93 milionů Kč, výstavba samotné stanice spojená s novým kolejovým rozvětvením a modernizací zabezpečovacího zařízení zhruba 860 milionů Kč a výstavba hal 312 milionů Kč. Zbytek připadá na úpravu a výměnu technologií či inženýrskou činnost.

Odebírat
Upozornit na
guest
85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mat

Těžko říct, jaká bude využitelnost, autobusů se tam přesune minimum, protože lidi chtějí dojet až k obchodům, prostor pro novou výstavbu v okolí je taky minimální. Zajímavější by ale bylo to metro protáhnout ještě dál na západ za dálnici, na pole mezi Chrášťany, Chýní a Rudnou a vybudovat tam takový „metroland“, jako se stavěly před cca sto lety v Londýně. Domky ve vzdálenosti max 500 metrů od metra, místní by nepotřebovali auta, protože metro by bylo dostatečně atraktivní, trať by mohla vést po povrchu, náklady by byly minimální. Ty divoké satelity, co rostou na kraji každé vsi, jsou něco strašného.

Bob

Ještě hezčí by bylo protáhnout to po polích podél okruhu až na letiště, díky převážně povrchovému vedení by to ani nemuselo stát tolik.

Poudy

Ale pak by to jezdilo prázdné, protože všichni pojedou mnohem rychlejším a pohodlnějším vlakem 😉

Luboš Beneš

Než ten slibovaný vlak bude, rádi pojedou metrem. Já bych spíš protáhl konečnou do Řep…

Kuliočko

Jo, až na to, že pokud by metro mělo jezdit po povrchu tak by se musela vyřešit bezpečnostní opatření ohledně bočního vedení napájecí kolejnice pro vlaky metra ( vs. Únikové a požární evakuační cesty), které nemají mimo jiné topení a hlavně co se vozu 81-71M týče náporové stropní větrání. Jinými slovy, chce to jiné soupravy. A nebo vybudovat jinou dráhu, třeba tramvajovou, která nemusí splňovat to co dráha speciální, metro.

O.K.

To je ale jenom technikálie, ne neřešitelný problém. Nebyly bychom zdaleka první země na světě, která vede svoje metro po povrchu a to ani to sovětského typu.
Že na to nejsou soupravy připraveny je samozřejmě také pravda. Opět ale, i jinde na světě podobné soupravy po povrchu jezdí (pokud budeme brát v úvahu jen sovětské metro, tak např. Kyjev, Tbilisi, Budapešť, Moskva)

Kuliočko

Však nepíšu, že to nejde…technický jde vyřešit všechno…to je jak kdybych koupil 60 let starý dům a dělal z něj pasiv…jako taky to jde 🙂 není ale lepši, levnější a rychlejší udělat nový projekt a inteligentně ho spojit s tím co funguje už teď, ale efektivněji než přestavbou Brontosaura? O finanční náročnosti netřeba hovořit. A Vemte jed, že 81-71M nás bude vozit báj oko tak 10-15let…

O.K.

Mě osobně, pokud by v prvé řadě dávalo smysl ze Zličína na letiště to metro po povrchu vést, by to zas tak nesmyslné nepřišlo. Naopak, metro v současné podobě tady zřejmě bude a budovat k němu paralelní trať jiných parametrů s nutností například přestupu mi nepřijde dobrý nápad. Něco jiného je samozřejmě trasa D, která se asi bude budovat celá nová, ale proč by to měl být zrovna nějaký cancour od Zličína na letiště? 8171M tu s námi, pravda, asi budou, jinak mi jako největší překážka přijde právě ta investice do vozidel. Nevěřím, že by způsob stavby a vedení té… Číst vice »

Facepalm

Metro po povrchu ze Zličína na Letiště je naprostej nesmysl. Až takovej, že se bojim, že by to někoho mohlo reálně napadnout.

Luboš Beneš

No ono než se udělají studie, plány a postaví se, tak 20 let uběhne jak voda.A to se do procesu rozhodování nesmí zamotat Voda z Tetčic a jiní dobrodinci.

Roman Soudný

Ještě by to chtělo vybrat architekta bez vazby na Metroprojekt. Už z toho nákresu je vidět, že to bude zase předražená devadesátková katastrofa, která bude tak drahá na údržbu, že se to vyplatí za 15 let strhnout a postavit znova.

Facepalm

Jojo, voblouček, táhlíčko, bublinka a v tom všem pyramidální světlíček. A jak tady čtu ty nápady táhnout to metro dál, tak konečná by mohla bejt v bývalým motelu Atol, aby nedošlo k narušení stylové čistoty úseku V.B.

O.K.

Škoda, že k Zálesáku už je to daleko. Ale směr je dobrý.

Kuba

Parkoviště pro 600 aut – to při průměrné obsazenosti 1,3 člověka na auto odpovídá počtu lidí, který odveze 1, slovy jedna souprava metra. Když tento počet rozložíme do tří hodin ranní špičky, poveze každá souprava průměrně necelých 14 lidí, to jsou 3 lidi na vagón, v opačném směru nejspíš nula. Tohle fakt stojí za miliardovou investici?

DOMČA

V místě nové stanice metra za posledních 5-7 let vyrostlo vedle starého – nové sídliště „Metropole Zličín“ a do max 100m u křižovatky veselé bují další masivní bytová výstavba…

Jirka

Přesně tak. Navíc u nové stanice není místo na případný další terminál. V blízkosti je pár nových bytovek, ale intenzity budou špatné.

MartinS.

Není potřeba terminál, stačí průjezdná zastávka. Autobusy od Berouna, Rakovníka jedou až na Vypich, autobusy od Kladna a z okolních obcí je možné také někam odklonit. Cestující ušetří 2 minuty, protože mezi Depem Zličín a Zličínem, jsou 3 semafory a pro autobusy, co pokračují dál dokonce 5.

Kuba

Kam byste je chtěl odklánět?
Proti snaze ušetřit čas tranzitu nic nenamítám, ale teda budovat kvůli tomu metro za miliardu…
Obzvlášť když vidím, kolik je po Praze míst, kde by drobná úprava znamenala ještě výraznější úsporu času pro tranzit za zlomek peněz: zastávky na mostě na Slánské a v Motole, nájezd do terminálu Nové Butovice od Karlštejnské a mnohé další.

Facepalm

Problém je, že ty lidi přijedou stejně a postavěj to kdekoli. Nu, aspoň jsou na tom pěkně vidět ty externí náklady společnosti na hypertrofovaný automobilismus.

Jiří Kocurek

Do externích nákladů na automobilismus už se počítá i přestavba depa Metra? Týjo, to jsou věci, že by jeden nevěřil.

Facepalm

Ne. Tím mám na mysli potřebu obrovských ploch, které polykají různá P+R parkoviště a kolik stojí jejich výstavba. Anebo v případě, že se ty plochy nepostavěj, pak parkování na pankáče kde se dá, se všemi důsledky pro lidi, co bydlej v okolí. To věru není o nějaké přestavbě na Zličíně, to platí obecně.

mirek

Tak pokud se ta stanice staví jen kvůli autům, tak samozřejmě.

Pody

Beru to tak, že investice by zde byla stejně potřeba (modernizace zabezpečovacího zařízení, nová haly pro odstavování souprav atp.) tak se k tomu ještě připravil projekt nové stanice a zvlášť projekt P+R, za mě tedy v pořádku.

Kuba

Ad zabezpečovací zařízení: Není to naopak tak, že je výměna ZZ jenom přidruženou akcí k větší změně? 20 let není na zabezpečovačku žádný věk – na velké dráze slouží zabzař bez problémů i 50 let.

Kalanis

Na =B= se teďka sovětská ARSka vyhazuje, nahrazuje jí LVZ. Je to poznat na soupravách – ARSkové mají „udírny“, s LVZ už ne. Tak se udělá i depo.

Jakluk

Tady ale zjevně nejde o ARS, nýbrž o stavědlo stanice Zličín a depa.

Kuliočko

Tady nejde spíš o vlakový zabezpečovač jako spíš o staniční zabezpečovací zařízení z RZZ za ESA 11 ( nebo44) Krom toho jak píšeš některé soupravy udírny nemají, protože už jsou přestavěné na LZA které na celém B už je zbudované a nyní se předělávají ty plechovky co na tom jezdí.

Kalanis

Nikoliv. Vzhledem ke stanici to bude potřeba nacpat celé pod LVZ. Stejně jako na stanici Myčka. Jako bonus to bude se zbytkem depa. Nemůže tam zůstat dnešní model předávání mezi stavědlem a zbytkem tratě.

Facepalm

Správně, ve známém vesmíru neexistují žádní jiní projektanti, kteří by byli na výši úkolu, který před nimi stojí. Už se těším na další nášup devadesátkový antiestetiky, dialog leštěný žuly se sádrokartonem a polystyrenovými podhledy, plotrovanou grafiku a betonový íčka v takovém množství, že položena za sebou by vytvořila linii dlouhou jako zákopy u Kurska.

ldx

No vidím to jako krok správným směrem, protože na Zličíně když člověk vystoupí není k hnutí kvůli odjezdu autobusů a ještě proudu lidí na různá parkoviště a k OC.
Takže jestli místní autobusy budou jezdit z toho Depa, tak se to tam může trochu vyčistit…

Za mně ideálně, kdyby to jednou vedlo do Hostivic, ale to až tak za 50 let, no 😀

Jirka

1,4 miliardy za novou stanici, která má sporné využití. Peníze šly investovat jinak a nové kapacitní P+R mohlo vzniknout přímo za Zličíně. Třeba tady:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2907118&y=50.0538445&z=17&rm=9gh3txXmxxU0flIgaGgS42ggRafaNffF

Martin

No, sporne vyuziti tady asi ne, je to na D5, takze spise pro dojizdejici, spis me zarazi, ze je na maluvce jen jednokolejna, tedy neumoznuje dalsi prodlouzeni…

Na odkazu se zda plocha vhodna pro P+R, ale situaci tam neznam,…

looki

je to jen hrubá čára v mapě, ale prodloužení by mohlo vypadat třeba takhle https://mapy.cz/s/doramemoge

Jan Novak

To bych si spíš v téhle trase dovolil představit jednu kolej pro vlak ukončený v podzemí vedle metra. Na to vození vzduchu mi přijde výstavba metra dost drahá.

looki

asi netušíte, co všechno se zde chystá…prakticky nové město

Martin

Tak ta odbocka se pripravila uz pri stavbe metra na Zlicin a je s ni porad pocitano… akorat ma koncit v nove zastavbe jeste pred D0 v Praze

Kuliočko

4m tunelu v rámci stavby stanice…navíc dnes už asi mimo mísu…. podzemní garáže okolní zástavby už by se nevešlo do ochranného pásma dráhy vč další výstavby technologických budov, jako jsou větračky atd…game over

Jan Novak

Tuším. Ne prakticky nové město, ale Západní město od FINEPu.
Stále je to ne větev metra do Rudné naprosto zbytečná investice.

Walker

Moc si nedokazu predstavit, kam by se melo metro prodluzovat. Uz tu byla jednou diskuze, ze tuto metro na letiste nepovede a Depo Zlicin bude vicemene lezet na hranici Prahy. Asi se casem budou hranice Prahy rozsirovat, ale tipuji, ze to bude trvat jeste nekolik desitek let…

Vít Jůza

Každá linka pražské MHD by měla vést aspoň kousek za hranice Prahy, aby se mohlo státu účtovat za dětské, studentské a seniorské slevy.

Jan Novak

To by tyhle pozemky musely patřit městu. To by na těchto pozemcích neměla v budoucnu vzniknout tramvajová konečná.

Takže ne, třeba tam by opravdu vzniknout parkoviště nemohlo.

Plán na výstavbu stanice Depa Zličín je krásný jednoduchý a elegantní, včetně parkoviště hned u nájezdu na dálnici.

Dále je dobré vědět, že většina z té 1,4 mld jde hlavně na obnovu zabezpěčovacího zařízení v depu, která se stejně musí provést.

looki

Koukal jste se do územního plánu, jestli to je možné? A jste domluvený s Ivanem Jelínkem, kterému ten pozemek podle katastru patří?

Jirka

V územním plánu je DH, neboli doprava hromadná, takže přesně využití pro P+R. Ohledně majitele, on tam stejně nemůže nyní nic postavit, protože v územním plánu je pozemek určený na dopravu. Takže se stačí domluvit na ceně.

Facepalm

Tak určitě.

Bram

Akorát pro majitele, kterému brání územní plán vystavět na pozemku to, co by si přál, je mnohdy lepší přistoupit na směnu pozemku za jiný, kde jeho plány realizovat půjdou. Viz prodloužení tramvajové trati z Modřan do Libuše, kde tyto směny proběhly. Jednoduché to ale není, musí to být navíc adekvátní náhrada a ne výměna pozemku v Praze za pozemek někde na šumavské louce, což se dělo běžně za éry minulého režimu, kdy se s tím státní aparát vůbec nesral.

Facepalm

Reagoval jsem zejména na to „stačí se domluvit na ceně“, tedy že zrovna tohle nebývá úplně maličkost a může se to táhnout roky.

Bram

To se také v případě tramvajové trati Modřany – Libuš táhlo dlouhé roky, v podstatě čtvrtstoletí, protože v roce 1995, kdy se otevírala tramvajová trať do Modřan, se myslelo, že za pár let se bude jezdit až na Libuš. Ovšem někde peníze dělají vyloženě zázraky, viz Chýnov a jeho obchvat:-)

mic

V těch místech by bylo vhodnější ukončit nějaké vlaky. Např jedna linka od Kladna.
Ovšem parkoviště ro 600 aut je výsměch. To se zaplní za hodinu. Chtělo by to přidat nulu…

Facepalm

Ukončovat vlaky od Kladna na Zličíně dává asi takový smysl, jako ukončovat vlaky od Berouna v Radotíně či od Benešova v Hostivaři.

David

Nebo od Kladna na Veleslavíně.

Martin

Od Kladna je to sporne, nedava mi to smysl, ale na Veleslavine zrejme koncit nejakou dobu vlaky budou…
Spise od Rudne, pokud by se posili intervaly vlaku, tak to trat v prokopskem udoli neda…

Ale tramvajovou trat a konecnou si predstavit umim, jak od Rep/Brevnova tak od Stodulek pokud by se propojila s Barrandovskou trati… nevim ale, ze by nekdo neco takoveho vubec ani naznakem uvazoval.

Luboš Beneš

A co kacířská myšlenka-ten vlak od Kladna na Veleslavíně šoupnut na koleje metra a jet dál jako metro….a nemusíme se složitě zatěžovat stavbou 2 koleje ve Stromovce…

mic

mno, íšu některé. dovedu si ředstavit os linku kladno hostivice zličín.
rychlíky v trase kladno letiště raha samože atří do centra…

Facepalm

nebo Beroun – Radotín – Krč.

Bram

Vlaky Beroun – Radotín – Krč – hlavní nádraží by vskutku vytáhly hodně lidí z automobilů do hromadné dopravy, neb by velice dobře zpřístupnil pro obyvatele údolí Berounky kancelářské komplexy na Chodově (nedostupné linkou 125), Brumlovce a Pankráci. Tam je to oklikou přes hlavní nádraží zbytečně dlouhé, což platí zejména o Chodovu, tak se holt jezdí autem. Že by takový vlak měl velice dobré využití i o víkendech, netřeba povídat, protože by Jižnímu městu přiblížil údolí Berounky. Jenže na tyto vlaky není dostatečně kapacitní infrastruktura. Kdyby dnes byl zaveden vlaky Beroun – Radotín – Krč – hlavní nádraží v hodinovém… Číst vice »

ldx

Takový vlak existuje, ale jezdí tam lokálka po jednokolejné trase, která by rychlovlak nezvládala… nebyla by to žádná časová úspora… za mně úplně zbytečné. Navíc, dostat se ze Zličína do centra nebo někam dál metrem je strašně pomalé, je tam příliš mnoho stanic!

Apropos řeší se tady 40 let triviální záležitost, jestli zdvoukolejnit trasu Kladno – Praha, po které se vlaky pohybují průměrnou rychlostí rychle jedoucího cyklisty, takže tomuto nedávám žádnou šanci…

Jan Novak

Nevím, jestli parkoviště pro 1/3 všech vozidel co po té komunikaci projede není předimenzované, ale je pravda, že parkoviště pro 1/30 těch vozidel přímo u sjezdu u dálnice a na zastávce metra je opravdu poddimenzované.
Na druhou stranu, asi nikomu nebrání každé volební období jedno další parkoviště přistavit, místa je tam dost 😀

MartinS.

Pokud se má někdy přestavovat terminál Zličín, bude potřeba ty autobusy někam přesunout. Takže stanice Depo Zličín s možností odbavovat minimálně příměstské linky do okolních obcí, Berouna, Rakovníku, Kladna, se bude hodit. P+R na sjezdu z D5 a po D0 i z D6 a D7 také není k zahození. A další P+R snad někdy vznikne i na Zličíně. Škoda, že Praha odpískala to obří P+R nad křižovatkou Rozvadovská spojka×Řevnická.

Kuliočko

Hezké, ale pod tím prostorem je obrovský vodojem…takže nikoli

IBM

„…budeme muset do depa Zličín přesunout část souprav z linky A“. – tomu nerozumím, nebudou na Áčku chybět? Nebo je na Áčku nadbytek souprav?

looki

je tam rezerva

Kuliočko

Fakt? Tenhle byl dobrej :-))))

SaulGoodman

Hlavně pokud se nepletu, tak se počítá, že na C by také měly výhledově jezdit „déčkové“ soupravy bez řidiče a M1 by se mohly přesunout na jiné linky, ne?

ABC

a půjde ta Matra vyměnit?

Y.K.

Proč by neměla jít vyměnit? 🙂 Je to jen otázka peněz a schválení.
A nebylo by to poprvé.

ABC

Otázka peněz to jistě bude, nevím zda to bude jako vyměnit ARS za LZA 🙂 A ještě aby nechtěl Siemens platit za autorská práva.

Kuliočko

Kus za kus…krom toho ARS už vyměněná je… resp. jede souběžně s LZA, až se dodělají plechovky a s poslední se zařve teď! udělá se šmik a pak se ARS už jen vyškube a odveze.

Vojtěch

Mám dokonce dojem, že je v Depu Hostivař trvale deponovaná jedna M1 se zabezpečovačem LZA

Y.K.

Žádná M1 nemá LZA (zatím), nicméně to nikterak nebrání tomu, aby v depu Hostivař nějaká byla odstavena, pokud na Kačerově není místo nebo z jiných důvodů.

Kuliočko

Výhledově +-75 let a bude to tam 🙂

Jiří Kocurek

Pojedou do depa po spojkách a ráno z depa naopak. Od toho ty spojky mezi linkami jsou.

MartinS.

A kde jsou spojky mezi trasami A a B? Z depa Hostivař by to dojelo na Náměstí Míru, spojkou za I.P.Pavlova, pak by se musel změnit směr, dojet po C na Florenc, spojkou na B, opět měnit směr, aby se dojelo směr Černý Most, takhle ráno protáhnete tak 4 vlaky, bude to trvat déle, zkrátí to noční čas na údržbu…

Kuliočko

spojkou před Povstáním…tj DH-NM/IP-PP a z PP NA FRC/FRB

Kuliočko

No jsou, ale ani jedna s jednotným zabezpečovačem…takže zdržení se snížením rychlosti jízdy vlaku bez VZ a další…

V. K.

Zase metroprojekt. Snad se je podaří jednoho dne vystrnadit, aby mohl konečně navrhovat stanice někdo jiný než Kotas.

looki

Kotas jich zase tolik nenavrhnul. A zbytečně se démonizuje, třeba s V.A neměl nic společného a je to to nejhorší, co kdy v pražškém metru vzniklo.

Facepalm

Vychází to z tradic, který ten patlal zavedl. Nezapomínejme, že ten člověk učí na FA ČVUT (místo aby ho tam měli naloženýho ve formaldehydu v nejtemnějším sklepení).

Martin

…nic spolecneho? A ti lide co projektovali jednotlive stanice byly jaci?

MuDr

Existuje jina projekcni firma, ktera by tuto ulohu zvladla lepe? Afry – byvaly AFConsult neberu. Puvodni Meacont by to zvladl, jenze z toho zbyly jen baje a vzpominky. Nehlede na to, ze kazdy resi krasno. To je sice krasne, ale kdo bude resit technickou stranku veci – Garazova firma bez zkusenosti a znalosti uz tu jednou byla. A dopadlo to nehezky.

V. K.

Může se prostě soutěžit. Proč bychom se vůbec měli omezovat jen na náš mělký rybníček.

Roman Soudný

A proč by architekturu měla dělat projekční firma? Jenom v Praze je dost příkladů , že to je cesta do pekla. A když už se vypíše soutěž a přihlásí se ateliéry se spoustou zkušeností ze zahraničí nebo na jiných podobně rozsáhlých projektech, tak se z opatrnosti stejně vybere nějaký patlal jenom proto, že má za sebou Metroprojekt.

Tomáš

Nějak se s těmi soutěžemi roztrhl pytel, tak ať vše dojde ke zdárnému konci.

IBM

Blíží se volby… To se vždy vyrojí plány na stavby na několik desetiletí..

Facepalm

Pokud vím, budou v Praze komunální volby na podzim 2022, jsme tedy lehce za půlkou stávajícího volebního období a vy plácáte naprostý nesmysly. Protože pokud byste si skutečně stál za tím, co jste ze sebe vyloučil, znamenalo by to, že jakákoli reprezentace města by měla na reálnou činnost tak rok a půl a dál by už všechno spadalo do kategorie „předvolební divadýlko“.

LiborV

Připravit takovouhle stavbu a získat všechna povolení trvá dlouho. A protože po ANO nebylo nic rozběhlého, muselo se vše chystat od začátku.