lot
Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

DPP otevřel novou opravárenskou halu pro tramvaje po více než půl století

Nová opravárenská hala pro tramvaje DPP. Foto: Daniel Šabík / DPP
Nová opravárenská hala pro tramvaje DPP. Foto: Daniel Šabík / DPP

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes v areálu ústředních dílen v Hostivaři uvedl do zkušebního provozu novou opravárenskou halu pro tramvaje. Hala má dvě koleje a vejdou se do ní až čtyři článkové tramvaje. Náklady i s vybavením činily téměř sto milionů korun.

Zbudování haly navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které DPP v areálu postavil na nepoužívaném fotbalovém hřišti a zprovoznil přesně před rokem. Hala bude sloužit pro těžkou i běžnou údržbu vozů, zařízení umožňuje práci na tramvaji shora i zdola současně.

Hala je kvůli vysoké hladině spodních vod založena na pilotách, což stavbu zdrželo. Původně bylo otevření naplánováno na začátek letošního roku.

„Než vybudujeme novou vozovnu v Hloubětíně, tato hala nám společně s velkokapacitním kolejištěm výrazně pomůže zvládat běžnou údržbu tramvají,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski. Dodal, že pro novou vozovnu Hloubětín (stará byla loni kvůli hrozbě zřícením zdemolována) už má DPP všechna potřebná stavební povolení. První etapa výstavby by údajně mohla začít ve druhé polovině prázdnin.

Dnes otevřená opravárenská hala v Hostivaři je po 52 letech první novou samostatnou servisní halou postavenou pro tramvaje v Praze. Zatím poslední samostatné servisní haly pro tramvaje DPP zprovoznil právě v areálu Hostivař v lednu 1968. Od té doby žádný samostatný nový objekt nepřibyl. Buď se stávající haly rekonstruovaly nebo podnik udělal přístavby k už existujícím budovám.

Dopra

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Proč tam nejsou zástupci projekčních firem? Vždyť bez projektové dokumentace se to ani postavit nedá, je to nedílná a velice zásadní součást celého záměru. Dost mi vadí, jak je práce projektantů upozaděna. Na téhle pitomé hale jsem se taky nadřel. Stavitelům se tady hezky poděkuje a projektantům ne? Přijde mi to dost nefér.

Pavel

to je u nás v Česku klasika.

robert

Je. Ale nevím proč.

Zlámalík

Já nevím, buď blbě vidím, nebo to má nedostatky z hlediska BOZP. Jak se bude chodit přes ty pojezdy zvedáků? To přijde zadeklovat? A nejsou nalajnované trasy a okraje.
A co se týká hal, v Anglii se takové haly staví automaticky, pokud je někde nová flotila vozidel, jen u nás mi připadá, že je to událost století.

noerf

Zlámalík: Pojezdy zvedáků jsou barevně odlišné od cest pro pracovníky, tudíž se nemusí barevně označovat a vyznačovat čárami průchozí úseky.

Radim

V DPP by také byla událost století, kdyby si konečně nechali zrekonstruovat a zateplit nějakou z provozních budov nebo hal např. v depu Hostivař. Ten stávající stav by dobře posloužil jako kulisa do normalizačního seriálu, zvláště WC, ty opravdu vypadají jako za Husáka.

ene bene

Pro redakci. Někde na internetu jsem viděl, že na Barrandově už leží těch 40 m kolejí směr Slivenec. Nechtěli byste o tom něco chytrého napsat? Třeba jak se vyvíjí šance na rozestavění dalších etap… atd.?

Karlos

O tom psát není třeba. Ty koleje do Slivence dopadnou stejně jako křížení v Modřanech směr Libuš. Taky se do pár let snese a nic se dít dále nebude.. V roce 2085 se následně křížení znovu vybuduje a možná, opakuji možná se začne stavět dál 🙂

ene bene

Jasně, tohle si umím napsat taky. A mimo jiné i proto bych chtěl vidět také jiný názor.

Jan

Zatím snad platí podle článku z prosince https://zdopravy.cz/dpp-ma-povoleni-pro-tramvaj-do-slivence-zacne-stavet-prvnich-40-metru-koleji-39165/ že trať má být do dvou let hotová. Pokud by ji plánovali někam na rok 2030, tak bych chápal, že se můžeme vysmívat, jak to nikdy nebude, ale v horizontu dvou let se to může zpozdit maximálně o rok.

mirek

„se to může zpozdit maximálně o rok“ – podle původních plánů se trať ke Slivenci měla stavět hned po dokončení trati na Barrandov (2003) a otevřít tři roky po ní (2006)… a je rok 2020 a trať nemá ještě ani stavební povolení, mimo těchto postavených 40 metrů.

ene bene

Vy jste v Praze nějakej novej, že? Jinak byste tu rýmovačku, že něco bude do dvou let už musel znát. Verše se tam stále opakují, třeba 20 let, a tak… Tak za dva roky!

Martin

To plati spise od vykopu, do te doby to muze byt klidne zastaveno… Mj. Trat ma slouzit pro obsluhu budouci zastavby Holyne, ted jsou tam jen pole…

Jirka

Tam se stavět bude, developeři si to prosadí. Navíc je to MHD, takže vláda Prahy bude pro. Kdyby to byla silnice pro auta, tak by to samozřejmě současným vedením Prahy neprošlo.

mirek

Silnice tam povede taky, žádný strach. A je dobře, že se po desetiletích zanedbávání tramvajové dopravy zase trochu investuje i do ní.

Radek

Jediný důvod, proč se nestaví dál, je odvolání nějakých obyvatel přilehlých domů. Holt, když se nepostaví trať dřív než domy…