DPMLJ nakoupil v Olomouci tři sedmnáct let staré autobusy Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18 z Olomouce v Liberci v Zeleném údolí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSolaris Urbino 18 z Olomouce v Liberci v Zeleném údolí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Za tři autobusy zaplatil DPMLJ 450 tisíc korun.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Švejk

Tady jsme někde na Ukrajině nebo v Kazachstánu, že tu běžně jezdí takto stará vozidla MHD? Neuvěřitelné…

Divočák

skanzen pod Ještědem, nic se nemění. bohužel

Tadeáš Klímek

Olomouc byl určitě velmi rád, že se jich zbavil, už jak se zde psalo po pár letech jsou tyto busy ,,vraky´´. Takto staré busy jsme prodávali pouze na východ.

Kuba Regner

Jo, můžu uznat, jsou to opravdu staré rozkopané hlučné šroty. Všechno se vevnitř klepe, ještě konkrétně jednomu z autobusů, kterým jsem jel já, nevysvětlitelně vevnitř blikala světla, kdy při akceleraci a brzdění přidala na intenzitě a při mírné akceleraci konstantně několik sekund v kuse blikaly, což na názoru, že ty busy jsou provozuschopné rozhodně nepřidává. Jsem Liberecak a sice byly nakoupeny nové autobusy a staré vyřazovány, tohle je fakt jako někde na východě. Sice se dušují, že v roce 2023 koupí nové ale ted je to dost snížení komfortu za stále vyšší jízdné. Jo a zrovna jedu starou olomouckou T3…

Miloš

CNG v dnešní době?Ale jinak krasavci Polský

Gajda

Pořád je u něj to co jde z výfuku o dost čistší než u nafty. Jinak už to smysl nemá.

SYN

A donedávna bylo i palivo levnější, teď uvidíme… každopádně mi to příjde smysluplnější než z toho stejného CNG dělat reformingem vodík (neříkejte mi že někdo v česku používá CO2 capturing, takže je to CO2 ne-neutrální, a navíc ty technické komplikace a ztráty)…

Anonym ze severu

A co ten bioplyn?

MHD

Krom toho může mít odběratel cenu plynu fixovanou. V tom případě to dává smysl dvojnásob.

Poudy

Proboha proč to CNG? A teď se nebavím o geopolitické situaci..

SYN

A jakou byste volil alternativu? Pokud ještě nemají zázemí pro nabíjení, ale mají plničku CNG, je toto s přehledem nejjednodušší a dostatečně dobré.

Kubrt

Snad si tuto zprávu přečtou i zachránci vlaků pro 10 cestujících, kteří rádi operují s životností autobusu 6 let 😉

Kernteriér

Ale záchod to nemá…

Martin

Autobus je skutecne tak po 10 letech vrak, ale za tu cenu se jim asi vyplati… otazka je na jak dlouho…
Vlak nebo da se rici jakekoliv kolejove vozidlo ma vice jak dvojnasobnou zivotnost, spise trojnasobnou…

Jinak jeste k te zivotnosti je treba dodat, ze i auto muzete odepsat po 5 letech nebo ho mit ve skvelem stavu i 30 let a vice jako veterana…

Kubrt

Ale po 10 letech to žádnej vrak, normální autobus, kterým se dá jezdit.

Martin

jak dlouho… v Praze je autobus prakticky odepsanej po cca 7-8 letech, nektere jezdi napr.12 let…
Ale chapu, ze nekde vydrzi dele…

Kubrt

Pražské Citybusy a novější Karosy z 90. let se vyřazovaly po 16-17 letech. OK, v pozdějších letech třeba už toho moc nenajezdily, ale pořád to byly použitelné busy.

Martin

To ja netvrdim, ze nejsou pouzitelne – pokud jeste jsou funkcni, jen to, ze kolejove vozy maji mnohem delsi zivotnost a jsou v lepsim stavu… Ten bus co DP vyradi po tech 16 letech (coz jsou asi ty posledni kusy), maji fakt hodne za sebou,… Je to stejne i s auty, jdete do bazaru a kupte si 15 let stare auto, a budete do nej casto sypat hodne penez a to nemluvim o korozi… Mj. u vlaku se vyrazovali EMU 451/452 (zaby) po vice jak 50 letech, ale uz to byl srot, … EMU 471 (elefant) uz ma taky dost… Číst vice »

SYN

Oni ty vlaky bez nějaké větší reko po 20ti letech už taky jsou takové… no jezdí to, asi tak jako desetiletý autobus. Když se s tím nic neudělá, je to hrůza, ale z bodu A do bodu B se ještě (většinou) nějak dostane…

Poudy

A kolik jich vyřadili po 16 letech a kolik mnohem dříve? Vždyť šlo o zlomek původních busů…

jva

Žádný olomoucký Solaris se nevyřazoval dříve než po 15 letech. A to první roky lítaly denně (aby byly NP spoje). Vyřazované SU12 mají přes milion km bez GO, tyhle kloubáky přes 600000km. Pro srovnaní – VP T3 se dělá po 120000, Vario po 480000km (čímž neříkám, že by více nevydržely, je to dáno drážními předpisy, nicméně nemalé peníze to potřebuje. T3 se dají navařovat do nekonečna, nové vozy s jinými pevnostními normami se už tolik let při životě udržovat nebudou – viz třeba 14Tr vs. 25Tr).

Kubrt

Zlomek? Přes 90%. Dřív než po cca 16 letech byly vyřazovány jen nehody.

Miloš

17 roků starý??

král j

… předpokládal.

král j

Takže ne z Prahy či Ostravy, jak jsem poředpokjládal.

9Tr

V dnešní dobé CNG…

Juraj

V dnešní době nafta… prašť jak uhoď

SYN

Ne, tam je to CNG pořád ještě lepší… čistější, mírně levnější, plus obecně příznivější „rozvoz“ paliva potrubím (plynovodem vs. nafta cisternou).

Pája

Ten MB je odstaven už definitivně?