Dozorčí radu Českých drah čeká proměna, volba nových členů se zadrhla
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
Dozorčí rada je klíčovým orgánem Českých drah, která například odvolává nebo jmenuje členy představenstva.
Přeji ČD, aby tam byl člověk znalý provozu. Ať už konečně začnou jezdit tak, jak potřebují cestující v kvalitě 21. století. Ne v starým herku z minulého.
Myslíte, že cestující potřebují ředitele „znalého provozu“? To je omyl, který patří možná tak do doby před rozdělením ČD.
Ješte bednařika prosim a bude lip
Především je tam potřeba lidí, kteří připraví privatizaci.
A to je špatně? Zbavit se ztrátového podniku za prachy, které bych jinak nikdy neviděl.
Jsem proti privatizaci, pokud to bude stejně jako když Zemanova vláda prodávala banky ČS či Komerční banku = že kupec nějaké banky DOSTAL peníze od prodávajícího (bývalého vlastníka), když koupil nějakou banku od našeho státu. Nemám zájem, abychom my daňoví poplatníci PLATILI nějakému zájemci o nákup pasažerské ČD. Neboť hlavním problémem ČD, je nezájem pasažérů, zejména solventních. Získat dostatek nových pasažérů je možné, ale podmínkou je, aby řadoví, opakuji řadoví pasažerští nádražáci ČD začali SLOUŽIT, opakuji SLOUŽIT PASAŽÉRŮM. Holt Baťa dokázal získat spoustu zákazníků, neboť se k nim nechoval jako kretén… „Náš zákazník, náš pán“ Tj. jestli si pasažerskou ČD… Číst vice »
Pane vystupující pod pseudonymem Axel: Položím Vám otázku ; jak si představujete konkrétně , že měli vámi jmenovaní nadrážáci sloužit? Zkuste mi to vysvětlit , předem děkuji
že by měli Vámi jmenovaní
Vezměte si výročky SŽDC od 2010 do 2020. Najdete tam 4 firmy (Arriva, GWTR, LEO, RGJ) které v 2010 neexistovaly. O 10 let tyto firmy na českých kolejích najely 15 milionů vlakových kilometrů…. Jak KONKRÉTNĚ dokázaly tyto 4 firmy nalákat pasažéry, když před 10 lety neměly tyto firmy takřka žádné? P.S: Mrkněte na článek o rušení Kilometrické Banky a zkuste přemýšlet jak byste se choval Vy, kdybyste nebyl živ z dotací? Fakt byste zrušil něco co mělo jakési zákazníky, dlouho předtím než byste měl nachystanou náhradu? Ten kdo rozhodnul o zrušení produktu pro malou niku zákazníků, bez toho aby měl… Číst vice »
Děláte z komára velblouda. Nerozumím řeči Vašeho kmene. . Kilometrickou banku jsem nikdy neměl a nepoužil a nevěrná IN 100? To je prosím co za produkt. A píšete o 4 soukromých dopravcích. Jakými produkty oni slouží jimi přepravující pasažérské veřejnosti? Čím tak teda oslnili ?
Jedním slovem vysvětlit rozdíl mezi IN100 a IN Business?
Nevěrná,
A právě o té duševní lenosti mluvím celou dobu.
Bez dostatku pasažérů, zejména solventních, nemá smysl dotovat vláčky.
Proč z toho mála kaček ve společné kase posílat štědré dotace, aby se udržel na živu zombie, která se nechce vrátit do reality a uživit se prací svých rukou a myšlením své hlavy?
Vzhledem k tomu, že během deseti let dojde k vysoutěžení provozu na většině tratí. A ČD zatím v soubojích, kde bylo více dopravců nebyli úspěšné, tak je otázka, jak budou další hráči kapitálově vybaveni a jaké budou požadavky objednatelů na nové vlaky.
A vzhledem k tomu, že zadlužení ČD je významné a nákupy budou nutné, dá se očekávat prodej majetku typu pozemky, ČD Telematika, VÚZ, Cargo.
„a jaké budou požadavky objednatelů na nové vlaky.“
Osobně si myslím že výrazně ubyde „objednatelů“ vyplácející dotace… Nevylučuji „koncesní model“ = jezdím takřka bez dotací, ale takřka na této lince nemám konkurenci…. viz nádražáci ze Spojeného království ve firmě First Group, krom open-access Lumo, další dceřinné firmy asi fungují, jak jsem popsal.
Jako že by se našel kraj, který by nedal ani korunu? To sotva. Proto objednatelů neubude. Možná ubude celkově vyplácený objem peněz, to ale s počtem objednatelů přímou souvislost nemá.
Obec, která nedá ani korunu, jenom využije toho že kraj dovolí zastavení tranzitu (nebo dokonce nařídí umožnění přestupu) to je klidně možné. 😀
I když z pohledu dopravce jsou hádky obce/kraj schovány za koordinátorem IDS.
Přesně tak.
Pane Daniel Jablonecký …k Vašemu“ Možná ubude celkově vyplácený objem peněz, to ale s počtem objednatelů přímou souvislost nemá.“ Tipnu si, že bude příbývat(neklesat) dálkvých vláčků, zejména o vyšší kapacitě (tj. zapomenout na tzv. rychlík sestávající z jednoho vagonku pro pár desítek pasažérů). A bude ubývat regionálních vláčků. Konec konců – jestli je pravdou Deutsche Bahn Regio má podíl na regionální vláčkové dopravě cca 64% v Německu a jestli víme, že v DB Regio provozují cca 10 tisíc autobusků vs. 6 tisíc vagonků/dieslvagonků/elekttovagonků… pro národ takřka 90 milionového Německa. Tož se jeví jako dosti předdimenzovaný počet vagonků/elektrovagonků/dieslvagonků v ČR, notabene,… Číst vice »
Máte pravdu,moc toho k rozkradení, pardon, privatizaci,už není.
Dozorčí rada je orgán k ničemu, pokud členové dozorčí rady nebudou mít tuhle činnost jako jediné zaměstnání a denně nebudou „dozírat“ na činnost vrcholového managementu, resp. fungování podniku jako celku.
Občasné pravidelné schůze / zasedání s balíkem lejster nic neřeší … To je tlachanice – dobře zaplacená s nulovou odpovědností za (ne)výsledek dozorování ….
Nezbytnou kvalifikací člena dozorčí rady by měla být jakákoli odborná způsobilost dle zákona o drahách pro zaměstnance dopravce podílející se na provozování drážní dopravy …
A také člena OSŽ! Jinak je to rozvracení železnic.
Sice nemá ani tucha o účetnictví, natož o ekonomii, zato zná perfektně předpis o brždění. Jen ty procenta občas počítá špatně. Skvělý kandidát do dorozčí rady!
Šotopředstavy o kvalifikaci manažera, no.
Zbytečné řešit.
A pro varování: Jaroslav Tvrdík měl také značnou kvalifikaci z armády od letectva.
ROFL
Jenom drobná, je to předpis o brzdění.
Zajímavé kolik kvalifikovaných poradců železniční dopravy a fungování železničních společností se zde najde. A kolik dalších odborníků na železniční infrastrukturu a vedení státní firmy která je tzv. hospodářem s ní se taktéž zde najde. Hold Češi jsou odborníci na vše jak je vidět.
Holt…!
A SŽ bude již brzy následovat. Je po volbách. Obměna je záležitost max půl roku.
Co bude Manekýn dělat?
Nejspíš magisterské studium 😀
Ta sedla!
Proč je odvolává, když ani neví, koho místo nich? Zoufalé.
Asi čeká, co mu velký Fiala I. nakuká…
To je ironie ?
Proč? Protože něco za něco. Dřív je pásl Faltýnek, teď se zatím neví.
Tohle je stejně v řiti. Jak může mít takový podnik nějakou dlouhodobou vizi, když si tam každá vláda dosazuje svoje lidi?
8 let tam byli. 8 let.
Stačilo.
A za 8 let mohli vyplodit něco smysluplného…
do 01/2008 pan Bazala
do 08/2013 = 5,5 roku pan Žaluda
do 01/2014 = půl roku pan Zelený
do 11/2014 = necelý rok pan Kurucz
do 09/2018 = necelé 4 roky pan Krtek
do 06/2019 = cca půl roku pan Kupec
do 12/2020 = rok pan Nebeský
Nyní pan Bednárik, jehož úkol byl popisován jako krizové řízení – dle názoru pana půlministra: „Bednárik je podle šéfa resortu dopravy typický krizový manažer.“
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/vaclav-nebesky-ceske-drahy-generalni-reditel-zmena-ivan-bednarik-cargo-havlicek_2011291422_kar
Tak on ji taky nemá. To je jasný každýmu, kdo to trochu sleduje.
Tak osm let tam přežívaly a ČD se moc nikam neposunula. Od roku 2003 a nic moc neudělat je umění přežít , takže o nějaké vizi bych vůbec nemluvil. Ale odrazový můstek je tak nízko že nový lidé mohou jen ČD prospět , horší to být nemůže . SŽ by měla následovat a kompletně přestavět . Jediná výhoda u obou těchto firem je , že není pomalu na co navazovat a může se stavět od začátku , nevýhodu je kostnata struktura
Změna organizační struktury byla vždycky oblíbenou kratochvílí top manažerů ČD.
Tak bude další pokus a jednou to snad i dopadne 🙂
To nemůže nikdy dopadnout, protože to je kontinuální, nikdy nekončící proces. A čím více změn v organizační struktuře, tím větší to má navenek udělat dojem, že se věci hýbou kupředu.
Na dlouhodobou vizi má GŘ přeci vlastní odbor – Odbor projektová kancelář, strategie a inovace (O26 GŘ ČD) 😂
A chodí tam akorát uklízečka utírat prach. Jednou za kvartál to dostačuje.
Privatizací?
Kdosi kdysi navrhoval prodat to DB za 1 korunu. Věci šly jinou cestou, DB raději zřídily dceřinnou firmu, která má dnes pobočku i v ČR. A nemyslím tím DB Schenker.
komici a klauni Arriva
To spíš Deutsche Bahn Start, která se snažila prosadit se např. na Liberecku
https://zdopravy.cz/stridani-dopravcu-v-pohranici-do-saska-a-trat-do-liberce-se-vraci-deutsche-bahn-11102/
Svým způsobem lze DB Regio a DB Start považovat do určité míry za konkurenci.
Spíš zájmové skupiny, to je nad vládami.Ono se to dostane do starých kolejí, které ANO narušilo.
Deagrofertizace! Vykydat ten chlív. Pokud se tam navíc dostanou schopní lidé, máme skoro vyhráno.
Ale Šlegra bych raději viděl na pozici generálního v Dlážděné.
A snad se konečně podaří vyhodit i S*snu.
No…ono je to spíš z bláta do louže.
Lepší to bude až tehdy, kdy bude ministrem člověk se zkušenostmi z veřejné dopravy, zejména kolejové.
Blbost. Důležité je udat směr a nasadit na to odpovídající machry co to zvládnou dotáhnout někam , kam chceme. A pokud by získal profesní zkušenosti ze kterých by vycházel u polostátních firem je spíše na škodu nežli ku prospěchu dopravy jako celku.
Dlouhodobé zkušenosti z dráhy bych spíš viděl jako přitěžující okolnosti.
Optimálně někdo, kdo začínal jako posunovač a pak se proseděl až nahoru.
Takže děkuji. Stačilo.
Ono se obvykle u ČSD začínalo „na štrece“, i s červeným diplomem z VŠ ….
Pak začala úřednická kariéra odpovídající vystudovanému oboru …
Někdo skončil v úřednické pozici jako „z nouze ctnost“ poté, co ztratil zdravotní způsobilost pro provozní profesi, mnohý vystudoval dálkově VŠ ….
Ale tak teď už tu máme 33 let jinou dobu.
Mimochodem, jistě víte, že ředitelem SBB byl roky… Němec!!!
Aneb jak vyplýtvat lidský potenciál. Inženýry k lopatě a most vyrobíme z prostého betonu, valenou klenbou naše možnosti končí. Ano mám na mysli jeden konkrátní most.
Nebo se dostal do kanclu, když byl „nevyhoditelný“, ale v provozu to byla katastrofa.
Jo, to byl třeba Dalibor Zelený. Ale tohle jsou lidi, co v dnešní době už neobstojí. Znalost provozu je sice hezká věc, ale dnešní doprava z pohledu dopravce je především o penězích, obchodu, marketingu, personální práci a jednání se zákazníky/objednateli. K tomu vám zkušenost výpravčího zas tak moc nepomůže.
Tak to se sakra pletete. U nás ve firmě je to od vedoucího provozu až po strojvedoucí skoro každý bývalý výpravčí. On aspoň ten výpravčí, narozdíl od obchoďáka ví, co je to KADR, připravenost, rozbor, atd.
Já jako strojvedoucí jsem taky bývalý výpravčí.
Zčásti s Vámi souhlasím.
Pouze si jemně dovolím upozornit, na primárním problém pasažerské ČD = tato firma nemá dost solventních pasažérů. Tož si nejsem jist jak člověk s hlubokými odbornými zkušenostmi výpravčí, dokáže zvládnouit jinou odbornost = prodat služby ČD SOLVENTNÍM pasažerům a sloužit pasažérům ve vagoncích.
Neboť většina národa je názoru, že jim nevyhovovali služby ČD a proto přestali používat ČD… a také je obrovská skupina lidí kteří vlak nepoužívají neboť v něm nikdy nejeli tož se jej bojí = viz obrovský nárůst počtu autíček, internet, konkurenční vláčkoví dopravci, autobusky,….
Nejsem součástí skupiny ČD, takže tento problém mě netrápí.
Vždy když se měnilo vedení ať to byla SŽ nebo ČD, věřilo se že jsou schopní. A jak to dopadlo víme všichni. Schopní bych neřekl ,spíš politická spolehlivosti hraje roli. Mělo by to být jinak.
Vedení společností mají být lidé z oboru s praxí a hlavně někdo kdo má rozhled v daném oboru a nepotřebuje kolem sebe dalších tucet poradců
Záleží na jaké pozici.
Pokud jako státní firma má fungovat, jak chce vláda, musí to dělat někdo „loyální“ vládnoucí klice. Ta se teď změnila.
Tak to je.
Státem vlastněná akciovka…
slegr v dlazdene uz byl a ze by to byla nejaka vyhra to jako ne. jemu jde spis to plkani, ve kterem ani neumi najit slabiny a ty nejak dotahnout.
Je fakt, že na facebooku občas něco utrousí a někdy se nestačím divit, jak nedostatečné a povrchní jeho znalosti jsou.
nebudte slusny a uvedte co treba, 2 priklady pro zacatek
Byl tam rok a neco, navic pod Kolarem, Sosnou, Cockem a dalsimi „podporavateli zeleznice“. To se kormidlo fakt otocit neda. Byly vehlasne storky jak v ramci zadani hledat nahradni projekty na docerpani OPD se na CK MD musel hadat o kazdou drobnost, treba ze lze dat indikatory na jiz zkoridorovanou trat Praha – Benesov apod. MD melo mantru jen cerpat evropske penize na cokoliv (ale zaroven vymyslelo svoje uzasne smernice ktere cerpani brzdily). Slegr se snazil, aby to melo efekt pro zeleznici a ne jen utratit prachy. Kolega z kanclu co na jednani CK nekolikrat byl si dal nejdriv dva… Číst vice »
Na deagrodementizaci a S*snovi se shodneme. Na Slegrovi nikoli, protoze budi dojem postoje, ze co je ceske je spatne.
Sice to není pravda, ale mohla by být.
Tohle jste psal na českým počítači nebo tabletu? V českým SW? A jezdíte autem, kde je všechno vyrobený v ČR? Máte přiklad že prosazuje na železnici něco zahraničního co je horší nebo dražší než tuzemský výrobek?