Dozorčí radu Českých drah čeká proměna, volba nových členů se zadrhla

Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhyJednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy

Dozorčí rada je klíčovým orgánem Českých drah, která například odvolává nebo jmenuje členy představenstva.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Přeji ČD, aby tam byl člověk znalý provozu. Ať už konečně začnou jezdit tak, jak potřebují cestující v kvalitě 21. století. Ne v starým herku z minulého.

Daniel Jablonecký

Myslíte, že cestující potřebují ředitele „znalého provozu“? To je omyl, který patří možná tak do doby před rozdělením ČD.

Prasatko

Ješte bednařika prosim a bude lip

jal

Především je tam potřeba lidí, kteří připraví privatizaci.

rozinka

A to je špatně? Zbavit se ztrátového podniku za prachy, které bych jinak nikdy neviděl.

Axel

Jsem proti privatizaci, pokud to bude stejně jako když Zemanova vláda prodávala banky ČS či Komerční banku = že kupec nějaké banky DOSTAL peníze od prodávajícího (bývalého vlastníka), když koupil nějakou banku od našeho státu. Nemám zájem, abychom my daňoví poplatníci PLATILI nějakému zájemci o nákup pasažerské ČD. Neboť hlavním problémem ČD, je nezájem pasažérů, zejména solventních. Získat dostatek nových pasažérů je možné, ale podmínkou je, aby řadoví, opakuji řadoví pasažerští nádražáci ČD začali SLOUŽIT, opakuji SLOUŽIT PASAŽÉRŮM. Holt Baťa dokázal získat spoustu zákazníků, neboť se k nim nechoval jako kretén… „Náš zákazník, náš pán“ Tj. jestli si pasažerskou ČD… Číst vice »

Jaroslav Vedrola

Pane vystupující pod pseudonymem Axel: Položím Vám otázku ; jak si představujete konkrétně , že měli vámi jmenovaní nadrážáci sloužit? Zkuste mi to vysvětlit , předem děkuji

Jaroslav Vedrola

že by měli Vámi jmenovaní

Axel

Vezměte si výročky SŽDC od 2010 do 2020. Najdete tam 4 firmy (Arriva, GWTR, LEO, RGJ) které v 2010 neexistovaly. O 10 let tyto firmy na českých kolejích najely 15 milionů vlakových kilometrů…. Jak KONKRÉTNĚ dokázaly tyto 4 firmy nalákat pasažéry, když před 10 lety neměly tyto firmy takřka žádné? P.S: Mrkněte na článek o rušení Kilometrické Banky a zkuste přemýšlet jak byste se choval Vy, kdybyste nebyl živ z dotací? Fakt byste zrušil něco co mělo jakési zákazníky, dlouho předtím než byste měl nachystanou náhradu? Ten kdo rozhodnul o zrušení produktu pro malou niku zákazníků, bez toho aby měl… Číst vice »

Jaroslav Vedrola

Děláte z komára velblouda. Nerozumím řeči Vašeho kmene. . Kilometrickou banku jsem nikdy neměl a nepoužil a nevěrná IN 100? To je prosím co za produkt. A píšete o 4 soukromých dopravcích. Jakými produkty oni slouží jimi přepravující pasažérské veřejnosti? Čím tak teda oslnili ?

Axel

Jedním slovem vysvětlit rozdíl mezi IN100 a IN Business?

Nevěrná,

A právě o té duševní lenosti mluvím celou dobu.

Bez dostatku pasažérů, zejména solventních, nemá smysl dotovat vláčky.

Proč z toho mála kaček ve společné kase posílat štědré dotace, aby se udržel na živu zombie, která se nechce vrátit do reality a uživit se prací svých rukou a myšlením své hlavy?

noerf

Vzhledem k tomu, že během deseti let dojde k vysoutěžení provozu na většině tratí. A ČD zatím v soubojích, kde bylo více dopravců nebyli úspěšné, tak je otázka, jak budou další hráči kapitálově vybaveni a jaké budou požadavky objednatelů na nové vlaky.
A vzhledem k tomu, že zadlužení ČD je významné a nákupy budou nutné, dá se očekávat prodej majetku typu pozemky, ČD Telematika, VÚZ, Cargo.

Axel

„a jaké budou požadavky objednatelů na nové vlaky.“

Osobně si myslím že výrazně ubyde „objednatelů“ vyplácející dotace… Nevylučuji „koncesní model“ = jezdím takřka bez dotací, ale takřka na této lince nemám konkurenci…. viz nádražáci ze Spojeného království ve firmě First Group, krom open-access Lumo, další dceřinné firmy asi fungují, jak jsem popsal.

Daniel Jablonecký

Jako že by se našel kraj, který by nedal ani korunu? To sotva. Proto objednatelů neubude. Možná ubude celkově vyplácený objem peněz, to ale s počtem objednatelů přímou souvislost nemá.

Leinad

Obec, která nedá ani korunu, jenom využije toho že kraj dovolí zastavení tranzitu (nebo dokonce nařídí umožnění přestupu) to je klidně možné. 😀
I když z pohledu dopravce jsou hádky obce/kraj schovány za koordinátorem IDS.

Daniel Jablonecký

Přesně tak.

Axel

Pane Daniel Jablonecký …k Vašemu“ Možná ubude celkově vyplácený objem peněz, to ale s počtem objednatelů přímou souvislost nemá.“ Tipnu si, že bude příbývat(neklesat) dálkvých vláčků, zejména o vyšší kapacitě (tj. zapomenout na tzv. rychlík sestávající z jednoho vagonku pro pár desítek pasažérů). A bude ubývat regionálních vláčků. Konec konců – jestli je pravdou Deutsche Bahn Regio má podíl na regionální vláčkové dopravě cca 64% v Německu a jestli víme, že v DB Regio provozují cca 10 tisíc autobusků vs. 6 tisíc vagonků/dieslvagonků/elekttovagonků… pro národ takřka 90 milionového Německa. Tož se jeví jako dosti předdimenzovaný počet vagonků/elektrovagonků/dieslvagonků v ČR, notabene,… Číst vice »

toor555

Máte pravdu,moc toho k rozkradení, pardon, privatizaci,už není.

Miroslav Zikmund

Dozorčí rada je orgán k ničemu, pokud členové dozorčí rady nebudou mít tuhle činnost jako jediné zaměstnání a denně nebudou „dozírat“ na činnost vrcholového managementu, resp. fungování podniku jako celku.
Občasné pravidelné schůze / zasedání s balíkem lejster nic neřeší … To je tlachanice – dobře zaplacená s nulovou odpovědností za (ne)výsledek dozorování ….

Nezbytnou kvalifikací člena dozorčí rady by měla být jakákoli odborná způsobilost dle zákona o drahách pro zaměstnance dopravce podílející se na provozování drážní dopravy …

rozinka

A také člena OSŽ! Jinak je to rozvracení železnic.

Jiří Kocurek

Sice nemá ani tucha o účetnictví, natož o ekonomii, zato zná perfektně předpis o brždění. Jen ty procenta občas počítá špatně. Skvělý kandidát do dorozčí rady!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Šotopředstavy o kvalifikaci manažera, no.
Zbytečné řešit.

Jiří Kocurek

A pro varování: Jaroslav Tvrdík měl také značnou kvalifikaci z armády od letectva.

Axel

ROFL

Lukáš Chytil

Jenom drobná, je to předpis o brzdění.

MM3134

Zajímavé kolik kvalifikovaných poradců železniční dopravy a fungování železničních společností se zde najde. A kolik dalších odborníků na železniční infrastrukturu a vedení státní firmy která je tzv. hospodářem s ní se taktéž zde najde. Hold Češi jsou odborníci na vše jak je vidět.

Pan Josef

Holt…!

IGCT

A SŽ bude již brzy následovat. Je po volbách. Obměna je záležitost max půl roku.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Co bude Manekýn dělat?

medical examiner

Nejspíš magisterské studium 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ta sedla!

Koro

Proč je odvolává, když ani neví, koho místo nich? Zoufalé.

medical examiner

Asi čeká, co mu velký Fiala I. nakuká…

***** Petr

To je ironie ?

Kosmik

Proč? Protože něco za něco. Dřív je pásl Faltýnek, teď se zatím neví.

Geralt

Tohle je stejně v řiti. Jak může mít takový podnik nějakou dlouhodobou vizi, když si tam každá vláda dosazuje svoje lidi?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

8 let tam byli. 8 let.
Stačilo.

medical examiner

A za 8 let mohli vyplodit něco smysluplného…

Axel

do 01/2008 pan Bazala

do 08/2013 = 5,5 roku pan Žaluda

do 01/2014 = půl roku pan Zelený

do 11/2014 = necelý rok pan Kurucz

do 09/2018 = necelé 4 roky pan Krtek

do 06/2019 = cca půl roku pan Kupec

do 12/2020 = rok pan Nebeský

Nyní pan Bednárik, jehož úkol byl popisován jako krizové řízení – dle názoru pana půlministra: „Bednárik je podle šéfa resortu dopravy typický krizový manažer.“

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/vaclav-nebesky-ceske-drahy-generalni-reditel-zmena-ivan-bednarik-cargo-havlicek_2011291422_kar

Daniel Jablonecký

Tak on ji taky nemá. To je jasný každýmu, kdo to trochu sleduje.

***** Petr

Tak osm let tam přežívaly a ČD se moc nikam neposunula. Od roku 2003 a nic moc neudělat je umění přežít , takže o nějaké vizi bych vůbec nemluvil. Ale odrazový můstek je tak nízko že nový lidé mohou jen ČD prospět , horší to být nemůže . SŽ by měla následovat a kompletně přestavět . Jediná výhoda u obou těchto firem je , že není pomalu na co navazovat a může se stavět od začátku , nevýhodu je kostnata struktura

Daniel Jablonecký

Změna organizační struktury byla vždycky oblíbenou kratochvílí top manažerů ČD.

***** Petr

Tak bude další pokus a jednou to snad i dopadne 🙂

Daniel Jablonecký

To nemůže nikdy dopadnout, protože to je kontinuální, nikdy nekončící proces. A čím více změn v organizační struktuře, tím větší to má navenek udělat dojem, že se věci hýbou kupředu.

Pomeranč

Na dlouhodobou vizi má GŘ přeci vlastní odbor – Odbor projektová kancelář, strategie a inovace (O26 GŘ ČD) 😂

Jiří Kocurek

A chodí tam akorát uklízečka utírat prach. Jednou za kvartál to dostačuje.

rozinka

Privatizací?

Jiří Kocurek

Kdosi kdysi navrhoval prodat to DB za 1 korunu. Věci šly jinou cestou, DB raději zřídily dceřinnou firmu, která má dnes pobočku i v ČR. A nemyslím tím DB Schenker.

Jaroslav Vedrola

komici a klauni Arriva

Axel

To spíš Deutsche Bahn Start, která se snažila prosadit se např. na Liberecku
https://zdopravy.cz/stridani-dopravcu-v-pohranici-do-saska-a-trat-do-liberce-se-vraci-deutsche-bahn-11102/

Svým způsobem lze DB Regio a DB Start považovat do určité míry za konkurenci.

Kosmik

Spíš zájmové skupiny, to je nad vládami.Ono se to dostane do starých kolejí, které ANO narušilo.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Deagrofertizace! Vykydat ten chlív. Pokud se tam navíc dostanou schopní lidé, máme skoro vyhráno.
Ale Šlegra bych raději viděl na pozici generálního v Dlážděné.
A snad se konečně podaří vyhodit i S*snu.

medical examiner

No…ono je to spíš z bláta do louže.
Lepší to bude až tehdy, kdy bude ministrem člověk se zkušenostmi z veřejné dopravy, zejména kolejové.

***** Petr

Blbost. Důležité je udat směr a nasadit na to odpovídající machry co to zvládnou dotáhnout někam , kam chceme. A pokud by získal profesní zkušenosti ze kterých by vycházel u polostátních firem je spíše na škodu nežli ku prospěchu dopravy jako celku.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Dlouhodobé zkušenosti z dráhy bych spíš viděl jako přitěžující okolnosti.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Optimálně někdo, kdo začínal jako posunovač a pak se proseděl až nahoru.
Takže děkuji. Stačilo.

Miroslav Zikmund

Ono se obvykle u ČSD začínalo „na štrece“, i s červeným diplomem z VŠ ….
Pak začala úřednická kariéra odpovídající vystudovanému oboru …
Někdo skončil v úřednické pozici jako „z nouze ctnost“ poté, co ztratil zdravotní způsobilost pro provozní profesi, mnohý vystudoval dálkově VŠ ….

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale tak teď už tu máme 33 let jinou dobu.
Mimochodem, jistě víte, že ředitelem SBB byl roky… Němec!!!

Jiří Kocurek

Aneb jak vyplýtvat lidský potenciál. Inženýry k lopatě a most vyrobíme z prostého betonu, valenou klenbou naše možnosti končí. Ano mám na mysli jeden konkrátní most.

Lukáš Chytil

Nebo se dostal do kanclu, když byl „nevyhoditelný“, ale v provozu to byla katastrofa.

Daniel Jablonecký

Jo, to byl třeba Dalibor Zelený. Ale tohle jsou lidi, co v dnešní době už neobstojí. Znalost provozu je sice hezká věc, ale dnešní doprava z pohledu dopravce je především o penězích, obchodu, marketingu, personální práci a jednání se zákazníky/objednateli. K tomu vám zkušenost výpravčího zas tak moc nepomůže.

Lukáš Chytil

Tak to se sakra pletete. U nás ve firmě je to od vedoucího provozu až po strojvedoucí skoro každý bývalý výpravčí. On aspoň ten výpravčí, narozdíl od obchoďáka ví, co je to KADR, připravenost, rozbor, atd.

Já jako strojvedoucí jsem taky bývalý výpravčí.

Axel

Zčásti s Vámi souhlasím.

Pouze si jemně dovolím upozornit, na primárním problém pasažerské ČD = tato firma nemá dost solventních pasažérů. Tož si nejsem jist jak člověk s hlubokými odbornými zkušenostmi výpravčí, dokáže zvládnouit jinou odbornost = prodat služby ČD SOLVENTNÍM pasažerům a sloužit pasažérům ve vagoncích.

Neboť většina národa je názoru, že jim nevyhovovali služby ČD a proto přestali používat ČD… a také je obrovská skupina lidí kteří vlak nepoužívají neboť v něm nikdy nejeli tož se jej bojí = viz obrovský nárůst počtu autíček, internet, konkurenční vláčkoví dopravci, autobusky,….

Lukáš Chytil

Nejsem součástí skupiny ČD, takže tento problém mě netrápí.

MM3134

Vždy když se měnilo vedení ať to byla SŽ nebo ČD, věřilo se že jsou schopní. A jak to dopadlo víme všichni. Schopní bych neřekl ,spíš politická spolehlivosti hraje roli. Mělo by to být jinak.
Vedení společností mají být lidé z oboru s praxí a hlavně někdo kdo má rozhled v daném oboru a nepotřebuje kolem sebe dalších tucet poradců

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Záleží na jaké pozici.
Pokud jako státní firma má fungovat, jak chce vláda, musí to dělat někdo „loyální“ vládnoucí klice. Ta se teď změnila.
Tak to je.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Státem vlastněná akciovka…

Georg

slegr v dlazdene uz byl a ze by to byla nejaka vyhra to jako ne. jemu jde spis to plkani, ve kterem ani neumi najit slabiny a ty nejak dotahnout.

Daniel Jablonecký

Je fakt, že na facebooku občas něco utrousí a někdy se nestačím divit, jak nedostatečné a povrchní jeho znalosti jsou.

Stav sprava Zapad

nebudte slusny a uvedte co treba, 2 priklady pro zacatek

Stav sprava Zapad

Byl tam rok a neco, navic pod Kolarem, Sosnou, Cockem a dalsimi „podporavateli zeleznice“. To se kormidlo fakt otocit neda. Byly vehlasne storky jak v ramci zadani hledat nahradni projekty na docerpani OPD se na CK MD musel hadat o kazdou drobnost, treba ze lze dat indikatory na jiz zkoridorovanou trat Praha – Benesov apod. MD melo mantru jen cerpat evropske penize na cokoliv (ale zaroven vymyslelo svoje uzasne smernice ktere cerpani brzdily). Slegr se snazil, aby to melo efekt pro zeleznici a ne jen utratit prachy. Kolega z kanclu co na jednani CK nekolikrat byl si dal nejdriv dva… Číst vice »

Koumes

Na deagrodementizaci a S*snovi se shodneme. Na Slegrovi nikoli, protoze budi dojem postoje, ze co je ceske je spatne.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Sice to není pravda, ale mohla by být.

Schmidt

Tohle jste psal na českým počítači nebo tabletu? V českým SW? A jezdíte autem, kde je všechno vyrobený v ČR? Máte přiklad že prosazuje na železnici něco zahraničního co je horší nebo dražší než tuzemský výrobek?