Dopravu v Praze nově povede Hřib, koaliční smlouva řeší i novou okružní tramvajovou linku
Zdeněk Hřib (vlevo) a Adam Scheinherr při zahájení stavby trolejbusové trati na letiště. Foto: Twitter Zdeňka Hřiba
Program v oblasti dopravy je v koaliční smlouvě zatím dost obecný, jako prioritu má MHD. Systém parkování čeká proměna.
Do Prahy jezdí každý den 300 tisíc lidí z venkova za prací, Hodně z nich k tomu využívá smradlavé diesely typu Octavia TDI stará 20 let. Stačilo by zavést nízkoemisní zóny, které mají v Německu už skoro ve všech větších městech, a ranní špičky zmizí. Proč to u nás nejde? Všechny politické strany se bojí svých chudších voličů? Pražani mají kvůli tomu horší vzduch, než obyvatelé stejně velkého Mnichova.
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu – kdo pak tu práci místo nich bude dělat, protože určitě ne všichni budou moct přejít na hromadnou dopravu nebo koupit nové auto…
Na druhou stranu nemusí na tu hromadnou dopravu přecházet úplně, stačí na závěrečnou fázi té cesty do města. Praha teď dává nemálo peněz do P+R na krajích u metra, středočeský kraj by měl zapracovat na P+R u vlaků, město spolu s krajem na kapacitě těch vlaků (to se afaik chystá).
No a na druhou stranu to zvýší tlak ty potřebné profese adekvátně zaplatit, což je taky něco, co v ČR docela potřebujeme…
Jo a taky možná to motivuje zaměstnavatele dělat práci i v okolí, než aby ostatní města sloužila jako noclehárny.
Všimněte si, jak je program nekonkretni v oblasti silničních staveb. MO, Radlická radiála, Břevnovská radiála, zlepšení průjezdnosti křižovatek (např. Vypich). Zero, nada!
Protože Praha určitě potřebuje další dálnice (na který ani nemá prachy) co do centra přivedou tisíce aut.
Škoda slov pro někoho kdo se rád dusí kvůli nedostavěným systémům dopravy místo aby se dokončil funkční celek (okruhy, radiály) a ty stojící kolony se vyvedli z míst obydlí.
Sice ze Svobody nadšený nejsme, kdežto Hřib by to mohl trošku vykompenzovat. Město není pro auta, ale pro lidi. Pohyb bez auta je po městě složitý a komplikovaný. Sám jezdím i když auto vlastním do práce jen a pouze VHD (vlak/metro/bus). Porovnání cesty je IAD 0.6h, VHD 1.25h. Ale jednak je VHD pro mě příjemnější, levnější a hlavně ekologičtější. A doufám že konečně už i Praha začně víc preferovat VHD oproti automobilové dopravě. Samozřejmě ale s jedním velkým „ale“. Je nutné aby Praha dodělala vnitřní městský a stát zas vnější dálniční okruh v celém profilu! Pokud se tak nestane a… Číst vice »
Jak ty okruhy pomohou přesvědčit lidi, aby používali VHD? Hádám podobně, jako bastlení koridoru vedle stavby dálnice, neřku-li ponechání nedostatečně rychlé jednokolejky tamtéž.
Nepomohou. Ale zmizí aspoň tranzit. Nejsem dopravní expert a opravdu nevím jak zajistit aby všichni byli spokojení. A je mi jasné že za můj názor sklidím zde spoustu „mínusů“, protože preferuji VHD a nechci aby všude byli jenom auta. Ale jak docílit toho aby byla nějaká rovnováha? To opravdu nevím, na to jsou určitě lidé povolanější než já. Jen si myslím, že okruhy by měli být samozřejmostí, aby se dalo aspoň centru ulevit. Čím pak přesvědčit lidi aby použili VHD již ale není dotaz který jsem schopen odpovědět.
Magistrála má v centru pod 4% tranzitu. Centrum se dá objet po vnějším nebo vnitřním okruhu, vždy alespoň po jednom z nich, na jihu po obou. Nové silnice jsou jen pobídkou k dalším jízdám autem.
Pořád to ještě pochopila menšina…
Řeší to tzv. Downs-Thomson paradox, který říká, že rovnováha se v dopravním systému ustálí na takovém počtu aut, že dojezdové časy autem budou v průměru stejné jako nejrychlejší použitelná alternativa. Původně formulováno pro hromadnou dopravu, ale ukazuje se, že tam, kde je infrastruktura taková, aby i bezmotorová doprava (pěší, kola, atd.) byla bezpečná, platí to i pro ni. Proto je tak obrovskej problém, když přemnožení aut brzdí VHD (protože tím blokuje tu hlavní sílu, která dostává lidi z aut do veřejné dopravy). A proto jsou tak nebezpečný ty teoreticky superrychlý „auta-only“ zkratky jako Blanka, Strahovskej tunel, atd. Když je cesta… Číst vice »
Tak. Ale vysvětlujte to lidem…
…..přemnožení aut brzdí VHD (protože tím blokuje tu hlavní sílu, která dostává lidi z aut do veřejné dopravy)….
Když tak koukám po „světě“, někdy si říkám, zda právě tohle se u nás neděje záměrně, aby se ty lidi nakonec do té veřejné dopravy nedostali.
To vůbec není o přemnožení aut, ale právě o těch alternativách, které v Praze prostě chybí. Srovnejte počet linek metra a S-Bahnu ve Vídni a v Praze srovnejte zahlcenost města auty a myslím, že rozdíl bude na první pohled patrný.
On je to bludnej kruh, kdy to přemnožení aut vede jak k blokování ostatních, řádově efektivnějších, typů dopravy, tak k tomu, že město, respektive jeho politici, naivně věnují zdaleka nejvíc pozornosti a prostředků do infrastruktury pro auta, přestože jejich podíl na přepravní práci ve městě tomu absolutně neodpovídá. Jen proto, že způsobují nejvíc problémů. Jenže to naláká do aut další lidi, auta se přemnoží o to víc, problémy zhorší, atd. Jediná cesta je ten bludnej kruh rozetnout a přiznat si, že město velikosti a charakteru Prahy nemůže fungovat tak, aby IAD byla ta nejrychlejší a nejpohodlnější možnost, která je na… Číst vice »
Jo, ale předřečník psal o metru a železnici. Tu auta nezpomalí, to zpomalují politici:o městské železnici se začalo vážně mluvit nedávno a metra se za posledních 10 let celých 6km.
Taky by mě zajímalo, jaká velká akce je v projektové přípravě; až se postaví Dčko, tak co dál.
Žádná. Nebudou prachy. Všechno se utratí na dotování provozních nákladů MHD.
A to si nepřiznáváme, že když se snižovaly daně, tak se změnil koeficient pro RUD, aby náhodou obce nepřišly (téměř) o peníze. To by se lidi divili, kdyby se MHD musela značně seškrtat… ale měli by víc peněz, že.
Furt je daleko levnější dotovat MHD, než dotovat silniční stavby, které by přinesly kapacitu IAD srovnatelnou s tou MHD (což by bylo nepředstavitelně drahé jak na stavbu, tak na údržbu a provoz…).
To, že by se dalo třeba podpořit bezpečnou infrastrukturou používání kol na krátké cesty po městě, aby ti, kdo jedou jen kousek, uvolnili místo pro ty, kdo potřebují tou MHD daleko, nemluvě…
Ostatně tak přišla Kodaň ke své infrastruktuře pro lidi na kolech – málem zkrachovala, tak začali stavět cyklostezky, protože na nic jiného jako město neměli. No a ukázalo se, že to městu finančně velmi prospívá…
Zkuste si třeba představit, jak by vypadal Nuselák a magistrála, kdyby měly to množství lidí, kteří tudy dnes projedou metrem, pojmout v autech… A jak by v centru musely vypadat parkoviště, aby ta auta pojaly… Máte problém si to představit? Najděte si fotky „center“ srovnatelně velkých US měst…
To je fakt, že tuhle páteř auta nezpomalí. Jenže ta páteř nemůže rozumně fungovat izolovaně, potřebuje přítoky a „poslední míli“. Páteřní příměstská trať potřebuje autobusy, který budou dostatečně spolehlivý, aby cestující na ten vlak dovezly. Potřebuje trasy dostatečně bezpečný na to, aby bylo v pohodě jít na nádraží z bezprostředního okolí pěšky a z trochu vzdálenějšího dojet na kole. Metro to samý, jasně, pro lidi bydlící rovnou u něj fajn, ale těch je a bude vždycky menšina. Daleko víc lidí se k němu a od něj potřebuje rozumně dostat.
A to už přemnožený auta mnohde blokujou velmi účinně.
Našel jsem tenhle zajímavý článek o financování vídeňské MHD. Dva body vyjímám: na provozních nákladech MHD Vídeň platí 700M € = 16,5 miliardy korun (je u toho poznámka, že málokteré město má tolik peněz). Méně než Praha (tam je to 20 mld). Vídeň je jen tak mimochodem větší a asi se nemusíme bavit o tom, že průměrný Vídeňan zaplatí na daních v eurech víc. K těm daním: vybírá se tam daň 2 eura týdně na jednoho pracujícího na prodloužení a provoz metra. To by u nás neprošlo. Tak jen až budete přemýšlet, z čeho se mají ty linky metra a… Číst vice »
Například by mohli první VHD vylepšit (a to včetně těch „tunelbusů“), aby byla dostatečná kapacita pro převedení lidí z aut do VHD (nebo samozřejmě alternativou je, aby lidi po Praze nejezdili vůbec a měli služby v místě bydliště).
Vídeň 37 hodin
https://inrix.com/scorecard-city-2022/?city=Vienna&index=157
Praha 53 hodin
https://inrix.com/scorecard-city-2022/?city=Prague&index=85
Ztráty v kolonách za rok
Zajímavé jsou i ty dojezdove mapy.
Myslíte takovéty „dokázané“ teorie?
„Restrictions on validity
This section’s factual accuracy is disputed.“
Je jasné, že p. Hřiba a autora webu a článku spojuje nenávist k individuální dopravě, nicméně zkusme se od tohoto odprostit. Zaujala mě zmínka o nějakém projektu detekce vozidel s nefunkčním filtrem pevných částic, že „město začalo řešit“, tuto informaci jsem historicky zaznamenal taky, ale zajímaly by mě nějaké výsledky, ne jen prvotní mediální humbuk, fotečky s měřicí krabicí u cesty a „začali jsme řešit“ ale jak se vyřešilo. A ne jen ve smyslu detekovali jsme X vozidel, ale jestli ta vozidla a jejich majitelé byli nějakým způsobem dál řešeni, zda se ukázalo, že opravdu má filtr závadu nebo je… Číst vice »
1. Nemám oblíbené politiky. Fakt ne. Ale umím uznat, když někdo jde dopředu s nějakou vizí. A tu jsem u Adama Scheinherra viděl, i když se s ním v x věcech neshodnu. Asi nejlépe jeho působení vystihuje to, že mu nadávají jak zastánci cyklo, že udělal málo, tak autíčkáři, že udělal málo pro ně.
2. https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/posts/pfbid0MUYWLmVDzJHJyD8LzPAuyyQ2uVNCu87XGsveQtchLtom6cKf8z2c2C8tuey5AvYgl poslední vývoj zde
3. Jde o problém, které by především mělo řešit MD. To spokojeně chrápe a dělá, že se nic neděje.
Děkuji, tj. žádný výsledek, kromě PR, to zatím nemá. Mimochodem mluvit o nefunkčních filtrech pevných částic a dávat fotografie jedničkových oktávek, které samozřejmě nikdy nic takového neměly je docela slušná demagogie, kterou by mu v první řadě měli omlátit o hlavu právě novináři, čímž samozřejmě neříkám že ta auta jsou v pořádku, ale to spíš ukazuje na kvalitu stanic měření emisí. v podstatě to ukazuje na jejich zbytečnost.
Pokud je pro vás zásadní informací, že je tam jedničková octavie na fotce, tak přeji pěkný den.
Nikoliv, ta zásadní informace spočívala v tom, že p. Scheinherr ke své prezentaci používá demagogickou propagandu spočívající v tom že k textu týkajícímu se nefukčních filtrů pevných částic umisťuje fotografie a videa kouřících automobilů, které tímto zařízením nikdy ani nebyly vybaveny.
Myslel jsem že to je pochopitelné již z předchozího příspěvku, ale zřejmě bylo nutno rozepsat více polopaticky. Také přeji pěkný den.
Tak… většinová populace snadno pochopí, že snímek je ilustrací toho svinčíku, který produkují výfuky, ale pro někoho je to asi složitější…
Demagogií je pro mě především jakákoliv snaha o marginalizaci této snahy bojovat proti nefunkčním filtrům. Ale samozřejmě je lepší být anonymním hrdinou v diskuzi a pindat.
Tedy když to není Váš oblíbenec, tak proč nejste schopen uznat že zde v lepším případě udělal chybu, v horším případě úmyslně mystifikuje a je jedno jaké má u toho úmysly.
Jen další z řady příkladů toho že objektivní novinařiny prostě nejste schopen.
Argumentace anonymitou je vážně směšná a ukazuje že už nevíte kudy kam, kličkujete jak zajíc, pod přezdívkama je tu většina diskutujících, ale hrdinu ze mě uděláte až to nevydržíte a zablokujete mě, ostatně se divím že jste zatím udržel tak dlouho…
Protože to je naprosto banální chyba. Tečka.
Gratuluji, mile jste mě překvapil a přeji hezký zbytek dne.
Vývoj a testování probíhá. Nyní je již jeden stacionární měřič částic v testovacím provozu umístěn (v retardéru). Dále je mobilní v autě a přenosný. Nejsložitějším na tom všem nebylo ani tak vývoj, jako neuvěřitelná byrokracie a souhlas všech institucí kolem možného zapojení do vozovky stacionární části.
To rozhodně není dobrá zpráva.
Nikoliv, to je velice dobrá zpráva. Zpátečnictví ODS v dopravě neskutečné, takže je dobře, že dopravu má na starosti exprimátor Hřib.
Jen aby si ho hoši ze Spolu nenamazali na chleba.
můžete své tvrzení rozvést. děkuji
ja naopak myslim, ze neni dobra zprava, ze je primatorem svoboda, kteremu je sto let a jeste ma dva dalsi zasadni joby.
Jojo, člověk absolutně bez širší vize (s pár archaickými názory). V Praze dokázal tak akorát draze prodloužit život nefunkční fázi projektu OpenCard, tedy ještě nějaký čas nakrmit Mazánkův byznys. Na to že je primátorem osoba, která to i v rámci ODS v rámci preferenčních hlasů ve volbách dost projela, není moc dobrý signál voličům této strany (pomsta na Marvanové jistě byla nutná).
Hřib… , tak to potěš koště… Po trolejbusu na letiště nás čekají podobně nesmyslné investice. Vnitřní tamvajový okruh? Co to je? Bez rozmyslu se vypálí téma a na tom tématu se začne tvrdošijně trvat. Prostě Piráti…
Uklidni se.
Od kdy si tykáme?
Od 17.2.2023 07:47 😀
Jak myslíš Radime, tak tedy ano, budeme si tykat. Je radost diskutovat s někým, koho rodiče evidentně dobře vychovali 😀. Přeji ti hezký den
Jestli jezdíte jenom autem, tak při vás tramvajový okruh samozřejmě smysl nemá. Pro všechny ostatní je to docela zásadní projekt, co konečně propojí Prahu jinak, než tangenciálama do centra. Téma vypálené s rozmyslem a se značnou důležitostí.
Uf pardon, samozřejmě okruhové spojení propojí Prahu jinak, než *radiálama do centra😀
To je věc, která ideově existuje dávno a je starší než Pirátkská strana. Že jste o tom nikdy neslyšel je vaše smůla. A i kdyby si to vymysleli zrovna Piráti, co přesně je na tramvajové okružní trase nelogického nebo špatně?
Jsem příznivcem hromadné dopravy, mám ji rád a často ji využívám. Právě sedím v trolejbusu a jedu do práce. Pražský tramvajových okruh by byl určitě velmi přínosný a já jsem všemi deseti pro. Ale nevšiml jsem si, že by byl někdy a někde v koncepčních dokumentech územního rozvoje Prahy zmíněn. Ani v programových dokumentech Pirátů jsem ho nenašel. Hřib měl již po mnoho let mnoho možností toto téma prezentovat. Nikdy jsem si nevšiml, že by to udělal. Až teď. Myslím si, že to pro něho není reálné téma, ale jen politický marketingu. Rád bych se pletl.
Trocha googlení, chápu, že na mobilu je to těžké, je to nástroj na sdělování názorů, ne na vyhledávání…
Tramvajový okruh zmiňuje IPR už v roce 2017: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-planuje-tramvajovy-okruh-spoji-rusne-ctvrti-20170321.html
Piráti to před volbami v programu taky měli: https://praha.pirati.cz/aktuality/tramvajovy-okruh-zlepsi-atraktivitu-mhd-v-sirsim-centru.html
Zajímavé že ani jedni nebylo schopní/ochotní vyprodukovat nějakou mapku… bez toho je to hodně prázdné heslo 🙁
Napište do Googlu „Praha tramvajový okruh“ a vyjede vám plán z předvolební kampaně pirátů 😉
Ad Pražská tramway: zatím jsem četl o „východní tramvajové tangentě“ – ale bohužel jen četl. Cokoliv bližšího o stavebním/architektonickém řešení není k dohledání, vizualizace, které jinak máme i komu, co stěží realizujeme za padesát let, chybí také.
O „vnitřním tramvajovém okruhu“ se dočítám dokonce poprvé
Mohl by mne někdo znalejší informovat/nasměrovat?
Tedy za co si naprosto nevinná otázka zaslouží mínus, to mi hlava fakt nebere 🤣
Lidská zášť je neuvěřitelná. Ale v klidu ty mínusy ignorujte, to jen nějaký slaboch se schovává za silné mínus :-).
Jediné co mě napadá mě ta „tramway“. Přitom máme hezké české slovo tramvaj (a brněnští štatlaři šalinu).
Taky nerozumím, co je myšleno vnitřním tramvajovým okruhem, a nejsem si jist, že bych někdy někde takové označení slyšel. Hlavně že to má prioritu.
Východní tangenta je pojem přece jen známější, ale že by se tato vize nějak akcelerovala (kromě namalovaného protažení linek 11 a 14 více na jih), se říci nedá. Od Edenu přes Spořilov na Jižní Město je stopa více méně jasná, objevily se i nějaké úvahy o průchodnosti pod Bělocerkevskou a vinohradskou nemocnicí (bez zatunelování to nepůjde), ale taková úvaha spustí lavinu nesouhlasu místních a právě nemocnice. Přitom takto vedená „východní tangenta“ by byla hodně přínosná.
Jako východní tangentu bych si především představoval vybudování téměř zcela chybějícího spojení severovýchodu Prahy s jihovýchodem. Taková oblast Černého Mostu a Malešic je od sebe asi 5 km, ale jedete to s 3 přestupy klidně třičtvrtě hodiny. Hloubětín je od Strašnic vzdálen 4.5 km a podívejte se, jakým způsobem se tam MHD rozumně dostanete. Tomu také bohužel přispívá nesmyslné hluboké uložení důležitého přestupního uzlu Vysočanská a dalších stanic, kde to vůbec nebylo nutné, jako např. Hloubětín. Takže bych především budoval to, co není, nebo vylepšoval to, co pořádně nefunguje, než nahrazoval autobusové relace, které fungují, a kde by to přineslo… Číst vice »
To chce klid. 🙂 Pokud běžnému smrtelníkovi začnete vyprávět něco o „tangentách“, tak je v háji. Smyslem politika je i to aby složité odborné věci podal lidu stravitelně, aby si udělali základní představu i bez pátrání.
V podstatě je jedno jak tomu říká, důležité je, že se zasadí za nějakou koncepci, je jich tam na to víc, aby to buď rozpracovali nebo odložili.
Proč by měly tramvaje jít pod Bělocerkevskou? Na povrchu je místa málo (a neříkejte že se to tam nevleze, když jsou tramvaje i v Karmelitské)?
to bude franto asi tim, ze zatim to je spis koncept, nejsem si jisty, jestli uzemne stabilizovany.
Aha, to dává smysl. Škoda, tangentní spojení sever-jih na pravém břehu Vltavy Praha opravdu potřebuje. Kdysi jsem věřil, že by tuto roli mohlo plnit metro D, ale po tom co Bém doprasil linku C v oblasti Ládví – Letňany (předtím vlastně i Holešovice – Kobylisy, ale to už je prehistorie) a s ohledem na nevůli investora (města) uvažovat o čemkoliv jimém než závleku D od Náměstí míru do centra, tahle naděje padá
Ono na tom levém taky, tam v tuto chvíli není kolejová tangenta ani jedna (bývá tam jediná, cca 200 metrů od řeky, a ta je momentálně rozkopaná).
Takže ta zvěrstva co způsobili neodstraní a naopak vzniknou další. Doufal ve zrušení nesmyslného plánu na přechod před hlavním nádražím a zlepšení prujezdnosti magistrály a odstranění nesmyslných nově vzniklých semaforů Wenzigova a odstranění nesmyslných cyklopruhů směr Argentinská
Zvěrstvo je magistrála samotná pane, bude dobře když se bude humanizovat alespoň po krůčcích
Město není pro auta, ale pro lidi.
A lidi mají snad jinou použitelnou možnost jak se dostat do Prahy? Kdyby to tak bylo, tak klidně. Ale ono se tu pro to moc neudělalo, ten krok se prostě přeskočil a přistoupilo se rovnou k „auta jsou špatně“ pryč s nima, ať si tu lidi přijedou třeba na koštěti. To co zaznělo výše je pravda.
Ano, mají. Pokud jste ten z Bíliny, chcete najít spojení?
Takže je hotový vnitřní i vnější okruh? Jsou hotová rychlá železniční spojení z Kladna, Benešova, Starý a mladý Boleslavi, Mělníka, tunel do Berouna a dalších, kde jsou velké přepravní proudy, aby se mohlo přistoupit k nějakému omezení ne proto, abychom někoho naštvali, protože máme nějaké jiné vyznání, ale proto, že lidé začali využívat jiné efektivnější dopravní řešení? Jinde to možná mají, proto můžou upravovat dopravní strategii. My to ale nemáme.
Takže si v překladu budeme dál zaplácávat město auty. Protože dojet třeba po D10 nebo D8 k metru je hrozná fuška.
Dojet po D8 nebo D10 k metru fuška nebude, ale dojet MHD od D8 k D10 to je sakra fuška. Pane Sůro, považoval jsem Vás za člověka s větším nadhledem.. Jistě není problém dojet z Vinohrad na Anděla nebo z Florence do Kobylis, bohužel mnoho lidí musí dojíždět i z místa do místa, kam to autem trvá 15 minut a MHD klidně hodinu. Zkuste, prosím, své osobní přesvědčení alespoň částečně ředit novinářskou profesionalitou. Nebylo by lepší založit si web podporující alternativní způsoby dopravy a ten intenzivně podporovat? Pokud si ze svého webu určeného pro obecné info zdopravy kde můžete mít… Číst vice »
D10 , končí na černým mostě – p+r a metro. D8 , ( to je teplická?) metro Letňany a P+R , nebo tramvaj v Kobylisích , do Zdib jezdí busy. Kde je problém ? Mhd není expres , staví každou chvíli , každých 500m. Ve městě nic jiného nevymyslíte.
Máte pravdu, do diskuzí s lidmi, kteří jsou přesvědčeni, že automobilisté jsou diskriminováni, se pouštět nebudu. Dal jsem si od těchto debat půst a zase se k němu vrátím.
C + B, trolejbus + B, trolejbus + vlak anebo brzy vlak + vlak, pokud bude v nové zastávce přípoj.
A právě proto, aby to MHD netrvalo hodinu, tak se musí posilovat novými směry, vytvářet pro MHD ve stávajících trasách preference na křižovatkách spolu s BUS pruhy, aby IAD VHD nebrzdil, a nikoliv realizovat další a další silniční stavby, které ten výsledek v mnoha případech jen zhoršují. V cizině k tomu došli vlastní blbou zkušeností, ale my jako berani pořád budeme hledat českou neprobádanou cestu jen proto, aby jsme si ve výsledku namlátili mordy stejně jako oni.
vtipné, že chcete přijet do Prahy, ale jako první věc napíšete vnitřní a vnější okruh. Ty vám v tom nepomohou.
Vtipné je, že nechápete, že tyhle věci uleví dopravě v centru, protože to lidé objedou okolo a ne přes Prahu.
tranzitní doprava na magistrále představuje několik procent, na to jsou výzkumy.
Kolem magistrály už toho vyrostlo tolik, že většina jízd po ní má start nebo cíl blízko. Nejsme v roce 1980, kdy vedla jenom k Federálnímu shromáždění (ale vlastně i to byl cíl :).
Vnější silniční okruh je investice státu, to jen pro úplnost. Investice do železnice jsou také starosti státu a nikoliv Prahy. Praha s tím může pomoci víceméně jen v rámci vyjednávání, ale to je asi tak vše, co může proto dělat.
To, že je něco věci státu a něco města mě nezajímá. Mě zajímá to, jestli se někam dostanu za rozumný čas nebo ne. A dnes těch přepravních proudů moc není, kde by byl vlak a pak MHD lepší a můžete si lhát do kapsy jak chcete 🙂
Neni. A kdyz to nekdo chce zlepsit, vy zacnete rvat jako jeden z prvnich…
Řekl bych, že máte poruchu na vaší křišťálové kouli 🙂 nakecává vám nemysly, které chcete slyšet 👀
Tak chcete lepší vlaky, nebo další dálnice? Nebo ideálně lepší příležitosti i na severu Čech…
Bydlím v Běchovicích u Prahy a nevidím tuhle problematiku černobíle. Říkám, že pokud chcete řešit méně aut v centru, tak ne zákazem, ale vytvořením alternativy, kterou by lidé mohli využít. Ne proto, že je k tomu někdo nutí, ale proto, že to bude lepší řešení. Další část lidí v autech se dá z centra dostat tím, že pojedou okolo. To je celé. Zavřít centrum pro auta, když k tomu není rozumná alternativa je dle mě populistický nesmysl. Postavme rychlodráhu do Boleslavi, Liberce a ubyde aut v Praze. Dostavme rychle trať do Kladna a ubyde aut v Praze. Postavme tunel do… Číst vice »
to jsou stovky miliard minimálně, kdo myslíte, že to zaplatí? Ne všechno bude z dotací EU. Pravice tady daně zatím jenom snižovala, vesele do dluhu.
Do Liberce a Boleslavi je lepší dálnice, ale to neznamená, že se po ní má jezdit jenom autem. Naopak to může být autobusem rychlejší než se prodírat zácpou v Praze a hledat místo na zaparkování. Praha není nafukovací a lepší to nebude.
Do Benešova vcelku rychlé spojení je, co jako ještě čekáte? 41 minut rychlíkem. V tom jsou 3 zastávky v Praze. Rozhodně rychlejší než zácpa na dálnici.
Ano, to jsou. A měly být proinvestovány už dávno. S tím bych si dokázal nějaké omezení představit, i když si myslím, že by třeba ani nebylo třeba, protože by aut jezdilo prostě méně. Ono těžko se plní nějaké závazky na snižování IAD, emisí atd, když se do toho koncepčně neinvestuje a jen se lepší nesmysly, kde to znovna vyjde.
Abyste něco proinvestoval, musíte ty peníze nejdřív mít. Už takhle jste nejrychleji se zadlužující země v Evropě.
A taky to musí někdo stavět.
On okruh nějak pomáhá dostat se do centra?
Typická mantra zarytých automobilistů: Není komplexně dokončená automobilová infrastruktura a proto se nesmí dělat žádná jiná opatření. Háček je v tom, že dokončená nebude s ohledem na stále a stále vznikající nové požadavky snad nikdy.
To je právě výhoda. Donekonečna bude mít pravice dopravu jako téma, na které bude tlačit. Jenom vnitřní okruh vydrží na několik volebních období, za 4 roky bude kritizován Hřib, že ho ještě nezačal stavět, ač mu svěřili nástěnku, tedy pardon, dopravu.
bydlim 50km od Prahy. několik let jsem v Praze pracoval. mnohokrát do roka Prahu navštěvuji. Nikdy jsem do Prahy nejel jinak než vlakem . Po Praze metrem nebo tramvaji. OAD je pouze projev lenosti a pocitu,,já nejsem socka,, .
Ano, takto můžete úspěšně jezdit po Praze MHD, když se ovšem nepotřebujete přesouvat po nějaké periferní tangentě. Tam auto obvykle nemá konkurenci. A samozřejmě pokud to bydliště 50 km od Prahy je zrovna u nějaké použitelné železniční tratě. Takže s těmi „projevy lenosti“ doporučuju zacházet opatrně.
Bohužel, tangenciální spojení jsou v Praze dosti zanedbávané, přičemž se naprosto nesmyslně chtějí zavést další železniční tangenty, ač jsou to jednoznačně spojení, která spíš vyžadují autobusy, případně tramvaje.
Je to hodně o lenosti. Mám metro 6 minut pěšky od domu, roční tramvajenku a stejně často usedám do auta a jedu do centra.
Jo, tangenciální směry jsou obří slabina pražské MHD a v těchto směrech je často auto rychlejší. O důvod víc zamakat v nich přednostně na MHD a ne na další výhodě pro IAD.
Ale ta lenost je taky významnej důvod – problémy MHD s tangentami ani zdaleka plně nevysvětlej nesmyslný množství projíždějících a zejména parkujících aut v centru.
No vidíte. Také bydlím u Prahy a když to jde, jedu vlakem. Ale není to použitelné vždy, a když se jede s prckem, tak to lidem, kteří nemají jinou možnost moc nezávidím. Ale jsou prostě směry, kde pokud si nechcete udělat výlet na celý den, tak je auto prostě lepší.
To snad nikdo nepopírá. I tak je snaha zlepšit spojení po okrajích. Akorát nechápu, proč chtějí D rvát přes centrum v souběhu s C, když velká část z toho bude zase tranzit, a místo toho plánují východněji Ö. Tak jako tak si nemyslím, že je preference aut v širším centru nutná. My jsme jako malí s rodiči jezdili všude veřejnou dopravou a žádný větší problém s tím nebyl. Naopak, díky tomu jsem se naučil ji používat a nedám na ni jako takovou dopustit, byť je dnes někde osekána do nepoužitelnosti, tam pak užití auta chápu.
Problém s Očkem je podle mně v tom že bude stát několikanásobně víc než Dčko (které už tak je dost drahé). Dčko je sice částečně redundantní, ale i redundanci potřebujete, když nějaký směr začíná být totálně přetížený a jakékoliv jeho krátkodobé či dlouhodobé přerušení způsobí totální kolaps…
Málem bych zapomněl, že v autech jezdí roboti, kterým je potřeba znepříjemnit už tak dost nepříjemnou cestu. Protože když já nepotřebuju jezdit autem, proč by měl někdo jinej.
Všichni v městech v autě potřebují nutně jet autem a nemají jinou možnost, že? V jiných městech na západ od nás to jde, proč ne v ČR?
Protože v jiných městech na západ už mají hotovou infrastrukturu, kterou my nemáme. Takže se může uvolnit místo, protože je i méně aut. U nás se tohle přeskočilo a rovnou se dělá zle autům.
Neřekl bych. Poslední dobou rostou parkovací domy nebo podzemní parkoviště v centrech měst nebývalou měrou.
To všechno jsou výdělečné podniky, na rozdíl od ztrátové HD. Proto je čeká rozvoj i v Praze. Stačí jen chvilku počkat.
A motivovat všechny jet zase autem. Výdělečné garáže a další silnice? Zase bych nepřeháněl. Podívejte, v jakém jsou stavu – garáže prázdné, silnice rozbité.
Jak jste prosím, přišel na to,že jsou to výdělečné podniky?
Zle autům. Je vidět, že jste ani se nezkusil se pohybovat po Praze pěšky nebo MHD. Protože v Praze auta dělají zle všem ostatním. Opravdu to není naopak. Auta mohou skoro všude a vlastně jezdí i tam kam nemohou (už ani na hřbitově člověk nemá klid), plné chodníky aut, parkují v křižovatkách na přechodech a veškerá omezení jsou jen slabá snaha to nějak udržet na uzdě a zachovat nějakou rozumnou bezpečnost pohybu po městě. Protože město fakt není pro auta. Nejvíce se řidiči stejně blokují mezi sebou s tím že přitom dokáží blokovat i další dopravu.
Praha nemá nějaký systém hlavních tříd, kam by se ten provoz tak nějak rozlil, jako v těch jiných městech. Je to důsledek toho, že je Praha stará pouze 100 let. Do té doby to byl nespolupracující slepenec živelně rostoucích měst. Každé město si řešilo jen svoje věci a developeři měli hlavní slovo ohledně využití území. Po vzniku Velké Prahy sice byly různé snahy o nápravu, ale žádnou se nepodařilo dotáhnout do použitelného stavu, neb se vždy někdo vytasil s tím, že je všechno špatně a musí se to udělat jinak. Měly se hlavní třídy rozšiřovat. Ne, je to špatně, postaví… Číst vice »
Vy jste kandidoval do zastupitelstva za ANO nebo Motoristé sobě? Nějak se vám do té analýzy nevešla jedna podstatná věc: vývoj počtu aut v čase.
Kupodivu ale, s tím jak automobilizace rostla, osekávala se kapacita plánovaných komunikací, místo aby se POUZE zvyšovala kvalita (např. tím přesunem do tunelů).
Kvalita anebo kapacita? Co je kvalitního na samotném zahrabání, vyšší náklady? Nevšiml jste si, že s dalšími silnicemi vznikají periferie, ubývá ochota vozit věci a lidi po kolejích, natož je zlepšovat přednostně, když mohou odvést větší zátěž s menšími náklady? Akorát motivujete více jezdit auty, činíte to výhodnějším proti alternativám (třeba nejet vůbec nebo jet šetrněji).
Periferie vznikají proto, že lidi chtějí žít v Praze. Vznikají i kolem železničních tratí. Vznikají i tam, kde je úplný kulový, ale díky tomu levné pozemky.
Nějaká ta města na západ jsem již procestoval a tento obvyklý argument „že to tam jde“, mi připadá absurdní. V západních městech nikdo nemá takový děs z kapacitních silnicí, jako tady. Viděl jste někdy, jak vypadá Madrid? Nebo to, co by se tady pejorativně nazývalo dálnicí, že vede prakticky pod Eiffelovkou?
V Praze chybí kapacitní objízdné trasy, ty co jsou, tak se zužují a zavírají, kupodivu auta nemizí. Akorát je víc kolon, víc otrávených lidí.
A komu se tím vlastně prospěje?
Viděl jste někdy, co se děje poslední roky v Paříži? https://zdopravy.cz/pariz-investuje-ctvrt-miliardy-eur-do-podpory-jizdy-na-kolech-do-cyklostezek-stojanu-i-osvety-97253/
Viděl jste někdy třeba Mnichov?
Viděl jste někdy Amsterdam?
Madrid neznám, sorry. ¨
Nikde nerozporuji cyklistiku, byť teda Amsterdam a jeho placatost je něco jiného, než pražský zlom. Za zmínku stojí fyzicky oddělené cyklostezky, namísto pražských čmáranic všude. A Mnichov nevím, jak s tímto souvisí. Všiml jste si, že tam roku 2015 otevřeli na vnitřním okruhu několik tunelů? Připadá mi trapné podporovat jeden ideologicky vybraný druh dopravy na úkor druhé, která pro mnoho lidí není nahraditelná.
Ano, fyzicky oddělené cyklostezky. Ale ty nechcete, protože je pro vás trapné podporovat jeden ideologicky vybraný druh dopravy. Slušný vlastní gól. Omlouvám se, ale debaty s podobně mentálně zaostalými jedinci mi pouze zvyšují tlak. Hlavní je vždy najít důvod, proč to nejde.
Eh, čtete vůbec, co jsem napsal? Já někde píši, že nechci cyklostezky? Nebo snad, že jejich výstavbu považuji za „na úkor jiné dopravy“? Já bych byl rád, aby podobné množství pozornosti, jaké se dostává cyklistice, dostávalo i jiným druhům dopravy. Aby se například přestaly na už tak kapacitně nedostačujících silnicích ubírat pruhy a vymýšlet nesmysly, které to jen uživatelům znepříjemňují, byť pro to často není jiný, než ideologický důvod.
Máte pocit, že se autům a přepravě v průměru 1,5 tuny pro přesun 1,25 osoby věnuje málo pozornosti? Ono se někde taky začít musí.
Věřte, že tolik pozornosti, kolik se dostává cyklistice, byste pro IAD opravdu nechtěl (je to o mnoho řádů míň, než dostává ta IAD).
No pozorosti se jí dostává relativně dost, horší už je to s investicemi… a jak říká, většina z těch investic je ještě sporně efektivní, buď jsou to cyklostezky s cenou silnic, nebo zase jen štětec a kýbl s barvou…
Argumentovat stylem, že urazíte oponenta, je dost hloupé. Ještě do nedávná, před touhle vaší radikalizací, jsem vás měl za celkem rozumného novináře. Tyhle názory ode zdi ke zdi, bez rozumné diskuse, jen a pouze rozdělují společnost….
Začalo to vaším příspěvkem, že se do Prahy nedá dostat. Na něj jste neuměl dál odpovědět a začal jste zkoušet jiné argumenty. Opravdu nemám potřebu ztrácet čas s lidmi, kteří mají ještě potřebu poučovat, kádrovat, nálepkovat.
Jak se dostanete rozumně do Prahy od Kladna? Jak ze starý Boleslavi? Jak z Berouna? Jak z Benešova? Vy si ve vlaku možná napíšete článek. Ale ostatní pracují až po tom, co se do té práce dostanou.
Existují dopravní prostředky jako autobus. Z Benešova vlak. Na počet přepravených lidí zabírají xnásobně místa. Jsou časově stejně efektivní, pokud zrovna nestojí v koloně způsobené individuální automobilovou dopravou. Když vidím na Černém Mostě, kolik lidí autobusy ze Staré Boleslavi využívá, zjevně to není okrajový způsob dopravy.
Na to jsme v ČR experti – hledat důvod, proč to nejde. To znám
mě taky připadá trapné podporovat jeden druh dopravy. silnice kam se podívám.dokonce cyklisto slez z kola , nebo zákaz vjezdu cyklistum. a ve mestech auta na chodnikach.
A kola na chodníkách… (myslím tím především jízdu)
„Připadá mi trapné podporovat jeden ideologicky vybraný druh dopravy na úkor druhé“.
To se ale jiz nyni deje. Auta jsou jednoznacne privilegovana. kamkoliv jdete, vsude jsou jezdici nebo stojici auta
Kdy jste v té Paříži byl naposled? Ona tak ještě před pár lety opravdu vypadala, ale poslední dobou velmi rychle pracujou na tom, aby tuhle chybu napravili.
Zatímco my ji očividně chceme zopakovat, i když už za nás slepost téhle uličky dávno vyzkoušeli.
Trochu offtopic. Zjistili už v Paříží na co se používá čistící vůz? 🙂 Před deseti lety šílený bordel.
I čistota (např. metra, ale i ulic) šla nahoru. Jinak čistili už předtím a dost pravidelně, ne čistícím vozem, ale metaři pouštěli vodu z hydrantů v obrubnících a splachovali nepořádek z ulic do kanálů. A docela často, v centru myslím každý týden nebo obtýden. Rovněž idea vysavačů na psí výkaly je z Paříže (mívali je zabudované do upravených motorek, Praha je dokonce chtěla koupit, ale nakonec z toho sešlo a radši nechala vyrobit vlastní, ty vozíkové, co metaři tahaj ručně).
spanělsko , francie . země s ohromnou rozlohou. tam se vejde dálnic. a proč mít 30km od východní hranice phy 3 silnice 1. třídy ve vzdálenosti 20km a jednu dálnici . vidíte od silnice k silnici. rozkouskovaná země pro pohodlí menšiny
A to v těch zemích ještě radikálně osekali železnici, oproti třeba Německu. A mnozí by je nejraději kopírovali, včetně VRT dostupných primárně autem.
Fakt je více kolon? Nebo ta opatření protlačila komunikací více lidí navzdolry stáletrvajcím kolonám (třeba buspruh na jižní spojce)? Já tedy kolony pamatuji nejméně 30 let a pokud mohu soudit zkapacitnění silnic rozhodně kolonám nezabrání.
Myslíte tenhle Madrid? https://www.stepsrelocation.com/everything-you-need-to-know-about-madrids-new-traffic-restrictions/?lang=en
O robotech to neni. Je to o tom, ze vsichni lidi by meli mit z pohledu mesta stejny vyznam. Ne ti v autech nasobne vetsi jen proto, ze maji na osobu mnohonasobne vetsi naroky na infrastrukturu, zabiraji nasobek prostoru a zpusobuji nasobek problemu.
To je dobra myslenka. Mozna by nemeli byt cykliste jedinymi osobami, jejichz zajmy bere mesto v uvahu.
To by určitě neměli. Naštěstí na Zemi není asi jediné město, ve kterém by se to dělo. I ta k lidem na kolech nejpřívětivější myslí opravdu hodně i na lidi pohybující se jiným způsobem.
S lidmi v autech se to bohužel reálně děje a Praha, nebo minimálně některé její městské části, jsou toho bohužel příkladem.
Ja mám takový pocit že v těch autech jezdí lidi….co já vím, tak plně autonomní auta jednak nejsou povolena a určitě si žádné auto nevyjede samo jen tak do centra města….
V tom autě je asi 1,2 člověka na auto. Tzn. zácpa 50 aut sice vypadá obrovská, ale odvezl by to jeden větší bus.
Přesně tak. Skoro všude jezdím autem i když vím, že by to šlo MHD. Jediné co mě donutí vylézt, jsou restrikce. Co je ale opravdu třeba vyřešit je parkování. Jsem z okraje Prahy 6 a nemám kde zaparkovat u metra. Často je pak výrazně jednodušší jet autem až do cíle mé cesty. Tak by to být nemělo.
to je nějaká povinost , postarat se vám o parkování? koupil jste si auto a to je starost pane. parkovací dům stojí 50mio plus pozemek. budete platit parkovné 1000/ denně? ne , vy chcete parkovat nejlépe zadarmo , na obecním pozemku , kousek od metra.
Není to povinnost, je to jen důvod, proč jedu autem do cíle své cesty. Tak jsem to psal. O povinnosti tam nebylo ani slovo.
Přesto si hromada lidí myslí, že jezdit autem po městě je jejich právo, které jim nikdo nesmí upírat. Také auto mám, ale po Praze s ním až na naprosté výjimky nejezdím a mimo Prahu v naprosté většině případů také používám hromadnou dopravu. Mám ale štěstí, že mám možnost se do práce dopravovat v rozumném čase hromadnou dopravou. Byl případ, kdy jsem nějakou chvíli jezdil do práce hodinu s MHD a dvacet minut po Praze, což bylo pro mne už neakceptovatelné. Autem jsem tam byl sice za pětadvacet minut, ale dojíždět autem jsem do práce nechtěl, tak jsem práci raději změnil…… Číst vice »
Svatá pravda, ale co když si někdo myslí, že je nadčlověk sedící v autě?
To jo, ale většina aut je taky pro lidi… málokteré si jen tak samo projíždí po městě.
Škoda že město víc nepodporuje účelná auta před velkými a těžkými „tanky“, když už nic chtělo by to na vhodných místech (speciálně tam kam se mají problém vejít větší) např. barevně odlišit parkovací místa pro vozy do určitého rozměru (např. délka 4m)…
Zůstaňte se svým smradlavym autem na vesnici a do Prahy nám ho netahejte.
Minulý týden jsem musel po Praze jezdit autem, když jsem nechtěl trávit 3h v autobusech.
Které byly zdržovány – auty?
Zastavováním? Přestupováním? Určitě to není výhradně čekáním v kolonách… Zkuste třeba porovnat jízdní časy MHD v době špičky a v době „mrtva na silnici“. Nejsou ani dvakrát kratší, a to ještě je tam vliv toho že se leckteré zastávky vynechají (na znamení).
Proč myslíte, že jsou semafory ve Wenzigově nesmyslné? Naopak, bez semaforů by tam boční směry neměly šanci a příjezd do ulice Ke Karlovu by byl téměr nemožný. Navíc dokud budou muset být semafory na Pavláku, tak už je pak jedno, kolik semaforů bude v řadě za nimi či před nimi. Pokud není nějaké debilní zúžení u Muzea třeba jako v těchto dnech, pak je tam krásně vyladěná zelená vlna a jakmile projedete semaforem na Wenzigově, zastaví vás nejdřív semafor na Štvanici (a ten je fakt k naštvání). Takže žádná katastrofa a vejdou se tam jak auta, tak lidi. Jen holt… Číst vice »
Přesně tak..taky jsem se těšil že nad dopravou začne někdo přemýšlet komplexně a logicky a odstraní ty šílenosti jako cyklopruhy na hlavních průjezdnich tazich, dálničních privadecich apod. A hlavně, pokud chce zlepšit dopravu v Praze tak se urychleně začne stavět jak vnitřní tak vnitrni okruh….
a co odstraneni nesmyslnych blbecku, co si musi do centra milionoveho mesta dovezt prdel v aute?
Tramvajová doprava a trolejbusy se docela slušně rozjely. Tak snad to Spolu nezařízne.
Kde? Jen zbytečně natahaly draty- trolejbusy stejně nejezdí…oproti busum nemají žádnou výhodu….a ten nesmysl na letiště tak to jsou úplně vyhozeny prachy- kapacitě stejně jako busy, jezdí na stejných cestách jako busy a auta….na letiště už má vést dávno buď metro, vlak v nejhorším něco jako vlakotramvaj….
Má, a jelikož stále nevede tak ji vyčarujete rozhodnutím?? Ano, neměly už být potřeba, ale jinak jsou OK!
Z posledního dokumentu ROPIDU o budoucím rozvoji vypadla tramvajová trať z Podolí až do Nuslí i trať z Pankráce na Budějovickou. Tak sem zvědavý jak to teda dopadne a co a tím udělá i závěr studie proveditelnosti metra O.
Na Budějovickou od pankrácké pošty nechce tramvaj Praha 4, tam je to minimálně na jedno volební období zcela zabité. Přitom není žádný důvod mít Budějovickou ulici v podobě, kdy ještě sloužila coby silnice první třídy číslo 3 směr České Budějovice a Linz, jak na ní ještě před čtvrtstoletím hlásaly směrovky, které si pamatuji, ač už tomu tehdy tak čtvrtstoletí nebylo :-).
Parkovani prakticky zadarmo na ulici je v Praze svate. Bohuzel casto i pro jinak relativne progresivni Prahu Sobe.
Tak snad Hřib začne řešit aspoň stav rozpadajících se mostů v Praze. Namátkou na Opatově, v Türkově ulici, nebo nad D10 za Černým Mostem. Nebo most nad D11 taktéž za Čerňákem, který akorát několik dnů bourali a způsobili dopravní kolabs, ale nový jaksi nepostavili.
Začali třeba s Barranďákem, na kterej se jejich předchůdci neodvážili sáhnout, i když věděli, že to hrozí průšvihem. Rozjíždí se Libeňák, stavba Dvoreckýho, lávka přes Štvanici je skoro hotová, atd. Jo, mosty jsou průšvih skoro plošně, protože je zanedbávalo jedno vedení města za druhým, ale v tom byli Scheinherr a Hřib první, kdo je skutečně začali řešit.
A zkapacitnění Vyšehradského se Scheinherr snaží ze všech sil znemožnit.
To afaik není pravda, prosazuje pokud vím rekonstrukci stávajícího a přidání koleje na nový vedle. Jo, je to jedna z věcí, ve které s ním nesouhlasím (já preferuji pořádnej novej rovnou se třema kolejema a opravdu dobrým napojením lávek, atd.. Ale jinak co se týče mostů obecně, opravdu udělal hodně, aby napravil, co jeho předchůdci zanedbávali.
No jenže tímhle torpéduje jakékoliv vylepšení tady. Snad by mohl přestat populisticky nadbíhat křiklounům z Klubu pro starou Prahu a říct jim, že sice Prahu ničit nechceme, ale sem tam něco starého musí pryč a občas se něco nového postaví.
A Libeňák je něco jen v bledě modrém. MIzerně postavený, z ošizeného betonu (ono to socialistické stavitelství mělo svého důstojného předka v prvorepublikovém šlendriánu).
Na Libenaku ¡byla „osizena“ provizoria v nekterych castech soumosti a ta pujdou dolu komplet. Zachovan bude hlavni (a jedinej cennej) most, u kteryho se po dukladnym zkoumani ukazalo, ze to neni problem. Ty casti, ktere delaly problemy a (zejmena obe predmosti) budou novostavby.
Jenže zájmem města není jen doprava. V Klubu nejsou ani křiklouni, jen zkrátka brání jiný veřejný zájem. Co na tom? Hloupé je leda to, že na to upozorňují již léta, zatímco SŽ(DC) a předtím ČD dělají mrtvé brouky, protože železnice není ani prvořadým dopravním zájmem státu…
Jak to vypadá s plánovaným metrem O? Jestli jsou nějaké novinky, nebo to byl jen předvolební tah?
Pokud vím, tak se zadalo případně zadá studie. A to je nejvíc, co se teď bude dělat, protože to je spíše výhled do 40. až 50. let tohoto století. Aktuálně se staví D a po jeho dokončení bude městská kasa vyčerpaná.
Hlavně je to poměrně zbytná trasa, která supluje jednak D ve Vršovicích a na Žižkově, z nichž bylo bez ohledu na budoucí možnosti vlaků a tramvají nacpáno souběžně s C do už tak přeplněného centra, jednak zčásti i prosazovanou místně přiměřenější tramvajovou tangentu. Otázkou je, jak dlouho a kolik toho ještě chceme natahat z periferizovaných krajů do Prahy a za jakou cenu; zvláště, když dosud ani neřešíme potřebu zásobování, spokojujíce se s dalšími halami namísto polí a dalšími silnicemi pro kamiony, případně vynucené dojíždění za obživou.
Dobře, že se potvrzuje rozjetost metra D taková, že si ho netroufnou zastavit. Na ty tramvajové tangenty jsem opravdu zvědav. Vzhledem k tomu, v kolika městských částech je v minulém období blokovaly radnice vedené částmi Spolu. Na cykloinfrastrukturu radši ani zvědavej nejsem, tam byly výsledky tristní už za končící rady a od nové nečekám zlepšení v tomto směru. Když bude jó dobře, vznikne dalších pár set použitelných metrů ročně, když ne, tak nic. O něčem lákavém i pro lidi, kteří nejsou vyslověně nadšenci, nemá asi smysl ani snít. To budem dál závidět velkým městům za hranicemi (už v podstatě ve… Číst vice »
Metro D ani nikdo zastavovat nechce, je to potřebné.
Do cyklo infra se tu naopak cpalo peněz až zbytečně moc. Nadto z ní nejsou žádné příjmy.
Spíš se bojim, že Hřib v nové funkci bude dál blokovat dostavbu městského okruhu, protože nic jiného tranzit aut z centra a běžných silnic nezajistí.
Zrovna minula vlada (Hribova) udelala pro vnitrni okruh nejvice, protoze tahat okruh po povrchu v sirsim centru je ve skutecnosti blokace a ne podpora. Oni ji chteji zakopat a jeste podali zadost o uzemni rizeni.
Ani se mi nechce vám psát, v čem všem se v tomto postu mýlíte, protože je toho tolik, že nevím, čím začít. Ale tak když jinak nedáte, vezmu to ve vašem pořadí: Metro D před volbama zpochybňoval Svoboda, nyní bohužel primátor. Rozumná města staví cyklo infra, protože vědí, že na lidech jezdících městem na kole vydělaj, narozdíl od lidí jezdících po městě autem, na kterých město tratí. Přímé příjmy nemá město v podstatě ani z jedněch (těch pár korun z parkovnýho je při pražskejch dumpingovejch cenách nic), nepřímé má z obojího, náklady spojené s těmi automobily jsou astronomicky vysoké, náklady… Číst vice »
Vnější okruh se buď postaví tak, jak se plánuje, nebo se nepostaví vůbec. Žádné změny, byť ve formě propojek dálnic, jsou nereálné, na ně není u Prahy místo. To už se projevilo v diskuzích o vedení vnějšího okruhu dál od Prahy. Posílit tangenty, byť autobusové (jiné stejně dnes nejsou) se může hned zítra, pokud to Praha zaplatí. Kola, natožpak chůze nejsou konkurentem okruhu – ten je pro delší cesty, jako třeba Jižní město – Holešovice. Ale co bych považoval za možné: když už se má severojižní magistrála zklidňovat v Bubnech, tak ji takhle zklidnit i mezi Hlávkovým mostem a hlavním… Číst vice »
Ony nemusí být hned u Prahy – třeba I/16 už tak mezi D7 a D8 (možná i D6 a D7, a do jisté míry D8 a D10 ty úsek tolik neznám) funguje docela jednoznačně. Každopádně to je vedlejší, podstatné je, že aby bylo možné dodělat městský okruh s minimalizací rizika, že přinese víc škody, než užitku, je potřeba mít mimo jiné jedno nebo druhé, buď vnější okruh (aspoň většinu) nebo ty propojky, případně samozřejmě jejich kombinaci.
Přičemž co z toho a kdy ŘSD bude schopný postavit, Praha ovlivní jen velmi nepřímo.
Neměla náhodou Praha dohodu s ŘSD (nebo MD), že se postará o získání pozemků pro vnější okruh s tím, že až ty pozemky bude mít, tak je se státem smění (konkrétně pro stavbu u Běchovic, viz)?
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-jeste-nevykoupila-ani-metr-pozemku-pro-prazsky-okruh-20200228.html
To je (podle te verejne casti clanku, ktere neodpovida senzacechtivej titulek) o pozemcich pro zeleny pas kolem, tedy pomoci resit dopady na okoli, aby RSD mela snazsi jednani. Tedy te neprime podpore. Vazne to na RSD a statni sprave.
z Jižního města do Holešovic jede metro. A navíc to po magistrále (tu nikdo nikdy nezavře) bude stejně kratší než po tom hypotetickém východním okruhu, na který stejně nebudou peníze.
Magistrála by se pak mohla „zklidnit“.
Jede tam metro a alternativa bude stejně delší, navíc většina cest stejně míří do širšího centra. Proč tedy až pak? Kdo chce, může to objet jíž dnes pod Strahovem.
Když se posílí jak silnice, tak alternativy, akorát zase narostou objemy. To také není řešení. Propojky dále od města svedou část tranzitu, ale čím dále od centra, tím to bude slabší. Navíc se vůbec nepřipouští více místní výroby či zlepšení železnic, aby ta doprava buď vůbec nevznikla anebo byla přednostně šetrněji na kolejích.
Vycházím z toho, že je potřeba nějak zařídit, aby tranzit měl možnost město objet, ideálně se k němu vůbec nepřiblížit. K tomu jsou buď ten vnější okruh, nebo „okruh“ v podobě propojek v různých vzdálenostech podle situace v jednotlivých výsečích potřeba. Poloha je o kompromisu – čím dál od města, tím víc bude případů, kdy to díky poloze startu/cíle nebude optimální (což se ale dá částečně řešit zákazem vjezdu aspoň nákladního tranzitu do města, aby musel na tu propojku, i když je to pro něj o něco delší cesta (ale pro město je cenné, že jí většina proběhne výrazně dál… Číst vice »
“z ní nejsou žádné příjmy” a ještě přestaneme stavět/opravovat chodníky, z chodců taky nejsou příjmy. To je zase logika
Tranzit aut v centru je nějakých 15 %. Usnadněním jejich pohybu tunely vzroste zájem o jejich použití a následně i problémy na povrchu, kam vyjedou – leda by se z tunelů jezdilo rovnou do podzemních garáží a ven jen větralo.
… tam kde je to účelné.
Tzn. Nebude jediný rekonstruovaný prechod. Protože to by pro SPOLU byla šikana řidičů
Jako mít někde bezbariérový podchod a nad ním udělat přechod je prostě nesmysl…
Mít někde podchod je nesmysl
Třeba pod kolejema… Přitom na hlaváku by bylo hrozně fajn chodit furt přes koleje od posledního nástupiště až do haly.
Jsou místa, kde se hodí. Samozřejmě musí být bezpečnej a udržovanej. A jen tam, kde je opravdu k něčemu.
I kdyby tam byl podchod, nadchod, teleport a třeba padací most, tak je furt skvělej nápad tam dát přechod. Lidi mají zůstat na zemi, ne se hnát někam do podzemí jen aby ušli 10 metrů. Naopak auta to mohou podjet. Nohy máme většina od narození, 4 kola a plechový deštník jaksi až od 18 let 🙂
Vite, co? Vezmete si zidlicku a bezte si sednou k prechodu pres magistralu u zastavky tramvaje Muzeum. Vemte si tuzku a papir a delejte si carky, kolik lidi prechazi pres ten vas nesmyslnej prechod a kolik chodi tim fantastickym podchodem. Pak nam pridte poradit.
Spoustu lidí také nechá výkaly po svých psech v parku, taky si mám jít dělat čárky, abych vám pak řekl, že vlastně není potřeba po lidech chtít, aby je sbírali, když to skoro nikdo nedělá? 🙆♂️ vy jste vtipnej..
Otázka ale stála jinak – zda chtít po lidech, aby chodili po městě složitě podchody a nadchody, jen aby se lépe jezdilo autem. A takové to „vypustíme vám méně škodlivin“ je sice fajn, ale už se mlčí o tom, zda v tom kterém případě vůbec musejí nějaké vypouštět.
Vzhledem k tomu, že k té silnici není jiná alternativa, tak ano. Musí. Tím podchodem jsem šel snad 1000x a nikdy jsem v tom neviděl jediný problém 🤷♂️
No bezte se tam podivat. 90% lidi si voli přechod. Nohama tak hlasuji, co je jim prijemnejsi. A btw. auta to nijak neovlivnuje, protoze stejne museji cekat. Dtto Jiriho z Podebrad, Karlovo namesti, druhy prechod pod muzeem. Da se to skloubit. A za druhe, presne jak tu nekdo napsal – pece by nemela byt jen o auta, ale i o chodce (a samo MHD). Btw alternativa k magistrale samozrejme existuje. Jmenuje se metro. Tramvaj. Autobus. Kolo. Nohy. Sdileny auto. Sam to tak delam, auta jsem se zbavil, a muj zivot nijak neutrpel (pro uplnost-ano, je spousta lidi, ktera to udelat… Číst vice »
To snížení emisí podporou plynulosti IAD je jen nebezpečná iluze. Když díky té plynulosti vypustí každé auto o 30 % míň škodlivin, ale jede dvojnásobek aut, je výsledek nepříznivý. Nemluvě o tom, že ten dvojnásobek aut si ucpe i tu pohodlnější trasu a plynulost zmizí…
Tak hlavně plynulost jízdy po městských komunikacích je iluzorní blouznění těch, co by si přáli, aby auto nemuselo nikdy zastavit. Což jaksi nejde, když se nám tu potkávají všemožné komunikace. A dálnici ve městě s mimoúrvňovými křižovatkami, tím zdevastovali nejedno centrum či čtvrť v USA a teď to těžce řeší (ale vrací se to blbě).
To je druhá věc, ostatně vidíme to i u nás na magistrále.
Proč pro chodce pohodlí neplatí? Nesmysl je dojet do centra autem, když tam můžete metrem.
Spousta nadchodů/podchodů značně prodlužuje cestu. Ono se to nezdá ale ty „serepentýny“ tam a zpět… u nás postavili v rámci rozsáhlejší stavby zastávku a u ní podchod. Normálně (jako doposud) dojdu ulicí (příčnou) k přechodu, tam si zmáčknu tlačítko (protože jinak celý cyklus křižovatky zůstane stejný jen vůbec žádná zelená nebude, ne že by došla zelená dřív), obvykle si skoro minutu počkám, pak přejdu 15m a za dalších 15m jsem na protilehlé zastávce. MŮŽU to vzít novým podchodem, ale kvůli tomu že je stranou a má dlouhé rampy, tak (pokud vyloženě nepoběžím) to mám asi 135m a dám to (schody…)… Číst vice »