Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí dnes večer opravu požární cesty v kolejišti depa v Hostivaři. O nadcházejícím víkendu kvůli tomu nepojede metro mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař, neboť práce v první fázi přetnou obě staniční koleje. V úseku bude zavedena náhradní autobusová linka XA.
Práce na opravě požární komunikace v kolejišti depa Hostivař začnou dnes po ukončení denního provozu metra. DPP v rámci této akce také vymění staré dřevěné pražce za nové betonové, vymění opotřebené kolejnice a namontuje novou přejezdovou konstrukci.
Příští rok bude dopravní podnik pokračovat v opravě požární cesty na dalších kolejích, to se ale již obejde bez výluky a dopadu na cestující. Podobné opravy provedl DPP i v dalších depech metra. V depu Zličín opravil požární cestu předloni a v depu Kačerov před necelými pěti lety.
Dopravní opatření
Z důvodu opravy požární komunikace v depu Hostivař bude od soboty 7. listopadu 2020 (od zahájení provozu) do neděle 8. listopadu 2020 (do ukončení provozu) obousměrně přerušen provoz metra na lince A mezi stanicemi Skalka – Depo Hostivař.
Náhradní autobusová doprava
Po dobu výluky DPP v denním provozu zavede náhradní autobusovou dopravu XA na trase Skalka – Černokostelecká – Depo Hostivař.
Změny v provozu tramvají
Linka č. 7 bude ve směru z centra prodloužena ze zastávky Černokostelecká přes zastávku Depo Hostivař do zastávky Ústřední dílny DP.
Jakou má výhodu X-A proti prodloužení linek?
Bus od Průmyslové by ani nemusel zajíždět do terminálu. Časové polohy by to nemuselo ovlivnit, za 15 minut bp se dá stihnout DH-Skalka-DH a řidiče střídat při ostrém obrátí na Skalce.
Taky mi to vrtá hlavou, jestli si dobře vzpomínám, při jedné výluce byly autobusy prodlouženy z DH až na Želivského a problém to nebyl. Dneska jsem se X-A svezl (kolem druhé hodiny). Jeli jsme v kloubovém autobuse tři cestující a z Depa pak zpátky jel jeden (na Depu není konečná, bus hned pokračuje). Na Černokostelecké nikdo nenastupoval ani nevystupoval (přijde mi to jako zbytečná zastávka, když je prodloužená 7 a navíc tam metro nejezdí). Čekal jsem tam nějakou chvíli na 171 a přijel druhý kloubový autobus prázdný a pokračoval zpět taky prázdný. Pak přijel další spoj a v něm jeden… Číst vice »
To není tak docela pravda. Hlavním důvodem je výměna EZZ ESA a doplnění o ještě jeden Komunikační PC. Společně s tím se sveze oprava požární komunikace…
Jsem si celkem jist, že výměnu zabezpečovačky za víkend stihnout nejde. Spíše to bude „update“ viz Ládví atp.
Samozřejmě jsem nemyslel výměnu veškeré zabezpečovací technologie. Ano jedná se, stejně jako na Ládví, o výměnu softwaru a doplnění komunikačních PC EZZ a také výměnu jednoho prvku „dálkařiny“.
ok, dík.