Dopady jízdenky za 9 eur na měsíc. Dopravce zakázal přepravu kol, aby se lidé vešli do vlaku

Cestující s jízdními koly. Foto: MetronomCestující s jízdními koly. Foto: Metronom

Podle dopravce není už nyní cestování s koly bezpečné kvůli přeplněným vlakům.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda V.

RE 1 Essen – Hamm (6:53) obsazenost tak 50% kontrola jak jízdenky tak dokladů. Respirátor na 95% tváří.

Máca

Já jsem jel minulý víkend směrem na Essen a bylo to Teda pěkně nacvakaný ty regionální spoje. No nedovedu si představit ještě jízdní kola do toho, stačily maminky s kočárkama.

Eva

Naše média převážně kritizují pozitivní rozhodnutí jiných vlád, jsem v Německu a vidím pozitivní dopad jízdenky za 220 KMHD plus vlaky, busy..na měsíc celou zemi .Takže začněte kritizovat nasi zaprodanou vládu , Němci se jízdní kola umí postarat sami.

Zabakovec

Konečně se na kole bude jezdit a né vozit tu u elektro kol s duchodcema 😀

ABC

A tak to má být. Jiné dopravní prostředky se taky běžně vlakem nepřepravují, natož aby to někdo považoval za nárok.

Asd

Opravdu nechápu proč by někdo nemohl cestovat vlakem spolu s kolem.

rozinka

Nebo s motorkou!

Jan Hájek

Třeba kvůli tomu, že si ho nemá kam dát (např. v Pečkách).

Asd

Do metra si taky můžete vzít kolo či koloběžku nebo ne?

Jan Hájek

Nechápu souvislosti.

David

Ten vlakem mají jezdit hlavně lidé. Když se nevejdou, tak proč by tam měl být někdo na kole? A co lidi, co by se chtěli vozit na pianu?

Asd

S vaší logikou by si lidé ani neměli brát sebou zavazadla, protože ta zabírají místo. Mě to přijde jako super nápad sednout do vlaku a někam si vyrazit na kole. Jinak piano jsem ještě ve vlaku neviděl, natož aby na něm někdo jel.

SYN

Jistěže mohl, k tomu není důvod, pokud zbývá místo. A ne všude bývá zvykem že je to zdarma…

Petr

Takže, zakážeme i kočárky a zavazadla, která zabírají místo a není za ně příplatek na rozdíl o kola, kde za něj platím nemalou částku extra?

Kleist

To že je to tak narvaný je dobře, je vidět že o to mají lidi zájem.

jfp

Na rozdíl od Améru tu ta infrastruktura pro personenverkehr je, jen se nevyužívá, protože lidi jezdí auty. No dokud bude auto málo luxusně drahé, tak jezdit budou i nadále, ale už se to pomalu blíží ta doba zvratu. Auta zdražují a paliva taky, provoz rovněž a zkuste zaparkovat někde ve městě…
A ono na tom něco bude, 3 roky už auto nemám, a všude pohodlně dojedu VHD, nemusím hákovat v práci, takže nepotřebuju to auto abych do ní jezdil, protože mi stačí daleko méně peněz ročně na živobytí.

SYN

Ještě by bylo dobré i ty auta trochu víc daňově odstupňovat, například ve městě mnohem míň zavazí Smart (řekněme) než limuzína a nebo než Hummer…
Jako první bych začal označovat ve městech parkovací místa která nesnesou vůz větší než X (například š max.2m d max.4,6m) jinou barvou a taky rezidentský parkovací poplatek by mohl být odstupňovaný… ono totiž normálně se do 3,5t vejde hooodně velká dodávka, ale není důvod se přizpůsobovat tomu aby mohla parkovat všude… stačí jen někde.

Jarda V.

Hned v pondělí poreferuji o tom jak to šlo okolo Dortmundu.

Asd

Možná se zeptám hloupě. Ale to je takový problém přidat pár vagónů?
Každopádně je vidět že když se vhd zatraktivní tak je hned o ní zájem.

asdfsadfasd

A kde ty vágony jako mají brát? To si myslíte, že někde mají ladem tolik vágonů aby ze dne na den mohli do každého vlaku zařadit tři další? A kdy těm vagonům mají dělat údržbu, když budou všechny permanentně v provozu? Navíc přidání vagónu mění parametry vlaku jako je hmotnost a délka. Těžko říct, jak toto přesně v německu funguje, ale nejspíš to i může ovlvivnit režim kateogrii vlaku pod PZB a pravděpodobně i u některých změnit kategorii na horší (= menší Vmax).

jfp

našinci jsou zvyklí, že skoro za každým nádražím stojí pár starých Nesselwagonů, případně „vůz pro šotouše je řazen na konci soupravy“. Němci takhle improvizovat neumí, viz jedna historka, kdy z Prahé a Plzně do Rajchu jelo nějak moc lidí, tak připřáhli za Mnichovák pár béček z kopřiv a oni vůbec nevěděli, co si s takto prodlouženým vlakem počít.

Asd

To nevím. Mě se neptejte. Z mého laického pohledu mi to tak složité nepřipadá, proto jsem se zeptal. Předpokládám že takové ČD mají nějakou zásobu vagónů i lokomotiv v rezervě. Proto děkuji za objasnění.

Daniel Jablonecký

Obávám se, že německý cestující nestojí o vozidla „ze zásoby vagonů a lokomotiv ČD v rezervě“.

Asd

Tak to dá rozum. Jak už jsem říkal. Předpokládám že existuje nějaká rezerva, která by se mohla v případě zájmu využít. Taky jistě máte doma například záložní tv či telefon.

SYN

záložní TV? kromě těch co jsou v provozu? to si myslím že má málokdo…

PetrH

nemám ani primární TV, natož záložní :))

SYN

Rozhodně vizidla která by něm. cestující akceptoval musí mít vyšší úroveň než typické české kopřiváky, a tím pádem je jejich údržba dražší, i když nejezdí. Tím pádem si jich nemůžou dovolit držet v rezervě nějak moc (němci na efektivitu docela drží). Takže jistě, něco mají, ale ne buhvíkolik…

Michal Jahodka

Měli navíc ty patra. Už se jich zbavili, a mimo jiné je od DB Regio koupil Jančura. Dnes jezdí na Slovensku u Regiojetu.

Michal Jahodka
Air Traveller

cekaj na vas, az jim to poradite 🙂

Asd

To si nemyslím. Jen jsem se zeptal. Možná by to byl hezký článek o tom jak se přidávají vagóny. Kolik jich může být. Čím délka vlaku řídí…

tarten

Jsou různé kategorie tratí a na každé kategorii jsou tyhle parametry v zásadě odlišné. Někde jsou nástupiště 80 m, jinde 200 m, zas jinde 400 m. Váha všech vagónů dohromady je omezena třeba schopností vlaku brzdit.

Vašek

Nemají.

SYN

nejenom to, ani se nemusí vejít k nástupišti, nebo to nemusí utáhnout HV… ale někde určitě prostur pro přidání je, záleží kolik mají rezervích…
A samozřejmě snadno nepřidáte do jednotky. A nadbytek jednotek určitě nebude…

Patrik

Vagóny kde to šlo tak přidali. Bohužel očividně i to nestačí.

Petr

Spíš když se něco začne rozdávat (skoro) zadarmo, tak je o to zájem. Začněte rozdávat zadarmo benzín a vlaky budou zase prázdný.

Asd

Lidi v autech špatně. Lidi ve vlacích špatně. Tak jak se ti lidi mají vlastně dopravovat? Za mě je to skvělý nápad, ze kterého bychom si měli vzít příklad a poučení. Už dnes je spousta regionálních linek co jezdí poloprázdné, tak proč tam nejde dát nějaký speciální tarif. A stejně naopak když je někde opravdu narvano tak tam bude třeba místenka na kterou sleva nebude platit.

Jiří Kocurek

TIpnu si: Jezdí ti, co by jinak nejeli, ale když je to ve slevě… Většina z nich auto doma nenechala.

Antonín Klimeš

O to přece šlo aby více lidí jezdilo.

David

By mohli jet tim autem aspoň na nadrazi.

Packo

Nadšení z levné jízdenky časem opadne.
Vlaky zůstanou plné o víkendech.

PetrH

Opadne. Až to po třech měsících skončí a pokračovat s tím nebudou 🙂

Klabavátor

Jak pravil Milouš Jakeš na památném projevu v Červeném Hrádku: „Tu jsme to v minulosti trochu přešvihli, abych tak řekl, s tou socializací“. Jestli si taky 33 let po Jakešovi v Německu nezačnou drbat hlavu.

Tomas

I jako propagatoru mestske cyklodopravy mi omezeni prijde v pohode. Shodou okolnosti minuly tyden jsme byli o vikendu na vylete vlakem. Na pesi turisticke trase prirodni rezervace jsme byli bez kola sami. Prijde mi to absurdni. Misto, aby si lide z mesta koupili mestska kola, tak si chodi ve meste kupovat horska kola, aby po tom, co cely tyden nici mesta auty, mohli pro zmenu o vikendu nicit prirodu horskymi koly. Aneb kdyz svetem vladnou emoce misto racia.

Huh

Jen bych d…oplnil emoce vyrobené marketingovými kreativci…

Tomas

Kazdopadne to je prilezitost pro pujcovny a bikesharingy. Mnozstvim nabidky kol, pak muze byt odvozene od udrzitelne kapacity pro turistickou destinaci.

Surio Mario

Ještě větší zlo jsou na turistických cestách elektrokola.

Krysa350

Souhlas, kam si vyšlapeš a došlapeš, tam jeď, kam ne, smůla. Elektrokolo by mělo být považováno za motorové vozidlo bez výjimky. O ostatních elektrovozítkách nemluvě, takový bordel na komunikacích (silnice, chodníky i ostatní cesty) tady ještě nebyl.

navratp

Nechte se zvolit a staňte se politikem. Říkáte blbosti.
Není to o druhu pohonu , ale o ……. atd.

Krysa350

Jezdci na elektrovozítkách se stávají čím dál agresivnější, dokonce víc než svého času neelektrocyklisté, než je trumfli elektrocyklisté. A máte pravdu, je to o lidech, i tak je třeba tomu dát trochu řád, znáte lidi, nebo ne?

ABC

Tak můžete to prosadit v Bruseli

Jiří Kocurek

„Souhlas, kam si vyšlapeš a došlapeš, tam jeď, kam ne, smůla. “

A na popud toho zakázali běžkaři lyžařům vlek. 😛

Daniel Jablonecký

Vás tipuju na věkovou kategori 50+. Doba se mění, Kryso350 😁

Krysa350

Ještě ne, datum narození třistapadesátky je tuším od r. 1973.

SYN

Fakt vám nepříjde principielně rozdíl mezi elektrokolem a třeba crossovou motorkou?? Všechno s rozumem… a ne nejde se plně spolehnout na lidi „řidiče“ (třeba těch kol), on pohled se mění podle toho, když jdu pěšky tak mě kolisti se**u, na kole podvědomě začínají pěší akorát zavazet a člověk to musí vědomě korigovat, že základ je pěší a cokoliv na to se musí aspoň v mezích možnosti přizpůsobit… Například málokterá stezka pro cyklisty je dimenzovaná na to aby mohli jet tři vedle sebe (stěží 2, ani ne všude) a je to tak celkem správně, nemáme jich ještě dost na to abysme… Číst vice »

mimochodem

Tak hlavne, cyklista na turisticke trase, popr. primo v lese (mimo cesty) nema co delat, ale hodne se na to dlabe a jeste je cyklista napruzenej, ze se mu tam pesi motaji. A dle mne je horsi nez elektrokolo prave nejakej manazer z Praheeee, kterej prijede delat henty vykony a drtit kilometry, nejaky ohledy na lidi naokolo vubec, do toho furt zobe nejaky energeticky tycinky a bordel z nich odhazuje vsude kolem, protoze by vezl vahu navic a zhorsilo mu to cas… (ostatne, nejvic bordelu je prave po akcich typu Kral Sumavy) Tezko rict, co s tim. V Nemecku to… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak samozřejmě, že první je „jak jedeš“ a pak až „na čem jedeš“. Podobně jako když člověk vejde do hosdpody. Je jedno, jestli (ne)měl značkové boty, když ani nepozdravil.

Pája

Vámi popisovaný manager z Praheee je kvůli Vámi popisovanému chování i u nás na východě některými bikery považován za plevel a nejnižší formu života.

Daniel Jablonecký

Baví mě tyhle příspěvky zamindrákovaných jedinců, co by rádi elektrokolo, ale protože na něj nemaj, tak nadávaj na každýho, kdo ho má. To je v každý diskusi o cyklistice. Zábavné čtení. Závist je holt sviňa. Člověka to časem zevnitř úplně rozežere.

SYN

Já ho mám (takže doufám nejsem v podezření že závidím) a většinu argumentů uznávám… zvýšila se frekvence výskutu a rychlost (a tím pádem nebezpečnost) výskytu kol na turisticky atraktivních místech, bohužel často na nezpevněných cestách. Místy to může být problém. Jako první bych začal tím že na nezpevněné (nevyasfaltované, příp. zámková dlažba atp.) cestě bych omezil rychlost na nějakých 15kmh… (pokud nebude výslovně značkou povolena vyšší).

Swariner

Jo, to bude tím, vy jste na to kápnul. Podobnost s režijkou čistě náhodná. Ale klidně si to myslete, když vám to pomůže.

Jiří Kocurek

A pak jsou ještě místní, kteří turistickou cestu využívají k běžným denním potřebám, neboť bydlí přímo u trasy. Totiž ta cesta je tam od císaře pána, jen na ni někdo vyznačil turistickou značku.

Tady po „červené“ dokonce jezdí autobul pravidelné linky: https://mapy.cz/s/guhenefune

SYN

Tak turistické cestypřece můžou být vyznačené i po kvalitní silnici, a neznamená to že by mohli jít turicté středem silnice…
Jde hlavně o ty úzké a nezpevněné cesty. Tam je problém jednak ve zvýšeném poškozování, a druhak „se vyhnout“.

Pája

Na MTB jezdím skoro 30 let a hodně z toho po městě. Důvod je ten, že City Bike je na těch kanálech a rigolech mnohem hůř ovladatelný a o dlažbě a kolejích nebo trasách do kopce/z kopce raději nepíšu.

SYN

Nojo no… ale zase to vemte tak – já na kole jezdím málo, ale s elektrokolem se dá docela dobře „někam“ dojet, člověk vidí různá místa docela daleko od sebe, a když uvážím že by tama třeba místo kolem jel autem… tak to přád ještě může být pro přírodu pozitivnější než kdyby sedl před panelákem do auta a jel s ním celou štreku do Krkonoš nebo na Šumavu na výlet…

Swariner

Pardon, ale to jste se předpisově střelil do vlastní nohy… chápu správně, že teď do auta nesedáte, bo si na Šumavu a do Krkonoš zajedete na elektrokole?

XYYY

DOBŘE míněné úmysly mnohdy dláždí cestu do PEKLA …

Síťová jízdenka za 9€ by splnila účel i jako jednodenní, nikoli jako měsíční …

ksz

Německo jako pionýr slepých uliček (i v dalších věcech, třeba aby jim tsunami nespláchla jadernou lelektrárnu).

Adam H

Jo. Nebo třeba elektrifikaci dopravy postavit na nestabilních obnovitelných zdrojích a plynu z Ruska.

Jirka

Ano ještě doplním v seizmicky klidné oblasti ve vnitrozemí.

Jiří Kocurek

… a 300 metrů nad mořem.

navratp

Když vidím jejich životní úroveň… Asi na těch slepých ulíčkách něco bude. Za to Češi jako nejchytřejší národ Evropy………

None

A nejsou líní kdykoli poradit v jakékoli diskusi 😀

Ondra L.

Uzasny narod tihle cesi, skoda ze nebyli u stvoreni sveta, mohli poradit…

Kernteriér

Tak, a můžou to zavřít. Bez kola nemá cesta vlakem smysl.

Jin

Taky to mohli udělat obráceně. Vozit kola a pumpičkáře nechat doma 😆

Daniel

Musíte se rozhodnout, zda chcete jet vlakem a spojit to například s procházkou, ale ne vlak + kolo, protože na četných (turistických) trasách není dostatek kapacit…

Kebab

A nebo nic neřešit a jet autem😉 To nakonec kola pobere většinou taky.

Jirka

Takže chápu to správně, že zácpám na německých dálnicích odzvonilo? 😉

navratp

Špatně.

Daniel

Jasně, máte pravdu 😊

Kubrt

Exitují nějaká data, nebo alepoň odhady, jaký podíl na nových cestujících ve VHD mají ti, co přišli ze silnice a ti, co dříve seděli doma a nejezdili nijak? Je vidět nějaká změna na intenzitě provozu na silnicích, nebo na poklesu prodeje paliv?

Kubrt

To je pravda.
Myslel jsem, jestli tu není nějaký „pozorovatel“ z Německa, jestli je na silnicích aspoň subjektivně znát nějaká změna. U nás, co tak sleduju, se cena paliv na silničním provozu nijak neprojevila. U mě osobně taky ne, jezdím když potřebuju. A dříve jsem žádné zbytné jízdy neprovozoval, takže není kde škrtat.

KarelMio

Na dalnicnim provozu se dle meho projevila, lidi jezdi pomaleji.

Kebab

To by se přímo nabízelo zjistit, jaký to má dopad na bezpečnost, v případě, že to platí.

mimochodem

To jsem pozoroval jenom tak prvni tyden-dva, co prisel ten sok.
Ba, sam jsem taky prvni tyden zkousel eco-rallye, ale velky rozdil to neudelalo – pouze to byla cesta o poznani nudnejsi.

mimochodem

Zena jezdi do prace kus cesty po E53 a nejakou zasadni zmenu nepozoruje.
Ono se neni moc co divit, z Bay Eisensteinu jede prvni vlak az v sedm, ze Zwieselu jede sice prvni jeste pred patou, ale porad je tam nejaka last-mile k reseni a porad je dost pracujicich ruzne v dedinach mimo ten hlavni tah.

No a druha vec je, ze v Nemecku maji tedka svatky a decka prazdniny, takze aut na nemecke strane Sumavy s rodinama pribylo tak jako tak…

A samo, ve mestech muze byt situace diametralne odlisna.

Daniel Jablonecký

U nás jsou paliva pořád ještě levný. K poklesu dojde až bude benzín stát zhruba 100 Kč za litr. To je podle mě psychologická hranice, kde se to začne lámat.

Petr Šimral

U nás se rozhodně cena paliv projevila úplně obráceně, než by kdo čekal. Dojíždím do práce po D1 od 15. km na 5. km. Před zvýšením cen kolona do Prahy v ranní špičce začínala až za mým sjezdem, takže pohoda. Po skoku cen týden bylo prázdno a pak nastal výrazný nárůst počtu automobilů (to opravdu nechápu). Nyní nejčastěji najíždím do kolony cca na třináctém kilometru, někdy to již stojí od Mirošovic a tak na Všechromech najíždím rovnou do kolony. Rychlost se u části aut snížila, prostřední pruh nejede 130 km/h, ale jen cca 110 – 115 km/h, levý jezdí standardně,… Číst vice »

Twix

A čím to tedy je? Nesouvisí to náhodou s tím že v tu dobu začaly firmy výrazněji omezovat home office, takže řada lidí musí do práce, ale zároveň nechtějí kupovat Lítačku když nejezdí denně?

David

Mě by spíše zajímalo, jak teď vypadají dálkové spoje, na které jízdenky neplatí, zda je pokles cestujících, nebo furt stejná úroveň.

Potulný Wechtr

Furt stejně.

Ondra L.

Tak ona ta akce je az nenemecky bezkoncepcni. Chapu duvody ke snizeni cen verejny dopravy, zvlast kdyz v nemecku byla pomerne draha. Meli ji ale zlevnit na nejakou dlouhodobe udrzitelnou uroven, za usetrene penize mohli o neco zlevnit i dalkovou dopravu. Za stejne penize by to udelalo lepsi sluzbu nez takovahle trimesicni pohroma.

pzag

Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

Ondra L.

Prave ne jako vzdycky. V nemecku obvykle politici o svych rozhodnuti vic premysli nez u nas.

pzag

Jo jo, Třetí říše, dovoz imigrantů, kteří se úplně nechcou integrovat, Energiewende aneb čistá energie bez zlého jádra z uhlíkově neutrálního plynu, navíc z Ruska.
Nemyslím si, že jsou o tolik lepší.

Ondra L.

Na rozdil od nas se alespon snazi posunout nekam dopredu a tak je jasny, ze se obcas neco nepovede. My umime akorat hlasovat proti a kdyz nekdo jiny neco dela, tak potom umime kritizovat. A samozrejme kdyz se nekde neco rozdava, tak si vzit taky, to je tak vsechno.

Frantík

Už od třicátého osmého… teda co?

Franta

…pravil příslušník národa, který se (s výjimkou báchorek o první republice) nikdy dějinách nebyl s to dotáhnout ALESPOŇ na úroveň toho Německa…

Marcel Štancl

Z Berlína k Baltskému moři je asi sezóna.

Zdenek

Jedu teď s EC do Berlína a zítra jsem chtěl na otočku do Warnemunde, nakonec plán změněn a jedu s Flixtrainem do Hamburku….

PetrM

děkujeme za informaci