Dodávka RegioPanterů pro Olomoucký kraj je v polovině, 15 jednotek dodá Škoda do jara
Jednotka 640.214 RegioPanter. Foto: České dráhy
Nově příští rok zamíří jednotky na spojení Olomouc - Vsetín.
Nově příští rok zamíří jednotky na spojení Olomouc - Vsetín.
Jsem rád, že Ol kraj a Zlínský kraj se dohodli s ČD, že chtějí lepší vlaky. Alespoň že bude míň aut a lidé budou cestovat vlakem. Také jsem rád, že lidé přestanou lidé pomlouvat ČD, že mají staré vozidla atd. Jsem moc rád, že se tohle děje a přeji to všem krajů z ČR aby měli takovou dopravu jak tady. Obrovský pokrok a ať to vydrží.
Nová přezdívka pro Pantery: Srantery (bez urážky)
Zase se tu někdo snaží dokázat, že nové pantery pro Olomoucký kraj jsou vlastně zbytečné. Já teda říkám KONEČNĚ.
Dobré, hezké, pohodlné stroje..dle mého srovnatelné s evropskou produkcí.
V Evropě aktuální trojvagonové příměstské vlaky pro 200 či 250 sedaček tvoří malou část vagonů pro železniční dopravu.
Jednotky se kupují podle frekvence cestujících. Beru jednotky jako celek o tom jakou kapacitu potřebují rozhodují Ti, co tomu zřejmě rozumí. Takže regionální jednotky na bázi RegioPanteru mi připadají pohodlné. Kapacitu ať řeší jiní….apropó bydlím ve Středních čechách na hlavním koridoru a zde vlaky (všeobecně) rozhodně prázdnotou neoplývají….myslím, že třívozové Pantery by se tu lehce, lehce uživily!!!!
Souhlasím že poptávka je klíčový faktor.
Ovšem poptávka, která by uživila fláčkovou dopravu v ČR prakticky není, krom lanovky na Petřín a (a lanovky na Bertramce, když ještě žil Karel Gott).
Abychom si rozuměli – můj odhad je, že
dálkové pasažerské vlaky uživí leda linky
Ostravsko-Bavorsko a
Vídeň/Blava-Sasko-Berlín
Plus příměstská vlaková doprava do Prahy (a možná, fakt možná do Brna a do Ostravska).
Holt automobilová spolujízda po 3, spíše 4 až 5 pasažérech dává smysl většině obyvatel ČR.
Co to melete? Odkud jste? Já bohužel dojíždím denně vlakem do zaměstnání (autem bych rád, ale 1/12, 1/38 a D11 je narvaná kamiony k prasknutí a vlakem jsem ve středu Prahy za 38 min, autem to pod hodinu nedám. Vlaky jsou narvané celý den do posledního místa (jak rád bych si postěžoval, že není poptávka) a cenová politika? To je nemoc naší země….každá služba se platí a to, že se vymýšlí úlevy a slevy atd….to je problémem této země. Benzn platíte také komerční cenu, tak proč né vlak?? Za to bohužel ČD ani jejich zaměstnanci (podle Vás tupci, podle mně… Číst vice »
Pohodlné? Fakt? Ok, asi jak pro koho…
Pro mě třeba ano.
Ano, jako regionální vlak lehce obsaditelné, rychlá výměna lidí, tiché, klimatizované, krásně topí atd, atd…. Pro mně pohodlné.
Já myslel sedačky, ostatní je samozřejmě super…
Tak ano, moha by být trochu „ušáková“ úprava, už jsem také starší, ale podle mně ano, jde to, mohlo by být hůř…..dobrá tedy, sedačky tak za „3“ :-).
Věčně pokažené dveře… A je úplně jedno, jestli RegioPantery ČD, Moravie JMK nebo jednotky ZSSK.
Neva, vychytá se to…pokažené dveře, to je nemoc všech ČD vozů (teď poslední dobou)…tady to myslím dělá ten vysouvací schůdek…..
To nevychytali od prvních panterů. ¨
Jen tak dál, pryč z těma plečkama z tratí. A prosím všechny místní milovníky 810 a podobných přestárlých vozidel, jděte se na ně dívat do muzea nebi na retro jízdy. My ostatní bychom chtěli dopravu 21. století.
Je velký rozdíl mezi statickým objektem v muzeu a jedoucím vozidlem. Většina vozidel je moderních, ta menšina starších nikomu kromě antišotoušů nijak zásadně nevadí, hlavně když to jede.
Já teda ocením konzistentní kvalitu. Tzn. relativně tichou jízdu a v létě klimatizaci. A ne se modlit, abych si nevytáhl černýho Petra.
😂😂 Silvestr je až zítra
Milí pane Vojto, asi si neuvědomujete, že kdyby tyto staré stroje nejezdili místo nových (porucha), tak by jste chodil pěšky.
To je sakra laciná obhajoba dopravce, který něco vysoutěžil a neplní podmínky, které se sám plnit zavázal. Nemyslíte?
To je pořád nadávek a handrkování kvůli přezdívce Tornádo. Já tomu říkám Tichošlap a s nikým se o tom nehádám.
Já tomu říkám elegantní comfort-jet. Ale tichošlap je také dobrý.
A pak taky jezdí jednotky od Stadleru. Při průjezdu to budí pacienty v narkóze…
To si pleteš s jednotkami od Škody, které pokud nepočítám 810 a Regionovu jsou nejhlučnější vozidla v ČR.
A my normální neříkáme ani to či ono, bo D1, D35 a D55 plus vyřešení průjezdu Přerovem odlehčí současným silnicím.
Trojvagonové RegioPantery to budou mít velmi, velmi těžké se uživit, jestliže je řídí člověk, který s výučním listem a ročním kurzem bere stejně jako lékař/lékařka, kteří potřebují cca 4 větší/delší investici, aby mohli fungovat jako samostatní lékaři/lékařky.
Těžký offtopic. Takhle tady dlouho nevydržíte pane Axel. Vlastně se divím že vám ještě někdo pořád dává šanci, když to končí vždycky takhle.
Vyhodí ho dveřmi, vrátí se komínem 😁.
A co tak diskutovat k věci? Nemyslíte, že ony RegioPantery nemusely být nyní potřeba? Neboť primární příčina = ETCS se patrně nestihne.
A kdo uhradí to navýšení dotací do ukrutně drahé málokapacitní venkovské vlakové dopravy? Si vemte jak strašlivě zdražily dotace pro ČD na zastávkový rychlík R15 z Ústí/Labem do Chebu po té co začaly InterJety?
O kolik krajských miliard navíc bude žádat firma ČD za těchto pár RegioPanterů?
Smysl pasažerské železnice je
a) příměsto milionových aglomerací typu Praha plus
b) dálkové vlaky do půlmilionových aglometrací typu Ostrava o 15 vagonech.
Trojvagonové RegioPantery ??? Na co?
Na dopravu pasažérů v pasažérských vlacích…..
Prosím Vás – kdo by se trmácel z Přerova či z Hulína do Otrokovic, když může (bude moci) po dálnici?
Proto taky dálkové vlaky na téže trati jsou 5 vagonové InterPantery, zatímco na zastávkové vlaky není poptávka a tak tam použili solo málokapacitní trojvagonový RegioPanter.
Proto se ty trojvagonové RegioPantery uživí jen velice moc obtížně. I vzhledem k rozmařilému utrácení (a z toho vyplývajícímu vnitřnímu zadlužení) na železnici.
S Vámi už diskutovat opravdu nehodlám 😎. Točte si dál svůj gramofon mě jste šumák 😇.
Nápodobně. Nikdy jsem se od Vás nedočetl nic podloženého kromě lhaní, že když jezdí tucty nízkokapacitních vláčků z Lanškrouna pár kilometrů do Č. Třebové, tak tím nedochází k vytlačování mnohem užitečnějších dálkových vícekapacitních pasažerských plus nákladních vlaků.
Stačí se podívat na data o počtu vlaků na dotčených tratí z Olomouce/Brna do Č. Třebové a je jasné, že nemáte pravdu !!!!
A omluva žádná za Vaše nepravdy.
Inu „zasloužilý železničář“ navyklý na tučné bezstarostné dotace.
1) tak proč na mě tedy reagujete, máte nejakou úchylku? 😇.
2) S Lanškrounem jsem Vám popsal realitu, vy jste doted s argumentem nepřišel 🙂
3) nejsem železničář, milý trolle a lháři 😎 uctivá poklona.
ad 2)
Lžete.
Stačí si sečíst vlaky jedoucí z Brna/Olomouce do Č. Třebové. A srovnat s vytížením kapacity, které udávala firma SŽ.
Autoblok – rozvětvení v Třebovicích –
Regiospider max rychlost 120 km/h. Když pochopíte tyto tři pojmy a dáte do souvislostí, zjistíte že k blokování rychlikove ani nákladní dopravy zde opravdu nedochazi 😎. Takž lzete vy😊.
Nereagujete k věci.
Data jsou veřejně dostupná na webu firmy SŽ.
Přesvědčte se sám .
Musí být znovnoprávněny poplatky za 70ti sedačkový RegioSpider oproti 500 ti sedačkovému dálkovému vlaku.
A to za celou trasu na koridoru.
Nezáleží, že RegioSpider ujede po koridoru jen pár kilometrů.
P
adni komu padni
Psal jste že osobka z Lanškrouna překáží dálkové a nákladní dopravě. Napsal jsem Vám důvody proč nepřekáží. A vy zas melete svou 😁.
Tak proč na něj reagujete, když jste sám připustil, že to nemá žádné rácio?
Jen tím dál roztáčíte spirálu…
Ano, trošku se stydím, že jsem zalhal že nebudu reagovat, ale tady musim. Takže podle Vas rychliky do Plzně smysl nemají, ptz to není pulmilionová aglomerace 😁😁. Vy jste fakt kus …… raději budu slušný😎.
Klidně ty vlaky z Prahy do Plzně/Chebu provozujte sám (včetně tratě), když podle Vás jsou perspektivní.
Vzhledem k D6 si to příliš nemyslím.
Ovšem kdybyste zaplatil těch 15 či 20 kilometrů elektrifikace v Německu do Marktredwitz, tak třebas by se ledy trochu hnuly v ekonomice linky
Je vidět, že jste vlakem do Plzně asi nikdy nejel 😇.
Lepší je „to“ nekrmit.
Nasadil jste Axeli vysokou kartu, vidím to na cca padesát mínusů 😀
Standartně bývá trojcíferné číslo. Ale čtyřciferné myslím zatím nebylo, ale sleduji to minimálně, Spíše mě zajímal časový trend = pasovalo to mimo ranní špičku = když nádražáci skoro nemají co dělat po zbytek dne.
Redakce slibovala ban pro tohle individuum do konce roku. Proč je tu tak brzy???
Asi je redakce odměňována podle počtu příspěvků pod článkem. Axel je zlatý důl:-D
PraPanter 🙂
Co se musí nechat, že se za poslední roky ČD povedlo vozový park zmodernizovat, a to velmi výrazně.
Najdi 10 rozdílů. Nebo aspoň jeden.
ČSA
vs.
České dráhy
cituji z 2014: „Ne koupit desítky letadel a pak přemýšlet, kam s nimi budu létat. (…) Nechápu dodnes, proč (…) firma využila opci u Airbusu a objednala další letadla. V té době už museli vědět, že jich mají zbytečně moc a létají VYSOCE ZTRÁTOVÉ linky.“
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/rozhovor-s-exsefem-csa-miroslavem-kulou.A140924_124704_eko-doprava_fih„
Nekrmit Axela.
“Vedení” serveru slibovalo “do konce roku”. Tohle nebyl hezký sobotní dárek, když jsou opět diskuse k ničemu 😟
Zatím se drží. A znovu opakuji, nejjednodušší boj s trolly je jejich ignorace.
Vždycky se najde někdo, kdo ignorovat nevydrží… To patří k folklóru internetových diskusí stejně jako samotný výskyt trollů. Řekl bych, že větší než malé množství trollů se baví právě tím, jak jim na jejich provokace naskakují někteří samonasírací diskutéři.
Proč myslíte, že v roce 2018-2020 nebyly opět aktuální slova z roku 2014?
… cituji znovu: „Ne koupit desítky letadel a pak přemýšlet, kam s nimi budu létat. (…) Nechápu dodnes, proč (…) firma využila opci u Airbusu a objednala další letadla.
V té době už museli vědět, že jich mají zbytečně moc a létají VYSOCE ZTRÁTOVÉ linky.“
Akorát namísto ČSA si dosaďte jinou firmu, také podnikající v dopravě.
Psal jste tu, že pokud bude psát mimo téma, tak se s nim rozloučíte. Píše tu teď o lékařích. To mi přijde hodně mimo téma :).
Ne. Píšu o tom, že málokapacitní vlak typu trojvagonový RegioPanter to na linkách popsaných v článku bude mít strašlivě těžké se uživit v konkurenci automobilové spolujízdy, kde odpadá mj. obrovské částky za málokvalifikované/přeplacené řidiče málokapacitních venkovských vlaků.
Vždyť i pětivagonový InterPanter na R13 to bude mít hodně těžké v této konkurenci D1, D55 (a D35 a D46)
Třívozový panter je málokapacitní vozidlo?? Co je to zase za pitomost?
Vždyť je to pravda.
Kolik % ze všech Flirtů tvoří trojvagonové?
A zdaleka nejpočetnější aktuální elektrovagonky SNCF jsou pro 405 či 505 sedaček
https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_Z_50000
Notabene s ohledem na průměrnou vytíženost kapacity vlaků ČD ve výši 27,1% (pokles oproti minulému období o cca procento).
Zde s Vámi souhlasím – vytíženost vlaků se pohybuje někde od 20 % do 44 % tuším s tím, že to nižší číslo je regionální doprava a to vyšší naopak dálková doprava. Jako daňový poplatník bych čekal, že pro management ČD bude stanoven nějaký cílový stav s tím, že to bude jeden z parametrů pro odměny managementu. Taky bych čekal, že primární cíl managementu bude s ohledem na obsazenost spojů nikoliv regionální, ale naopak dálková doprava a případné „boje“ o regionální linky s nulovou nebo zápornou marží nechají ČD s klidným svědomím jiným dopravcům – klidně těm z jiných zemí,… Číst vice »
Proč ČD potřebuje venkovské vlaky?
Protože si půjčovali na na nové venkovské vlaky jako např. RegioNova.
A teď věřitelé chtějí splátky.
Tudíž dobré řešení není.
Patrně nejméně špatné je konvertovat málokapacitní RegioPantery na dálkové. A namísto venkovských vlaků nabízet autobusovou dopravu. Která to ovšem bude mít také těžké, vzhledem k silné knkurenci automobilové spolujízdy.
A že to může být kvůli infra., to vás nenapadlo, že?
Je pozoruhodná Vaše logika ve stylu = „nikdo neposílá telegrafy, tak je nutné utratit stovky miliard za obnovu telegrafní sítě včetně zbudování baráků pro telegrafisty/-fistky“.
Ovšem v normálním světě se telegrafu vypne přísun peněz z jiného podnikání resp. peněz na dluh. Neboť proč konkurovat emailu?
Zkusil jsem vám dát šanci a jsem po zásluze potrestán, zase dokola to samé. Takže fakt ne. a konec.
4voz flirt má kapacitu asi jako 3voz Panter
U preferencí aut nezapomínejte na GrandDeal
„Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“ — Albert Einstein
Souhlasím, vypnutí dotací pro 80% až 90% železničních tratí v ČR mělo nastat už před desítkami let.
Pak by bylo jasné, jestli se vyplatí provozovat trojvagonový RegioPanter např. z Hulína do Otrokovic. (=logicky se nevyplatí, ledaže by zasloužilí železničáři ušetřili …kolik ?85? či ?95? svých nákladů).
Vás jsem se ale na nic neptal. Můj komentář byl adresován někomu úplně jinému, ale to asi nejste schopen pochopit.
Jestli máte takovou chorobnou potřebu vše komentovat, poslužte si, o to dříve od vás zase bude pokoj.
Nápodobně. Nic Vás nenutí, abyste četl to co napíšu.
Vy si přejete svoji svobodu, ale upíráte mě svobodu se vyjádřit.
Kdy jste se věcně vyjádřil ? Jediné na co jste vzmohl bylo kuňkání mimo věc.
Takže na mě nereagujte, když totéž si přejete od mě.
Platí?
Vy mně budete říkat něco o mluvení k věci. Vy, který roubujete jedno téma přes druhé, vy který opakujete stále dokola to samé, aniž byste pro prosazení svých názorů a myšlenek udělal cokoliv víc, než jen zase vygeneroval hromadu textu. Když jste takový hrdina, kontaktujte příslušná místa (SŽ, ČD, MD, kraje atd.), že to dělají všechno špatně, tam veďte diskuzi. Tady plýtváte časem a energií, pakliže není vašim cílem kopat a nálepkovat své názorové odpůrce.
A tyhle ublíženecké řeči o tom, že vám někdo něco upírá, si strčte laskavě za klobouk nebo jinam dle preferencí.
Tak vy si ho tu hýčkáte. Hlavně že měl mít ban do konce roku.
Začněte se nejprve starat o své. Díky.
Vždyť má pane Sůra pravdu. Víte co je Axel zač, jak dokáže během chvíle diskusi totálně zaplevelit a degradovat, a stejně mu ten krám vždycky otevřete.
Dostane několikátý ban do konce roku, ale den před koncem roku je zase připuštěn aby byl o den později znovu zablokován. a ejhle na Nový rok má opět amnestii.Tak nevím jestli je to už opravdu k smíchu a nebo k pláči.
Vy opravdu nejste normální. Sice také využívám individuální dopravu, nejsem nadšenej, že musím z daní platit různé socialistické výdobytky (studentské jízdné), ale za nová vozidla jsem rád. A tím, že tu budete stále obtěžovat bláboly, urážením lidí pracujících pro železnici atd…poměry v této zemi nezměníte…Vy jste prostě blábolil a plácal. Hezký nový rok!!!
To co píšu je naprosto v pořádku a racionální, vzhledem k tomu, že kvůli vesměs zbytečným venkovským vlakům se zadlužujeme = žijeme si nad poměry a to na dluh.
Pročpak asi v Nizozemí, Portugalsku či v UK stačí 4x až 5x řidší železniční síť. Pročpak tam nemají také % masivní množství málokapacitních vlaků jako tyto trojvagonové RegioPantery na venkovských tratí souběžně s dálnicí?
Protože Nizozemci umí počítat a neutrácí půjčené peníze za naprosté pitomosti ve stylu rozmařilých „zasloužilých železničářů v ČR“
Viz šetrnost v Nizozemí = to co dříve či později zkopírujeme, neboť nic jiného nezbývá
https://andrejruscak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=496678
Milý pane, zadlužujeme se hlavně „socialistickým způsobem“ myšlení zdejší ch lidí, ignorací pravdy a srachem těch, co jsou u koryta, aby o něj nepřišly. Je spousta ekonomů, kteří nám říkají pravdu, ale „pravdu“ o zadlužování se budováním infrastruktury, rozvojem veřejné dopravy atd….jsem nikde neslyšel. Ale různé dávky, pomoce, dotace atd….všem, placení různých jízdných, mateřských dovolených, školkovných, příspěvků na bydlení atd…. Absolutní rezignace na výběr daní od živnostníků, daňových výjímek atd….to slyšíme pořád!!! Jen Ti, co se pomocí těchto drží u vesla slyšet nechtějí. Takže moderní vozidla, tratě, zabezpečení, dlále stejně silnice, dálnice atd….to jistě problém není. Toť můj názor. A… Číst vice »
Ne
Kdo mi dal minus, ať se připraví…ihned po výstupu z Regionovy mu dám facku.
Dej ji sobě.
V Regíně jsem dostal facku od dveří.
Ano, recyklování šukafonů není úplně něco dokonalého. Ale co žraloci, pavouci, spousta vozů pro dálkovou dopravu, Interjety nebo Comfortjety? To se ti nelíbí?
Ale tak trochu jo, no….
Ano, ale na některých tratích stále jezdí žumpa.
Tady je třeba zmínit, že většina těch nových vozidel byla zakoupena díky uzavření smluv s objednavateli, čímž tito zajistili financování nových vlaků.
Jednotky 460 nejsou přezdívané „tornádo“. Tento nesmysl se na Zdopravy objevuje poměrně často, netuším proč. Zřejmě to vymysleli šotouši nebo možná pan Sůra osobně. Železničáři jim vždy říkali a stále říkají „pantograf“, „panťák“ případně „panťáček“. Už jsem to tu jednou psal, ale je to, jak vidno, marné.
super, ale „Panťák“ se říká více jednotkám, „Tornádo“ je přesnější pojmenování
Železničáři ani cestující výraz tornádo nepoužívají ani neznají. Poprvé jsem ho jako člověk z provozu viděl právě zde na Zdopravy. Jde úplně mimo praxi, nepoužívá se.
Blbost – ty jednotky jsou střídavé a stejnosměrné – řada 460 a 560.
Těm 560-kám se říká „panťák“ nebo „tyristorka“ podle IGCT tyristorů, co to dostalo po upgradu, a těm 460-kám stejnosměrům pak „tornádo“.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_460
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_560
Milý pane, tornádo se tomu říká, protože má takový zvuk. Tornádo přezdívka existuje a mi ji normálně používáme.
Zajímavé, přezdívku Tornáho znám déle, než existuje tenhle portál. .. Protože to dělá takový randál!
Už zase jsem tím musel jet, takže mezi cestující patřím.
Vážený pane Zdendo,
vaše „Tornádo x Panťák“ není ze stejného soudku, jako „oblouk x zatáčka“, nebo „návěstidlo x semafor“.
Je to názvosloví, které se užívá mimo vaší „bublinu“. To že něco neznáte, ještě nemusí znamenat, že to neexistuje.
Na SM se nepoužívá, slyšel jsem to poprvé od Jihomoravana.
Jsou oblasti, kde jsou přezdívky lokomotiv opravdu hodně odlišné. V Chebu je 210 Jezevec, jinde je to Žehlička.
Tady se bavíme o strojích z olomouckého depa. Tedy jednoznačně a nezpochybnitelně o panťácích 🙂 .
Panťáky byly řada 451/452
počkat nebyly to žabotlamy?
Nebyly. To je stejný případ jako ty řečené – vymyšleno šotouši, rozšířeno médii.
Tak si nějaký šotouš vymyslel něco jiného. Přijde mi, že šotouši na sebe hážou víc špíny než kdokoli jiný
tady se bavíme o přezdívkách hnacích vozidell
Tady jde především o to, že se jazyk i slang vyvíjejí a že šotouši, novináři a jiní nepovolaní vtrhli do výsostného území drážních osob, které podle jejich převládajícího postoje jsou přece jediné, kdo má nezadatelné právo přezdívky drážních vozidel vymýšlet…
Kdysi dávo to byly stroje z ústeckého depa.
A snad má každý právo užívat přezdívku, jakou uzná za vhodnou – to je smysl přezdívky. Teda až na vyložené úrážky, ty jsou mimo.
„A snad má každý právo užívat přezdívku, jakou uzná za vhodnou – to je smysl přezdívky.“
To sice jo, ale tímto způsobem a tímto tempem za chvíli nikdo nikomu nebude rozumět.
Nevím odkud jste ale tady na na Přerovsku a Olomoucku to vždycky bylo tornádo.
Tady se bavíme o přezdívkách hnacích vozidel
Ale nám všem je jedno jak tomu říkáte v Holomócu. Důležité jsou obecně známé celostátní přezdívky a ty kvůli Holomócu nikdo měnit nebude.
Podobně vesela krava a lachtan
A v bulharsku (= Č. Budějovicích) jedině hepeta.
Ale bulhaři měli vždycky nějaké extrabuřty – viz štokr versus bugatka, což skutečně přinášelo četná nedorozumění. Příklad. Přijeli plzeňáci do budějovické topírny s 556.0 a četa se přihrnula ke strojmistrovi s hlášením: „Máme na štokru horký ojniční ložisko.“ Strojmistr vylezl ze svého kutlochu a rozhlédl se po dvoře: „Na jakým štokru? Já tu žádnýho štokra nevidím.“ Ani nemohl, protože v bulharsku na rozdíl od zbytku ČSD platilo, že 556.0 = bugatka, zatímco štokr = 475.1. A možná by stálo za bližší ohledání, odkdy a proč jsou Budějice bulharsko. Prý to nějak souviselo s vývozem laminátek a plecháčů v 60. a… Číst vice »
Já zase netuším, proč mají někteří lidé potřebu diktovat jaké (ne)jsou přezdívky vozidel. Stejně tak netuším, co by mělo být špatného na tom, že by přezdívku „vymysleli šotouši nebo možná pan Sůra osobně“. Jakou pozici dle vás musí člověk zastávat, aby získal právo dát vozidlu přezdívku? „Poprvé jsem ho jako člověk z provozu viděl právě zde na Zdopravy.“ – Přezdívka „tornádo“ je mnohem starší než tento server. Dotaz na strýčka Gůgla dokládá tuto přezdívku např. v diskuzi na serveru Zelpage minimálně již okolo roku 2009. A mezi nádražáky jsem ji také slýchával od nepaměti. Byť uznávám, že v mém případě… Číst vice »
Buďte v klidu mne se vybsvuje vzpomínka na toto pojmenování zhruba rok 1988-9
Jak jsem psal, mé vzpomínky nejsou až tak rozsáhlé a tak podložení konkrétním příkladem mě nepřišlo na škodu. 😉
Doplním, že na Slovensku je to tornádo také.
Je to marné,je to marné.Vzdy to bylo tornádo.
Můžu potvdit, že v MSK je to Tornádo akorát mezi lidmi, kteří mají blíže k železnici. Mezi širokou veřejností je řada 460
jednoznačně Pantograf, Panťák.
Zajímavé, vždycky jsem v Bohumíně dostal paňťáka a nikdy tornádo. Schválně jsem se zeptal emeritního elektrikáře z Opj na Tornádo díval se na mě jako na vola.
Říkal jsem jim Tornádo někdy koncem osmdesatych let .
Já jsem v oblasti původu přezdívek celkem laik, ale tornádo se dané řadě na forech a diskuzích říká celkem dlouho. Myslím, že redakci může být celkem jedno, kdo to vymyslel. Co mě ale zaráží je absurdita Vašeho pohoršeného příspěvku.
Panťák je označení pro jakoukoli elektrickou jednotku, rozhodně ne jen pro 460. V Praze se tak úplně běžně říká elefantům. A pokud jde o 460, nikdy jsem se nesetkal s žádnou jinou přezdívkou, než právě tornádo, rozhodně to není výmysl zdejších šotoušů ani redaktora.
Zkuste říct torádo v provozu. Nebude vám nikdo rozumět. Realita je taková, že přezdívka „pantograf“ nebo¨“panťák“ se používá zcela rutinně jak zaměstnanci provozovatele drážní dopravy (ČD), zaměstnanci provozovatele dráhy (SŽ), úředníky krajského úřadu i cestujícími (i v oficiálních stížnostech). Jediní, kdo ji neznají jsou šotouši a pan Sůra, tedy lidé zjevně mimo objektivní realitu 🙂 .
Když řeknete v Olomouci „panťák“, tak já si třeba jako první vybavím pantera, tornádo mě napadne až potom. To prostě není žádná konkrérní přezdívka konkrétní řady. Tornádo se používá běžně.
Držím v rukou karetní hru kvarteto od ČD pod názvem ČEDETO vydanou kolem roku 2005-6,7 ?….Jsou zde různé druhy lokomotiv a jednotek a jednotka 460 je zde pod názvem jak jinak než Pantograf. Např. jednotka 452 pod názvem Cityfrog….
By mě zajímalo zda termín “ do jara “ znamená dodání do 21.3. nebo do 21.6.
Mělo by to být nejpozději do června do změny jízdního řádu, která bude zajisté šitá novému vozovému parku „na míru“. Takže pokud nepřijdou včas, bude to pro dispečery SŽ peklo jako tento rok v červnu, kdy se nastartovala Uničovka v plné palbě a půlka panterů chyběla a místo nich jezdily „klasiky“, které se ve špičce musely objíždět.
Však už nepřišly včas. Na spěšných vlacích do Olomouce v prosinci jelo i to tornádo.
Tak, mají zpoždění. Regiopantery to měly převzít už letos v létě.
https://zdopravy.cz/konec-pantaku-v-pravidelnem-provozu-do-konce-roku-zbyvajici-jednotky-460-nahradi-regiopantery-168977/
Není to jediný výrobce, který má zpoždění. Bohužel jsou i tací, kteří po opakovaných slibech se zákazníkem už ani nekomunikují
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/dopravni-podnik-trolejbusy-firma-nedodala-soud-zaloba.A231222_767056_zlin-zpravy_hoo#utm_content=freshnews&utm_term=Zl%C3%ADn%20nov%C3%A9%20trolejbusy&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
Stejně bude NAD při 4 leté výluce Lipník – Drahotuše. Už (i s 4 půjčenými z jiných krajů) chybí poslední Panter a pak už se začne nasazovat i na Přerov – Vsetín, kde je kdyžtak po červnové změně zaskočí Tornáda, sice možná budou nabírat zpoždění na trase, ale stejně Hranice – Vsetín se víc jak 110 stejně moc nejede. Klasiky už myslím s další dodávkou definitívně skončí.