Doba vectronová. České dráhy převzaly první lokomotivu z letošní dvanáctikusové objednávky

Poslední lokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyPoslední lokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhy

Příští rok budou mít České dráhy v provozu již 50 lokomotiv Siemens Vectron.

České dráhy pokračují s velkou výměnou svých lokomotiv. V těchto dnech převzaly prvních z celkem dvanácti zasmluvněných lokomotiv Siemens Vectron od společnosti Rolling Stock Lease (RSL).

Nasazení další lokomotivy oznámil dopravce na svém twitterovém účtu. Po dodávkách dalších 22 lokomotiv v příštím roce se jejich počet v provozu u Českých drah zvýší na 60 kusů. Další má ještě objednané, půjde o stroje na 230 km/h.

České dráhy mají s RSL smlouvu na pronájem 50 lokomotiv. Smlouva se završí příští rok převzetím posledních 22 strojů. „Moderní interoperabilní lokomotivy jsou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS. Využijeme je k náhradě neperspektivních řad na koridorech, kde začne od 1. ledna 2025 výhradní provoz pod dohledem ETCS. Půjde hlavně o relace Praha – Brno – Budapešť, Praha – Ostrava nebo Praha – České Budějovice – Rakousko,“ uvedl už dříve náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

České dráhy po zařazení dalšího kusu provozují 28 lokomotiv Vectron od leasingových společností ELL (10) a RSL (17). V majetku ČD je jediný Vectron: čtyřsystémový stroj, který jezdí v barvách Výzkumného Ústavu Železničního.

Stroje pokrývají především provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk/Kiel, Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště, Západní expres a Krušnohor v úsecích Praha – Plzeň – Cheb a Cheb – Ústí nad Labem společně s netrakčními jednotkami InterJet.

České dráhy také budou prvním zákazníkem Siemensu, který koupí Vectrony pro rychlost 230 km/h. Dráhy objednaly 50 těchto lokomotiv, s nasazením do provozu s cestujícími se počítá v roce 2025. Jezdit by měly mimo jiné s netrakčními jednotkami ComfortJet na spojích do Hamburku, Grazu a Budapešti.

Tagy České dráhy Rolling Stock Lease RSL Siemens Mobility Siemens Vectron
119 komentářů