umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

České dráhy převzaly čtyřsystémový Vectron, může jet až 210 km/h

Nový Vectron Českých drah s polepem Výzkumného ústavu železničního. Pramen: ČD
Nový Vectron Českých drah s polepem Výzkumného ústavu železničního. Pramen: ČD
První Vectron v majetku ČD bude sloužit v provozu i jako testovací stroj na zkušebním okruhu

České dráhy dnes oficiálně převzaly od Siemensu vícesystémovou lokomotivu Vectron. Jde o první stroj tohoto typu, který budou mít ČD v majetku. Nová lokomotiva doplní flotilu deseti Vectronů, které mají dráhy pronajaté.

Čtyřsystémový Vectron Českých drah. Pramen: ČD
Čtyřsystémový Vectron Českých drah. Pramen: ČD

Nový přírůstek je hned v několika ohledech výjimečný. Přibližně 20 procent jeho kapacity bude využívat Výzkumný ústav železniční (VUZ) na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Lokomotiva je čtyřsystémová, takže ji VUZ může používat i při testování vozidel na 1 500 V. Tato napájecí soustava se používá v Nizozemí nebo ve Francii. Nejvyšší provozní rychlost je 200 km/h, pro použití na okruhu má však stroj zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h.

Zbývajících 80 procent času připadne na výkony v čele dálkových vlaků Českých drah po republice i v zahraničí. Lokomotiva je opatřena speciálním polepem s reliéfem testovacího okruhu VUZ. České dráhy zatím neuvedly, na kterých vlacích bude lokomotiva poprvé k vidění v provozu.

Siemens Vectron 193.902:
– lokomotiva je schopna provozu na 4 hlavních napájecích systémech používaných v Evropě
– je vybavena ETCS, GSM-R a dálkovou diagnostikou
– disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Pro použití na zkušebním okruhu má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h
– byla Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mašinka

Dnes jsem sel okolo nej ve Vrskach. Na boku skine ma prechodnost pouze D a vse ostatni preskrtnute vcetne CD ( SZ ). Skrtlych cca 12 sprav

michal

Díky za každy nový Vectron. Jak to vypadá s výberkem na nové elektrické lokomotivy u ČD? Na 200 i na 230. Nějak se po všech výberkách slehla zem.

Dušan

200 km/h – 15.3.2021, 230 km/h – 14.4.2021 – posuny termínů otvírání obálek kvůli COVIDU.

Leinad

Kolik by stála úprava 914, aby mohla řídit Vectrona na Bechyňce?

Jirka

Kde bude jezdit? Na Ex5?

Martin 2

No tak ještě tu trať o čem Andrej sní, když spí a ANO, bude líp.

Ferda Vomáčka

Tomuto 380 nesahá ani po kotníky… Tady je vidět, jak nám opravdu ujel vlak.

Karel

On by nám ten vlak neujel, kdyby ho někdo nenechal ujet…

Ferda Vomáčka

Nechal si ho ujet výrobce sám… Jen on je za sebe a své kroky zodpovědný…

Zrzek

Bohužel to bylo tak jak píše kolega. V některých věcech se jim destrukce našeho průmyslu povedla, v některých se přes různé obkliky obor udržel a dále rozvíjí.

Jiří Kocurek

A v některých oborech v ČR vznikly špičkové firmy. Ale moc se o tom neví, že Avast je česká firma, že se tady vyrábějí špičková ultralight letadla…

Jiří Kocurek

Nuž těžko říct, Strana a Vláda rozhodla, že se
a) pohon přední nápravy ve Škodě 720 nebude = kombík nebude
b) místo pomerančů budou sergeje
c) metro se odebere ze SSSR
d) „Já si počkám na celovodiče“ s. Milouš Jakeš

Tím chci říct, že za jisté doby výrobce nebyl zodpověný za své kroky, jednal na příkaz shora. Jistý nejmenovaný nám tyto móresy zavádí znova.

Kubyk

Ex Praha – Bechyně 😛

Kalanis

Konec dohadům o změně soustavy 😀 Prostě přejede.

Jiří Kocurek

Nemá tam přechodnost, je moc těžký.

Leinad

Tak se na těleso trati postaví mostovka, aby dělila váhu 😀

Jakub K

Kolik je v Evropě napájecích soustav?

Kubrt

Čtyři hlavní trolejové, v jižní Anglii třetí kolejnice, a pak různé místní specialitky
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

Xapadlo

Nemáte už někdo informaci, na jaké vlaky bude nasazena?

Avlaky

Podle mě to budou výkony kde teď jezdí 380/vectroni neboj taurusove

Jerry

Doufám že se železnici bude dařit a mašinka se zaplatí.

Pajoš

No když jsem si tady v nějaké diskuzi uvědomil, že 150/151 mají před sebou už jen 4 roky, tak si spíš říkám, jestli se podaří těch mašin zajistit dost …

Jerry

150/151 sem nikdy nekociroval ale dle kolegy super mašina .. no nevím i když tam fucelo každou dírou. Já ji viděl někdy v devadesátých letech a myslel že to není ani naše mašina. Děda mi ji tenkrát představil to sem z rodiny elektrikářů… Mašiny mám rád a taky sem k nim přešel..

Kkarel

Pokud by se vám to povedlo tak se na tom někdy svezte, stojí to za to a opravdu to jede.

Mašinka

Sutecne zabavna, jen ty umelohmoty vam zaridi na desti ve 160 vzlet na synchronnich 190 bez rany. Mam je rad a nejlepsi je 151 011

Jirka

Jaký 4 roky? To za 4 roky bude celá ČR střídavá? Co bastardi? Ti taky?

Kubrt

Je to narážka na výhradní provoz pod ETCS na koridorech v roce 2025, kde se s banány už nepočítá. Já si myslím, že to bude odpískáno, ale kdo sem já, abych věštil z křišťálové koule.

Pajos

Etcs … Klidně mě opravte ale nevím že by se mělo dávat na 151/150 372/371

Honnzok

To máte pravdu, nepočítá se zatím s ETCS do těchto mašinek, ale zatím bych to neodpískával… ČD nemohou sehnat za rozumné peníze ETCS do 380 a Pendolin, vzhledem k tomu, že Slováci do podobných lok řadu 350 montují ETCS, a to tam je v strojovně asi méně místa (někam se musí vlézt třeba trafo) tak je možný, že bude ETCS do 151 poptáváno…

Pajoš

Je to sice z mojí strany jen staromilství, ale snad máte pravdu : – )

Honnzok

Také bych si ty 151 na koridoru nechal líbit… Také je to jen staromilství. Ale když ty mašiny už nějak patří k české železnici…. A když ještě fungují tak proč je cpát do muzea…

Jaaa

Prodávat do Polska. 😉

Dušan

Omyl, nebude…

Alexandr Mikulka

ES499.0 mají ETCS Level 1-only, takže pro nastávající výhradí provoz zcela irelevantní.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast