České dráhy převzaly čtyřsystémový Vectron, může jet až 210 km/h

Nový Vectron s polepem Výzkumného ústavu železničního. Pramen: ČDNový Vectron s polepem Výzkumného ústavu železničního. Pramen: ČD

První Vectron v majetku ČD bude sloužit v provozu i jako testovací stroj na zkušebním okruhu

České dráhy dnes oficiálně převzaly od Siemensu vícesystémovou lokomotivu Vectron. Jde o první stroj tohoto typu, který budou mít ČD v majetku. Nová lokomotiva doplní flotilu deseti Vectronů, které mají dráhy pronajaté.

Čtyřsystémový Vectron Českých drah. Pramen: ČD

Čtyřsystémový Vectron Českých drah. Pramen: ČD

Nový přírůstek je hned v několika ohledech výjimečný. Přibližně 20 procent jeho kapacity bude využívat Výzkumný ústav železniční (VUZ) na zkušebním okruhu v Cerhenicích. Lokomotiva je čtyřsystémová, takže ji VUZ může používat i při testování vozidel na 1 500 V. Tato napájecí soustava se používá v Nizozemí nebo ve Francii. Nejvyšší provozní rychlost je 200 km/h, pro použití na okruhu má však stroj zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h.

Zbývajících 80 procent času připadne na výkony v čele dálkových vlaků Českých drah po republice i v zahraničí. Lokomotiva je opatřena speciálním polepem s reliéfem testovacího okruhu VUZ. České dráhy zatím neuvedly, na kterých vlacích bude lokomotiva poprvé k vidění v provozu.

Siemens Vectron 193.902:
– lokomotiva je schopna provozu na 4 hlavních napájecích systémech používaných v Evropě
– je vybavena ETCS, GSM-R a dálkovou diagnostikou
– disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Pro použití na zkušebním okruhu má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h
– byla Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích

Tagy České dráhy Siemens Vectron Výzkumný ústav železniční
34 komentářů