Díky za výpočty kapacit jednotlivých druhů přepravy. Nezbývá než konstatovat, že je na čase nebrat tolik zboží z Číny. Na tuto revoluci (její start) zvedám číši…. Nyní nechť se ukáže akceschopnost vrcholných a zajisté adekvátně placených manažerů globálně působících firem převážně z Evropy.
Ten_z_Bíliny
3 let
Jaká je tak kapacita přeprav? Za jak dlouho dokáže Transsibiřšká magistrála přepravit zboží, které odpovídá jedné kontejnerové lodi? Zvládne to za den, když se neomezí dovoz ostatních komodit?
Kdysi jsem četl článek kde psali že rychlík jede Transsibiřskou magistrálu 7 dní, kontejnerový nexák 12 až 14 dní a obyčejný nákladní vlak až 3 týdny. Na rychlíku z Moskvy do Vladivostoku bylo 23 přepřahů lokomotiv a 19 změn napájecího napětí.
Tipnul bych si, že většina zboží z Číny nebude jezdit přes Vladivostok. Zvlášť v době, kdy problémem jsou zacpané Čínské přístavy. Přes ten se vozí zboží spíš z Japonska.
Nahradit jednu velkou kontejnerovou loď by znamenalo vypravit vlak o délce cca 26,8km a hmotnosti cca 640 000t. Nebo 400 klasických Nex vlaků denně o hmotnosti 1600t. Kapacita překládacích terminálů v Rusku a Bělorusku je však tak na zlomek.
Čas nepočítám. Ten má zejména v Rusku a na železnici zvlášť, velmi relativní pojem.
Jedna loď je až 22000 TEU, což samo o sobě dává řadu kontejnerů 134 km dlouhou. Při délce vlaku 700 m je to nějakých 250-270 vlaků, přidávám něco na spřáhla a lokomotivy.
Což by znamenalo 10 až 12 vlaků za hodinu, po celý den, neboli: Nic dalšího už by tam jezdit nemohlo.
Ale celé je to čistě akademické, vyložit takovouhle loď trvá více než 40 hodin.
Vlak o 25 vozech (4 TEU/vůz) měří včetně lok cca 650 metrů / 100 TEU. Při hodinovém taktu denně 2400 TEU. Celkem 220 vlaků.
Neřeší se kapacita překladišť Čína / Rusko; Bělorusko / Polsko za Terespolem překladiště s kapacitou 55 vlaků denně – zda v jednom směru nebo obou není upřesněno, nehledě na délku / kapacitu vlaku v metrech / TEU.
Pokud by jel vlak o 25 vozech (délka cca 600 metrů), vejde na něj 50 kontejnerů délky 12 metrů (100 jednotek TEU) každou hodinu, tak poslední kontejnery budou odvezeny za 7,5 dne po odvozu těch prvních …. Denně 2400 jednotek TEU = 1200 kontejnerů délky 12 metrů > 18 000 jednotek (kapacita lodi Even Given).
Kontejnery je třeba 2x překládat > změna rozchodu kolejí > Čína / Rusko a Bělorusko / Polsko. Kontejnerové překladiště v Polsku má kapacitu 55 vlaků denně …
Z Číny se uvádí doba přepravy 14 dní ….
Díky za výpočty kapacit jednotlivých druhů přepravy. Nezbývá než konstatovat, že je na čase nebrat tolik zboží z Číny. Na tuto revoluci (její start) zvedám číši…. Nyní nechť se ukáže akceschopnost vrcholných a zajisté adekvátně placených manažerů globálně působících firem převážně z Evropy.
Jaká je tak kapacita přeprav? Za jak dlouho dokáže Transsibiřšká magistrála přepravit zboží, které odpovídá jedné kontejnerové lodi? Zvládne to za den, když se neomezí dovoz ostatních komodit?
Samozřejmě že zvládne. Tedy pokud ten nákladní vlak pojede bez přestávky 24 hodin rychlostí cca 400 km/h. 🙂
Kdysi jsem četl článek kde psali že rychlík jede Transsibiřskou magistrálu 7 dní, kontejnerový nexák 12 až 14 dní a obyčejný nákladní vlak až 3 týdny. Na rychlíku z Moskvy do Vladivostoku bylo 23 přepřahů lokomotiv a 19 změn napájecího napětí.
Tipnul bych si, že většina zboží z Číny nebude jezdit přes Vladivostok. Zvlášť v době, kdy problémem jsou zacpané Čínské přístavy. Přes ten se vozí zboží spíš z Japonska.
A našel jsem i nějakou mapku v článku https://www.dsv.com/en/insights/expert-opinions/rail-freight-between-europe-and-china
Nahradit jednu velkou kontejnerovou loď by znamenalo vypravit vlak o délce cca 26,8km a hmotnosti cca 640 000t. Nebo 400 klasických Nex vlaků denně o hmotnosti 1600t. Kapacita překládacích terminálů v Rusku a Bělorusku je však tak na zlomek.
Čas nepočítám. Ten má zejména v Rusku a na železnici zvlášť, velmi relativní pojem.
Jedna loď je až 22000 TEU, což samo o sobě dává řadu kontejnerů 134 km dlouhou. Při délce vlaku 700 m je to nějakých 250-270 vlaků, přidávám něco na spřáhla a lokomotivy.
Což by znamenalo 10 až 12 vlaků za hodinu, po celý den, neboli: Nic dalšího už by tam jezdit nemohlo.
Ale celé je to čistě akademické, vyložit takovouhle loď trvá více než 40 hodin.
A to asi do Evropy nedopluje jen jedna loď denně. 🙂
Vlak o 25 vozech (4 TEU/vůz) měří včetně lok cca 650 metrů / 100 TEU. Při hodinovém taktu denně 2400 TEU. Celkem 220 vlaků.
Neřeší se kapacita překladišť Čína / Rusko; Bělorusko / Polsko za Terespolem překladiště s kapacitou 55 vlaků denně – zda v jednom směru nebo obou není upřesněno, nehledě na délku / kapacitu vlaku v metrech / TEU.
Dával jsem si rezervu na 45′ a větší kontejnery, kde to nevychází ideálně a vznikají tak větší mezery. Nicméně došli jsme k podobným číslům.
Pokud by jel vlak o 25 vozech (délka cca 600 metrů), vejde na něj 50 kontejnerů délky 12 metrů (100 jednotek TEU) každou hodinu, tak poslední kontejnery budou odvezeny za 7,5 dne po odvozu těch prvních …. Denně 2400 jednotek TEU = 1200 kontejnerů délky 12 metrů > 18 000 jednotek (kapacita lodi Even Given).
Kontejnery je třeba 2x překládat > změna rozchodu kolejí > Čína / Rusko a Bělorusko / Polsko. Kontejnerové překladiště v Polsku má kapacitu 55 vlaků denně …
Z Číny se uvádí doba přepravy 14 dní ….