Do Trhového Štěpánova výjimečně pojede osobní vlak

Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMotorový vůz 811 společnosti Railway Capital. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cestou zpátky mezi Vlašimí a Benešovem pojede souprava Railway Capital ve spojení s pravidelným vlakem Českých drah.

251 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

Níže v diskuzi se objevila další pikantní nepravda z nádražáckého „lhaní si do vlastní kapsy“… Údajně když pasažérský vláček nedostává přímé provozní dotace, tak prý ze společné kapsy nejde ani kačka: „Protože na ně nepřispíváte ani korunou“

Ne, to je omyl. Neboť i samotné koleje jsou velmi dotovány ze společné kapsy.

Před čínským virem v 2019 SŽDC inkasovala do kasičky SŽDC od dopravců/nájemců nádraží atd. za své služby zhruba 5 miliard kaček.

Tentýž rok SŽDC utratila za koleje/nádraží cca 36 miliard
https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

Kdepak se vzalo těch 31 miliard (= 36 mínus 5)?

xyz

Lze namítnout, že ty koleje jsou udržovány každopádně, tzn. bez ohledu na to, jestli po nich ten mezní nedotovaný spoj pojede či ne.

Plus každopádně u nezávislé trakce lze započítat příjem i ze spotřební daně z PHM (kterýžto příjem jde do stejného státního rozpočtu, ze kterého pak jdou i peníze na údržbu infrastruktury).

Axel

Za rok 2019 částku spotřební daně do společné kapsy odhaduji zhruba na necelou miliardu kaček

Myslím „trakční“ naftu. A pro zjednodušení jsem odhadl že vláčkoví dopravci v 2019 nakupovali naftu za 32,70 kaček s DPH

Daniel Jablonecký

Už tam ten Šatava dojel? Máte někdo zprávy přímo z terénu?

Tomáš679.2

Teď už musí být na cestě zpět aby stihl ten pravidelný vlak

Daniel Jablonecký

Spíš jsem myslel, jestli se tam něco prodiskutovalo nebo ne.

Tomáš679.2

Zajímavé. Máte to také tak? pokud se na Seznam mapy Vlašim a její okolí přiblíží tak, aby na měřítku byla nejvyšší hodnota 4,5km, tak je na mapě zobrazena železniční trat z Benešova do Vlašimi, ale tam končí. Pro zobrazení trati Vlašim- Trh. Štěpánov je třeba přiblížení větší (2400m). Už i ty mapy ji berou jako trať nějakou podřadnou. Stejné je to i v případě trati Pečky- Kouřim, kde osobní dopravy zůstala zachována a trať na mapě vidět je. Tedy trať Vlašim-Trh.Štepánov potkal stejný osud, jako trať Bošice-Zásmuky – Bečváry.

Tomáš679.2

To i ta Švestková na mapě vidět je.

Daniel Jablonecký

A co teprve tohle! https://mapy.cz/s/dahebaheje

xyz

Ale jsou v tom nedůslední – taková Kozí dráha je v mapě vidět celá i při dost oddáleném pohledu.

Franta Palkoska

Mapy.cz takhle aktualizuji tratě pravidelně. Kde zůstala doprava, to je vidět „na první dobrou“, pokud člověk chce vidět i nevyužívané části tratě, musí přibližovat. Stejnej osud postihl Straškov – Zlonice a tipuju, že i ostatní úseky rušené nyní v prosinci se na mapách už zobrazují pouze při větším přiblížení.

Oldřich Sládek

Neuvěřitelná diskuse. Po stopadesaté – žádné tratě se neruší, na řadě tratí funguje i nákladní doprava. Do budoucna ale není možné dnešním způsobem financovat celou stávající síť, musí se najít nějaká objektivní kritéria pro stanovení žebříčku přidané hodnoty každé tratě /stavby. Čerti mě berou, když se – typově – vyhazují peníze na obnovu/opravy naprosto zbytečných lokálních tratí bez jejich dukladneho prověření jako je Kozí dráha a nebo na různé SP – opět typově – elektrizace do Slavonic a na druhé straně nejsou dosud vyřešeny základní uzly nebo použitelné objízdné trasy páteřní sítě.

okk

Jen tak pro zajímavost – kde se dá více dovědět o elektrifikaci do Slavonic? O tom totiž slyším poprvé.

Franta Palkoska

No, rád bych sdílel váš optimismus, ale obávám se, že rušení osobní dopravy často bývá předzvěstí k celkovému zrušení/zchátrání trati…

Daniel Jablonecký

Proč by někdo rušil využívanou trať? To je nesmysl.

Tomáš679.2

Taková úvaha: Rušení osobní přepravy takovou předzvěstí být může, ale asi ne tam, kde má trať využití pro dopravu nákladní.V tomto případě si myslím, že se tato trať nemůže zrušit. To by asi ZZN Pelhřimov, silo Zdislavice rádo nebylo. Po zrušení by zbývalo navážet vše nákladními automobily a to by zase asi nebyli rádi lidé v Římovicích, Bolině a Chlumu.

Jaroslav

Podle mého zdroje z Římovic se do sila Zdislavice už teď naváží a vyváží pouze kamiony a vlečka se nepoužívá!

MilanSima

No a zrovna třeba rekonstrukce švestkové dráhy nabízí v krajním případě variantu obchvatu při mimořádnostech v úseku Most-Ústí. A kolik lidí proti té modernizaci brojilo

všd

Tady je problém, že tudy lze v praxi vést jen vyrovnávkové vlaky. Ty ložené by těžko projely kvůli sklonovým poměrům.

všd

Konkrétně u Kozí dráhy jde o relativně dost vytíženou, až přetíženou, silnici mezi Děčínem a Jílovým. A taky o možnost návozu materiálu na stavbu VRT. Zájem tu trať opravit je celkem pochopitelný. Samozřejmě, dál přes Krupku už je to otázka, možná by pomohlo napojení Teplic blíž nádraží Řetenice, bez úvrati v Jeníkově-Oldřichově.

MilanSima

Veřejná doprava je odvětví, kde by nemělo být hlavním cílem vydělávat peníze, ale poskytovat službu lidem. Stejně tak školství atd. Ano, pokud je trať, kde vlaky vozí jen vzduch, dá se o tom diskutovat. Ale na druhou stranu, když se kraj bude ke starostům konkrétních obcí zrušených tratí chovat jak kus hadru (viz Trhový Štěpánov), nejen že situace nezlepší, ale lokální tratě se budou vesele rušit dál i v dalších krajích.

Daniel Jablonecký

Úkolem krajů je zajistit obcím funkční mobilitu, nebo chcete-li: dopravní obslužnost. To ovšem neznamená, že všude a za každou cenu musí jezdit vlak. I kraje musí hospodařit a vynakládat peníze účelně. Lokální tratě letos nikdo nezrušil a předpokládám, že ani v následujícím roce to nebude jiné.

Jarek

Nevím, jestli vám to jako drážnímu důchodci je možné vysvětlit, ale provozovat síť místních drah z XIX. století, které dnes nemají valné využití, není smyslem existence tohoto státu.
Na tom, že se na nevyužívaných lokálních tratích zastavuje osobní doprava, není apriorně nic špatného.

MilanSima

Ještě že se neživíte jako věštec, s tím označením drážní důchodce jste úplně mimo :). Naopak, jsem příznivcem modernizace. Než ale budete chtít někomu něco vysvětlovat, nejdříve se naučte číst příspěvky celé. Psal jsem, že pokud na některých tratích vlaky vozí jen vzduch, je na místě o tom diskutovat. Ale to není případ Trhového Štěpánova.

Daniel Jablonecký

V případě Trhového Štěpánova není na místě diskutovat o naplněnosti spojů? Pokud jste i proti diskusi, tak se nedivte, že to dopadlo tak, jak to dopadlo.

MilanSima

Já jsem pro diskusi,a pokud vím tak Trhový Štěpánov o tom diskutovat chtěl, ale kraj moc ne.

Daniel Jablonecký

Já u toho nebyl (vy asi taky ne), ale možná to byla diskuze toho typu, kdy město jenom natáhlo ruku a řeklo: my vlak chceme. Kdo by nechtěl když to nemusí platit, že? Na druhou stranu volby ve městě vyhrál STAN, což je stejná strana za kterou je na kraji paní Pecková i pan Borecký, takže je s podivem, že se nedohodli.

MilanSima

Viděl jsem reportáž a přečetl pár článků. Dojem to ve finále na mě udělalo takový, že kraj si vlastně jede to svoje, bez ohledu na projednání stavu s konkrétními obcemi. Zkrátka: my vám to tady zrušíme a diskutovat s váma nebudem, protože už se vlastně rozhodlo.

Tomáš679.2

A co je tedy podle Vás smyslem existence tohoto státu?

Jaroslav

Jenže štěpánovka rozhodně vzduch nevozila! Školáci do vlašimských škol a lidi do Blanickejch !

Jirka Z

Tam se docela nabízí zřídit autobusovou linku Vlašim – Trhový Štěpánov – Zruč nad Sázavou, která by buď ve Vlašimi navazovala na vlaky, nebo jako pokračování přímé autobusové linky z Benešova do Vlašimi. Ve Zruči pak zřídit uzel s pravidelnými rozjezdy vlaků a této autobusové linky a obnovit přímé vlaky až do Světlé nad Sázavou (zrušit nesmyslné přestupy na hranici kraje v Ledči).
Nabízelo by se i prodloužení trati z Trhového Štěpánova do Zruče, kde by tak mohl vzniknout uzel s tratěmi do čtyř směrů. Ale to by zřejmě byla příliš velká investice vzhledem k významu těch tratí.

xyz

„přímé vlaky až do Světlé nad Sázavou (zrušit nesmyslné přestupy na hranici kraje v Ledči)“
Ano, v Ledči jsou přestupy docela nesmyslné, ale:
– ve Světlé nejsou nesmyslné o nic méně (navíc, při uzlu ve Zruči okolo celé hodiny by tak jako tak nevycházel příjezd do Světlé v čase, kdy by měl být přípoj směr HB zajištěn vlakem jedoucím od Kolína)

– jaká vozidla by tedy na celé, nepřestupové trase Čerčany – Světlá měla reálně jezdit?

Daniel Jablonecký

👍

Jarda

To bylo i v historických plánech, ovšem trať měla vést z Dolních Kralovic až do Humpolce. Ale Želivka a žízeň Prahy to neumožnila.

xyz

Takto to je v některých zdrojích podáno, reálně platí, že k výstavbě (ba i předchozímu plánování) přehrady Želivka došlo v době, kdy šance na výstavbu nové trati lokálního charakteru (zde v trase Dolní Kralovice – Humpolec) byla víceméně nulová.

Jirka Z

Ta původní trať do Dolních Kralovic je dávno mrtvá a nemá smysl ji obnovovat. Potenciál by mohla mít trasa Benešov – Vlašim – Trhový Štěpánov – Zruč n.S – Ledeč n.S. – Světlá n.S. Havlíčkův Brod, i když asi jen v případě, že by se ty původní lokálky v té trase podařilo nějak zrychlit a napřímit. Pokud by vznikla nová rychlejší trať z Prahy do Benešova, byl by její potenciál ještě vyšší. Propojavat ty tratě z Trhového Štěpánova do Zruče bez nějakých dalších změn by asi příliš efektivní nebylo, ale ten chybějící úsek by se dal zatím nahradit autobusy. A… Číst vice »

Tomáš679.2

A ta linka pojede kudy? Po silnici č.125 a 127 nebo po 112 a 127?

Tomáš679.2

Oprava: Po silnici č.125 a nebo po 112 a 127

Jézeďák

Je zajímavé, že takový bezvýznamný článeček spíš zprávička opět probudí nadržené antivláčkaře. Dnes nesmíme říkat, že je to úchylka, ale co to vlastně je? Snad jednoprocentní většina ? Už před časem mi došlo, že s nimi nemá cenu diskutovat, je to ztráta času. Pochopte to i ostatní.

Jarek

A antivláčkař je kdo? Blb, který chce provozovat každou lokálku, aby se tam svezl prázdným šukafonem, když tam jednou za deset let možná pojede na výlet?

Axel

Dovolím si ohradit se. IMHO nikdo nechce rušit vláčky.

Jenom je nechce platit.

Neboť radějií platí autíčka, kterých přibylo víc než DVOJNÁSOBNĚ.

Zvlášť když používá vláčků komplikuje „tisíc malých bolestí“… které zčásti pramení, že spousta pasažérských nádražáků žije ve svém „vlastním vesmíru“ viz např. vážně míněná diskuze, o tajuplném slovíčku „PODEJ“ v nádražáčtině:

„Dnešní značkařské okénko vyplní tato záhadná budova PODEJE. Tento nápis je na všech místních značkách ukazující k tomuto významnému bodu. Nemusí jít tedy o chybu, ale fakt netušim, co se v té budově asi děje? Někdo si vás tam podá?“
https://twitter.com/JChodounsky/status/1464977226282283016

Tomáš679.2

Asi je to označení místa, kde se mají podávat nabídky ohledně odkupu tratě v Žacléři.

Axel

Normální firma by této službě dělala reklamu ve vagoncích. Namísto toho, aby v InterPanteru na mě furt z monitoru na světě svítilo jakési číslo vagonu

Axel

oprava:
… z monitoru na STĚNĚ svítilo …

Alibaba

Místo, kde se podávají zásilky do přepravy. Něco podobného bývalo i na poště.

Axel

Jo, já to pochytil. Bo vláčkem jezdí od střední. Takže „přesvědčujete přesvědčeného“.

To spíš pro cca 90% národa jde o nesrozumitelnost, která přispívá k tomu, že se vláčkům vyhýbají (ke škodě své i celé společnosti jak je vidět na leckdy přeplněných silnicích a parkovištích)

Alibaba

90% tenhle názem opravdu může být ukraden, protože 90% nebude podávat něco k přepravě skrz ČD.

Tomáš679.2

Je tu článek? Je tu k němu diskuze? Může tak každý sdělit svůj názor? Tak je to fajn a v pořádku.
„Co na tom, že 99% populace má zcela jiný názor. “
Pokud tomu tak je, tak je i tohle v pořádku.

svojsin

Jestli to nebude spíš tak, že přes 90% populace má nějaký lokálky naprosto u pr….
Tak nějak tu spíš jančí hysteričtí „znovuotvírači“, zastavená osobka se jaksi z podstaty ani víc zastavit nemůže 🙂

Axel

Víc než 90%

Axel

Nemáte pravdu, že koleje nejsou dotovány ze společné kapsy

Jsou.

Desítky miliard ročně.

Viz výše, kde jsem Váš omyl vyvrátil.

Axel

Pro všechny nádražácké fanatiky k zamyšlení…
V ČR je cca 9,5 tisíc km vláčkových kolejí pro veřejnou dopravu.

Tj. v ČR zbruba stejně kolejí jako je součet CELKEM za:
Belgii (3,6 tisíce vláčkových kolejí)
Dánsko (2,5)
Lucembursko (0,4)
Nizozemí (3,1)

Franta Palkoska

A co tím básník chtěl říci? 🙂

Axel

Že nepříliš bohatý národ v ČR si žije na příliš „vysoké noze“, když vyhazuje peníze za provoz spousty skanzenových železničních linek, které jsou využivány minimálně.

VIz srovnání průměrného počtu vláčků, které denně použily jeden průměrný km kolejí pro veřejnou dopravu
v ČR: 50 vláčků denně

v Belgie: 76
v Dánsko: 78
v Lucembursko:81
v Nizozemí:147

(jde o čísla za rok 2019 ze statistiky: „train-km per route-km per day“)

M19

Děkujeme za krásnou ukázku demagogie a manipulace. Zejména to Lucembursko. To je totiž země velikostí srovnatelná s ČR 😀 Zkuste zjistit, kolik vláčků projede na km v takových bohatých USA.. asi čím bohatší stát tím méně vláčků? Ona totiž ČR není bohatý stát, to je taková rozvojová země, ne? Asi jo, podle toho rozvinutého individuálního automobilismu, něco jak Indie…

Axel

hm pane M19… k Vašemu názoru, že „čím bohatší stát tím méně vláčků“

V tom případě Kosovo je ten nejbohatší evropský stát, ne?

Jiří Kocurek

😀 😀 😀 a nejchudším městem ČR je Česká Třebová, naproti tomu nejbohatším je Doupov.

… tyhle šotokritéria …

M19

Ano, v podstatě toto tvrdíte ve vašem příspěvku výše. Můj názor to není, já se vás na to ptal, zda jste si vědom, co jste napsal. 😉

Axel

Ono je spíše znak toho, že nádražáci v BeNeLuxu chápou, že smyslem je vozit cestující. Nikoliv vzduch.

M19

Co nádražáci chápou je jedno, protože jezdí to co objedná objednavatel.

Tomáš679.2

Toto tvrzení o nepříliš bohatém národu si odporuje s tím počtem osobních automobilů. Tak aby jsme náhodou neměli moc kolejí a více kilometrů tratí než jiné země, tak je raději zrušíme. Připomíná mi to snižování stavů konvenčních zbraní a tedy bojové techniky v rámci dohod.: „Smlouva o konvenčních ozbrojených silách v Evropě (dále jen S-KOS) je považována za klíčový prvek evropské bezpečnosti. Byla podepsána na pařížském summitu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) v listopadu 1990 hlavami států a vlád 22 zemí – členských zemí NATO a bývalé Varšavské smlouvy a v platnost vstoupila 9. listopadu 1992.V současné… Číst vice »

Axel

Ale my nic rušit nepotřebujem. Akorát vypneme dotace, zvlášť když spousta vláčků pasažérské ČD/GWTR vozí vzduch, což pro pasažérskou ČD i GWTR je výhodnější, neboť cestující by možná si troufli požadovat také nějaké ty služby.

Tomáš679.2

Ano, máte pravdu v to, že rušit nic nepotřebujeme. Ono se to časem zruší samo. Postup je takový,:
1. skončí provoz – stojí peníze,
2.trať není udržována – údržba stojí peníze.

Výsledek je ten, že se za několik let koleje „vytrhají“ a nahradí cyklostezkou na jejíž vybudování budou využity dotace.

Axel

Proč by měl skončit provoz? Stačí když pasažérští nádražáci se začnou chovat dle svých názorů = že vláčky nemusí vydělávat.

Tož přestat vyplácet výplaty.

Naftu obstarat za „5 prstů“.

Konečně k něčemu bude ten narůstající počet parních lokotek v pasažérské ČD (od 1997 přibyl dvouciferný počet parních lokotek a při loňském prodeji z ČD do NTM si NTM nekoupilo ani jednu parní lokotku).

Tomáš679.2

V tom případě přestaneme dotovat vše, co je málo výdělečné a přesto potřebné. Přestaneme třeba dotovat tuzemské zemědělce a abychom ušetřili budeme kupovat ze zahraničí.

Axel

Ano, taková bude situace zhruba za 5 ž 7 let, neboť na dotace ve společné kase už nebude (neboť narůstá počet lidí závislých na společné kase a ubývá počet lidí kteří plní penězi/daněmi společnou kasu).

A penězovod z bohatších evropských zemí taky brzo vyschne
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/evropska-unie-zadluzeni-bez-skrtu-duchodu-se-systemy-zhrouti

Tomáš679.2

Není možné, aby vyschl. Dokud odvádíme do společné kasy (ven) máme nárok na peníze z ní (dovnitř).

Tomáš679.2

A by toho nebylo málo, tak železniční síť je velmi dobře využitelná při obsazování území a nebo dovoluje rychlý transport bojové techniky v případě obrany. Ne, ani z tohoto důvodu není dobré tratě rušit.

ABC

a proto se americké konvoje přesunují po D1 🙂

Tomáš679.2

Jasně. Ale to je jen a jen jejich věc a volba. My jim pohonné hmoty neplatíme. Navíc šlo o kolová vozidla .Jen vzpomeňte na nedávné přesuny naší techniky do zahraničí. Třeba tady:
https://cesky.radio.cz/armada-zahajila-presun-techniky-do-kuvajtu-8537268
nebo
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/armada-startuje-nacvik-presunu-techniky.A150407_121156_pardubice-zpravy_msv
nebo
https://www.czdefence.cz/clanek/cesi-v-silach-rychle-reakce-nato-jak-rychle-dokazeme-zareagovat

ABC

My jim pohonné hmoty neplatíme.

A oni nám platí mýtné, za zdržování provozu, za služby Policie?
Je to snad součást nějakého spojeneckého cvičení, tak když železnice dovoluje rychlý transport bojové techniky, proč se nevyužívá?

Tomáš679.2

Možná takový transport techniky vlakem není tolik vidět.

Výpravčí ze Severozápadní dráhy

Těch transportů bojové techniky bylo několik dlouhých vlaků.Akorat byly v režimu utajení s přesunem v noci.
Sám jsem byl jako dopravní zaměstnanec svědkem šesti takových transportů s cílem ukrajinsko Rusko Běloruska hranice
A vím, že jich bylo celkem minimálně 12.

Technická připomínka … jesti to bylo utajováno, tak přece cíl cesty byl taky utajen, ne?

Takže třebas jeli do Itálie či do Chorvatska, co já vík.

Tomáš679.2
Jarek

Plánujete Světovou válku? Koho budete přesouvat na lokálce, která nikam nevede?

Tomáš679.2

Ne neplánuji, jen se dívám z více úhlů pohledu. A možná bych to označil spíše za „ocelovou páteř republiky“.

xyz

Technická poznámka – výraz „Nizozemí“ je historickým výrazem, který vymezuje právě cca dnešní oblast Beneluxu.

Jednoslovným českým výrazem pro nynější Nizozemské království je slovo Nizozemsko.

Axel

Ano. Já výraz Nizozemí použil ve snaze popsat efekt BeNeLux, kdy tamní nádražáci se umí spojit. Tj. že když se spojí tak výsledek je víc než prostý součet …1+1+1 = 4

Kdy budou toto umět nádražáci v ČR, SR a v Polsku?

RGJ to už umí – viz 10 jazykových mutací webu RGJ… ten web má na jednotlivých mutacích s příslušnou koncovkou… tj. regiojet .pl nebo regiojet .es.

Jan Sova

No tento národ si platí i poměrně hustou síť silnic (byť leckdy povrchově nevalné kvality). Není to plošné, ale třeba na Olomoucku a Litovelsku má každá „zadnička“ 6 cest do kříže….

Axel

Zvýšení spotřební daně na benzín to jistí, bych si tipl. P,lus zavedení trvalých (každoročních) poplatků/daní z vlastnictví autíčka

Tomáš679.2

Neřeknu vám, kde jsem to četl, ale bylo to něco o tom, že podle rozsahu železniční sítě lze odvodit vyspělost dané země. A když jste u těch počtů, tak jak je na tom náš západní soused Německo a nebo jižní Rakousko? Navíc ty Vámi uvedené země mají celkem malou rozlohu , takže možná by stálo zato uvést i rozlohu a nelze ani opomenout to, že tři z Vámi uvedených zemí mají přístup k moři.

Gwann

a jako co? belgie je mimochodem cca 2,5x menší. s tím, že osídlení je snad ještě nerovnoměrnější než u nás.

a víte kolik je kolejí na Maltě? přičtěte si ji taky….i Vatikán, San Marino a Andorru

Axel

Nic nebrání, aby Vy jste odevzdával na daních 100% Vašeho výdělku, pokud si přejete zachovat v provozu vláčky, které téměř nejsou užívány solventními cestujícími.

Já volím cestu zdravého rozumu. Stejně jako spousta cestujících, když víme, že od 2010 do 2019 výrazně přibylo vláčků kategoriie Express, IC, EC, EN, rj, SC
V 2010: vlakokilometrů… cca 10,5 milionu vlkm
V 2019: cca 25 milionů vlkm.

M19

Proč bych měl solventním cestujícím přispívat na jejich jezdění vláčkem, když nejsou solidární s těmi méně šťastnými. Kdyby platili plné náklady a ti méně majetní jim svou prací a nepřímími daněmi, kterými se narozdíl od těch více solventních jen tak nevyhnou tak by si ten vláček nemohli dovolit a byli by stejné málo solventní.

Axel

Vždyť jo, řešením je vypnout dotace a peníze posílat přímo do jednotlivých obcí/měst, kde mnohem líp než z Prahy vědí jaké jsou přání občanů

Zkuste se zeptat ostatních (nenádražácké) veřejnosti, jestli dává smysl platit za dieslvagonek PESA obrovské peníze = jedna sedačka v PESA RegioShark2 vychází na 750 tisíc / jednu sedačku bez DPH… což je částka jako za CELÝ Mercedes.

Při životnosti „20 až 30 let“ to nedává smysl, vzhledem k situaci s dieslvagonky např. v Německu.

Gwann

ok, takže co navrhujete? budeme jezdit reginami a šukafony, než němec vyřadí nějaké DMU?

tak fajn, kandidujte a prosaďte to. že kraj nebude požadovat nová vozidla a stačí třeba Hydry. já s tím problém nemám, budu mít radost. škoda, že se sešrotovaly vozy řad 850, 830 a 820. taky ještě mohly jezdit a bylo by to pestřejší.

nebo jak to myslíte?

Axel

Mě to může být jedno. Řešení by měli hledat řadoví pasažerští nádražáci, zejména z pasažérské ČD. 1) přestat si furt lhát do vlastní kapsy 2) nevyčerpávat se bojem s autobusky, autíčky nýbrž se s nimi spojit (zejména pro řešení posledního kilometru k cíli cesty cestuícího x) 3) namísto vnitrofiremních pomluv, mistrovství v leštění klik a nepotismus se začít chovat styl: „náš zákazník, náš pán“. Fascinuje mě, že před 100 lety v každé dílně/prodejně u Bati, řadoví lidi, věděli jestli ten týden dosáhli zisku v konkrétní dílně/prodejně což poznali podle výplaty… Zatímco v dnešní pasažerské ČD si odborníci žijí v nevědomosti… Číst vice »

M19

A pak nastane ráj na zemi? Autobusy budou jezdit jen po hranice obce? Ty malé utrum? A posílat peníze obcím není dotace? To je co? Tak já jako člen nenádražácké veřejnosti, vám říkám, že dle mě to smysl má. To tak za nějaký ojetý Mercedes, ne? A kdo pak má stát v těch kolonách, za ty peníze mě to taky nesveze. Moc smyslu vaše tvrzení nemá. A pro váš klid na duši, v Praze jsem se nenarodil, nebydlím tam, ani jsem tam nikdy nebydlel, příbuzenské ani pracovní vazby tam nemám. Pár známých snad, ale ty mám po celé republice.

Axel

Pokud nerozumíme/děláte že nerozumíte tak stačí se podívat na nějaký jiný obor lidské obživy, který není ZKŘIVEN tak obrovskou mírou dotací, že tyto dotace namísto rozvoje spíše dusí veřejnou hromadnou dopravu…

M19

Zkuste být konkrétní, nějaký konkrétní příklad, žádné ideologické plky jako doposud. Zřejmě totiž nejste schopen konkretizovat a dovysvětlit to, co tvrdíte.

Axel

Viz to co jsem napsal panu Gwannovi, je naprosto praktické.

Lidově řečeno = prioritou ŘADOVÝCH pasažeřských nádražáků se musít stát SLUŽBA CESTUJÍCÍM

A pak to půjde.

xyz

Zapomněl jste na krajské uspořádání.

Přičemž regionální železniční doprava (zajišťována mj. těmi Pesami) je objednávána právě na krajské úrovni (tzn. ne „z Prahy“, pakliže by nebyla řeč o Středočeském kraji, ve kterém ale Pesy stejně nejezdí).

Tomáš679.2

„téměř nejsou užívány solventními cestujícími.“
:- ) Tak já myslel, že cestující musí být vždy solventní, protože pak to není cestující ale černý pasažér. My také z našich daní budeme financovat výstavbu cyklostezek a jejich případnou údržbu a to i přesto, že je třeba vůbec využívat nebudeme.

Axel

Hm… na jižhí Moravě se některým zdá příliš drahé platit 37 kaček měsíčně (bez DPH) za neomezehé cestování v regionálních vláčcích.

Tomáš679.2

Za tu cenu? Všemi deseti! 37Kč je cena 1 litru benzínu na který průměrné auto neujede ani 20km

Axel

Tož chce to nosit správný odstín modré.

Tomáš679.2

Nepochopil jsem, ale …Modrá je dobrá. Stejně jako bílá, zelená a nebo černá.

Axel

Tak si najděte kdo má právo si koupit jízdenku na jižní Moravě za 12×37 Kč (plus DPH) tj, za 480 Kč od Jihomoravského kraje

A některým nádražáckým odborářům to připadá příliš drahé
Fakt, nekecám

Gwann

a tohle řešíte proč a zaplevelujete tím diskuzi?

Axel

Cestující kteří prskají nad měsíčně 37 Kč za jízdenku v regionálních vláčcích NEJSOU SOLVENTNÍ CESTUJÍCÍ.

Gwann

demagogie a mimoběžný argument.

Axel

Nikoliv. Ale chápu, že diskuze je nepřehledná.

Já popsal rozdíl mezi plničem sedaček (který dopravci nic nepřináší) a Solventním cestujícím, který dopravce uživí… tak jak se uživí např. Jančura.

Gwann

já nechci přispívat na míchání řepkových sraček do nafty (příspěvek je nepřímo v osvobození od spotřební daně), nechci aby z mých dotací se dotovaly technologie každému druhému podnikateli, nechci aby se státní zárukou se poskytovaly úvěry Smrtwings a Žluťákovi a ještě spoustu dalšího.

bohužel mám ovšem smůlu, tohle neumím zařídit.

takže už s tím kolovrátkem aka pes klobásku sežral přestaňte

Axel

Samozřejmě i tyto dotace skončí. Neboť státní kasa vyschne všem.

xyz

Totéž na Kypru či na Islandu.

Tomáš679.2

A ještě k tomu připočítejte to, že ČR je zemí vnitrozemskou, tranzitní a že za výstavbu základu tak robustní sítě vděčíme našemu tehdejšímu panovníkovi.

Axel

Promiňte, ale Váš argumet potvrzuje to co píšu…

Přece o to větší smysl dává používat veřejnou dopravu, než vlastní autíčko, když na pobřeží v Belgii, Nizozemí či v Dánsku stejně přesedám do loďky.

Tomáš679.2

Ano, požívání veřejné dopravy dává smysl v mnoha ohledech. Jenže to také ta doprava musí být zavedena tak, aby splňovala skutečné potřeby. Nemusí jezdit vlak co 2 hodiny. Stačí vytipovat doby, kdy je skutečně potřeba.

Gwann

cože?????? v belgii přesedám do loďky?

Axel

Reagoval jsem na tvrzení předřečníka, který ke srovnání s BeNeLuxem/Dánskem namítl že „ČR je zemí vnitrozemskou,“

A ano, Antverpy jsou v Belgii.

xyz

Přičemž existence či neexistence osobní dopravy na úseku Vlašim – Trhový Štěpánov NEMÁ na délku železniční sítě u nás vůbec žádný vliv.

P. S. Jo, Belgie, která už před desítkami let zrušila tratě (či přinejmenším osobní dopravu na nich) i na trasách typu Bruggy – Eeklo a dalších, které by u nás těžko kdy byly zrušeny…

Axel

V nejbohatší velkém evropské (8x lidnatějším) státu = v Německu provozují POUZE cca 4x víc kolejí pro veřejnou dopravu než v ČR…

Nebo, že ve 4x lidnatějším Španělsku provozují POUZE cca 12 tisíc km konvenčních kolejí a namísto peněz pro udržování skanzenových železničních linek, ve Španělsku investují do VRT, který už provozují necelé 3 tisíce km…

xyz

Ve Španělsku ani žádné vyložené lokálky nebyly budovány. Jestli se tam něco rušilo, tak tratě takového významu, který by u nás byl spíše středním významem.

Investice do VRT ve Španělsku jsou na úkor konvenční sítě, kde mmch. v předVRTkovém období byly stavy, kdy i trať z Madridu do Barcelony byla zčásti jen jednokolejná, na trase byla úvrať v Zaragoze atd.

Axel

ad „Investice do VRT ve Španělsku jsou na úkor konvenční sítě“
Vždyť jo. Proto to zmiňuji – viz VRT v ČR:)
Dečínsko – Břeclavsko
Bohumín-Přerov-Brno
části železniční dálnice přes Prahu
Zhruba (od oka) přes 1000 km nových kolejových tratí… (předpokládám, že např. u VRT nádraží u Jihlavy budou investice do sítě navazujících konvenčních tratí).

Takže redukce lokálek v ČR bude o to větší, kvůli VRT.

xyz

Brno – Přerov není plánována jako VRT, ale jako plusmínus totéž co Benešov – České Budějovice.

U relace „Děčínsko – Břeclavsko“ platí, že k její modernizaci již také došlo v rámci „výstavby koridorů“ (zatímco ve Španělsku se nic takové na konvenční síti neodehrálo).

vjkm

Odehrálo se na středomořském koridoru, plánuje se, jak tuhle trať standardizovat, aby byl možný provoz i na 1435 mm. No ale jinak je to bída. Jinak Španělsko bych do toho netahal, nákladní doprava, která by mohla odůvodnit modernizaci konvenčních tratí, je handicapována odlišným rozchodem.

Alibaba

V ČR není 9,5 tis. km vlakových kolejí, ale tratí. Těch kolejí je ještě víc, máme tu tratě dvoukolejné a i vícekolejné.
Takže stále píšete jako debil a ještě k tomu blbě.

P.S. Rád bych viděl srovnání podle kolejí, ne podle tratí.

Axel

Omlouvám se za zmatek. Myslel jsem celou dobu tratě. Tj. dvoukolejnou trať jsem počítal za jedny koleje.

Ad Váš požadavek = to si netroufám. Neboť nemám důvěryhodné zdroje.

Kdybych měl tak kvalitní zdroje, tak logicky na prvním místě použiju průměrnou částku železničního mýta na jeden km železniční tratě v jednotlivých evropských zemích… Ale údaj se mi nepovedlo ani zčásti ověřit, tak se bojím ten údaj použít.

Alibaba

Taky nemám důvěryhodné zdroje (o zahraničí spíš žádné), škoda.

Axel

jj, detaily si nechávají jako obchodní tajemství.

ARPU dle jednotlivých skupin cestujících by bylo klíčové vědět dle jednotlivách tratích.

soumar

Zrovna trať Trhový Štěpánov – Benešov je více než dobře nahraditelná autobusem, který nebude zastavovat mimo centra obcí (TŠ, Zdislavice, Vlašim, Struhařov), nebude objíždět Domašín a Chotýšany. Jízdní doba „vymetáku“ bude stejná, ne-li lepší než vlaku (byť souhlasím, že 810 žádný vlak není).

Kdyby měly ČD rozum, dávno takový autobusový spoj ve trase vlaku zavedou.

Daniel Jablonecký

Vy si tu objednávku dopravy představujete fakt hodně legračním způsobem.

soumar

Ocenil bych spíš stručné zdůvodnění, proč to nejde. Proč nevytvořily ČD autobusovou divizi a nepočínají si ekonomicky. To, že se někde nevyplatí vlak, nebo je úplně absurdní (jako zde), neznamená, že by si ČD měly nechat ujít „kšeft“.

Daniel Jablonecký

Ale ČD na té trati kšeft mají. Od Benešova až po Vlašim. A smlouva je podepsaná až do roku 2029, tak se nebojte.

soumar

Ano, a kdyby ho měla jejich autobusová divize, byl by větší.
Dráhy jsou vážně bláznivě řízená organizace; tam, kde by měl jezdit autobus, nasazují drahý starý vlak. Tam, kde by mohla jezdit moderní kapacitní jednotka, která další cestující přitáhne, koupí 25 let starou ojetinu, kterou pořídí za cenu poloviny ceny této jednotky. A konečně tam, kde je poptávka po rychlém a kvalitním vlaku a nejsou tak cenově citliví cestující, nesmyslně šetří a podbízejí se cenou.

Axel

Příklad pro ostalgiky, kteří věří, že vláčkový dopravce NESMÍ provozovat taky autobusky….
viz situace v jižních Čechách, kde se střetli 3 dopravci. Vláčko-autobuskoví, neboť provozují jak vláčky, tak autobusky

ÖBB ( ČSAD Autobusy České Budějovice ) a GWTR ( GW Bus )

proti RGJ ( Student Agency )

https://zdopravy.cz/hotovo-rada-jihoceskeho-kraje-schvalila-smlouvy-s-autobusovymi-dopravci-79149/

Martin

Běžte se svým infantilním slovníkem na eMimino.cz, tam Vám mezi mimískama a těhulkama bude lépe.

Axel

A máte něco k věci? Např. kdy i v ČR začne Transdev krom autobusků, taky s vláčky?

Jelen

Vlak se nevyplatí nikde, ani autobusy se nevyplatí. Veřejná doprava má vozit lidi a ne se vyplácet. A ČD fakt nejsou od toho, aby zajišťovaly autobusy tam, kde je objednán vlak.

soumar

Důvod?
Autobus je srovnatelná náhrada vlaku (a v tomto úseku se vyplatí víc než vlak, nerozebírejme teď, zda patří do ZDO, spíše ano).
Dokonce bych řekl, že ve srovnání moderní autobus vs. 810 je autobus kvalitativně o třídu výš.

Jelen

Autobus není adekvátní náhrada vlaku v žádném případě, o třídu výš už vůbec ne. Modernizovaná 810 není nic tak strašného, jak zde někteří uvádí.

soumar

V čem ne?

ABC

nemá záchod

soumar

1) má
2) to je fakt k smíchu

M19

V rámci IDS JMK rozhodně žádný autobus se záchodem nejezdí a v rámci kraje si troufám říct, že to budou ojedinělé případy, kdy místní dopravu zajišťuje nějaká dálková linka.

Tomáš679.2

Nelze říci, že by autobus neměl záchod. Lze říci, že záchodem disponují jen některé autobusy (převážně dálkové) zatímco 810ky je mají všechny. A pokud autobus záchod má, tak je třeba se zeptat, zda nebude uzamčen z důvodu vyloučení nutnosti údržby. Jo, ve vlaku h….o spadne dírou mezi pražce, ale tu nádrž v buse bude muset někdo vypouštět.

xyz

I když v zásadě máte pravdu, že málokterý linkový autobus má WC, tak u těch vlaků je to taky ošemetné – stačí aby bylo jen jedno WC na soupravu, aby jeho porucha znamenala, že v takovém vlaku reálně žádné použitelné WC není.

S čímž jsem se sem tam setkal u Regionov (ČD), ale i u Desir či Regiosprinterů (neČD).

Jarek

Tak to jsem z toho jelen. ICOMácké Setry, které tu jezdí, jsou naprosto nesrovnatelné s 810 a to i kdybyste ji pozlatil…

svojsin

šukafon je strašný i kdyby tam bylo kino, bazén s vinárnou dohromady….

Tomáš679.2

Já bych řekl, že v případě hrozící ledovky na komunikacích je vlak o dvě třídy výše. Nebo snad před každým autobusem pojede sypač a bude sypat vozovku?

Axel

V případě hrozící ledovky ubyde provozu, neboť INTERNET, mobily, autíčková spolujízdna v autíčku s Quattro … Jo, před 30 lety to nebylo. Ale dnes už je to normál. K čemu vláčky pasažérské ČD, které v průměru ze 70% vozí vzduch, a které v průměru stojí zhruba 5 až 6 víc než provoz autobusků (zdroj: výroční zpráva firmy ČD a.s. za rok 2019) K čemu vláčky na těch tratích, kde firma ČD požaduje ZE SPOLEČNÉ KAPSY za své pozemky v průměru 500 Kč/m2 za 1m2 ? (připomínám, že nenádražacký kupec koupil na Znojemsku trať a platil v průměru 5 Kč/m2 bez… Číst vice »

Tomáš679.2

Neubyde provozu. Kdo někam musí a nebo chce tak pojede. Jo a Quattro není možno brát jako označení pro pohon 4×4, ale jde konkrétní typ vozu vyráběného firmou Audi. A jak s možným snížením provozu souvisí internet anebo mobilní telefon nechápu. To jako, že si s tím lidé vystačí?

Axel

Nabídnul jsem prostě realitu zdejším vláčkovým fanatikům.

Dřív či později dojde na řešení nynější anomálie, kdy železničních kolejí pro veřejnou dopravu v ČR je tolik jako součet kolejí v:
-Chorvatsku a
-Řecku a
-Slovensku a
-Slovinsku

Tomáš679.2

Já si myslím, že na řešení dojde, ale to již bude pozdě. Až se přijde na to, že je třeba přepravovat zboží po dráze, až budou opět k vidění smíšené soupravy, až se bude opět pošta vozit vlakem a nebude se vozit po silnici…..(I ten film do kin byl převážen mezi kiny vlakem). Pak nebude na silnicích tolik vozidel a nebude možná ani nutné stavět obchvaty měst. K tomu na jedné straně republiky naložit kamiony na vlak a převézt je na druhou stranu republiky a vjezd umožnit jen těm, jejichž cíl je na našem území. K tomu všemu je třeba… Číst vice »

Axel

Je mi šumafuk jestli se nádražáci uživí převážením odpadu do spaloven (reálný záměr ČD Cargo).

Nebo jestli budou vozit kolaře včetně bicyklů na primitivních vagoncích (GWTR).

Jediné co tvrdím, tak, že je za 5 až 7 let skončí nynější penězovod ze společné kapsy pro pasažérské nádražáky. Neboť ve společné kase moc nezbylo. A nebude, o moc víc, neboť náš národ vymírá..

xyz

Tak zrovna Řecko není co do kvality železniční dopravy žádným vzorem.

A totéž platí více či méně i pro Slovinsko a Chorvatsko, které v některých případech doplácejí na nevhodné trasování železniční sítě.

xyz

… přičemž zrovna v takovém Chorvatsku fakt neplatí,že „oč méně tratí tam je, o to intenzivněji jsou využívány“.

Axel

Ano. Já popsal, že redukce počtu železničních tratí je možná.

xyz

Dodám, že 70% vození vzduchu (neboli průměrná jen 30% obsazenost sedadel) je běžné i v jiných zemích (včetně vámi vypichovaných zemích Beneluxu), protože období špičky vs. sedla, jakož i častá jednosměrnost špičky, udělají u sedlových/protišpičkových spojů své.

Axel

zdroj, prosím?

Díky.

Ondra L.

CD si samy o sobe nemuzou rict, ze misto vlaku zavedou autobus. Kraj tam bud objedna jedno nebo druhe a ta objednavka musi projit nejakym procesem zadani a schvaleni. A asi by pro CD taky nebylo moc rentabilni zakladat si vlastni autobusovou dopravu kvuli jedne lokalce.

soumar

Víte, kolik takových míst je?

Gwann

a víte kolik zavedených autobusových společností tu je? a proč nepíšete, že busy má provozovat česká pošta? když v rakousku postbus byl… (možná furt je, ale dlouho jsem to nezkoumal)

Axel

Rakousko: Postbus = OBB

Gwann

původně ale fakt patřil poště.

xyz

Ano. Tetička Wiki uvádí, že tomu bylo až do roku 2003, kdy poté došlo k odprodeji do rukou ÖBB.

Axel

Jasně, že v minulosti byla řada věcí jinak.

Ale nyní ÖBB provozuje/bude provozovat většinu regionálních autobusků např. v jižních Čechách.

Tomáš679.2

„Ocenil bych spíš stručné zdůvodnění, proč to nejde. Proč nevytvořily ČD autobusovou divizi a nepočínají si ekonomicky.“ Zdravím. Koukám, že tyhle diskuze se potáhnou. Ony se vlastně táhnou již nějakých 40 let ! Co takhle malé ohlédnutí zpět do historie? Tohle je část ze 40 let starého článku, takže si udělejte úsudek sami co a jak moc se za tu dobu změnilo. „………Faktem zůstává, že řada opatření v řešení souběžných doprav sice bezstarostně vychází vstříc osobním potřebám a zájmu cestujících, ale ekonomům při jejich zavádění naskakují vrásky na čele. Dokud totiž se bude problematika souběžných doprav řešit bez respektování skutečných… Číst vice »

Axel

Díky za historii. Naštěstí dnes už víme, že lidé už našli řešení, které už zrealizovali.

Víc než na DVOJNÁSOBEK přibylo osobních autíček (6,13 milionu os. autíček v ČR).

Tomáš679.2

Není zač. Jediné co víme je to, že se lidé neponaučili. Pokud bude spojení problematické, tak je jasné, že lidé do aut sednou o to více. A to, že přibyl dvojnásobek osobních automobilů je fakt se kterým s Vámi souhlasím. Nutno se však také ptát, zda to není způsobeno právě tím, jak je hromadná doprava „nastavena“ a jak občanům vyhovuje v jejich požadavcích. Tento fakt většího počtu os. automobilů spolu nese i další vedlejší produkt a to je úbytek uživatelů motocyklů, protože spousta lidí do té džungle kde se často uplatňuje právo silnějšího nemá chuť vstupovat a vystavovat se zbytečnému… Číst vice »

Axel

Souhlasím, že používat zdravý rozum.

Taky proto za posledních 10 let výrazně přibylo vláčků SC,EN,EC,IC,rj,Express. Od 2010 do 2019 najely zhruba 2,5 krát víc , opakuji VÍC, vlakových kilometrů.

Gwann

ČD jezdí, co je u nich objednáno., tedy chce-li objednatel vlak, jezdí vlakem. kdyby objednatel chtěl 4. třídu (což byly otevřené „uhláky“ ovšem pro lidi, bude to vozit vagóny řady Es.

Axel

Proč popisujete minulost, která skončila už letos v létě?

Prachy na dotování dopravců došly už během vlády Babiš/Faltýnek/Okamura…viz letos v létě, kdy byl požadavek na cca 4 miliardy, ale ve společné kase se našlo míň než 1/5…

Na tyto aktuální dopravní dotace v předvolebním rozhazování šlo jen 750 milionů
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

xyz

Asi proto, že o tom, kde budou jezdit vlaky a kde ne (resp. kde bude obsluha přenechána autobusům), u nás rozhoduje objednatel a ne dopravce.

zdydy

ty musíš být pěkný tupan blbej

Axel

Krom osobních urážek máte nějaký argument?

Např. víme,. že ÖBB provozuje vláčky i autobusky.

To samé Regiojet.

To samé LEO.

To samé Arriva.

To samé GW.

Za jak dlouho myslíte, že např. ICOM taky začne provozovat pasažerské vláčky?

xyz

To samé ČD (Airport Express).

Axel

jj, namísto nádražáckého pomlouvačného boje proti autobuskům je lepší s autobusky a autíčky spojit zejména na dojezd od dálkového vláčku do cíle konkrétního cestujícího.

dopravopat

Nazvať Šukafon vlakom je ako nazvať Alpu dezertným vínom.

Jelen

A co to podle vás je jiného, letadlo?

PvvS

Pojízdné muzeum, nebo mučící nástroj ?

svojsin

Oboje.

Jarek

Tak srovnání s Hruškou nebo Švestkou od Jelínka by snesla…

Axel

Jesti holdujete užívání denaturované (znečištěného) lihu, tak už se nedivím Vašim názorům.
– : )

Jiří Kocurek

Veliteli? Dovolte mi dezertovat pryč z takovéhle pijatyky!

dopravopat

Povoleno! 🙂

Emil

Myslím, že tyhle píp píp nemůžou v Trhovém Štěpánově ani cítit, natož je vidět 🤮🤮🤮
Hlavně doufáme, že se s panem Šatavou radní dohodnou a vlak bude opět jezdit a sloužit nám lidem, kteří ho plně opět chceme využívat!!

Daniel Jablonecký

Starosta Trhového Štěpánova nevypadal, že by (kromě řečí) o ty vlaky stál. Možná se za těch pár týdnů něco změnilo, to uvidíme. Ale jinak bych v tuhle akci žádné velké naděje nevkládal. Jinak je ovšem prima, že se šotouši budou moct svézt, nic proti tomu.

Franta Palkoska

To není pravda štěpánovští měli o vlak velký zájem, v čele s místním starostou.

Kubrt

Vyměnili by je zpátky za bus 798?

Jelen

Jestli by vyměnili bus 798 zpátky za vlak, který je dovezl vždy bez přestupu a bez problémů až do Benešova? No to si pište, že vyměnili.

rozinka

Proč vlastně ta linka 798 končí v Trhovém Štělánově a nejezdí až do Dolních Kralovic, aby obsloužila i obce, které vlakové spojení měli a po výstavbě přehrady o ně přišli a následně se kraj vysral i na náhradní autobus, takže tam nejezdí skoro nic? Vždyť se přece integruje.

smasska

Protože integrace bude až na jaře a dá se předpokládat, že se bude měnit linkové vedení autobusů poměrně razantně viz web PID:

ABC

netvrdil ROPID někdy na jaře že do konce roku budou integrovány i zbytky STČ kraje?

Daniel Jablonecký

ROPID to netvrdil. Ten k tomu ostatně nemá ani kompetence. Není organizací zřízenou Středočeským krajem.

ABC

dobře, tak tedy ten kdo spravuje FB profil Pražská integrovaná doprava. Předpokládám že je to oficiální kanál a ne fanouškovská stránka.

Daniel Jablonecký

Ano. Je to společný oficiální kanál organizací ROPID a IDSK.

ABC

fajn, tak to tvrdil ROPID+IDSK

Daniel Jablonecký

Integrace bude dokončena během příštího roku, s největší pravděpodobností v jeho první polovině.

Jarek

To tvrdit nemohl, protože k integraci zbývá ještě docela dost.

ABC

tak třeba Vlašímsko – Posázaví psali spuštění 28.11.
Teď už první čtvrtletí 2022…

https://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/posts/6297511516988420

Tomáš679.2

„A kdy ty klacky spadnou?“ „Počkejte do jara, spadnou.“

původní Jakub P

A měli zájem tzv. ústní, tedy říkali, že maj zájem, a že by to kraj měl dál celý platit, nebo měli zájem tzv. peněženkový, tj. měli zájem natolik velkej, že by byli ochotni se na tom finančně podílet.

To jsou totiž dva silně odlišný druhy zájmu, který se často pletou.

Franta Palkoska

Měli i ten „peněženkový“ zájem jak vy říkáte. Byla tam snaha o to se dohodnout a na financování se spolupodílet.

Daniel Jablonecký

Ale pane Palkosko… Kdyby o ten vlak byl „velký zájem“, tak by lidé tím vlakem před jeho zrušením jezdili, nemyslíte?

Franta Palkoska

Ale pane Jablonecký…Lidé tím vlakem jezdili a abych ušetřil další otázku. Vím to z mého cestování touto lokalitou, rozhovory se strojvedoucími, místními i se starostou

Jan

Tak povídejte, přehánějte, kolik lidí tam denně jezdilo? Bylo to víc než těch deklarovaných ani ne 200 za den? A obce jsou vážně ochotny platit 8 milionů ročně za vlak + inflace ( resp. doplatit 5 mil. rozdíl oproti autobusům)? Pokud ano, tak jim snad nebránilo to u ČD objednat už nyní, tomu se Borecký přece nebránil.

Emil

Však tím vlakem pane Jablonecký lidé jezdili a to v hojném množství.Nez přišel blb z kraje a vlak zrušil, přesto, že si to obec chtěla zaplatit!!

Daniel Jablonecký

Hojné množství…. To je taková těžko představitelná suma. Ovšem je-li tomu tak, pak je na vině starosta, že tomu zrušení nezabránil. Proč na ty spoje s hojným množstvím obec nepřispěla? Proč si to nechali zrušit? Jiní přispěli a vlaky jim tam jezdí dál. Asi to s tím zájmem o vlaky nebude tak žhavé.

ušatá

Na železniční dopravu má peníze kraj a stát mu to i dotuje. Obce na to peníze nemají. Asi by se tedy ve financích muselo hodně změnit. Nemluvě o tom, že už konečně musí dojít ke skutečnému počítání skutečných nákladů.

Daniel Jablonecký

On má kraj peníze i na autobusovou dopravu, v tom rozdíl není. Rozdíl je v tom, že pokud obec chce spojení nad rámec standardů dopravní obslužnosti, musí si na to přispět. A to je fér.

původní Jakub P

Kraj má peníze na dopravu. Nemá jich na to úplně na rozhazování, takže musí koukat na to, aby jimi zbytečně neplýtval. To znamená, že někde, kde je na to dostatečná poptávka, se mu vyplatí platit vlak, jinde, kde buď ani nevedou koleje, nebo vedou velmi nešikovně, nebo je tam poptávka na vlak příliš slabá, je lepší zvolit autobus. Pokud si obce vymýšlejí, že chtějí dopravy víc, než na co kraj má, nebo že chtějí radši násobně dražší vlak, i když bude vozit pár lidí, takže levnější autobus by bohatě stačil, třeba proto, že maj naprosto iracionální odpor k té části… Číst vice »

Emil

Pane Jablonecký,prispět samozřejmě chtěli,aby vlak jezdil dál,ale bohužel na to z kraje nikdo nereagoval a pak rovnou vlak zrušil!!
Prostě arogantní férové jednání 👏👏

Lukáš Chytil

Tak on to cestování, a hlavně dojíždění na ranní, Středočeský kraj osladil i jinde.

55p

obec s peněženkou přišla pozdě, takže od jara.

svojsin

Od jara už nebude mít vlak do Štěpánova tuplem žádný smysl.
Ale v našem národě zblblých lokálkářů je možné ledacos.

Martin1

Hojné množství? Nenechte se vysmát.

Jelen

Však oni tím jezdili.

Emil

Naprostý souhlas s vámi

Aleš

Na obsazenosti vlaků to rozhodně vidět nebyl

ušatá

A jak by to vypadalo, kdyby konečně po 50 letech slibů byl v Trhovém Štěpánově dopravní přestupní terminál? Lidé by pak měli v podstatě přestup hrana – hrana a autobusy by zajišťovaly to místní spojení přes všechny obce? Zatím tedy museli jet autem, i když nechtěli. To je ta ekologie, to je ta dopravní politika, to je to pseudošetření, které nás stojí tolik, že brzy už na to dojedeme. .

Jarek

Přestup na vlaky má smysl tam, kde je vlak rychlý. Přestupovat z regionálního autobusu na šukafon jedoucí padesátkou někde po polích nemá žádný smysl.

Gwann

můžete a nemusíte mít pravdu.

radši pojedu ze Štěpánova přímým šukafonem do Benešova než s přestupem z busu ve Vlašimi u nádraží. jakkoliv zrovna tam je ten přestup ještě celkem fajn. a to platí dokonce i v případě, že i do Štěpánova pojedu busem. je to prostě o přestup míň, vč. nakupování lístku a nástupních sazeb atp.

kolik lidí ale takto jezdilo…netuším.

Jarek

Jako až takový zájem, že by tím vlakem i jezdili?

zdydy

hele moudrej , vlakem lidi jezdily hlavně v sobotu a neděli, protože jednou za den autobus není žádná hitparáda

Daniel Jablonecký

Jednou za den? A co si takhle nejdřív zjistit fakta?

https://pid.cz/zastavkove-jizdni-rady/?cid=798&from=1639263600&type=busreg

zdydy

no jo to nahradily vlak autobusem, takže to mohli nechat jak to je. Jaký je v tom rozdíl ? JInak obyčejný linkovy autobus o víkendech žádná sláva.

Kubrt

Rozdíl je v nákladech pro objednavatele. O tom je celá tahle debata.

Petr Novotný

ČD měli smlouvu a chtěli ji dál plnit… Tak jaképak dohadování s panem Šatavou.

Daniel Jablonecký

Partnerem ČD je kraj a partnerem obcí je taky kraj. Tam, kde k dohodě o příspěvku obce na dopravní obslužnost došlo vlaky jezdí dál. Proč to nešlo v případě Tr. Štěpánova netuším. Ale separátní jednání s dopravcem z jižních Čech je možná dobře míněný pokus o něco, ale cesta k úspěchu to není. To se akorát obě strany zbytečně vysilují.

Aleš

Jakej pak zájem? Vlak za Vlašimí vždy používalo pár cestujících. A spotřeba vlaku nafty je velká, navíc je tam hned spojení autobusem, která stojí 50 m od vlaku

ušatá

No a hlavně pomocí těch autobusů jezdit na Benešov, do Prahy apod. Hrozně výhodné a pohodlné. A i celospolečensky velmi levné! Zásadní otázka – komu to vlastně slouží a proč? Komu slouží, že se nerespektují fakta a odborné poznatky? Je mně jasné, že zde o tom diskutovat nemá cenu, protože i zde není ochota fakta zjišťovat, natož je uznávat.

Jarek

Odborné poznatky jsou výplody důchodce, který ve Vlašimi v životě nebyl, natož aby tam odtud někam dojížděl.

ušatá

Jsem rád, že tu píšete o sobě. Ale proč?

Frantisek

Spotřeba nafty je v případě 810 srovnatelná s autobusem, tady ty náklady neušetříte.

Kernteriér

Šukafon jezdí za 25-27 litrů?

seika

Ano jezdí, záleží na sklonech trati.

Kernteriér

Zatím jsem všude četl o nějakých 40 litrech.

ušatá

To může být na rovině a při častých zastaveních a samozřejmě také na počtu přejezdů, kde se brzdí na 10 km a pak se zase rozjíždí.

svojsin

Většinou spíš za cca 35l.
Na lince za vlak stačí vozidlo cca 10,7 se spotřebou pod 25l.
(Předpokládám, že tam teď Icom bude mít 12m za cca 26-27l)
Takže rozdíl tam je i v tomto.

Kubrt

Řešení je prosté; už Děti z Bullerbynu vymyslely kopec, který se překlápí, takže můžeš pořád lyžovat z kopce dolů.

Kernteriér

Ale zase zjistily, že by bylo potřeba tolik dynamitu a střelného prachu, že to odpískaly.

Jiří Kocurek

Technická: Ještě topení… Autobus může odadním teplem, nemusí zapínat bufíky. Ale 810?

Seika

to samé, bufík jen když neběží motor nebo je fakt velká zima

Jiří Kocurek

Leda tak po výměně motoru. Jinak prázdný 34,5 litrů na 100, někdo semka dával docela přesná čísla.
A krátký autobus (9,5 m) se dostane i pod 20 litrů na 100 km.

svojsin

To ale pan František narad čte…

ušatá

Ano, v průměru kolem 30 l na 100 km, pokud se jezdí třeba z kopce do kopce, bývá to i levnější. (myšlen způsob jízdy třeba setrvačností apod.) Vlak má v tomto výhodu.

ABC

kýbl nafty a EURO 10!

ušatá

Nehledě na to, že tam je značná část trasy ve spádech, tak že se za naftu nejede. Tedy u vlaku, na rozdíl od jízdy autobusů.

Hodně štěstí

Doufám, že je pozvaná hejtmanka Pecková a Borecký. 😀

Daniel Jablonecký

Já zase doufám, že ten vlak bude narvaný k prasknutí a na nádraží budou cestováníchtivé davy, připravené si okamžitě koupit předplatné na několik pásem PID.

Frantisek

Které jim bude k ničemu, pokud bude čím dále tím výhodnější používat auto. Mimochodem, ani v tom zvláštním vlaku by jim to neplatilo. Ale to je marné vysvětlovat lidem, kteří vidí zářnou budoucnost v krajině plné ucpaných silnic (a hlavně zrušených železnic, protože proč by se ty měly zlepšovat, že…).

Daniel Jablonecký

Ten vlak nebyl zrušený bez náhrady. A kdo chce volit auto, volí ho z jiných důvodů než že teď místo vlaku jezdí autobus.

Lukáš Chytil

Jo? Jsem si nějak nevšiml, že by do všech obcí na trati jel bus.

svojsin

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L200798_211212_319062.pdf

To je přímá náhrada, kterou obec máte na mysli??

Daniel Jablonecký

Tak si všimněte. Na to vám stačí mapy.cz.

svojsin

Možná myslel Chlum, vlak tam nebyl, ale náhrada za něj ano 🙂

Daniel Jablonecký

Tady spousta lidí plácá nesmysly, aniž by si předem alespoň zjistili fakta veřejně dostupná na internetu.