Do tahanic o DOL se vložil Středočeský kraj. Chce labskou větev kanálu
Loď na kanálu Mohan -Dunaj u Norimberku. Autor: L.Kenzel – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7377497
Projekt kanálu Dunaj – Odra – Labe získal významného přímluvce. Postavila se za něj rada Středočeského kraje, která ve svém
Průplav D-O-L je ekonomická a ekologická megalomanská zhovadilost, jen další způsob jak přesouvat peníze daňových poplatníků do soukromých kapes v obrovských objemech. Vložené finance by se nikdy nevrátily,ani současné vodní cesty si na sebe nevydělají, nemluvě o závislosti na počasí kdy po několikaměsíčním suchu a nedostatku vody přicházejí záplavy. Realizace tohoto projektu by kromě obrovských finančních ztrát znamenala faktickou likvidaci CHKO Poodří i Litovelského pomoraví.
Myslíte si že to lidi typu „Z NP si uděláme stejně plantáž na dřevo“ zajímá? V otázkách ochrany ŽP a názoru na ni jsme mentálně dobrých 30 let pozadu, 20 když dobře, takže za dobrých 20 let si možná lidi uvědomí že řešením těch problémů se žabičkáři není kompletní zrušení ochrany přírody, speciální totalitou smrdící zákony o liniových a jiných stavbách, ale změna přístupu k jejich realizování. Problém je že se tu hledí asi hlavně jen na cenu. Samozřejmě že by se daly třeba dálnice a železnice stavět tak že na nich bude více tunelů a vysokých mostů, které nebudou… Číst vice »
Průplav DOL je naprostou nutností pro český těžký průmysl a přepravu nadrozměrných nákladů. Jen tak bude průmysl v ČR v čele se Škodou v Plzni prosperovat. Ano čtete správně, součástí DOL můsí být splavnění Berounky a obchvat Karlova mostu. Ten si zbourat nedáme!
A až bude DOL vybudovaný, budeme trochu jako Panama. Za průjezd jedné lodi celých 100 000 Dolarů. Přepočtem na TEU neargumentujte, loď jako loď.
Těžký průmysl si vpalte do špic. Až nesmyslná orientace na něj nám tu napáchala škody ze kterých jsme se ještě pořád vzpamatovali, pro ten jsme měli podmínky tak do konce C.K. mocnářství, dneska už ne. Uhlí na kterém to stálo není, železná ruda se u Ejpovic přestala těžit jenom co to bylo politicky možné suroviny se tak musí dovážet. To má smysl tak maximálně někam na Ostravsko. Taky proč dotovat Korejský Doosan Škoda Power, nebo Ruskou Škoda JS?! Lokomotivce je nějaký průplav ukradený (obviously), její výrobky i pro širokorozchodný obrys po naší železnici protáhnete. Pro zemi jako je ČR má… Číst vice »
Fakt nechápete ironii?
Na internetu se to těžko pozná a on někdo by takovou věc mohl myslet opravdu vážně.
To je to s tím ještě nepřešlo? Za peníze, které by spolykal tento projekt by se dal postavit nemalý počet stovek kilometrů železnic vhodných pro nákladní dopravu a provést rekonstrukce dalších, které by tato mohly využívat, což by mělo mnohem větší efekt než poněkud izolovaná síť kanálů, která stejně náš největší problém – kapacitu z Čech na Moravu nevyřeší. Jediné čemu by mohl pomoci je import do ČR, ale to by nás snad levněji vyšel tunel do Německa, tunel do Liberce, vybudování „Slezského koridoru“ z Ostravy přes Opavu, Krnov a Třemešnou do Polska. Nebo přes Lubawku do Trutnova. Případně vícekolejka… Číst vice »
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/josef-sejak-k-podvodnym-postupum-studie-proveditelnosti-vodniho-koridoru-dunaj-odra-labe?fbclid=IwAR1RzVpUJ5X51IpFw8qqTh9q0_mn3i-7A4UV8E27Mzwp505Acoh_UnT3Has
Na to jim stačí napsat: migranti, Brusel. Trochu přidat důchodcům (reálně se důchody snižují) a mají to v kapse.
Ekologistovy dojmy – nic víc.
Nedokážete si připustit, že ten člověk má pravdu a vy ne?
Další ekologista.
Další debil.
Apríl byl snad 1.4. , co tady dělá dnes takový článek?
Jakmile to podpořila Pokorná Jermanová, je to hotová věc.
jermanova, ma v kraji spoustu turistickych atrakci, ke kterym se neda o vikendu dostat jinak nez autem. divim se, ze potrebuje budovat za miliardy nesmysl a nepracuje zatim s tim, na co dlouhodobe kasle…
Já žasnu, kolik lidí na serveru věnovaném dopravě není schopno pochopit důležitost vodní dopravy. V Německu protkaném dálnicema křížem krážem a vysokorychlostníma traťema se právě teď staví nové vodní cesty, rozšiřují stávající a ve velkém investuje do vodní dopravy. Proč asi? Protože na rozdíl od většiny obyvatel u nás, kteří přesně vědí, že průplav D-O-L je k ničemu a tunel, chápou, že konkurence v dopravě a možnost si vybrat dopravce je klíčová a mimo jiné drží nízkou cenu dopravy. Jenže to zaprděnej Pepíček, kterej nikdy nevytáhl paty z rodné vesnice nikdy nepochopí – v hospodě přesně ví, že je průplav… Číst vice »
Tak se zastav u nejnovější části kanálu Mohan-Dunaj, tak na týden, a spočítej všechny lodě které tím úsekem proplují. A rozděl je na osobní a nákladní. Když jsem tam byl před pěti lety, pozoroval jsem méně než deset nákladních lodí denně. V roce 2017 projelo stupněm Kelheim 3929 nákladních lodí, 4183009 tun zboží. To se fakt Němcům vyplatilo, tenhle úsek. To je ten vrcholový. Hned sousední úsek u Kostheimu má výkony 3,7 krát vyšší. TEU tam proplulo slovy sedmdesát osm kusů za rok! Ale tam jde o kanalizovanou řeku a kanál, který není provozně ani investičně zdaleka tak nákladný, jako… Číst vice »
Vaše argumenty vůbec nesouvisí s mojim příspěvkem, jen konstatují snižující množství přepraveného zboží na jednom z mnoha německých průplavů. Mohl bych tu vyjmenovat jiné, kde množství roste. Jestli vám přijde napojení ČR na Dunaj a Černé moře (stejně jako většině mínusujících tupounů) jako zbytečné, tak je mě vás líto.
ja si spis predstavuju tupouna jako cloveka, ktery argumentuje pro straslive nesikovnou a straslive drahou vec bez jedineho cisla…
A já považuji za tupouna člověka, který odsuzuje něco, čemu nerozumí, ale bude se do krve bít že má pravdu on a mínusuje jak pošahanej.
Viz. více jak 40 tupounů mínusujících pod prvotním příspěvkem.
A Vy tomu tedy jako rozumíte? Tak šup sem s nějakými těmi čísly, jak chtějí…
Nebo tomu sice taky nerozumíte, ale máte pocit, že ti, co to prosazují, tak ano a Vy jim přeci stoprocentně věříte?
Týmto príspevkom ste na svoju stranu nikoho nizískali, že? V prípade kanálu D-O-L však ani nikto nedúfa v tunel pri výstavbe, tuneluje sa pri štúdiach a bude sa pri projektovej príprave. Sú to príjemné desiatky, výhľadovo stovky miliónov za nič. Ale stovky miliard na stavbu nikto neuvolní. Vzhľadom na astronomické finančné náklady, ale aj dobu výstavby, technické riziká, hydrologické podmienky (málo vody), enviromentálnu záťaž, byrokratickú náročnosť a očakávané stovky odvolaní (moc dobre známe z o mnoho menších cestných stavieb) sa nič staviať nebude, bez ohľadu na Vaše prskanie alebo Zemanove bonmoty. Ale aj keby bolo všetko ideálne, žiadne hydrologické ani… Číst vice »
Až na ten poslední odstavec, kterým jste se dostal do stejné pozice, jako šílení podporovatelé toho i bez labské sekvence nepříliš racionálního záměru, s Vámi lze souhlasit – ale tím extremistickým závěrem na svoji stranu také mnoho čtenářů Vašeho příspěvku nezískáte.
Další dojmolog.
Víte, když se ve studii proveditelnosti na D-O-L vyskytují chyby takového rázu, jako že autor studie například není schopen převést MJ na kWh, za což by byl normálně vyhozen ze zkoušky z fyziky, tak není možné se divit, že je na takové projekty (kde se tím pádem vyskytují řádové chyby ve výpočtech, na kterých je následně stavěna ekonomická efektivita) i v odborných kruzích pohlíženo – mírně řečeno – s nedůvěrou. Zde důkaz, konkrétně si porovnejte tab. 10 na str. 40 s obr. 27 na str. 41:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/11/DOLhlavnizprava.pdf
To by mě zajímalo z jaké zkoušky? vždyť ten převod je správně…
Ha, tak to jste počítal Vy?! Pokud si opravdu myslíte, že např. 0,39 MJ = 1,40 kWh, pak ovšem nemohu pomoci…
Někam tu studentovu konstatnu schovat musíte, aby to vyšlo. No a pak se všichni škrábou na hlavě, jak je možné, že se pí rovná tři celé.
Můžu se vás přeptat, proč se uhlí do Chvaletic vozí vlakem a ne jak dřív po Labi, přestože na tento způsob přepravy byla vybudována kompletní infrastruktura? Bylo to nespolehlivostí plavby v době sucha nebo snad rozhodly peníze? Pokud je to kvůli nedostatku vody, tak se s tím asi moc udělat nedá, průtoky jsou takové jaké jsou a větru a ani dešti neporučíme. No a jestli jsou důvodem peníze, je to smutné když je to po dráze levnější. Možná se tam projevil vliv poskakování od komory ke komoře.
Dobrý den, uhlí se přestalo dopravovat vodní cestou do Chvaletic protože nedokázali konkurovat železniční dopravě cenou. Jinak Chvaletická relace a veškerá infrastruktura byla vybudována za komunistů z důvodu nedostatku místa na železnici. Po revoluci se rapidně snížil objem přepravovaných zásilek po železnici a udělalo se místo pro Chvaletické uhlí.
Myslete na to u voleb!
Já vím, kobliha, zvýšení důchodů, migranti…
Nenacházím slov…
Domlouvani dalsi ekologicke katastrofy z nasich dani v primem prenosu … zasnu … vlastne ani ne, cesko …
Já nevím. V devadesátých letech jsem často čundroval kolem Děčína a v té době Labe připomínalo dálnici. Loď za lodí. Dnes bude mít člověk docela kliku , když tam nějakou nákladní loď uvidí… Loni jsem byl na dovolené v Maďarsku u Budapešti. Provoz na Dunaji také žádná sláva. Na deset velkých osobních lodí připadala tak jedna nákladní. A to se splavností je na tom Dunaj mnohem a mnohem lépe než Labe. V Evropě není pravděpodobně žádný dopravní obor , který by upadal více než vnitrozemská plavba. A za této situace někdo chce za ohromné peníze stavět kanál ? To už… Číst vice »
To je ještě pořád dobrý. Za pár let budete možná po většinu roku potřebovat kliku, abyste našel Labe…
Moje zkušenost z Holandska je trochu jiná. Tam je lodní provoz opravdu velký. Zejména lodě nákladní. Řekl bych, tak každých 10 minut jedna velká loď. Jednalo se o řeku mezi Dordrechtem a Rotterdamem. Ovšem v našem prostředí a podmínkách je stavba takového kanálu úplným nesmyslem.
Ešte by som doplnil, že to je síce „řeka“, ale splavná pre morské lode a Dordrecht je 6. najväčší „morský prístav“ v Holandsku, predpokladám, že medzi Rotterdamom a Dordrechtom to budú do značnej miery morské lode.
Velka cast uzemi Holandska je pod hladinou more. Voda a kanaly jsou tam vsude, tam je to normalni. Opravdu nelze srovnavat s CR.
Žasnu! A argumentovat u takto nesmyslného projektu za stovky miliard tím, že: „…je vybudování labské větve stěžejní pro podporu cestovního ruchu…,“ to už je snad jen taková třešnička na dortu.
Logicky do cestovního ruchu počítají cestování kontejnerů, uhlí, písku i různých nadrozměrných nákladů.
Dobry den,
uz mate vyriesene prepojenie na Dunaj?
suhlasia stym Slovensko, alebo Rakusko?
preco by som mal zo svojich dani platit splavnenie hranicnej rieky Morava medzi Rakuskom a Slovenskom z ekonomickeho hladiska nulovy prinos pre Slovensko
cele to je len Zemanov vlhky sen…
… který doufám společně s ním zmizí v propadlišti dějin a ani pes po něm neštěkne!
Vlhký kolego, vaše Slovensko s tím již dávno v mezistátních smlouvách souhlasilo, jinak by asi nebylo možné trasovat průplav přez vaši domovinu.
Dakujem, to som chcel vediet
Madarsko taky souhlasilo s Gabcikovo-Nagymaros a kde je ten projekt dnes a jak vypada. Pri tom jak jasne kontroverzni stavby toto jsou nebo mely byt Vam treba jednou ty smlouvy mohou byt ke (skoro) nicemu.
Ohledne mezinarodni spoluprace na takovychto megalomanskych projektech mnozi z nas se pamatuji na Gabcikovo-Nagymaros kde soudni spory mezi Slovenskem a Madarskem snad probihaji dodnes. Nedokazu si predstavit v politicky nestabilni a tapajici stredni Evrope velky mezinarodni projekt ktery by dloudobe fungoval za podpory obou/vsech zucastnenych statu.
Pokud by to Středočeský kraj myslel s podporou vodní dopravy jako turistické aktivity vážně, mohli dávno začít podporovat plavbu třeba na perspektivní trase Kolín – Poděbrady – Nymburk Brandýs n. L. Mají k tomu i vzor Ústeckého kraje, který takto podoporuje linku z Ústí do Litoměřic. Ale oni pro plavbu neudělali vůbec NIC!
Takže to jejich prohlášení beru jako jen takové kecy, jak se zřejmě vecpat do přízně Hradu…
kdyby raději začali řešit splavnost Berounky. Až se začne předělávat trať 171 (Pha-Beroun), tak ať mají kam přesunout cestující z údolí Berounky 🙂 Fakt nepochopím, jak někdo na kraji může řešit tragickou vodní cestu za mld eur, když není vyřešen základ aglomerace Prahy….
To je výborná zpráva. Pokud bude Středočeský kraj trvat na svém, tak tím snad už konečně potopí celý tento nesmyslný projekt :).
Stredocesky kraji, misto kecu o vodni doprave radsi podpor verejnou dopravu ve sve pusobnisti!!!
SČK kafrá do stavby převážně v OLK a PCK. Vážení středočeši, ač byste si to zajisté přáli, svět se netočí jen kolem Prahy.
Jestli tě to potěší, tak já jsem kovanej středočech a z toho našeho hehejtmanství mi naskakuje kopřivka.
Tak se nerozčilujte, je třeba nakrmit kapsy sobě i kamarádům, nikdo neví jak dlouho si korýtka udrží, musí se tedy konat rychle.
vážení pání radní a vládní – to, že železnice a řeky tvoří páteř pro nákladní dopravu v republice a dnes po celé Evropě, to jsme věděli již před padesáti lety – a vy jste to likvidovali celých posledních třicet let – a teď se divíte jak máte zacpané skorodálnice a co je havárií po silnicích. Na to jste museli jít studovat někde až do USA všelijaké ty vaše VUMLy. Za svoji práci za posledních 30 let se můžete pouze jen stydět. Slušný člověk by lezl domů kanálama a to ještě o půl noci, aby ho nikdo neviděl.
To jsou ale bolševický kecy! Kromě pár let těsně po válce se v českých zemích na železnici po celý socialismus kašlalo. Ano, udržovala se v provozu, kupovaly se nové mašiny, ale nikdy se neinvestovalo aspoň tolik, kolik se investuje v posledních letech.
a nikdy se neinvestovalo ani tolik, aby nerostl technologicky dluh.
Těším se na dobu, kdy největším dopravním problémem Středočeského kraje bude tento nesmysl.
Jermanová, vemte si prášky, a Petrtýl, vy rovnou i svěrací kazajku a klystýr.