Do soutěže na nevyužitou lokálku do Žacléře za 1,1 milionu přišly čtyři nabídky
Nádražní budova v Žacléři. Foto: Google Street View
Jediným kritériem v soutěži byla nabídnutá cena. O prodeji musí rozhodnout vláda.
Jediným kritériem v soutěži byla nabídnutá cena. O prodeji musí rozhodnout vláda.
Do Lubawky,pociag turystyzczny osobowy
Stačí to udržovat červeným terčem nebo rovnou nemožností tam jet, jako SprŽel udržuje Žižkov?
Co když tu trať koupí Poláci a udělají si tam linku Lubawka (nebo něco jiného) – Žaclík jako přibližovadlo do Krkonoš?
A k čemu by jim to bylo, když do Lubawky už vlak z Trutnova jezdí? I když máš pravdu, že to je jediný směr, odkud by trať do Žacléře měla smysl.
Žaclík. Tak tohle jsem slyšel naposledy asi před 20ti lety a ne jinde než tam.
A proč by to kupovali, když tam mohly jezdit už teď?
Klidně tam kraj mohl objednat ty 810 co tam končí v Královci, tak mohly končit v Žacléři a tam by byl přestupní „terminál“ na bus do Trauče.
Krkonošské metro si tam může zkoušet ty svoje „vlakotramvaje“, a Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších, si tam může přenést mechaniky, a nebránit modernizaci trati s pravidelným provozem.
*stanice s pravidelným provozem
Tramvaje patří do města. A co se týče Martinic, tak ty by o mnoho zchudly , protože by přišly o to, s čím si je mnoho lidí spojuje.
A co ty 3 tramvajové meziměstské provozy? (Modřice jsou samostatné město)
Primárně jezdí po městě a to, že zajišťují na několika místech meziměstský (příměstský) provoz je výjimka potvrzující pravidlo. Snad uznáte, že třeba mezi Lbc a Jbc je něco jiného a prostě je zde již zažitá a patří sem. Do Rokytnice patří 152 nebo 810. Toť pouze můj názor.
No, koženka na sedácích byla taky dlouhá desetiletí zažitá. Už od dob, kdy se ve vagonech přestaly instalovat dřevěné lavice.
Seznam zažitých postupů, zejména na dráze, by byl výživný. „§1 – Vždycky se to tak dělalo“.
Tak koženka byla zažitá, ale také doposud nikdo nepřišel s ničím lepším co by se dalo stejně dobře a snadno udržovat. Z toho plyne, že i mnohem starší řešení může být lepší než to nové.
Ano, máte pravdu. Pokud je nejlepším kritériem snadná údržba, tak by asi bylo optimální řešení tu trať po ukončení moratoria úplně zrušit.
Takže bezpečnost provozu je až druhořadá? Kdyby šlo jen o ta návěstidla tak snad, to by ještě asi nějak šlo zapojit na novější systémy, přes nějaké převodníky, atd… Jenže ono jde o celý systém, i to, jak se ovládají, a Martinice mají zab. zař. 2. Kategorie, jistě nejsou poslední v republice, ale pak budou, a pak, kvůli pár šotoušům budeme mít jeden atyp, na celé síti. Ještě, že to neexistovalo v době košových návěstidel, jinak bychom tu, díky takovým, měli i takové stanice. Právě proto říkám, že by to mělo být na trati, kde není pravidelný provoz, a tam klidně… Číst vice »
Chvilku jsem musel přemýšlet co Vám na to napsat. Asi takhle. Proč by nemohl strojvedoucí na trati na periferii projíždět místem, které funguje „postaru“? I v dnešní době je možné, aby řidič z Prahy zvyklý na světelné křižovatky a miliony značek přijel na periferii a byl konfrontován s křižovatkou ve tvaru trojúhelníku (silnice ze tří stran Y a uprostřed travnatý trojúhelník) bez rozlišení přednosti dopravním značením kdy při příjezdu z jakékoliv strany platí přednost zprava a z protisměru. Tento přežitek také není moc v souladu s bezpečností a předpokládá, že řidič přemýšlí a ovládá pravidla.
Tady zas tolik nejde ani o strojvedoucího, i když ve finále to bude stanice s nezávislými návěstidly (a zas platí jiná pravidla), kdežto u vašeho příkladu je těch míst daleko víc (ale není problém se to naučit).
Jako o údržbu, se zvyšujícím se věkem bude údržba náročnější a dražší, protože ubývá náhradních dílů. A jde i o bezpečnost jako celek.
1) Nemá to kontrolu volnosti JC
2) Závislost návěstidel na výhybkách a výkolejkách, je pouze u vlaků
3) Výluka současně zakázaných JC pouze pro vlaky.
My nadáváme na skanzen na železnici, přitom si ho dobrovolně udržujeme.
„My nadáváme na skanzen na železnici, přitom si ho dobrovolně udržujeme.“
My? Kdo je to my? Třeba konkrétně já na skanzen na železnici nenadávám. A myslím si, že takových jako jsem já by se našlo více. Ta skupina bude sice možná malá, ale řekl bych, že bude.
Bylo to myšleno obecně, protože obecně převažuje tento názor.
Z pohledu provozu – čím dřív to zmizí z pravidelného provozu, tím lépe, čím méně výjimek tím lépe. Toto patří na muzejní dráhy, ne do běžného provozu.
je to památka. tečka. smirte se s tím. jinak to nebude.
Akorát že na téhle trati na tomto nádraží takovéto zabezpečovací zařízení nemá co dělat. Dominik má pravdu.
Památkáři jsou v živém/běžném provozu škodná.
až na to, že nikdo nikomu nebrání to zabezpečit před martinice že všech stran. a „po staru“ mít zabezpečenou akorát stanici. ideální to možná není, vlaky se budou vypravovat po staru, ale cca kilometr od peronu může být klidně ETCS či cokoliv jiného. jenže to by se muselo chtít a ne vymyslet proč to vše nejde… jenže to by strejcove v Dlážděné a jim podobní exoti vidici jako krásné a správně jen vše nove, museli překročit vlastní stín. což opakovaně neumí…viz demolice budovy, ktera stála víc než původně SZ za ní chtěla od obce…která ji nekoupila prave kvůli té ceně.… Číst vice »
Tak ono to asi takhle jak naznačujete dopadne. Ze všech stran dálkovina a v Martinicích mechanika. Možná by to chtělo tu dálkovinu ovládat z Martinic, aby měl(i) výpravčí opravdu celou trať pod dohledem. Podle mě vy se ETCS L1 dalo nějakými převodníky/přepínači znásilnit pro mechanické návěstidla. Co na to památkáři, že by byly balízy v kolejišti?
Ale celkově mě na tom nejvíc štve, že se nedají udělat vysoká nástupiště a lidi budou muset do nekonečna nastupovat a přestupovat na nízkých.
O jakém baráku mluvíte?
jedná zastávka kdesi u skutce na trati z poličky. byl nekde rozhovor se smutným starostou té obce. může to být ojedinělý exces, ale taky nemusí.
PS: balizy dle mého se ukecat daji
A co vlaky kolem Chemnitz – mimo město jako MJ, ve městě zvedne smeták a jede jako TRAM ….
stanice Martinice má památkovou ochranu. přes všemožné pokusy SZ se jí zbavit.
smirte se s tím. obdobně jako nejde zbourat most přes Orlík, nádraží v Ústí a most na Vytoni. pokusy to zvrátit akorát vše komplikují.
> obdobně jako nejde zbourat most přes Orlík
Není potřeba ho bourat, ten nakonec spadne sám…
za což by měla dobrá správa dostat flastr a zodpovědní činovníci se zpovídat za trestný čin dle §229 trestního zákoníku. sazba sice nic moc ale onen strejc by se mohl stát nezaměstnaný kvůli špinavemu trestnímu rejstriku
Máte na výběr, buď skanzen nebo modernizace a funkční systém. Já dávám přednost funkčnímu systému. Pokud jde o Martinice, zatím ten skanzen v podstatě připomínají i tratě v jejich okolí, takže asi není příliš velký tlak s tím něco udělat. Časem třeba může vzniknout potřeba postavit směrem na Vrchlabí pořádnou trať a pak budou jen dvě možnosti, buď totální rekonstrukce celé stanice, nebo vést novou trať zcela jinudy. Most na Výtoni bude doufám brzy zbourán a postaven nový, třeba i podobný, jinak hrozí, že dojde k totálnímu rozkladu dopravy v Praze. Most přes Orlik bude nový vedle, ten starý si… Číst vice »
Ono se skanzen a funkční doprava nevylučuje doslova.
Výtoňský Most udržovat (na světě jsou starší ocelové konstrukce, Eiffelovce se nechce spadnout), SBahn poslat tunelem. (A že ROPID občas dělá propagační akce typu metro S. Ono stejně kdyby se na Výtoňský Most dala další kolej, kam by vedla, zbourat kus Nuslí?)
Tak oni z Vyšehradu už 3 koleje vedou…
tak trať to Hohenelbe tuším odbočuje až v Kuncicich, ale to je celkem jedno. martinice by mohly mít kus před stanici nová navestidla, akorát stanice by měla další, původní. ano je to komplikace. ale jde to. navíc správa železnic stejně funguje s veřejnými penězi, tudíž zde by se prachy na ochranu kulturního a technického dědictví najít měly. k orliku…most netraba provozovat. stačí zabránit spadnutí a odpadavani. to ze to možná bude drahé, za to může dobrá správa desítkami let neudržby – a to i v době, kdy most byla pamatka. sorry. k ústí – ano, je smutné, jak to dopadlo.… Číst vice »
Proč to nezruší? K čemu je někomu kus nepotřebné tratě? Neříkejte mi, že tam nějaký moula bude jezdit na drezíně aby si mohl hrát na vláček…
A proč by se mělo hned vše rušit? Jen proto, že si část lidí neumí využití představit ? Vám se trať zdá jako nepotřebná, ale jiní to mohou vidět jinak ;- )
Trať není důležitá, je zbytečná a proto ji zrušili. Můžou tam udělat třeba cyklostezku, nebo trať rovnou odstranit ať netvoří bariéru v krajině. Ono když necháte v krajině nevyužité železo s pražci, tak jí to neprospěje. Pochybuji, že tam někdo zavede pravidelný provoz, vozit tam lidi jen jednou za čas je zbytečné a skoro až ubohé.
No tak tohle už je i na mě moc. Je to asi jako uhlíková u kaprů.
..uhlíková stopa…
Cyklostezka v tom případě taky tvoří bariéru v krajině. Zrušit cyklostezky! 🙂
Pravda. Je jedno, jestli někde leží pražec napuštěný asfaltem a nebo je z něj vybudována stezka. A železo není pro přírodu žádný problém.
Tak si to kupte a provozujte. Platit 160 kč/km z veřejných peněz, aby to vezlo 4 lidi je přes čáru.
A víte, že bych si to koupil mít 1,1mil.Kč+ něco na přeskočení nabídek a 6mil. na jistinu? Dvě nemovitosti s tratí a za humny skanzen, který po úplném ukončení těžby uhlí začne být velmi navštěvovaným místem.
A nikde jsem tady nepsal nic o pravidelném provozu osobní dopravy.
Koupit je jedna věc ale starat se o to je věc druhá. Chlapče víš jaká dřina je postarat se o dva baráky s tratí? Asi ne a takových snílků je plno. Pak se ti může stát se vypravíš vláček či drezínu na trať ve špatným stavu a můžeš mít na krku ublížení z nedbalosti když se něco pos*re!
Rozhoně je to daleko snazší starat se o dva baráky vzdálené od sebe 1,5 km a ve stejném městě, než o dva baráky a každý na jednom konci republiky. Rozhoně složitější mi přijde koupit a spravovat hradní zříceninu. než se starat o trať. A nemyslím si, že bych byl snílek nebo, že bych byl stále chlapec . Ale děkuji za kompliment ;- )
Každá věta, ve které se vyskytuje „mi přijde“ je neklamným signálem, že o tom víte leda prd, ale o to víc o tom budete psát. Má to holý zadek, ale klidne by to vysmahlo sedmičku za trať…. Garantují vám, že až jednou tolik vyděláte (není to až takový problém), tak si dost rozmyslíte, kam je vrazíte. Avšak souhlasím – neexistující love s utrácí nejlíp…
Pardon, ale to, že o něčem někdo ví leda prd je vidět ve vašem příspěvku. „Má to holý zadek, ale klidně by to vysmahlo sedmičku za trať…. “ . Podle čeho tak soudíte? Jen a pouze na základě mého příspěvku?
Omlouvat se nemusíte, stačí, když si budete své příspěvky lépe rozmýšlet. Ale dobrá, soudím tak podle Vaší věty, cituji: „A víte, že bych si to koupil mít 1,1mil.Kč+ něco na přeskočení nabídek a 6mil. na jistinu?“. Přesně z této věty jsem usoudil, že daný obnos nemáte. A to, že o tom opravdu nevíte dost soudím z celé Vaší reakce na p. Macka. Ale v pohodě, nevědět neznamená, že se ty zkušenosti třeba nenabydete.
Tak to jste si mohl ušetřit přemýšlení, protože jsem jasně napsal „mít“ což jasně říká že nemám. Ale to neznamená, že mám holý zadek. Člověk totiž nemusí vždy jen hotovost ;- ). Nevím, co bylo na mém příspěvku špatného. Zodpovědnost je snad jasná. Ale to je i u čehokoliv jiného.
ano,zrušit je záležitost jednoho podpisu či kliknutí!to je strašně rychlá záležitost..a už to nikdy nikdo dohromady nená!to není silnice,nebo.ale takovou trať postavit!.nabídka je ještě jedna varianta,jak ji dát šanci a samozřejmě že ji nebude kupovat jeden človíček.to je záležitost spolku či společnost,která má s provozováním drážní společnosti jisté zkušenosti.u nás také Bousov-Kopidlno adoptovali AŽD!
Ano, takové rozhodnutí lze udělat jedna dvě a velice snadno. Jen doufám, že se prodá. Pokud ano, je to zárukou toho, že nezanikne.
Spojte se s vlastníky starého nádraží U/O. Oni vám jistě rádi poradí, jak na tom zařídit úspěšný podnikatelský záměr.
Zdejší pan Gwann by vám možná poradil, jak zařídit financování.
A proč by nemohl? Když to bude jeho, tak si tam může dělat co chce. Nebo chcete lidem vyvlastňovat majetek aby náhodou nemohli vlastnit nějakou lokálku a vaše lokálkobijectví bylo uspokojeno?
Nechci nikomu nic vyvlastňovat, dejte si studenou sprchu na uklidnění to pomůže.
milý Bronku, proč rušit něco, co jde ještě prodat. a místo nákladů na trhání kolejí něco málo ušetřit? jen proto aby nějací vandalové měli radost?
Když to někdo chce, proč to rušit?
Včera tu byl článek, že TON prodává čuníka, kdybychom k němu přihodili i tuto trať, má kde Axel i jezdit.
Ne, Axel si je dobře vědom, že tyhle „skoro.zadarmo“ železnice stojí strašlivé množství peněz co se týče daní a papírování. Jediné co dává smysl je šoto-Disneyland jako plánuje u Čejč ta parta nadšenců (spolu s kolejemi do Ratíškovic) vytvoří naprostou špičku pro milovníky šoto-skanzenů v tom regionu kde bydlím. Takže snílci toužící po vlastních kolejích, nechť si spočtou daň z nemovitých věcí, poté co jim vyprší daňová úleva: 338/1992 § 4 Osvobození od daně (1) Od daně z pozemků jsou osvobozeny(…) o) pozemky zastavěné stavbou podle stavebního zákona, která je dálnicí, silnicí, místní komunikací, veřejnou účelovou komunikací, stavbou drah a… Číst vice »
Jak tak nad tím přemýšlím, tak nejlepším řešením by bylo trať začlenit k hornickému Skanzenu a provozovat tam třeba „hornický vláček. To mi dává asi největší smysl. Zvýšil by se tím turistický potenciál a i by dalo trati „funkci“.
Není vlečka k dolu už odpojená od sítě?
Někdo tady již psal, že je z čísti vytrhaná a je zrušen přejezd. To jsem v době psaní příspěvku nevěděl.
Novy vlastnik ma povinnost trat provozovat, ale zaroven trat bude krizovat D11, to mi nejak nejde dohromady nebo dalnice se premosti pres zeleznici?
Přemostit železnici je nějaký zásadní a neřešitelný problém?
Není. Ale stavět most za stamiliony jenom kvůli přemostění zbytečné nepoužívané stavby jsou vyhozené peníze.
Trať vede v zářezu, přes který bude dálniční most. Nepočítá se ale s provozem na trati po dobu výstavby mostu.
Tak se holt bude jezdit jen k mostu. Ten most nebude provozu vadit. Stavět se bude až u Královce a tak provoz mezi Žacléřem-Černou vodou odkud odbočka do skanzenu bude moci být provozován a stejně tak zhruba 2,5 km tratě směr Královec. ALE! Nepřijde mi, že by tam byla až nějak moc velký zářez pro trať, aby byl nutný most (číst vrstevnice snad ještě umím). A ty sjezdy také napovídají něčemu jinému.
https://mapy.cz/turisticka?x=15.9626634&y=50.6682279&z=17&pano=1&q=%C5%BEacl%C3%A9%C5%99
Oprava:
https://mapy.cz/turisticka?x=15.9610071&y=50.6714891&z=17&pano=1
Zato postavit násep místo mostu vyhozené peníze nejsou, že?
Nesrovnatelné!
Když je na zdvihací most ve Vraňanech….
Ona se bude muset přemostit i ta silnice za tratí, takže by tam stejně musel být dálniční násep.
A co když naopak bude stávající silnice po přemostění? Tak nějak mi to přijde logické, protože stavba malého mostu by byla levnější, než stavba většího. Naopak zahloubení do terénu pro dálnici by asi možná stálo méně.
Nestálo. Postavit dva krátký mosty je rozhodně násobně levnější, než jeden dlouhej zářez.
Aha. Tak mě přišlo, že vybagrovat díru by mohlo přijít levněji. Navíc od příštího roku má podražit stavební materiál jako třeba cement a tak jsem si říkal, že co se bude muset betonovat bude dražší.
Vybragrovat díru znamená ten metariál nějak odvozit a složit. A to už není tak levné.
Ale no tak. Odvozit materiál a nějak uložit je jednoduché. Stačí jí použít tam, kde je potřeba něco zasypat nebo srovnat. Nebo si myslíte, že se taková místa při stavbě dálnice nenajdou?
A nejen ta silnice, je tam ještě potok.
„Mezi zájemci má být například spolek Krkonošské metro.“
Bože, jen ne tramvaje!
Šrotiště se budou přesouvat z Rokytnice nad Jizerou do Žacléře. 😀
Nejlepší by bylo, kdyby se to dotáhlo tam, odkud to přitáhlo.
Moc nevěřím, že by složili přes 7 mega… (cena tratě plus záloha na údržbu)…
To půjde propojit, do Rokytnice to přeci není zas tak daleko a ten terén také není nejhorší…
No jo vlastně. Co my víme, jestli už nekrtkují a přijde se na to, až se někde propadné na návsi kaplička :- )
Tak říkají si metro ne? Tak terén nebude problém :-)))
Metro není totéž co podzemní dráha . V Čechách to tak chápeme , ale jsou města , kde Metro je i z poloviny délky na povrchu nebo dokonce na nadzemní konstrukci.
Už jsem si zjišťoval maximální sklon tramvajové trati… Bude těch 70 promile stačit?
Tramvaje běžně jezdí na spádech 90 promile.
Takže raději vytrhat, než aby tam vlastník jezdil s tramvají?
Čtěte prosím mé příspěvky pořádně a neptejte se mě na otázku, na kterou zde odpověď v mých příspěvcích naleznete. Je jen a pouze věcí budoucího vlastníka co s tím bude dělat a každý se s tím musí smířit.
Krkonošské metro tam nikdy nebude jezdit ani s tramvají, ani s ničím jiným, vždyť je to známý hochštapler. Takže dotaz nedává smysl.
„Kupující se musí zavázat k tomu, že bude trať udržovat v provozuschopném stavu nejméně pět let. “
Podmínka je to děsná. Kupující kupuje, a prodávajícímu může být zcela jedno, jak s tím vlastník naloží, když už se k prodeji rozhodli. A ještě taková otázka na závěr. Správa železnic také udržuje tratě v provozuschopném stavu?
Kupující kupuje s tímto vědomím. V čem je problém?
Není v tom problém. Bohužel jak z článku patrno o předmět prodeje by mělo zájem město. Je zcela logické, že takovou podmínkou má kupující svázané ruce. Může mít plány k zachování, ale může nastat situace , že zrovna nebude mít kačky na údržbu v letech následujících po koupi a nebude mít žádnou možnost přerušit financování údržby a tuto odložit třeba na dobu pozdější. A vyžadovaná jistina je značná.
S tím samozřejmě nelze než nesouhlasit. Zbytečné oddalování nevyhnutelného.
Myslíte, že by zánik musel být nevyhnutelný? Já si to nemyslím. Myslím si, že pokud někdo koupí, tak vlivem všemožných protiepidemických opatření nebude moci třeba provozovat a tedy získávat prostředky na provoz a ty by musely být vynakládány z naspořeného a nebyla by jistota, že se vrátí. Proto se není čemu divit, že do toho třeba město nechce jít. Holt dnešní doba je nejistá, ale dnešní. Za rok může být situace zcela jiná.
Nelze než souhlasit, pardon. 🙂
Tak zavedou dlouhodobou výluku jako na trati Mladotice Kralovice, ale něco málo musi vykazovat na údržbu jako sždc.
To málo je kolem milionu ročně…..
Taky si myslím. Kupující kupuje celek i s podmínkou. Nefér mi přijde, když musí firmy při koupi konkurence prodat část svých aktiv, aby neměly dominantní postavení – viz naposled Alstom-Bombardier, předtím třeba Liberty Steel. Nebo naposled Draslovka v JA, kde jim nákup dokonce úplně zatrhli.
Františku, už rozbíjíš prasátko ?
Kralovice – Mladotice- jednou poznáte, jaká to byla chyba zrušit
A nebo taky poznáme, že to bylo správné rozhodnutí.
Rušit železnici správné rozhodnutí není nikdy. Až se jednou na silnicích pomlátíte, tak si třeba uvědomíte, kde je chyba.
Děkuji za názor fanatika. Ale myslím, že bych se bez něj obešel.
Dobrá, můžete mi uvést jeden konkrétní příklad, jak se doprava zlepší tím, že se zruší železnice a přivede se víc dopravy na silnice? Aha, nemůžete, tak místo toho hned označujete někoho s jiným názorem za fanatika, tak to jo…
Třeba tak, že lidé budou mít k té veřejné dopravě blíž, že bude pro objednatele levnější, čímž pádem ji lze za stejné peníze rozšířit atd.
Aha, no že ta železnice v Žacléři je opravdu daleko, jen co je pravda…
A pak už jen tradiční papouškování „optimalizátorů“ o penězích a že těch vozidel na silnicích může být ještě víc a víc, inu zabedněný odpůrce železnic se pozná hned.
Řeč byla o Mladoticích, pane Zelenooký.
A kam bys tou železnicí ze Žacléře chtěl jezdit? Leda tak ke krmelci, tam by to smysl mělo.
Kralovice – Mladotice by mělo smysl obnovovat kvůli spojení Rakovník – Plzeň. A v obou těchto městech je železnice umístěna velmi dobře.
A kam jezdit ze Žacléře? Inu, kamkoli. Turisté do hornického skanzenu můžou mít cestu skutečně odkudkoli. Neřekl jsem ani slovo o obnovení pravidelné každodenní dopravy plnící ZDO, to bych v Žacléři při současném stavu infrastruktury nenavrhoval. Ale turistické vlaky o víkendech z Trutnova by smysl měly.
Však se tím prodejem možnost pro turistiku otevřela, ne? Tak co šílíš? I když z Trutnova by tím jel jen šílenec.
Jak někdo výše navrhuje turistický hornický vláček, to by smysl mělo.
Železniční spojení Rakovník Plzeň existuje a několikrát denně se da použít.
Kolik lidí denně potřebuje/chce jezdit mezi Rakovníkem a Plzní vlakem, aby se vyplatilo obnovit tu trať?
Rakovník Plzeň možno jet bud přes Blatno u Jesenice (což je vzdálenější paralelka Mladotice-Kralovice) nebo Beroun.
To tedy bude kolaps, až těch 10 cestující za den, co jelo vlakem, pojede autem. 🙂
Ach jo, zase pořád dokola ten stejný kolovrátek od odpůrců železniční dopravy…
Ach jo, zase ten stejný kolovrátek umanutých fanatiků, kteří „své“ železnici dělají medvědí službu.
Kolovrátek je to, co tu píšete vy. Pořád jen peníze, vzdálenost a to, že přesunem x lidí do aut se nic nestane. Nic jiného vy odpůrci železnic jako argument použít neumíte, vy si prostě stojíte za tím, aby se po silnicích vozilo ideálně vše a železnice je pro vás div ne největší nepřítel světa, kterého je nutné se zbavit za každou cenu.
A nějaký argument od železničních fanatiků by byl? Ten, že je to vlak, a má WC, jsem už četl hodněkrát. Což není argument, ale zoufalství svědčící o prázdnotě myšlenky.
WC je jen nepodstatný bonus železnice. Těch argumentů je ve skutečnosti mnoho a mnoho a rozhodně to nejsou prázdné myšlenky. Jenže nemá smysl je předkládat někomu, kdo je vůči železnici zabedněn, o čemž jsem se zde v diskuzi přesvědčil už asi tak milionkrát.
Já jsem pro železnici. Všemi deseti. Ale pro tu smysluplnou, ne pro tu, co existuje (skomírá) jen z principu, kterou tu lokálkoví fanatici tak obhajují.
Aha, že vy jste pro železnici. A přesto tu ke každé lokálce píšete, jak by bylo lepší ji zrušit. To je teda dobrý oxymorón.
Ano, protože ty lokálky, které kritizuji, smysl nemají. Jejich provoz je jen vyhazováním peněz nás všech pro radost pár jedinců.
Smysl mají, to jen vy jakožto antiželezniční zabedněnec si odmítáte za každou cenu přiznat. Tvrzení, že lokálky nemají smysl, je ničím nepodložená lež. Je zajímavé, že plno úplně zbytečných silnic III.třídy, které využije oár aut za den a které mají tisíc alternativ, ty vám tak v žaludku neleží. Už jen to o vašem postoji k železnici říká víc než dost.
Tak ty silnice zrušme. Sice tím naženeme na jiné silnice řádově cív aut, než kolik jich vygeneruje zrušená lokálka do Kralovic, ale udělejme to.
A nějaký argument by opět nebyl, že? Jen slova o lžích, nijak nepodložená. Klasika.
Stejně tak vy nedokážete podložit své pseudoargumenty o zbytečnosti těch lokálek.
V tom případě nevím, jak můžeš tvrdit, že tu mé názory pravidelně čteš. V těch příspěvcích ty argumenty vždycky byly. Že je nechceš vidět, není můj problém.
Mimochodem, když jsme u těch alternativ. vlakem se z Rakovníka do Plzně dá taky dostat jinak. Tak si zameť před vlastním pražcem, než začneš chrlit svá moudra.
No, je vidět, že necháoete podstatu celého problému. Tím bych to ukončil.
Pokud zavádíte pro vašeho názorového oponenta oslovení „antiželezniční zabedněnec“, tak to znamená, že vám došly argumenty a nastupují emoce. Podle vaší logiky byste pak vy sám mohl být nazýván „železniční zabedněnec“.
Zde se pána musím zastat. Zde v diskuzi lze nalézt i tento příspěvek a tedy z toho lze soudit, že nemá zájem na bezhlavém rrušení. https://zdopravy.cz/do-souteze-na-nevyuzitou-lokalku-do-zaclere-za-11-milionu-prisly-ctyri-nabidky-100008/#comment-687752
Já tu vidím spíš kolovrátek od šotoblbečků, kteří chtějí provozovat vlak pustinou pro dvacet lidí za den (jestli vůbec).
Kecy o „potenciálu“ relace Rakovník-Plzeň jsou umělé, relace je velmi slabá a současné řešení (s vlaky nebo bez nich) ji řeší zcela adekvátně.
Žádná trať nevede na pustinu kde bydlí dvacet lidí. Ukažte mi jednu takovou v ČR…v podstatě žádná neexistuje (dobrá, možná tak maximálně Kadaňský Rohozec, ale to je skutečně jediný případ).
Relace Rakovník – Plzeň slabá rozhodně není, to nevím kde jste na to přišel. Poptávka po této relaci je, stejně jako po relaci Kralovice – Plzeň.
Blbečci, použiju-li váš slovník, jsou akorát ti kteří pořád dokola používají tisíckrát omílané argumenty které už byly tisíckrát vyvráceny jako neopodstatněné nebo nepravdivé. Zajímavé je, že nikde jinde, než na tomto webu, jsem se s tak silnými a donekonečna vytrvalými antiželezničními fanatiky nesetkal.
Ano, je velmi zvláštní, že třeba na mimibazaru takové lidi nepotkáš. Čím to asi bude?
Je tak silná, že ani není přímé spojení busem. Rakovník spáduje na Prahu a lidi z Kralovic na Plzeň. A tam je bus rychlejší než vlak.
Mezi Rakovníkem a Plzní je velmi slabá relace? Tak zliberalizujme trh ve smyslu ztržnění ceny za stavební pozemky pod dálnice , dejme obcím pravomoc rozhodovat o silnicích v jejich obci , nechme zaplatit autisty všechny škody co mají na svědomí, od otlucenych domů , přes hluk , jedy ve vzduchu , nevyspaléděti až po zábor prostranství když parkují a desítky jiných benefitů NAD a nebude vám stačit kapacita jednokolejné tratě ani pro nákladní vlaky .
To, že je proti lokálkám kterýma SKORO NIKDO nejezdí neznamená, že je proti železniční dopravě a je její odpůrce. Já mám stejný názor jako pan Orky.
A co když nějaké auto srazí třeba lesní zvěř?
Třeba jelena? No to by byla škoda, i němá tvář má právo žít…
Když dojdou argumenty, přichází urážení. Klasika.
Argumenty? Vy jste tady nějaké předvedl, kromě toho, že tu na všechna štěkáte jak pes na krátkém řetězu? Vlákno jsem přečetl celé a kde nic, to nic.
Většina zdejších zastánců aut má potíže s širším spektrem informací. Omezují se pouze na peníze rychlost pohodlí. Něco jako ohleduplnost ( ke krajině ,) zodpovědnost ( k příštím generacím) tolerance ( k jinému názoru) je jim cizí. Urážení a návody ke stěhování na Kubu jsou běžně projevy argumentační nouze. Nedávno jsem si dovolil přispět s kritikou skleněných zdi busovych zastávek ve smyslu genocidy městského ptactva. Byl jsem nařčen že chci lepit reliéfy dravých ptáků a že nefungují. Dokonalá ukázka omezenosti postindustriálního městského autisty . To že to nefunguje je známo 30 let . Pointa zní – neplakej hlouposti vypadáš jako… Číst vice »
Ale stejně je hezké, když se někdo v jedné větě zaklíná tolerancí k jinému názoru, když se o pár slov dál dozvíme něco o “ omezenosti postindustriálního městského autisty“, idiotech, nýmandech a několikrát opakovaných (a zřejmě jako slovo oblíbených) omezencích. 🙂
Jak kdyby vlak nikdy žádné zvíře nesrazil.
Do každé vesnice, jedna silnice. Ostatní zorat. Vždyť po těch silničkách jezdí třeba jen 10 aut denně.
Máte nějaký konkrétní příklad??
Nemá, on vede válku proti celostvětovému žido… čoto tárám řidičstvu.
10 cestujících za den asi nezpůsobí kolaps, ale tratě se teď ruší a zkracují jedna za druhou, to je deset lidí tady, deset lidí támhle a tak dále a tak dále a každý člověk přesunutý do auta znamená dalších 5 metrů prostoru na silnicích. Jednou se v těch autech utopíme.
Jedna za druhou??
Vždyť za poslední roky se nezrušila ani jedna….
A pokud jde o zastavení osobky na lokálkách podobných těm do Kralovic, tak tam naopak těch lidí v autech ubylo.
Protože mají konečně použitelnou veřejnou dopravu.
O nějakém pomlácení to není. Je třeba myslet tak, zda má ta trať nějaký potenciál a využití. Tahle podle mého názoru rozhodně má. Budovat zde cyklostezku je zbytečné, když cyklotrasa vede souběžně po silnici. Co je v Žacléři zvláštního? Hornický skanzen :
„Areál dolu je poslední zachovalou památkou hlubinné těžby uhlí ve východních Čechách a je zařazen mezi kulturní památky ČR. “
A v okolí opevnění. Tedy bych to zde směřoval k zachování a využití v duchu těchto dvou turistických cílů.
Tato vaše slova tesat do kamene
Souhlasím. Takovým myšlenkám je třeba postavit pomník, a ne je prosazovat.
Evidentně jste význam mé věty nepochopil. Zkuste si nejdřív zjistit, co znamená, když se řekne, že se mají něčí slova do kamene tesat. A až pak reagujte.
“ Žacléř se stal známým především dolováním černého uhlí, jehož nález se datuje r. 1570. Hornické symboly, mlátek a želízko, také najdete na městském znaku. “
Vlastně by pak mohla vzniknout taková obdoba filmových Hoštic, kdy by se Žacléř coby horní město stalo celé takovým skanzenem.
Na to, aby člověk na využití nevyužívaného přišel nemusí ani dlouze přemýšlet ;- )
„„Lidé s fantazií nejsou nebezpeční. Nebezpeční jsou jenom ti, kterým fantazie chybí, takoví, co jdou jako kůň s klapkami na očích, kteří si neumějí představit, že může být ještě něco „Lidé s fantazií nejsou nebezpeční. Nebezpeční jsou jenom ti, kterým fantazie chybí, takoví, co jdou jako kůň s klapkami na očích, kteří si neumějí představit, že může být ještě něco jiného, než oni myslí, že by mělo být.“
Jan Werich
Omlouvám se za ten guláš :- (. Dělat něco ve spěchu se nevyplácí.
Víte, cyklotrasa po silnici není hlavně pro děti tak bezpečná jako izolovaná cyklostezka. Tím ovšem nenavrhuju zrušení trati. Na spoustě míst i v ČR jsou ve stejném směru silnice, trať a cyklostezka.
Souhlasím, že cyklostezka je bezpečnější. Hlavně pokud člověk táhne dítě v cyklovozíku. Na druhou stranu silnice č.300 nevypadá jako nějaká velmi frekventovaná komunikace (a asi ani nebude, když Žacléř leží na okraji a není nutno skrz něj projíždět).Rovněž tato silnice je prakticky bez zatáček a je krásně přehledná.
Akorát, že z ní bude za několik let dálniční přivaděč…
Pravda :- (. No a co tedy tuto křižovatku vynechat a udělat jí v Bernarticích? Nebylo by to lepší?
Leda tak pro Žacléř, nikam jinam. Takže počet vozidel to nijak dramaticky nezmění. Kdo dneska jede z Lubawky do Svobody nad Úpou, jede přes Žacléř už dneska.
Super, a u nádraží 2 autobusy, jeden k jámě a druhej na Stachelberg. Nevadí, že tím autobusem můžete už teď z TU a je vedenej jako okruh. Budeme vymýšlet hranatý kolo?
Tak vlečka do skanzenu snad stále vede, nebo již ne? A na Stachlberg ne jinak, než pěšky! Zelená turistická vede až tam. U Stachelbergu je hezký přístřešek vhodný k přenocování (nebo alespoň byl, už nějakou dobu jsem tam nebyl) a pak lze pokračovat cestou bratří Čapků až do Trutnova. Žacléř je prostě ideální vstupní místo do těchto končin.
Vlečka je nesjízdná a částečně vytrhaná. Zrušil se přejezd.
Hmm, to jsme nevěděl. Tak…. Jo, prostě …Správa železnic k předmětu prodeje přidá i kolejnice ze zrušené trati Chrást – Bukovec u Plzně. Alespoň budou mít využití a při tavbě nebudou vytvářet znečištění. A možná by mohli přidat i nějaké pražce. To by nešlo? ;- )
Když kupující přidá 30 mil. Kč, tak SŽ kolejnice přidá…
Tenhle turistický plán je sice pěkný, ale velmi, velmi málo lidí ho praktikuje. Turistický průmysl funguje jinak.
Pardon, ale víte, kde je v Žacléři nádraží a kde tvrz Stachelberg?
Opevnění, které je blízko nádraží (lehké objekty starého typu rozeseté po stráních směrem ke Zlaté Olešnici), žádné davy rozhodně nenaláká. To už je lepší vystoupit v Libči (T-S-63 a linie směr Bolkův kopec nebo Debrné) nebo v Křenově (Stachelberg). Autobus navíc staví prakticky přímo u tvrze…
Samozřejmě, že vím kde je Stachelberg. Chcete to vědět přesně? Jde se z od nádraží z Žacléře z kopce a pak do kopce. Bohužel mám tu nevýhodu, že jsem tento kraj prochodil pěšky a nikoliv projezdil autobusem.
Hm, to jste ovšem se svým „chcete to vidět přesně“ narazil na poněkud nepravého, protože v okolí Žacléře se pohybuju nějakých 35 let a ještě si pamatuju, když se na nádraží prodávaly jízdenky a kousek odtamtud fungovalo koupaliště 🙂 Pokud si bude chtít někdo udělat jednodenní výlet na Stachelberg, zcela jistě se nebude plahočit od nádraží přes celé město, aby následně slezl dolů do Prkeňáku a pak se zase drápal buď po staré cestě přes sjezdovky nebo sešel ještě níž a vzal to po lesní cestě, protože je to obrovská ztráta času. Autobus z Trutnova mu staví přímo u tvrze… Číst vice »
Vše je o preferencích každého jednotlivého člověka.
Mimochodem, na Stachelberg je to daleko rychlejší, když se vystoupí už v Křenově – chodil jsem tak už v době, kdy to od silnice z Křenova do Prkeňáku nebylo nijak značené… 🙂
Místní lidé vám na to ale povětšinou kašlou, aby se plahočili 2x deně, 500x ročně přes kopec, když jim jede autobus.
Vážený pane kocourek. Tady se hovořilo o Stachelbergu coby turistickém cíli. Pochybuji, že místní obyvatel má vůbec potřebu navštěvovat něco, co dobře zná, kde již možná byl několikrát.
Vy nevíte jaký je rozdíl mezi cyklostezkou a cyklotrasou?
Vím. Cyklostrasa je trasa, která vede po již stávajících komunikacích. Naproti tomu cyklostezka je zcela nově budovaná komunikace. Nebo je to jinak? Jenže cyklotrasa nevede vždy po komunikacích, které využívají motorová vozidla,. Bohužel využití takových je o mnoho namáhavější. A velice Vám Děkuji. Navedl jste mě totiž na myšlenku, proč je budování cyklostezek na místě železničních tratí tak oblíbené. Sklonové poměry tratí jsou velmi pozvolné a tedy takové cyklostezky pro cyklisty perfektní. A teď otázka? Víte co mi ze zdejších příspěvků o autobusech od nádraží až k Stachelbergu a nebo volání po cyklostezkách po rovině napadá? Je to jedno slovo.… Číst vice »
Ono se hodně lidí pomlátí na okreskách Mladotice-Kralovice?
Všichni. Tedy de facto nikdo.
Jak to maji dělat v obcích kde žádné koleje nikdy nevedly.
Pomlátí se samozřejmě jen ti, co přešli z vlaku na silnici. Takže zde to nehrozí.
No jak, nahoře už někdo řešení našel: Do každé vesnice jen jedna jediná silnice, aby lidi vlakem museli.
Já nevím – na trase Kralovice – Plzeň je v plánu obchvat Plas, Kaznějova, prostě všeho, a bude se jezdit Kralovice – Plzeň za 30 minut. To tam železnicí neuděláte ani kdybyste jí pozlatil, to fakt tou klikaticí nejde…
Však tím líp, ne? Oč déle se vlakem jede, o to je cesta lepší.
Proč pozlacovat? Stačí narovnávat stejně jako narovnáváte silnici.
Tak ono to narovnávat vždycky nejde, ty oblouky tam nebývají proto, že projektantovi tam při obědové pauze upadla špageta a on to pak jen obkreslil….
Je 21.stoleti ne 19.
No tak bude zastávka na 20 metrů vysokém mostě nebo hluboko v tunelu. Stačí přece zakázat autobus, plynovod i vodovod, aby lidi museli vlakem i ke studni.
No budete se divit, v na území Plzně je dokonce v územním plánu jedna přeložka… Ale jinak myslím na to neseženete peníze – obecně, představte si – tu silnici dáte dohromady ( ty obchvaty a vylepšení) za 3-4 miliardy. Na dráze za ty peníze novou trasu neuděláte, nemyslím teď lokálku, ale aspoň hlavní trasu do Mladotic – podle mě ani náhodou…
A co ty peníze co jsou na silnici použít na železnici?
Klikatici narovnat a zrychlit?
To by bylo dost složité… potenciál trati Rakovník – Mladotice je na tak velké úpravy infrastruktury příliš malý. U mnohých jiných tratí záchrana dává smysl mnohem větší. Ač to říkám velmi nerad, s touto tratí se již asi musíme rozloučit.
Napište pár příkladů
A jak to poznáme? Na trati se nejezdí už nějakých 25 let a nepřijde mi, že by se stalo něco zásadního,co by dokazovalo, že to bylo špatně.
Cha cha chá! Nechte se vyšetřit, vy šotoproroku…
No když ji 24 let nikdo nepostrádá….
Cyklostezku a trať zrušit – i s ohledem na plánovanou D11 – prosím. Maximálně pokud by tam vzniklo velké logistické centrum u dálnice, tak by trať mohla dávat smysl. To se ale předpokládám z mnoha důvodů nestane. Ale logisticky toto může být velmi dobré místo, kdyby zde šlo něco větší postavit.
Další šance pro šlapací drezíny:)
K čemu by taková cyklostezka byla? K tomu, aby se někdo mohl projet 5 km a zase zpátky? To už by i provoz vlaků na té trati udělal víc užitku, než toto.
Jistě, šotouši zpravidla cyklisty nefotí. 🙂 Ale hlavně, že tam jezdí vlak, přestože neveze nikoho.
Jak víte, že by nevozil nikoho? A už vůbec nevím, jak jste přišel na to, proč by měl někdo fotit nebo nefotit vlaky či cyklisty, o to vůbec nejde.
Protože byl pravidelný provoz ukončen proto, že tam prakticky nikdo nejezdil. Ze Žacléře většina lidí jezdí do Trutnova, a proč by měli jezdit vlakem oklikou a s přestupem, když jim tam jezdí přímé autobusy. Ta trať měla význam hlavně pro důl, dokud se tam těžilo uhlí, ukončením těžby ho ztratila.
Šotopovinnost č. 1: Těžit uhlí
Šotopovinnost č. 1: Spalovat uhlí
Účel? Aby po trati jezdila 810 a snížily se emise. 😀
Když jsme u toho, tak vlakem se taky jezdilo bez přestupu, když tam ještě jezdil.
To že tam byly dvě úvratě tomu ale na rychlosti nepřidávalo.
Jezdit vlakem 5 km tam a zpátky zachrání české silnice před přeplněním? Jako fakt?