Do Petrovic u Karviné začnou místo motoráků jezdit elektrické jednotky
Stanice Dětmarovice. Foto: Mariuszjbie – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19179604
Některé méně vytížené vlaky nahradí autobusy.
Można zrobić linię lokalną międzynarodową – we współpracy CD z Kolejami Śląskimi która mogła by jeździć na trasie np Rybnik – Racibórz – Chałupki – Bohumin – Dětmarovice – Czeski Cieszyn – Cieszyn (Bielsko). Ale kvuli pandemie to je nemozne… Do tego polonizovat Pantery i uczechowić Pesy/Newagi KŚ. Ale to raczej odległa przyszłość…
V rámci projíždění NAD jsem si „Petrovice“ projel … Polední „autovlak“ malým busem 19+1 sedadlo – nohy jsem musel mít „vyoseny“ v uličce – ve „dvou“, paní vystupovala v Závadě, dál „sám v přeplněném kupé“ …. Do Petrovic s „náskokem“ přes 5 minut. Zpátky rovněž „sám …“, opět s náskokem …
Petrovice mi jako obec líbily, upravené domky, zahrádky za okny květiny …
Tak tohle foto zarucene neni z Petrovic u Karvine.
Viz popisek: stanice Dětmarovice
Měly by začít jezdit od 15. 9.
no, možná by stálo ze zmínku, že se jedná o redukci z 12 párů v pracovní dny na pouhé 4.
k čemuž bych chtěl dodat, že smysl takovéto obsluhy ne zcela chápu. Petrovice, mimochodem největší vesnice v Česku (4700 obyv.), si ale vlak zaslouží. až na polské straně skončí modernizace, čekal bych třeba linku Ostrava – Bielsko-Biała v nějakém rozumném taktu.
To by bylo nutné polonizovat Pantery, ale zase by to možná stálo za úpravu.
Nebo se naopak naučit s Pesami…
A kdo TO zaplatí, MSK & příslušné vojvodství ?
„Rozumný takt“ je pro někoho taky jeden pár ráno, jeden večer ….
Taková „četnost“ obsluhy NENÍ taktem.
Skutečně není, ale pro někoho (některé úřady objednávající dopravu je) … vlaky jedou v taktu 12 / 24 hod.
Ona existuje nějaká poptávka po tomto směru?
Petrovice mají největší poptávku do/z Karviné.
Jestliže by mělo něco neIC z Ostravy jezdit do Polska někam do blízkého okolí, tak jedině v sezoně do Beskyd do údolí Wisly.
Tím by Ostrava získala třetí, rychlé, kolem hodiny, spojení do hor. A hojně navštěvované údolí spojení s Ostravou. ZOO atd.
Ano, ani po tomto směru poptávka moc neexistuje, ale po nějaké té propagaci by vznikla.
Jediný problém je vozidlo, či spíš zabezpečovač.
Jo, a pořadí obcí je
1 Bystřice (okres Frýdek-Místek) 5 356
2 Dolní Lutyně 5 312
3 Ludgeřovice 4 946
4 Petrovice u Karviné 4 725
A pak je tam cca dalších 11 obci nad 3000 ob. z MSK. Albrechtice,Těrlicko a Horní Suchá jsou dokonce vedle sebe a celkem 13000ob.
přes Žibřidovice ale jsou plánovány vlaky do Krakova přes Čechovice, Osvětím, Třebini a Katovic přes Zábřeh, Pštinu, Tichy nikoli Bílska. do Bílska, po zakončení přestavby, budou jezdit vlaky Český Těšín-Těšín-Holešov-Skočov-Jasenice-Bílsko-Vadovice-Skavina-Krakov s možností přestupu v Českém Těšíně na navazující vlaková spojení směr Ostrava.
To máš odkud, že z ČT budou jezdit vlaky do krakova a odkdy?
Zrovna tento kousek má opodstatnění pro 810 po dráty, vzhledem k významu a počtu cestujících…
A je 810 pod dráty ekologičtější i levnější než parciální trolejbus mimo dráty?
A rovnou dodám, že i chodníky je potřebova udržovat a to po nich žádný autobus nejezdí. Je tedy falešné dilema, že odpadne údržba silnice, když se zruší autobus. Ona se bude muset nějak udržovat ikdyž bude sloužit jen pro chůzi k/odvlaku: https://mapy.cz/s/cafareluma
Když už to komentujete tímto stylem. Tak se pokusím použít stejný styl. Chodníky nebudou prostě potřeba protože to každému zastaví u vrat………………………………. Pokud linka 537 bude kompletně protažena do Orlové v prosinci. A bude v Dětmarovicích přestupní vazba na S2. či na linku 546 Karviná Bohumín v Koukolné tak je to pro obyvatele Petrovic něco jako by jim kraj koupil do domácnosti jedno auto………………….. Teď ještě aby jízdní řád linky 537 byl opravdu jízdním řádem. Ne neřádem jak to někdy chodí. Tak doufám že to kraj neovlivní tak, že Kodis bude muset místo jízdního řádu vyjít na světlo s jízdním… Číst vice »
Nestálo by za to se už domluvit s Polákama a jezdit až do Zebrzydowic, kde by pak už byly vazby dál do polského vnitrozemí?
To by se z té Karviné musel vlak vracet. A nebo jet z Bohumína přímo, ale mimo Karvinou.
Myslím, že byste užil další pohled na mapu a do toho jízdního řádu v článku.
Pardon, beru zpět, blbě čtu. Nějak se mi zaměnila Karviná s Petrovicemi. Zkrat.
Z jaké Karviné? Trať do Petrovic u Karviné přes Karvinou nevede…
V Karviné žádná další trať krom té nejhlavnější není…
A?
Je tam spojka, dá se jet mimo Dětmarovice.
No, až do Karviné od roku 1962 osobní doprava nejezdí a navíc ten canc není zadrátovaný. Nádražní budova má na kahanu a s nákladní dopravou to asi není nijak slavné, pokud vůbec.
Nákladní doprava do Karviné města se má čile k světu, vzhledem ke dvou vlečkám.
Ale osobní doprava Dětmarovice-Petrovice by zasloužila maximálně náhradu nějakým mikrobusem nebo taxíkem.
Jo jo. Nakládka celkem jede.
Ty čtyři páry od nového GVD budou ok.
Petrovice potřebují aby linka 537 jezdila Karviná Petrovice Dětmarovice Orlová(mohlo by to být spojeno i s linkou z/do Havířova, přineslo by to více užitku pro celou danou oblast včetně přestupní vazby v Dětmarovicích Koukolné s linkou Bohumín Karviná).
Nákladní doprava na lokálkách potěší, stává se to čím dál větší vzácností.
Zkuste se napřed podívat sem… https://mapy.cz/zakladni?x=18.4913998&y=49.8911701&z=18&pano=1&pid=41982034&yaw=5.159&fov=1.257&pitch=0.314
Tady se myslí trať Petrovice – Karviná město, nikoliv spojka Petrovice – Karviná hl.n., takový hezký šťouch pro obecenstvo.
To je snad vlečka, ne?
Regionální dráha.
S nulovým provozem, viz mapy SŽ… https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/viewarticle.aspx?oid=594598
To, že je v 9. decilu nula, neznamená, že tam nic nejezdí. Podívejte se na trať do Lednice. Tam taky vlaky občas jezdí, ale tváří se to jako kdyby ne.
Ty Krýžeho malůvky jsou katastrofa, bez znalosti statistiky opravdu nemáte šanci se v tom vyznat.
Občas není pravidelný provoz. Ještě jsem chodil na střední školu a základní znalosti statistiky jsem tam pochytil… Ono v předmětném období něco do Lednice jelo? Mám takový dojem, že kvůli Covidu tam nejelo nic.
Občas neznamená „bez dopravy“, jak jste psal vy. To je celé.
Pokusy zrušit tu trať už byly několikrát, a to i za bolševika, ale přípojné vlečky se pořád používají.
Evidentně tam v předmětném období nic nejelo, rok předtím ano. Zkuste méně manipulace, rozlézá se tu jak mor. Na traťti by byl pokud jsem zaslechl moravskoslezký kraj ochoten objednat dopravu z Karviné města do Petrovic za předpokladu zrušení či výrazného omezení linek 537 a 538 v úseku Karviná – Petrovice. To by asi nebylo úplně ideální a spíše by to vedlo k vyššímu využití aut.
Obsluha je tam celkem častá, ale v průměru to bude vycházet třeba 0,5 vlaku denně…
Nebo vůbec tu linku prodloužit až do Bielsko-Bialé.
Podívejte se prosím do IDOSu na nabídku vazeb v Zebrzydowicích dál do vnitrozemí ….
Tech spoju je celkem kdyz zapocitate lokalni autobusove linky R10/11, temer kazdou hodinu