Do olomouckých stadlerů ČD musejí cestující šplhat, Správa železnic upraví perony

Správa železnic chystá úpravu nástupišť ve vybraných stanicích Olomouckého kraje. Důvodem je skutečnost, že v kombinaci s nově nasazovanými vlaky

Správa železnic chystá úpravu nástupišť ve vybraných stanicích Olomouckého kraje. Důvodem je skutečnost, že v kombinaci s nově nasazovanými vlaky Stadler GTW Českých drah nejsou vůbec uživatelsky přívětivá. Naopak, cestující musejí překonat až 50centimetrovou „propast“ mezi nízkou podlahou a nástupištěm. Upozornil na to Olomoucký deník.

Cestujícím s nižší pohyblivostí přitom nepomáhá ani schod, který může nechat vysunout strojvedoucí. Starší lidé či rodiče s kočárky se bez pomoci z vlaku či do vlaku nedostanou. Problém tak má vyřešit rekonstrukce železničních zastávek a stanic.

Na trati 309 z Olomouce do Drahanovic, kde byly první jednotky Stadler GTW nasazeny, se dotkne sedmi z nich. Už letos v červnu začne měnit podobu nástupiště v Drahanovicích. „V současné době je požádáno o stavební povolení na rekonstrukci zastávek Olomouc-Smetanovy sady a Olomouc-Hejčín. Dokumentace se zpracovává u zastávek Skrbeň a Náměšť na Hané, u nichž zároveň dojde k rekonstrukci přejezdu,“ informovala Olomoucký deník mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Tyto úpravy se mají realizovat příští rok.

Státní organizace do plánu investic zařadila rovněž přestavbu stanic Olomouc-Město a Olomouc-Nová Ulice. Úpravy zahrnují zvýšení nástupiště na 55 centimetrů nad kolejnice, zprovoznění informačního zařízení, vybudování přístřešku a zřízení bezbariérového přístupu. Cena rekonstrukce zastávky a stanice se výrazně liší. Zatímco u zastávky se pohybuje okolo 6 až 7 milionů korun, u železniční stanice se může vyšplhat až ke 200 milionů. „K vybudování bezbariérového nástupiště musí být změněna konfigurace kolejiště. To obnáší snížení počtu kolejí nebo jejich odsunutí a zrušení nákladiště. Významný zásah vede k nutnosti vybudovat nové zabezpečovací zařízení,“ vysvětlila Friebová.

Nejde o první problém se Stadlery na Olomoucku. Dráhy nezvládly jejich rekonstrukci včas, a tak přijdou o část peněz od kraje.

Tagy České dráhy Olomoucký kraj Správa železnic Stadler GTW Top
104 komentářů