Do Česka přijíždí Evropský vlak. Má připomenout význam železnice. Veřejnost s ním jet nemůže
Souprava Connecting Europe Express v Gdaňsku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlak přijíždí do Česka z Polska ve čtvrtek odpoledne. Bude možná jeho prohlídka.
Viděl jsem. Prakticky nic zvláštního. Souprava tažená lokomotivou Siemens Vectron 383 001-5 mi nepřišla ničím extra zvláštní. Tedy s výjimkou lokomotivy. Ta jediná si zasloužila pozornost.
Evropský vlak přijel do ČR a odveze všechny nesmysly, demagogii a lobbystická nařízení EU.
Včera bylo pozdě a jestli to všechno opravdu odveze, klidně zaplatím spotřebovanou el. energii a poplatek SŽ by za jeho průjezd.
P. S. Nebylo by možné přibalit i většinu našich politiků jako dárek od EU a EK.
byl jsem tam…..co říct:,, Hore Hoj, ve spod fuj“.
Což přesně zapadá do současné doby. Málo co je ve skutečnosti tak dobré jak se tváří a jak je prezentováno.
Šel jsem se podívat do Ostravy, a absolutně jsem nepobral co to mělo znamenat. Prostě nějaká směs vagónů stojícich u perónu….
Čekal jsem nějakou výstavu kam a jak se dá dojet, nějaká promo cenová nabídka tam a tam….výstavky, fotky, lákající k ceně vlakem…. Nula nic…. To kdejaká náhodná prohlídka charterového spoje je zajímavější……to i u vyprodaného Orient Expressu byli sdilnejsi, a přestože jsem je zastihl náhodou a ryze v turistickém, byl jsem osloven a podarovan upomínkou, kdyby někdy ….
Dnešní Ostrava byla hrozná. Dva vozy ze šesti byly pro obyčejné smrtelníky. A obsluha žádná. Vagón ke klimatu byl (raději) zavřený. Velká škoda…
Dorazil jsem do Ostravy okolo 16:40 (příjezd okolo 15:45). V tuto dobu byl odemčen z celé soupravy 6 vozů pouze 1 (slovy jeden) vůz – lůžkový vagon ÖBB v němž byly otevřeny pouze celé dvě kupé. Okolo 16:50 byl vlakvedoucím ČD odemčen bez jakékoli informace švýcarský panoramatický vůz SBB. Prezentace se tedy rozšířila na celé dva vozy. Nejvíce jsem se těšil na vůz od společnost MAV (Maďarsko) který měl hostit mobilní výstavu přístupnou veřejnosti, kterou připravila Evropská výkonná agentura pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA) a společný podnik Shift2Rail zaměřující se na rozvoj železnice a aplikaci výzkumu do praxe.… Číst vice »
Řekl bych, že to perfektně ukazuje dnešní dobu a mnoha lidmi prosazované „prohlédněte si to online z pohodlí svého domova“. A nekomunikativnost? Mnoho lidí už komunikovat naživo neumí (a často vlastně asi ani nechce). Měl jste mu poslat email 😉
Cirkus dorazil do Ostravy hl. h. – v čele omšelá 163.040 a směs vozů. Zpřístupněné 4 vozy ze 6. Konferenční a jídelák uzamčeny. V lůžkovém otevřeno jedno kupé a WC. Dále švýcarská jednička (panoramatická okna), dvojka a maďarský hytlák (v něm poskládané pultíky, ale nikdo řečnit nebude, protože krajské vedení rokuje v Rakousku). Vůbec nechápu, co touto pojízdnou výstavkou chtějí sdělit. Pár čumilů a náhodných cestujících a několik železničních fotografů. Kameraman TV Nova zpovídající nějakou tetu z lidu. Vlaky jsou vyhozeny na pragotronu, odjezd 21:50 z 2. nástupiště, 4. koleje.
Při přečtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na své pocity, ,když jsem viděl, že legiovlak který má ztvárňovat přesnou repliku vlaku z období let 1918-1920 a tento byl tažen lokomotivou 431 vyrobenou na přelomu roku 1926 a 1927.
Dnes v čele Siemens Vectron 383 001-5
Nejvtipnější na celém vlaku je maďarský „hytlák“, který smrdí tou nádražáckou močo-špíno-umakartovou rychnou, jen tam člověk vleze. Nejlepší prezentace naopak lůžkový vůz PKPIC, včetně „modelové“ snídaně. No a obyčejný, dvacet let starý „Panoramawagen“ SBB s přehledem válcuje všechny své moderní kolegy napříč Evropou.
A teď si představte, že by to budoucí Státní dráhy trumfly s panoramatickým vozem oddílového uspořádání (příčky mezi oddíly odpovídají rámům oken).
Rozumím tomu dobře tak, že nakouknout do něj půjde v Brně jen v pátek večer a v sobotu před tím odjezdem v 10:16 ho neotevřou?
A proč by „nevlakař“ měl navštívit nějaký výstavní vlak? Chybí obsah i pro „nevlakaře“… viz např. speciální vlak s expozicí o životě Karola Wojtyly (Jan Pavel II.) – trochu vylepšená verze EN61 od NEWAGu: https://olomoucky.denik.cz/galerie/papezsky_vlak2209.html?back=1252033871-1929-43&photo=5
Před těmi 10-ti lety byli někteří moji příbuzní/známí po zhlédnutí EN61 velmi příjemně překvapeni jak útulný může být regionální vlak… Sice EN61 nejezdí v ČR, ale RegioNovy jsou téměř podobné (v interiéru)
Třeba proto, aby viděl, jak může vypadat vlak. Výstavku o papeži může navštívit v kostele či muzeu. Chápu sice směr úvahy, tedy přitáhnout lidi na místo, kam by nešli, něčím zástupným; jenže jednak těžko říct, zda by poté nějakým tím vlakem přeci jen chtěli jet, a jednak by mohli dojít rozčarování, až by ten vlak na cestu byl jiný než tento. Možná by bylo jednodušší jej ukázat v TV a říci, kde bude takový jezdit…
Chápejte, imho takový vlak s politiky/úředníky = s žádným lákavým obsahem, akorát „přesvědčí přesvědčené“
Z okruhu mých známých vlakem nejezdí tak 60%, přičemž část z nich ABSOLUTNĚ odmítá vůbec vejít do vlaku… vesměs za to může nějaká jejich dávná vzpomínka, např. na vagon 810…
Nevěří mi, když jim odpovídám, že pár desítek km např. v dvojkové Dacií Logan nebo v P307 není o tolik komfortnější, než jaká je jízda většinou SOUČASNÝCH regionálníCH vlaky, tak mi nevěří… Prostě když přeferuju na delších trasách vlak či bus, tak z jejich pohledu jsem exot.
Lékem bývá, když si „nevlakaři“ sami „omakají“ interiér vlaku
Ukazovat potřebnost železnice zbytečným vlakem je docela dobrej vtip.
Co ho potáhne z Plzně do Němec?
U Alexů není Herkulů nazbyt, ba skoro ani na vlastní spoje..
742, 753.7 moc na výběr není, možná se vytáhne T478.1(2) nebo T679.1
Historické s relativně současným…
Jsem pro 679.1. Případně by se to tam mohlo odtáhnout nějakou parní.
Jako nápad to není špatný, ale realizovaný nešťastně. Tohle bude těžce nepochopeno ze strany české veřejnosti, kteří vlak pochopí jako „vezeme Vám úředníky z EU“ a z toho vyplývající „podívejte se co Vy nemáte“. Navíc ty vozy DB nic moc.
Přitom by stačilo přibouchnout k vlaku pár slušných vozů českého dopravce. Ideálně vozy ČD Siemens/Škoda, nebo ČD Siemens Bmz a vůbec větší pestrost dopravců i z jiných států. A celé to vést v duchu vzájemné spolupráce a respektu.
Hmm…ale ta SBB jednička není špatná…
“ A celé to vést v duchu vzájemné spolupráce a respektu.“
Ano, jenže to je to, co ve společnosti dnes ve velké míře chybí.
„„podívejte se co Vy nemáte“
Opět pravda a mnoho lidí to tak pojme. Závisti je všude více než dost. Ale na přednostní zametání před vlastním prahem si už vzpomene málokdo.
Já bych osobně uvítal, kdyby tímto EU vlakem bylo třeba ICE-TD. Ono propagovat železnici a současně omezovat či rušit lokální tratě a na druhé straně budovat VRT nejde moc dohromady .
Na vlak organizovaný EU a EK si museli půjčit vagóny ze Švýcarska…
Protože našich A, AB, B a podobných skvostů není nazbyt.
Ale mohl by být…
Jen se kvalitními vozy plýtvá na různá EC, IC, Ex…
Vážení úředníci, co rozhodujete o vlacích, koukněte se na to , co má na kolejích jezdit. Protože to nakupujete až nyní, nemůže být poplatek za km jen 150 Kč, ale více.
Chápu to správně, že nejvíce času je k vidění v Ostravě?
pokud Vám bude stačit prohlídka vlaku zvenčí, tak ano. v době mé návštevy kolem 16:30 byl odemčen pouze první lůžkový vůz
Z Prahy na Plzeň? tak to poznají skutečnou budoucnost železnice mezi Prahou a Berounem.
By to tam mohlo vypadnout celý z kolejí a ještě na to spadnout sloup trakčního ať poznají tu budoucnost úplně.
Koupel v Berouně je zdravá 😂
Berounce tam mělo byt
Jo jen jsem zapomněl jestli mají zajištěnou trakci 7xx a volnou kapacitu po bustehradce jen tak pro jistotu.
Konkrétně tímhle vlakem se sice veřejnost nesveze, ale na EC163/4 jezdí vůz Apm SBB denně a do Grazu je to coby kamenem dohodil 🙂
A teď si vemte že by něco podobného jezdilo i u ČD, resp. St. dr.
A to v 1. i 2.třídě, ve velkoprostorovém i oddílovém uspořádání.
Na všech expresech v TJŘ. Tedy např. i na Ex „Priessnitz“ z Břeclavi do Jeseníku nebo Ex „Otto Wichterle“ z Brna do Opavy…
Asi jsem zaostalý, ale nerozumím tomu, proč bych se měl jít kouknout, jak delegace z evropské komise projíždí a projídá peníze daňových poplatníků z celé Evropské unie. Chápu, že pro zaměstnance EK je to skvělá služební cesta, ale jaký má tato delegace cíl, a jaký mám z ní já, jakožto daňový poplatník benefit, mi zůstává záhadou.
Propagace vlakové dopravy vůči dopravě silniční. Možná by jim měli představit realitu v podobě 810 a začít jim mazat med kolem huby, jak je to ekologické vozidlo, které má s to nahradit jakýkoliv autobus, pokud se tam místo silnice postaví koleje. A pokud je ta silnice s 10% stoupáním, tak že se zkonstruuje i ozubnicová verze.
a jestli jim někdo cekne o zubačce do Harrachova, tak bude zle, protože žádná ozubnice tam nikdy nebyla, proto se to ještě nezkonstruovalo
A pak je zavést do Mochova (o tuto dráhu náš ministr dopravy bojuje) a do Kladna (pro tuto dráhu ministr nehnul ani prstem).
Propagace železniční dopravy…
Ta nastane v momentě, kdy do tělesa D1 bude přesunuta trať Kolín – HB – Brno, za jízdu po jakékoliv D nebo I se bude draze platit (a tím financovat železniční infrastrukturu), stejně tak za pořízení automobilu.
Takže obyčejnému člověku nezbude jiná možnost, než tím vlakem jet. A největší propagace bude v tom, že za peníze, které by ho jinak stála jedna cesta autem, by dostal zpáteční jízdenku 1.třídy (a ještě by mu kolikrát zbylo).
Český člověk totiž „nemá“ buď peníze nebo čas.
Jste mne fakt pobavil👍
Propagace železnice patnáctiminutovou zastávkou, pokud nebude zpoždění? :-)))
Díky tomuto speciálnímu vlaku si může každý občan osobně porovnat to, co ho čeká na „jeho“ nádraží (každodenní prezentace reálného produktu) s obrázky pěkných a zpravidla nedostupných vozidel z reportáží o této propagandistické jízdě potentátů EU.
Vyjádření pana Bednárika „Evropský vlak je pro nás příležitostí, kdy můžeme široké veřejnosti prezentovat…“ pobaví. Zvlášť pikantní je „čas prezentace“ v Břeclavi. 23.9. čtvrt hodiny před půlnocí a následující den čtvrt hodiny před 21. hodinou. Tam bude ta veřejnost obzvlášť široká.
Nejsi zaostalý. Jen vidíš realitu reálněji než úředník z Bruselu. A pokud chtějí, aby lidi jezdili vlakem, ať udělají pořádnou integrovanou dopravu a hlavně cenově dostupné. V práci máš být na 6:00 hod. a vlak přijede v jiný čas. Potom se diví.
zas další vyhozený prachy
Ale víte kolik královksy placených lidí si na tom múže 2 roky vykazovat činost? A vo tom to je.
A víte jaké to pak bude divení v budoucnu, až se tyhle pijavice vyhází pro nadbytečnost?
Divení ho se nad mnoha ušetřenými miliony (obce) nebo miliardami (kraje), či dokonce desítkami miliard (státy)?
Tyhle pijavice by se měli nejdříve přesunout do praxe. Tj. utírat kravám zadky, drtit kámen v kamenolomu (ručně), poté je přesunout zpátky a když budou vymýšlet ptákoviny jako předtím tak teprve vyhodit. Zkrátka dát jim šanci a varování.
Potěmkinova výstavka . Byl jsem se kdysi podívat v Praze na TGV . Bylo přitaženo , projít jim šlo jako v Leninovým mauzoleu – pod dozorem , v řadě bez zastavení . Hezký , a k čemu to bylo? Já , jelikož jsem z vesnice a nejsem cílová osoba podobných nápadů nechám kolo doma , neb už je v půl šesté ráno tma a autisti nepředpokládají, že ve tmě je na silnicích i někdo jiný než oni a já se bojím o zdraví a půjdu na zastávku . Přijede moje oblíbená M152 a jako minulých 40 let se nechám spolehlivě… Číst vice »
No…a do 20 let přijede buď Alstom Lint 27 nebo Pesa Link I (pravděpodobnější).
Nebo…malý, ale čtyřnápravový vůz s nízkopodlažním nástupem zn. Stadler (prostě zkrácená RS1, na TSI s**e bilý tesák).
A nechtějí ho radši zahodit na Brněnském Dolním, v Praze Krči nebo Malešicích, kde nebude veřejnosti tolik na očích? Možná by to napáchalo dráze míň škody.
A nepřekáželo provozu…
Škoda jen, že nezařadili jeden z těch postarších vagonů ČD, konečně by k něčemu byly legendární vícejazyčné nápisy.
Třeba „E pericoloso sporgersi“ či „chvostovoj signal“ 😀
(Bohužel neovládám značení vagonů, takže neumím přesně specifikovat, který typ mám na mysli.)
My ti rozumíme
Když jste zmínil ty nápisy, tak si pamatuji, že ještě před zhruba deseti lety neměli ani některé modernizované vozy tyto nápisy v angličtině. Výmluva byla, že angličtinu prý nepožadují mezinárodní úmluvy 😀
Povinně by měl vlak navštívit Mgr. Petr Borecký ….
Železnici mám rád, ale 810 s pěti lidmi opravdu budoucnost není.
Do Dobříše nejezdí 810.
Ale svým způsobem jezdí. 814 je jen modernizovaná 810. Bohužel to nejhorší z 810 tam zůstalo i po modernizaci.
Ono tam na většině spojů nejezdí ani těch pět lidí
Přesně tak, jezdí jich tam totiž mnohem více.
Nojo, 73 lidí denně na 13 vlaků.
Máte pravdu, to je skoro šest..
Doplním – tyhle Halvíčkovy/Jermanové vlaky – „téměř liduprázdné“ – jezdí POUZE na části linky z Dobříše… čím blíž tento vlak přijede k Praze (či přímo na území Prahy) tím je mnohem vyšší zájem cestujících… Mluvím o dopravním průzkumu z roku 2019 z března, srpna, října v pracovní dny.
Prostě od Mníšku směr Dobříš je zájem o vlak nic moc… a taky proto místní chtějí zachovat jen 3 z těch 13 současných vlaků a pak se uvidí (o víkendu by neměla být redukce)
Děkuji! Jako pravidelný a častý cestující výsledky průzkumů potvrzuji, linka S88 jezdívá nejméně v úseku Vrané nad Vltavou – Praha hl.n. velice slušně obsazená, často i proti špičce.
Úsek Rymaně – Dobříš je pak obsluhován též autobusy (PID 488/361), které navíc obslouží i město Nový Knín a jsou využívané řádově více.
To není. V dalším ořezání sítě ale také ne. Je potřeba tam ty hromady lidí a nákladů nějak přitáhnout, investovat do zvýšení užitné hodnoty sítě, ne jen do „vzhledu“ a „IT pro IT“.
Predvcerem na topexpo.CZ mi několik místních řeklo, ze podepsali petici za dobrisku. Nasadit RS1, udělat par P+Ř parkovišť, značně ráno zvýšit četnost caj 15 minutam a vlaky budou plné. Protože Strakonicka už je teď v kolapsu a jak začnou rekonstruovat Barandovsky most, tak budou busy s prumerne hodinovým zpožděním k ničemu. Auta jsou v kolapsu už ted
A co takhle kdyby ho povinně navštívili zaměstnanci Správy Železnic a ČD odpovědní za tvorbu výlukových jízdních řádů?
Vrcholoví zaměstnanci SŽ možná budou dne 26. září 2021 s napětím čekat na okamžik 12:48 hod., kdy v České Kubici opustí tento speciální vlak území naší vlasti. Pokud do té doby nedojde k nějakému maléru, může to být dobrý důvod k oslavě.
Možná jej navštíví. Ostatně z jeho vyjádření vyplývá, že vlaky má rád (nicméně jejich provoz že má určité ekonomické i další meze).
Mimochodem téměř všechny země, přes které tento vlak projede, mají osobní dopravu na tratích, o kterých je ve středních Čechách nyní řeč, už dávno zrušenou (ne-li i ty tratě).
Což ale není něco, co by mělo být cílem, spíše naopak. Za pozornost stojí výsledek v podobě podílu železnice na přepravách versus to, co hlásají jako cíle.
Zato, že nechce z veřejných peněz platit 170 kč/km pro až 4 cestující? Zaplatit každému taxi by bylo levnější.
Narozdíl od „alternativních“ realit nemá pravomoc přesídlovat obyvatelstvo, aby tím vlakem jezdilo, kam jezdit nechce, ale vedou tam koleje. Takže musí pracovat s tím, jak to je ložené.
Většina lidí tím „taxi“ také už jede – po silnicích, které jsou pro ně vylepšovány a zkapacitňovány, což se u kolejí neděje. Výsledkem jsou ve špičkách ucpané příjezdy do center a věčně opravované povrchy vozovek ničené popojížděním.
Spíš ať ho navštíví Petr Fiala. Borecký musí prostě jen vyřešit propad příjmů, který mu on ve spolupráci s Babišem zařídil.
Doslovně vzato, zařídil to naopak právě Babiš v (byť neplánované) koordinaci s ODS + SPD (+ pár dalšími jednotlivci).
To je v pořádku, že už z daní nebudeme platit prázdné vlaky, ale zůstane nám něco víc, ne?
A prázdné autobusy jsou OK?
Humbuk…ušetřit 990 milionů by šlo velmi rychle…
Poněkud pomaleji až 33,2 miliardy.
Vy jste zase rozumbrada… Ach jo.
Že by si ho odvezli?
25.9 pojede přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou?
Přes Havl. Brod, průjezd 11:34. 🙂
Díky, odkud to máte? Jsem to nikde nenašel 🤔😁
To je ta vynikající úroveň propagace “ ekologické přepravy osob a nákladů po železnici a cíle Evropské unie v jejím rozvoji“. Redakce by se mohla na universálního ještěministra Havlíčka obrátit s dotazem, proč má propagace tohoto vlaku v Česku nádech ilegality.
Propagovat mohou sebevíc, ale pokud je taková disporporce mezi stanovenými cíli a prioritami investic, zůstane to nadále jen chabým divadlem. Jo, mohli by to více rozhlásit a tím sbírat alespoň „body za snahu“, ale budou-li pokračovat v nastoleném kursu, stejně těžko očekávat skutečně prospěšné změny. Jen by pak bylo více lidem smutno…
Souhlas. Podle nejčerstvějších příspěvků nahoře – z Ostravy to zřejmě nedosáhne ani vámi zmiňované úrovně „chabého divadla“.
Teď chápu, že propagace byla tak chabá, když vlastně není na co zvát.