Do Brna dorazil první ze čtyřiceti nových trolejbusů od Škody

Nový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) převzal první ze čtyřiceti objednaných kloubových trolejbusů Škoda 27Tr. Cenou jde o jedny z nejlevnějších

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jva

Proč se vlastně u nás nepoužívají motory v nábojích kol? S tím motorem před nápravou (kvůli rozložení hmotnosti) ten NP interiér dostává dost na pr..l.

PvvS

Neodpružená váha ?
Pár (a)typů je mělo, tuším s nimi vyrobila i Ekova pár Elektronů.

rojo

Jednou jsem se na toto ptal v diskuzi na jiném fóru a prý je to z důvodu toho, že elektromotory v nápravě nelze provést ve dvojité izolaci.

Pája

Správný dotaz, kdysi jsem se ptal stejně. Důvodů je víc. Neodpružená hmota, chlazení a izolace byly asi ty hlavní, které jsem se dozvěděl.

Jan

Takže to je problém jen u trolejbusů? Protože u tramvají, elektrobusů i aut to jde a dělá se to. Tady dokonce píšou že to nabízí i pro trolejbusy https://www.zf.com/products/en/buses/products_40128.html

Pája

To umístění TM ale není přímo v náboji, že ne? Zajímavý údaj bude cena za tuto portálovou nápravu jako celek. Jinak je to dost sympatické uspořádání. 👍

libcha

Jsem jenom zmatený já, nebo je zmatek v následujícím?

Někdy trolejbusy dodává Solaris s tím, že výzbroj je od Škody, jindy zas trolejbusy dodává Škoda s tím, že kastle je od Solarisu.

Čím to je? Liší se pak ty trolejbusy něčím po technické stránce? Neprospělo by oběma společnostem, kdyby si upravily vzájemné vztahy a postupovaly nějak jednotně?

Luděk

Jediný rozdíl bude v tom jestli dovezou výzbroj do Polska nebo skelet s nápravy do Plzně

Travegoist

I výzbroj Škoda se montuje do Solarisů v Plzni 😉

liposh

minule jsme to tu probírali 🙂 Pro ČR je to „Škoda s kastlí Solaris“ a pro polsko je to „Solaris s výzbrojí Škoda“. Ty firmy prostě uzavřely dohodu, že si na určitých trzích nepolezou do zelí ve výběrových řízeních, takže viz Luděk.

Apten

A není to tím, že Škoda dodává trolejbus 27Tr s karoserii Solaris a Solaris trolejbus s výzbroji Škoda?Každý soutěží za sebe.
Škoda 32Tr je třeba s karoserii SOR.

Pražák

Technicky v tom žádný rozdíl není. Dokonce, pokud má trolejbus výzbroj Škoda, tak se montuje a oživuje v Plzni (bez ohledu na to zda je to trolejbus Škoda nebo Solaris). Celé je to o tom kdo tu zakázku získá, pokud ŠE, tak to má logo Škoda, pokud Solaris, tak Solaris.

Kleist

Tím že to druhé místo pro kočárky bude v předu zmizela půlka nízkopodlažních sedaček. Navíc se na to druhé místo pro kočárky nepůjde dobře dostat kvůli dveřím. Chtělo by to alespoň druhé předsuvné dveře.

Vojtěch

Jako majitel postupně dvou dětí můžu zodpovědně tvrdit, že za roh se lze s kočárkem bez problémů dostat.
Já jsem tam jezdil nejraději, páč tam do mě nikdo nevrážel a netlačil se na mě při výstupu 😉

Kočárek má totiž kolečka. A těmi se dá zatáčet.

Ale samozřejmě předsuvné dveře jsou lepší.

Pája

Nižší cena bude i proto, že vůz na foto patrně nemá trakční baterii na jízdu mimo trakční vedení.

PvvS
Pája

A to přitom byly sólo vozy, to je fakt.

Marana_CZE

Měl bych jen otázku. Možná jsem jen slepý, ale na které linky mají být nasazeny?

PvvS

t-25 a t-26

Jedine vlaky

25, 26 a 37.

Kleist

Jestli si to pamatuji tak 31tr půjde do husovic a 27tr bude v komíně takže 37,25,26

ABC

A zase na kamiónu….

PvvS

Po svejch bez drátů moc daleko nedojede.

Pája

Patrně naráží na fakt, že dříve putovaly trolejbusy na vagonech. Na nádraží vozy přistavili na kusou kolej s rampou. No a pak na tyči za tahačem po vlastních kolech do vozovny ke zprovoznění. Běžně ještě v 90. letech. Ovšem znamenalo to vyčlenit nejmíň 2 lidi z údržby na odtažení, zatímco teď se o dopravu až na nádvoří DP postará výrobce a za škody během přepravy ručí. I zprovoznění zabere méně času. Neříkám, že to je ideální pro ekologii, jen popisuju, jak se to dělalo dříve a nyní.

PvvS

Navíc i takový 31Tr se složily samy, bez tahače.

Ondra K.

Další věc je, že přeprava po silnici je mnohem rychlejší, levnější a taky bezpečnější pro přepravovaný náklad z hlediska vandalismu.

ABC

zrovna trolejbus by se během přepravy nezkazil 🙂

Luděk

Ono nejde o poškození výzbroje a podobně ale o „útok“ vandalů během prepojovani a odstavení vagónů na čekání na volné okno v koridoru

Pája

Ono stačilo nějaké to rozbité okno cestou nebo defekt pneumatiky. Žádná tragédie, ale nepotěší to. Taky to mělo během přepravy vagonem sběrače i stahováky v salonu vozidla. Práce navíc, peníze navíc.

Leinad

Proč sběrač dovnitř? Nestačí stáhnout na střechu do nejnižší polohy?
A kamion stojící na odpočivadle taky není zrovna zabezpečen.

Stráťa

Z Plzně do Brna to snad dá bez přestávky.

Karl vB.

Myslím, že nehlídaná karoserie nového trolejbusu při přepravě může být pro některé jedince příliš vyzývavá.
Pročpak vozí některé automobilky svou produkci po železnici v „zakrytých“ vozech např. Hccrrs (nejen na jednu světovou stranu od fabriky)?
https://www.dybas.de/dybas/ne_evu_d/atg/gw_h/hccrrs_2909_452.html

PvvS

To by Zlín mohl povídat.. Jakpak asi mariánky k levným 24Tr přišly …

ABC

A tak si můžeme dál vyprávět jak je potřeba náklady převádět na železnici

Jiří Kocurek

No, měli jich navyrábět všech 20. Prostě ten první vyrobený by počkal 2-3 měsíce na zbytek. V Králově Poli trojebusové vedení je.
A víte, co se šušká? Ten kamion byl určitě přetížný. Určitě na něj naložili víc jak povolených 22 tun a ne jenom těch 19 tun, co ten trolejbus váží.

ABC

mě jen fascinuje jako si šotouši vždycky nakonec zdůvodní proč je kamión vlastně lepší 🙂

PvvS

A taky účtárna Schadewerk . Ty kastle z polska taky nepřijely na vagonu.. Asi vědí proč.

liposh

většina z vás to asi už znala, ale docela nemile mě překvapilo to zdivočelé uspořádání sedaček od třetích dveří dozadu. Oproti autobusu je to…naprd. Ale nebudu si stěžovat. je to jeden z nejlepších trolejbusů v jakej člověk mohl doufat.

PvvS

Njn, nejni věž a motor je před nápravou.

PvvS

Teď ještě tak 80-100 sól a půjde to.