DPB ukázal nový trolejbus od sdružení Škoda-Solaris, stejný bude jezdit v Praze
Bratislava nasadí 24 metrů dlouhý trolejbus na nejvytíženější linku, Praha na letiště.
Bratislavský dopravní podnik ukázal, jak bude vypadat nový tříčlánkový dvoukloubový velkokapacitní trolejbus od sdružení Škoda-Solaris. Dodávka pro slovenské hlavní město je zajímavá i z pohledu obyvatel a návštěvníků Prahy. Stejný typ trolejbusu dlouhého 24 metrů bude jezdit na lince z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Stavba trolejbusové trati začala tento týden.
O podobě nového typu informoval šéf DPB Martin Rybanský na svém facebookovém profilu. Bratislava bude prvním městem, kde trolejbus Škoda-Solaris 24m bude jezdit.
Sloužit by měl na nejvytíženější městské trolejbusové lince 71. Je vybaven klimatizací pro cestující i řidiče, vyhrazenými místy pro kočárky, invalidní vozíky a bicykly, moderními informačními systémy, zahrnujícími kromě informačních panelů také třeba vnější a vnitřní kamery, automatické počítání cestujících a wifi připojení. Ve vozidlech je rovněž instalováno zařízení pro dálkový přenos dat pro diagnostiku. Bratislava odebere celkem šestnáct těchto vozidel.
Pražský dopravní podnik objednal u stejného sdružení dvacet velkokapacitních vozidel za 623 milionů korun. Jde o první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v Česku. Výrobcem podvozku a kompletní karoserie je polsko-španělská společnost Solaris Bus & Coach, trakční elektrovýzbroj včetně elektromotorů bude od společnosti Škoda Electric ze skupiny Škoda Group.
Plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi přepraví až 179 cestujících. Vozidlo je čtyřnápravové s pohonem druhé a třetí nápravy. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Podesty a stupně pod sedadly jsou ve vozidle kvůli zajištění maximální bezbariérovosti co nejvíce omezeny. Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly.