Dopravci Infrastruktura Železnice

Dlouhá výluka u Litvínova končí, vrátí se přímé vlaky do Ústí nad Labem

Stanice Louka u Litvínova. Foto: Správa železnic
Stanice Louka u Litvínova. Foto: Správa železnic
Do provozu na trať do Litvínova by se měly v příštím roce dostat i RegioPantery.

S měsíčním zpožděním se s novým jízdním řádem vrátí vlaky mezi Litvínovem a Oldřichem u Duchcova. Skončí tak hlavní část miliardové rekonstrukce trati, která přinesla i možnost přímých vlaků mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Poslední dvoukilometrový úsek trati z Louky u Litvínova do Litvínova prošel současně i elektrizací.

Správa železnic oznámila blížící se dokončení prací na Twitteru. Samotná elektrizace byla dokončena už loni na sklonku roku, přímé vlaky na nové lince U3 z Litvínova do Ústí nad Labem jezdily ale jen krátce, než v březnu začala velká výluka. Ta měla původně skončit už 11. listopadu, nakonec potrvá do 12. prosince. Místo vlaků jezdí autobusy.

Práce na revitalizaci začaly už v dubnu 2019, jde o celkem 13,5 kilometru trati. Ve všech stanicích a zastávkách vznikla nová nástupiště ve výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude nově bezbariérový. Kompletně hotovo má být v červnu příštího roku. V Litvínově došlo i k rekonstrukci výpravní budovy. Celkové investiční náklady činí 1,13 miliardy korun bez DPH, zakázku získalo sdružení Edikt a Elektrizace železnic. Detailněji je stavba popsána na stránkách Správy železnic.

Elektrizace trati až do Litvínova umožnila Ústeckému kraji už loni v prosinci rozjet nový koncept dopravy a vznik linky U3 s hodinovým taktem přímých vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Výluky by měly pokračovat ale i příští rok: od ledna jsou plánovány noční výluky, které budou na jaře pokračovat několikatýdenní nepřetržitou výlukou.

Mapa trati 134 mezi Oldřichovem u Duchcova a Litvínovem. Foto: SŽDC
Mapa trati 134 mezi Oldřichovem u Duchcova a Litvínovem. Foto: SŽDC

České dráhy na trať nasazují zatím vratné soupravy složené z lokomotivy, osobních vozů a řídicího vozu. „Během roku budou dle možností doplňovány RegioPantery. V průběhu jízdního řádu by měly být postupně dualizovány a vybavovány mobilní částí ETCS,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Dotaz k fotce: Jaký smysl má kulatá 70 dohromady s dolní hranatou 70? To tam je někde dříve umístěná (40) ?

Jerry

Kulatá 70 je provozidla přechodnosti kategorie tři.

Jaaa

No a když tam není, tak pro vozidla přechodnosti III. kategorie platí dolní hranatej rychlostník.

Lech Malý

Vy jste jak nápověda ve Windows. Otázka byla, jaký smysl má kulatý rychlostník na jedné štangli s hranatým, který věstí stejnou rychlost.

X 1

Odpověď je jako od Systémového specialisty. 🙂

Kamui

Neouvažovalo se o prodloužení (obnovení) úseku Litvínov – Horní Jiřetín?

Filemon44

Myslím, že ani omylem….

PKCZ

Uvažuje se cyklostezka, dobrý kompromis…

HonzaEM

Máte na to nějaké podklady?

Jiří Kocurek

Dovedl bych si tam představit tramvaj. Ale vlak?

David

To Litvínovské schizma mi nepřijde nejšťastnější, nestálo by za to napojit nové nádraží i z druhé strany na trať 135 (do Mostu) a zrušit zastávku Litvínov město?

PKCZ

Určitě by to bylo lepší, ale proč to u nás dělat že

Jiří Kocurek

Ale notak. Vždyť je to tak krásný paradox, že zastávka -město je od města dál než stanice bez toho přívlastku. Bez těchto kuriozit by železnice ztratila kus svého poslání – zmást třídního nepřítele.

Japas

Spíš by možná stálo za to přemýšlet, jak litvínovské „hlavní“ nádraží propojit s tratí na Most.

Iveta

No dobré ,ale co třeba popsat jak a odkud bude na trati řízená doprava,mě by to zajímalo a možná více lidí,za mě co jsem tam jezdil byl v Litvínově signalista a doprava řízená z Louky ,kde byl i dirigent pro trat na Moldavu a byl výpravčí v Oseku .Jak to bude dnes?Hovořilo se o řízení trati z Teplic v Č a to včetně tratě na Moldavu .Jinak asi občas tam zajede Panter,když bude v některém dni menší turnusová potřeba ,ale asi né denně jak zde píše kolega Josef ,ale hlavně at se jezdí elekricky ,ne reginou ,nebo popelnicí od RJ… Číst vice »

Josef Trögl

Jezdím tady pravidelně a předpokládám, že lidí přibude. Přímé vlaky začaly jezdit loni, než si na ně lidi zvykli, přišla první vlna Covidu a nepřetržitá výluka. Normálnější rok by měl přinést více cestujících.
Ideální by bylo udělat tady Ústecký S-bahn a protáhnout vlaky od Litvínova do Povrl + přidat zastávku v ÚL u Globusu.

Josef Trögl

Konečně, snad se bude jezdit opět načas. Ale nevím, jak to chtějí vymyslet s těmi Pantery. Na Děčín- Kadaň je potřeba 6 kusů, na UL – Litvínov jsou potřeba 2 kusy a při zajíždění až do Děčína 3. A v UK jich je 7. Takže bude jezdit max. záloha za U1…

Mat

Občas se tam ten jeden kus objevil 😄 Třeba by z nových kontraktů nám dodaj třeba další 2 🤷‍♂️ Člověk nikdy neví. A jako záloha syslograf.

Apollo17

Spíš né,protože ta záloha bude v Šumperku,kde budou postupně předělávány na dvojsystém a dosazení ETCS všechny děčínské 440.

HonzaEM

Kdyby někdo myslel a ten kousek do Kadaně udělal stejnosměrný, tak se nic takovýho dělat nemuselo, ale v tomhle bordelu, že se tomu divím.

Apollo17

Právěže někdo myslel a nemusela být budována měnírna v Kadani za 200 milionů(když je stejně v plànu změna soustavy i smětem do Chomutova.

Jerry

Regiopanteru není mnoho …ty co jsou ve výrobě už sou přiděleny a ta 60 série co se bude dělat tak čas do olomouckého depa a dva do Bohumína.

Matěj

Dřív, když jezdily Os Louka u Litvínova – Ústí nad Labem, tak jezdily pantery na všech spojích do Louky, Děčína i Kadaně. Nevím, proč by to nemělo jít teď, když se jedno z ramen prodlouží o 1,5 km.

Apollo17

Protože v té době jezdily pantery hodinový takt jen do Mostu.Do Prunéřova jen každý druhý.A mezi Prunéřovem a Mostem je doplňovaly Regionovy a Šarci.Také Teplice-Litvínov jezdila Regionova.Dnes jezdí vše v elektrice,proto to nejde jako kdysi.

Josef Trögl

Jenže tehdy se jezdilo do Louky jen ve dvouhodinovém intervalu, proložené vlaky točily už v Teplicích. A linka U1 točila z poloviny v Mostě, dnes jezdí všechny spoje až do Kadaně.

petr

A teď plynule pokračovat s revitalizací z Oldřichova na Děčín…

xyz

Mezi Oldřichovem a Teplicemi už se to dokončuje.
Okolo Bohosudova se letos začalo.

A samozřejmě mezi Děčínem a Ústím je „revitalizováno“ už vcelku dlouho.

Ten_z_Biliny

Jestli pán neměl na mysli kozinu 🙈

Filemon44

Taky jsem to tak pochopil :))))

Tomáš

Myslím, že to pochopil i pán xyz, ale svým příspěvkem chtěl dát najevo, že by to bylo zbytečné.

mates

OldřichOVem. 🙂 S pozdravem -m.