Dlouhá výluka u Litvínova končí, vrátí se přímé vlaky do Ústí nad Labem
Do provozu na trať do Litvínova by se měly v příštím roce dostat i RegioPantery.
S měsíčním zpožděním se s novým jízdním řádem vrátí vlaky mezi Litvínovem a Oldřichem u Duchcova. Skončí tak hlavní část miliardové rekonstrukce trati, která přinesla i možnost přímých vlaků mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. Poslední dvoukilometrový úsek trati z Louky u Litvínova do Litvínova prošel současně i elektrizací.
Správa železnic oznámila blížící se dokončení prací na Twitteru. Samotná elektrizace byla dokončena už loni na sklonku roku, přímé vlaky na nové lince U3 z Litvínova do Ústí nad Labem jezdily ale jen krátce, než v březnu začala velká výluka. Ta měla původně skončit už 11. listopadu, nakonec potrvá do 12. prosince. Místo vlaků jezdí autobusy.
Elektrizace trati z Litvínova do Oldřichova u Duchcova finišuje. Před prosincovým obnovením provozu se zde pohybovalo speciální vozidlo společnosti TESMEC, ovládané posádkou Elektrizace železnic. Provoz osobní linky Ústí nad Labem – Litvínov v elektrické trakci se přiblížil. pic.twitter.com/PPOgtf8B80
— Správa železnic (@Spravazeleznic) November 20, 2020
Práce na revitalizaci začaly už v dubnu 2019, jde o celkem 13,5 kilometru trati. Ve všech stanicích a zastávkách vznikla nová nástupiště ve výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude nově bezbariérový. Kompletně hotovo má být v červnu příštího roku. V Litvínově došlo i k rekonstrukci výpravní budovy. Celkové investiční náklady činí 1,13 miliardy korun bez DPH, zakázku získalo sdružení Edikt a Elektrizace železnic. Detailněji je stavba popsána na stránkách Správy železnic.
Elektrizace trati až do Litvínova umožnila Ústeckému kraji už loni v prosinci rozjet nový koncept dopravy a vznik linky U3 s hodinovým taktem přímých vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Výluky by měly pokračovat ale i příští rok: od ledna jsou plánovány noční výluky, které budou na jaře pokračovat několikatýdenní nepřetržitou výlukou.
České dráhy na trať nasazují zatím vratné soupravy složené z lokomotivy, osobních vozů a řídicího vozu. „Během roku budou dle možností doplňovány RegioPantery. V průběhu jízdního řádu by měly být postupně dualizovány a vybavovány mobilní částí ETCS,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.