lot
Dopravci Železnice

Die Länderbahn má první modernizované RegioSprintery pro Ústecký kraj

RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
Modernizací projde postupně všech osm jednotek.

Společnost ČMŽO – elektronika dokončila modernizaci prvních jednotek RegioSprinter, které jsou v majetku společnosti Die Länderbahn (DLB) a jezdí na linkách v Ústeckém kraji.

Hotové jsou zatím dvě z osmi jednotek, které postupně čeká modernizace. Jednotky mají nový informační systém, klimatizaci včetně řídícího systému, termofolie na okna a zásuvky na 220 V s USB portem. „Došlo k výměně podlahy a čalounění sedaček, opravili jsme uvnitř ostění. Došlo k celkovému vyčištění a opravě laku,“ řekl Tomáš Rejman z ČMŽO – elektronika.

DLB začal s provozem jednotek loni v prosinci, kdy převzal po Českých drahách část provozu v Ústeckém kraji. Vlaky jezdily dříve v Německu v síti Vogtlandbahn. Částečně nízkopodlažní vozidla mají kapacitu 70 míst k sezení.

DLB jezdí na linkách U12 (Osek – Most – Louny – Rakovník), U14 (Jirkov – Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka) a T7 (Chomutov – Vejprty). Kontrakt je na deset let. Nasazení RegioSprinterů s lepší akcelerací než Regionovy umožnilo do jízdního řádu vrátit některé zastávky mezi Chomutovem a Lužnou u Rakovníka.

Jednotky RegioSprinter se na české železnici v poslední době výrazně rozšířily, používá je například také GW Train Regio a AŽD Praha na Švestkové dráze z Litoměřic do Mostu.

Odebírat
Upozornit na
guest
94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Naprosto přesný nátěr..

Mark

Ty sedačky jsou fakt dost bléééé. To je focené doufám před tou „modernizací“, jinak to musel dělat jen nějakej rádoby údržbář ve špinavým mundůru

Zdrasa

Přiznám se, ještě jsem v tomhle typu nikdy neseděl, ale prosim vás, na tý šestce se fakt vejde 6 lidí 3 naproti 3? Z té fotky mi připadá naprosto nepředstavitelné, aby tam seděli dva lidé naproti sobě. Ale jak jsem řekl, neznám to naživo, tak jestli jde jen o fotku, nebo je toho místa tam skutečně tak málo.

ušatá

A to si tu řada stěžuje na ty vozy z NDR. Tam snad je místa víc a ještě ne po šesti.

Kalanis

Zásuvky plus za verzi kolík (Francie, ČR). Na spoustě vagónů potkávám německé Schuko.

Jiří Kocurek

Pokud máte univerzální vidlici, tak je to jedno. Pokud máte jen dva kolíky (P+N), tak je to tuplem jedno.

Fíra ČD

Na ty potahy bych se bál si sednout, že se umažu

švestka

To my se v olezlých béčkách bojíme dnes a denně.

Tuzemák

Promluvil fíra od „Čuněčích Drah“, známých svojí kvalitou a čistotou vozů… Ale jako ironie dobrý.

Jouda

Ty sedačky by správně měly být zakřivené podle lidských zad, jako je to například u nových zelených autobusů v síti DSÚK a ne všude rovné…

Kubin

Jako všechno dobrý, ale ty potahy mají minimálně nešťastnou barvu. Za chvíli budou vypadat hrozně. Něco jako když nalakujete autobus bílou barvou a provozujete ho na prosolené silnici v zimě.

Vašek

No, mi přijde, že vypadají hrozně už teď, aspoň na některých fotkách jsou vidět fleky…

Jussi

Asi tak, vypadají jak po 5 letech užívání. Sedačky v 654 AŽD jsou oproti tomu úplně jinde.

Koumes

Tak jsem si ty fotky rozklikl a je zřejmé, že to jsou stíny, ještě zvýrazněné materiálem – chlupem použité látky. Myslím, že vydrží dlouho. Ale elegantní opravdu nejsou.

Kom

Tohle příšerne vozidlo patří do šrotu, ne na tratě…

Daniel

Tak to teda ne!!!!!! Jsou to super vlaky. Né jak 810

Jussi

No s 810 si můžou podat ruku… Porovnávat to s (asi) nejhorším vozidlem na síti SŽDC je hodně odvážný xD Jsou o něco lepší, ale to by taky měly, když jsou výrazně mladší…

Kalina

Holt je to poplatné době vzniku v 90. letech. Ale nedělám si iluze o efektivním provozu vlaků na tratích, kde tyto vlaky v Česku jezdí. Takže při této situaci nikdo rozumný nebude investovat do nových vozidel.

ABC

V devadesátých letech jsme na něj čuměli jak tele na nový vrata 🙂

Kalanis

Celkem by mi nevadilo, pokud by jich (nebo Desir) byl takový dostatek, aby nahradily všechny 810.

a8n

Desir jo, ale tuhle zápaďáckou variaci na 810, to tedy děkuji pěkně.

švestka

Přesně tak! Na tratě patří jen moderní 810 a jejich různé recyklace v modrém nátěru!

Jiří Kocurek

Může být i polomáčený!

Krušnohorec

Momentálně na 124 jezdí muzeální M152.0517 zapůjčený od KŽC. Tak si jej můžete užít. Šatava už nechce půjčovat, nebo co?

Filemon44

Ale 810 v barvách AŽD,to je samozřejmě něco jiného, že???

švestka

Kterou ovšem mají jen jako zálohu a ne jako nosnou řadu na hromadě tratí.

Avlaky

Ta 810 je na jiné úrovni než ty 810 od ČD, ale je pravda že zasahuje do běžného provozu

kom

kde všichni tady berete 810? 😀

Štěpán

Moc nechápu ty mínusy u tohoto příspěvku. Regiosprinter je to nejhorší, co na českých kolejích vůbec jezdí. I regionova je mnohem lepší, asi tak milionkrát.

Y.K.

Co?!
Ehm, klid, klid, můžete to nějak vyargumentovat?

švestka

Až na jednu v nich platí režijka. 814.501 je taky šrot!

kom

814 i 810 jsou nic moc ale narozdíl od regiosprintera se dají vyvětrat není to pojizdná sauna, jízdní komfort bída… s lokalkových motoráků je slušná jen 840 a 841

Jiří Kocurek

Přezdívalo se tomu (Btax, Bdtax, 010) skleník. A najednou to není sauna, jo?
https://bfy.tw/PNhO

Jiří Kocurek
kom

dá se trochu větrat, to v tom německém hnusu nejde vůbec…

Y.K.

Aha, není to zamaskovaný argument „hlavně nejde koukat z okna“? Protože RegioSprinter má klimošku pokud vím (v létě jsem jel s AŽD a bylo tam příjemně).

Kalina

Zajímaly by mě nějaké technické údaje po modernizaci těchto motoráčků jako spotřeba nafty na osobokilometr, emisní normy atp.

Jiří Kocurek

Spostřeba nafty na osobokilometr není technický údaj, ale ekonomický ukazatel. Spotřeba nafty při obsazenosti 50 % a 80 % na lince Sxy v porovnání s řadou 814 už by bylo něco.

Bram

To je především ekonomický ukazatel pro dopravce, který tato vozidla provozuje. Pro objednatele to může být výhodnější, když nabídl cenu nižší, než ČD s řadou 814. Jinak očekávám (neměřil jsem), že spotřeba se samozřejmě bude pohybovat výše, než u řady 814 (dvouvozová regionova), ale patrně to bude méně, než u řady 814.2 (třívozová regionova).

Kalina

Objednatele by především měla zajímat výsledná cena na zajištění dopravní obslužnosti při splnění stanovených kvalitativních a ekologických parametrů a při těchto kritériích české lokálky těžko kdy obstojí.

Aleš

Vypadá suprově. Cokoliv jiného než branky typu Regionova nebo šukafón je lepší

Daniel

Souhlas

kom

čili vyjede koňský povoz 😀

jouda

220 V zásuvky? To už se nepoužívá asi 20 let. 🙂

jouda

Pro neznalé: máme již asi 20 let napěťovou soustavu 230/400 V.

ABC

pro naší generaci bude v zásuvce vždycky dvěstědvacet

Miky

Tak tak, už žádné novoty! My jsme ještě zažili, když předělávali elektriku na proud 🙂
(110V -> 220V)

ABC

byl to ten slavný den kdy k nám byl zaveden elektrický proud 🙂

henry

Doplň si vzdělání a nauč se jaký je rozdíl mezi proudem a napětím. Pro začátek doporučuji Ohmův zákon.

Jiří Šrámek

Nežereš maso a nechápeš vtip

Miky

Čím lehčí holka, tím menší odpor…

Miky

sorry, to mělo být na p.učitele henryho

ABC

jen čistě kacířská myšlenka – vzhledem k tomu že se nejedná o distribuční soustavu, nemůže z toho klidně lézt 220? Nebo je na to nejaká norma, jak mají tyto výstupy z měničů a centrálních zdrojů vypadat?

asdfg

Nevim jak norma, ale nabíječku na mobil nebo notebook lze použít i na 110Vss a a zařízení se v poho nabiji.

ABC

jasně. nečekam samozřejmě že tam bude přepětí, tj. v nejhorším případě to prostě nebude fungovat….

Kalanis

Nabíječky na mobil dneska zhusta používají frekvenční měnič, ne trafo – zestejnosměrní proud, rozseká průběh na malinkaté díly, ty vytáhne na vysokou frekvenci, tu teprv změní na požadovaný cíl a pak to opět zestejnosměrní. Aspoň tak jsem to kdysi pochopil. Nepotřebuje to tolik místa, je tomu celkem ukradený vstup a do určitého ne úplně malého výkonu je to i celkem efektivní.

Jaroslav

Zdá se mi to, nebo to po modernizaci má stále staré sedačky/potahy? Nebo je to jen potah, který vypadá jako léta starý?

Kubiqcz

Přesně to jsem si také říkal. Přijde mi to jakoby tam vrátili původní sedačky.

Jerry

Ty sedačky vypadají hrozně aspoň mohli vyměnit potahy.i v regionove jsou lepší sedačky .ta rozteč taky stojí za hovno

švestka

A ještě se tam musí kupovat jízdenka a to je vrchol drzosti!

Jerry

Už se proliskej meleš nesmysly.ja sem byl před 14 dny v Čechách a vyuzil jsem landenbahn s jízdenku euro Nisa tickets.

švestka

No jo, to musel být strašný zážitek – koupit si jízdenku, tak to se nedivím, že se z toho ještě 14 dní vzpamatováváš, možná to bude chtít i psychiatra.
A samozřejmě, že ta rozteč v Bymee je proti tomu hotový taneční parket a ještě se do toho jako bonus leze jak po žebříku.

Jerry

Jinak jezdím na odisku ..

Y.K.

Já bych řekl, že to někdo fotil nějakým mobilem s nekvalitním fotomodulem a ještě je tam velká JPEG komprese a tak to z chlupu a stínů vytvořilo digitální kentus.

Broge

Jezdili jsme s nima na Šumavě a jsou to paradní vlaky. Narozdíl od toho, co má ČD…

Štěpán

Ač jsou to i tak naprosto příšerná vozidla, chválím zachování původního rozložení sedaček. Jsem rád, že to není stejný paskvil, jako u GWTR nebo u AŽD, kde je sedaček po směru jízdy tolik, že by šly spočítat na prstech jedné ruky a většina je zády k oknu.

Olda

Ve směru jízdy ? Vždyť to snad jezdí přece na obě strany 😃

Ares

Když pominu, že Štěpán asi neumí počítat, nebo blbě vidí, tak asi myslí těch cca 6 sedaček, které jsou tam skutečně zády k oknu, ono to má svůj důvod, když tam chcete dostat velký záchod pro vozíčkáře, tak vám ubere víc míst, takže je to kompromis.

Štěpán

Počítat umím. Mám na mysli regiosprintery u GWTR a u AŽD, kde je sedaček zády k oknu většina.

Ares

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201902/M1010759-kopie.jpg
přesně 6 jich tam je. Jinak je to stejné.

xyz

Nevím jak ve Sprinteru GWTR, ale určitě ve Sprinteru AŽD jsou další sedačky zády k oknu v prostorách mezi vstupními dveřmi a stanovištěm strojvedoucího.

Ares

Ale ty jsou tam již z výroby a má je každý Regiosprinter, i tento, stačí se podívat na fotografie trochu lépe, ty sedačky tam jsou stále.

Štěpán

A záchod pro vozíčkáře, to je ta absolutně nejpotřebnější věc na Šumavských lokálkách nebo na švestkovce, tam jezdí vozíčkářů tolik, že se o něj přímo perou. Fakt důvod, proč zabrat třetinu prostoru.

ABC

doba si to holt žádá

Frantisek

Kdosi naopak žádal místní vlaky úplně bez záchodu. Požadavky bývají často protichůdné i v jedné „době“. 🙂

xyz

Prapůvodně (ve 2. pol. 90. let) ty Regiosprintery Vogtlandbahn prý ani WC neměly a instalovalo se tam dodatečně (zdroj: Malý atlas lokomotiv 2006).

Vladki

V Anglii jezdí příměstské jednotky (class 376) bez topení a wc. A pak byla sranda když jim namrzla třetí kolej a vlaky zůstaly par hodin stát…
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Lewisham_train_strandings

ABC

Se holt otevřou dveře a půjde se do křovíčka?

Martin V.

No to právě nevím, ta třetí kolejnice je pod napětím 750 V a nemá shora krytí jako v pražském metru. Já bych se tam moc kolem kolejí neochomejtal. 🙂

švestka

Kdyby tam WC pro vozíčkáře nebylo, budeme naopak číst hejty, že tam není a u ČD bylo (asi jako se blábolilo u R do Tanvaldu).

Štěpán

Bezbariérovost je samozřejmě dobrá věc a potřebná, ale pokud je tak výrazně na úkor ostatních cestujících (kterých je výrazně více, než vozíčkářů), tak je třeba se zamyslet nad smysluplností. A na tratích, jako jsou šumavské lokálky, Mariánské Lázně – KV nebo švestková dráha je to skutečně zbytečné.

Štěpán

Jen pro pochopení mého předchozího příspěvku, měl jsem za mysli „potřebnost“ WC pro vozíčkáře na zmíněných tratích, ne bezbariérovost jako takovou.

Martin V.

Spíš bych se u lokálek zamyslel nad potřebou WC obecně. Autobusy jezdí bez něj a nikdo si nestěžuje. Tedy buď uzavřené (=vakuové) WC nebo raději nic. To je můj názor.

Vít Jůza

Nestěžuji si, ale záchody v autobusech mi chybí.

Vít Jůza

Jsou věci, případy i lidé, se kterými je dobré počítat, i když jsou poměrně vzácní.

Kubin

Prosím? Tam nejezdí jen turisti. A do “šumavských lokálek” spadá i dost důležitý Český Krumlov.

Ares

JČ kraj to vidí zdá se jinak.

Jiří Kocurek

A na lokálkách, kde jezdí Regioshark ČD? Tam je taky několik sedaček zády k oknu a wecko pro vozíčkáře.

Štěpán

Několik jich tam je, to je téměř všude, ale není jich, narozdíl od RS, většina.

Štěpán

Ano, jezdí, avšak v modernizovaném RS máte po směru jízdy vždy 4 na pravé straně a 1 na levé. Ostatní jsou v prostoru, odkud buď není vidět z okna (zvýšený prostor), nebo v prostoru pro kola, kam si stejně většinou nesednete.

idk123

To je sice hezké, ale ažd a gwtr má aspoň háky na kola u těchto sedaček. Zde nic takového není a přeprava kola bude stejně na nic jako do teď. Což není nejlepší řešení když jezdi na T7, kde je poptávka po přepravě kol docela velká.

vlado

to budou modernizovat i tu jednotku co stoji uz tri mesice bez podvozku v depu v Rakovniku? 🤔

Gazza

Kdyby jen 3 měsíce… Doufám, že ve faktuře za odstavení bude i účet za elektřinu, když je to celou dobu připojený na kabel…

Od lesa

Doufejme, že v rukou soudruha Dudiče vydrží déle, než mu vydržela laminátka v Jihlavě.